Mies ei tahdo isäksi, ehdotti eroa
Mies ilmoitti, ettei tahdo isäksi. Hän ei usko, että selviää pikkulapsiajasta ja pelkää, että herkästi stressaavana luonteena koko hänen elämänsä kietoutuu lasten ja lapsiin liittyvien huolten ympärille senkin jälkeen, kun lapset ovat aikuisia.
Minusta mies olisi erinomainen isä. Ei ryyppää, huumorintajuinen, käytännöllinen, luotettava, tasapainoinen. Mutta ei kun ei. Tähän se kyselyni sitten johti. Seitsemän vuotta yhdessä, minulla ikää 29 ja nyt ero. Tuntuu jotenkin täysin epätodelliselta.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:38"]
Ap.n pitää odottaa vielä moooonta vuotta että ne nuorena tenavat tehtailleet halutut miehet vapautuvat taas markkinoille, kun ovat ensin tehtävänsä suorittaneet ensimäisellä kierroksella.
[/quote]Eiköhän nykyään lapset hankita aika myöhään, eli kyllä ap:lle löytyy hyvä mies, kunhan ei odota enää montaa vuotta.
[/quote]
Näin on. Fiksut kolmekymppiset miehet on sinkkuja
Jos minun pitäisi valita olisinko lapseton miehen takia vai jättäisinkö salaa ehkäisyn pois niin valinta ei olisi vaikeaa. Naisten pitäisi kuunnella vain ja ainoastaan itseään ja uskaltaa toimia sen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:12"]Ei ole ollenkaan harvinaista, että tuntuu siltä että en tule koskaan löytämään toista näin hyvää miestä/naista. Siitä huolimatta moni löytää itselleen sopivammankin.[/quote] Ei se kyllä noin ole. Jos on tarkka kumppaninvalinnastaan ja jo ensimmäisen löytämiseen on käyttänyt suuren osan nuoruudestaan, niin ei sitä toista hyvää välttämättä löydy koskaan. [/quote] Ei se niin mene. Seuraavan osaa valita vielä paremmin [/quote] Vain jos on ollut lähtökohtaisesti tumpelo. Toiset vaan tuntee itsensä (ja maailman) paremmin ja osaavat valita oikein jo ekalla kerralla. Sitä paitsi ne parhaat nimenomaan viedään nuorina... [/quote] Meinaatko että on vain yksi ja oikea? Taidat olla vähän kypsymätön
[/quote]
Osaatko lukea? Parhaat viedään nuorina. Ne muut mahdolliset "oikeat" ovat jo varattuja jos lähdet kokeilemaan löytyiskö parempaa. Toki on niitäkin joita se varattu-status ei haittaa, ilmeisesti kuulut siis heihin.
[/quote]
Fiksut pysyy pitkään sinkkuina.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:28"]
Varmaan niinkin käy usein, että kun nainen ottaa eron ja etsii lapsia haluavan miehen, niin ex-mies saakin uuden naisen kanssa lapsia myös.
[/quote]
Ja sitten on myös niitä miehiä, jotka eivät koskaan halua lapsia, kenenkään naisen kanssa. Eivät eksän, eivät nyksän eivätkä mahdollisesti kenenkään seuraavankaan naisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:33"]
Jos minun pitäisi valita olisinko lapseton miehen takia vai jättäisinkö salaa ehkäisyn pois niin valinta ei olisi vaikeaa. Naisten pitäisi kuunnella vain ja ainoastaan itseään ja uskaltaa toimia sen mukaan.
[/quote]
Arvaapa, houkutteleeko tuollainen asenne lapsettomuuspäätöksestään varmoja miehiä hankkimaan entistä enemmän vasektomioita.
Suosittelen, että uutta matoa koukkuun. Ex vaimo ei kuunnellut kun sanoin etten halua lapsia. Jätti pillerit pois ja niin se positiivinen raskaustesti sitten oli tulos. Sanoin että jos haluat kerta lapsen, sano näkemiin minulle. Ei uskonut.
Noh, niinpä se sitten kävi että hän jäi yh:ksi. Oli elämyt mun tuloilla ja eihän sillä ollut ku peruskoulu käytynä, niin eihän se muihin ku opiskelijatöihin päässyt :D Levitteli kaikkea paskaa minusta ja tein samoin.
T. 30v mies
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:33"]
[/quote]
Arvaapa, houkutteleeko tuollainen asenne lapsettomuuspäätöksestään varmoja miehiä hankkimaan entistä enemmän vasektomioita.
[/quote]
onneksi niitä ei tehdä alle 30-vuotiaille ja senkin jälkeen tosi nihkeästi
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:12"]
Hassuinta tilanteessa on se, että olen vuorenvarma, etten koskaan tule löytämään yhtä hyvää miestä parisuhdemielessä kuin nykyinen mieheni on. Toisin sanoen tuleva mieheni ei koskaan pysty voittamaan muissa ominaisuuksissa nykyistä miestäni.
[/quote]
Kuinka tärkeää vanhemmuus sinulle on? Itse valitsisin tässä tilanteess ilman muuta lapsettomuuden. Vanhemmuus ei tarjoa mitään sellaista, minkä vuoksi kannattaisi lopettaa muuten erinomainen suhde. Lapsettomudessa on myös valtavasti muita hyviä puolia.
Kadut, jos nyt sanot ettet halua lapsia kun mies ei halua, viimeistään sillon kun kuulet miehen pettäneen, kun olet liian vanha saamaan lapsia.
Jos haluat lapsia, vaihda puolisoa. Monella ne ristiriidat tulee nimenomaan esiin kun saadaan lapsia. Hyvä pohja ei siis aina ole varma tae kestävästä suhteesta ja hyvästö isästä.
Minunkin mieheni vaikutti lapsirakkaalta ja halusi aina lapsia, mutta kun sai omia, ei jaksaisi viettää niiden kanssa aikaa. Välillä joo, mutta monesti se on 5min päivässä ja sitten taas painutaan omiin menoihin.
Miehesi on oikeassa, että elämä todella kietoutuu lasten ympärille. Ihan järkevä päätös jos ei sitä halua, toinen vaihtoehto olisi, että ero tulisi heti lapsen myötä, kuten monilla.
Ja useimmista tuntuu, ettei voisi parempaa miestä löytää, mutta niin se kuitenkin löytyy :)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:41"]Kuinka tärkeää vanhemmuus sinulle on?[/quote]
On se tärkeää paitsi siksi, että minun on helppo nähdä itseni äitinä, niin myös siksi, että lapset ovat ainoa asia, johon sitoutuu silloinkin, kun ei tahtoisi. Parisuhteestahan ei tiedä. Eroja tapahtuu yleisesti vielä eläkeiässäkin.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:41"]Kuinka tärkeää vanhemmuus sinulle on?[/quote]
On se tärkeää paitsi siksi, että minun on helppo nähdä itseni äitinä, niin myös siksi, että lapset ovat ainoa asia, johon sitoutuu silloinkin, kun ei tahtoisi. Parisuhteestahan ei tiedä. Eroja tapahtuu yleisesti vielä eläkeiässäkin.
[/quote]
Kuulostaa siltä, että haet lapsesta pysyvyyttä elämääsi. Pelkäätkö hylätyksi tulemista?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:56"]Kuulostaa siltä, että haet lapsesta pysyvyyttä elämääsi. Pelkäätkö hylätyksi tulemista?[/quote]
En minä sitä pelkää, mutta kyllä minä kaipaan elämääni pysyviä peruspalikoita.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:00"]
Jos mies on aiemmin sanonut haluavansa lapsia, niin hankkiutuisin raskaaksi kertomatta miehelle. Sitä saa mitä tilaa, ja naisen odotuttaminen kolmekymppiseksi on rikollista.
[/quote]
Olet sairas
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:01"]Kun luovut asiasta, jota parempaa et uskonut koskaan voivasi saavuttaa, saat parempaa kuin olisit ikinä voinut kuvitella.[/quote]
Höpöhö.pö. Hyviä miehiä on harvassa. Sen jälkeen tarvittaisiin vielä molemminpuolinen viehättyminen ja käytännön asioiden yhteen sopiminen.
En ymmärrä, kuinka jotkut löytävät miehiä yhtenään. Minä en löydä koskaan, enkä ole mielestäni edes kranttu.
[/quote]
Kyllä olet kranttu
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:00"]Jos mies on aiemmin sanonut haluavansa lapsia, niin hankkiutuisin raskaaksi kertomatta miehelle. Sitä saa mitä tilaa, ja naisen odotuttaminen kolmekymppiseksi on rikollista.[/quote]
Mutta kun ei ole. Koko ajan on sanonut, ettei tiedä.
[/quote]Törkeää minusta vedättää naista "en tiedä"-kommentilla...toiselle jää kumminkin se toivo että jos sitten myöhemmin.Reilusti pitää sanoa suhteen alussa että ei halua.Nyt ap tuhlannut vuosia tämän takia.Pidän peukkuja että löydät sopivan kumppanin ja ehdit lapset tehdä.Itsellä kaksi lasta ja ovat kaikki kaikessa.Ihana mieskin löytyy mutta siitä huolimatta lapset ykkösiä!
[/quote]
Sanoohan naisetkin moneen qsiaan en tiedä. Joten mitä sä mussutat
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:00"]Jos mies on aiemmin sanonut haluavansa lapsia, niin hankkiutuisin raskaaksi kertomatta miehelle. Sitä saa mitä tilaa, ja naisen odotuttaminen kolmekymppiseksi on rikollista.[/quote]
Mutta kun ei ole. Koko ajan on sanonut, ettei tiedä.
[/quote]Törkeää minusta vedättää naista "en tiedä"-kommentilla...toiselle jää kumminkin se toivo että jos sitten myöhemmin.Reilusti pitää sanoa suhteen alussa että ei halua.Nyt ap tuhlannut vuosia tämän takia.Pidän peukkuja että löydät sopivan kumppanin ja ehdit lapset tehdä.Itsellä kaksi lasta ja ovat kaikki kaikessa.Ihana mieskin löytyy mutta siitä huolimatta lapset ykkösiä!
[/quote]
Sanoohan naisetkin moneen qsiaan en tiedä. Joten mitä sä mussutat
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:12"]Täytyykö sitä varten saada lapsi?[/quote]
Kyllä mä luulen. Lapsi on sekä pakkovastuu että biologinen pakko, jonka hoivaaminen on aivan helvetinmoinen urakka, mikä sitten maksaa itsensä takaisin kuuluvuuden tunteena.
Ei toista samanlaista pakkoa ole kuin lapsi, joka ohjaisi pysyvyyttä kohti.
[/quote]
Kamala ajatus, että pitäisi pakottaa uusi ihminen elämään vain, jotta nainen saisi pysyvyyden ja kuukuvuuden tunteita elämäänsä. Miksi et hanki vaikka kodinvaihtajalemmikkiä?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:34"]
He he, Se on tuhkamuna. Tietää ettei voi saada lapsia niin verhoaa sen noin ettei halua. Voisko ap olla näin asia ?
[/quote]
Et ilmeisesti ole koskaan kuullut käsitteestä vapaaehtoisesti lapseton? Heitäkin kun katsos on, miehissä vielä enemmän kuin naisissa.