Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tahdo isäksi, ehdotti eroa

Vierailija
13.04.2015 |

Mies ilmoitti, ettei tahdo isäksi. Hän ei usko, että selviää pikkulapsiajasta ja pelkää, että herkästi stressaavana luonteena koko hänen elämänsä kietoutuu lasten ja lapsiin liittyvien huolten ympärille senkin jälkeen, kun lapset ovat aikuisia. 

Minusta mies olisi erinomainen isä. Ei ryyppää, huumorintajuinen, käytännöllinen, luotettava, tasapainoinen. Mutta ei kun ei. Tähän se kyselyni sitten johti. Seitsemän vuotta yhdessä, minulla ikää 29 ja nyt ero. Tuntuu jotenkin täysin epätodelliselta.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:18"]

Miksi mies ei kertonut sinulle näin tärkeää asiaa jo suhteen alkuvaiheessa? Aika järkyttävää että on noin pitkään yhdessä eikä puhu mitään noin oleellisesta asiasta.

[/quote]

Ihan kun kaikki sen tietäisivät teinivuosista lähtien tai käsittelisivät asian viikossa tai parissa.

Vierailija
62/88 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:00"]Jos mies on aiemmin sanonut haluavansa lapsia, niin hankkiutuisin raskaaksi kertomatta miehelle. Sitä saa mitä tilaa, ja naisen odotuttaminen kolmekymppiseksi on rikollista.[/quote]

Mutta kun ei ole. Koko ajan on sanonut, ettei tiedä.

[/quote]Törkeää minusta vedättää naista "en tiedä"-kommentilla...toiselle jää kumminkin se toivo että jos sitten myöhemmin.Reilusti pitää sanoa suhteen alussa että ei halua.Nyt ap tuhlannut vuosia tämän takia.Pidän peukkuja että löydät sopivan kumppanin ja ehdit lapset tehdä.Itsellä kaksi lasta ja ovat kaikki kaikessa.Ihana mieskin löytyy mutta siitä huolimatta lapset ykkösiä!

[/quote]

Eli parempi olisi valehdella ja sanoa haluavansa tai ettei halua lasta? Ja sitten kun on pullat uunissa niin todeta ettei kyllä haluakkaan, sonmoi! Tai sitten viisikymppisenä ruveta kyselemään että tehtäskös vauvaa? Ei hyvää päivää...

Mitä tuhlausta se on jos on ihmisen kanssa joka rakastaa ja jota rakastaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:17"]Ettekö te todella koskaan aikaisemmin puhuneet tästä lapsiasiasta?[/quote]

Olemme. Mies on sanonut, ettei tiedä. Nyt kun sitten taas kyselin, niin sanoi, että jos haluat ratkaisun, niin se on ero. Ja nyt tuo sitten on lähdössä, ei taida olla enää minun sanoillani paljon valtaa.

[/quote]
Näyttää myöskin siltä, ettei se lapsien teko ole se oikea syy miksi on lähdössä...
[/quote]

Tuli sama mieleen... Sori.... Ikävää :/
Löydät kyllä vielä mahdollisille lapsillesi hyvän isän ja itsellesi hyvän puolison!

Vierailija
64/88 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:39"]Näyttää myöskin siltä, ettei se lapsien teko ole se oikea syy miksi on lähdössä... [/quote]

Miksi ihmeessä se ei olisi oikea syy? Lapset mullistavat koko elämän koko loppuiäksi. Jos lapsia ei tahdo, mutta puoliso tahtoo, niin onhan se nyt ihan todellinen syy lähteä suhteesta.

Lapset eivät ole asia, joita noin vain tehdään. Lasten tekeminen vaatii valtavan sitoutumisen ja aivan uudenlaisen elämäntavan hyväksymisen. Kaikista ihmisistä ei ole tähän.

Vierailija
65/88 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä tulee ja menee, lapset pysyvät. Minun mielestäni sinun kannattaisi erota, koska teidän toiveenne tulevaisuudesta ovat niin erilaiset. 

Ja jos tavoitteesi on saada lapsi, laita välittömästi mieshaku päälle! Älä jää eroa suremaan kuin korkeintaan kahdeksi kuukaudeksi :) Kerro nettipalstoilla suoraan heti kättelyssä, että etsit miestä, joka haluaa lapsen! Liiku, käy baareissa, ota iskumeininki päälle!

Jos et miestä saa, miksi et pohtisi lapsen tekemistä yksin. Hedelmöityshoidot?

T. 50-vuotias äiti, eronnut.

Vierailija
66/88 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:39"]Näyttää myöskin siltä, ettei se lapsien teko ole se oikea syy miksi on lähdössä... [/quote]

Miksi ihmeessä se ei olisi oikea syy? Lapset mullistavat koko elämän koko loppuiäksi. Jos lapsia ei tahdo, mutta puoliso tahtoo, niin onhan se nyt ihan todellinen syy lähteä suhteesta.

[/quote]

Etenkin jos arvostaa sitä tulevaa exäänsä. Osoittaa todellista rakkautta itse lähteä suhteesta, kun käy ilmi ettei pysty toisen toiveita täyttämään.

Vierailija
67/88 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:49"]Etenkin jos arvostaa sitä tulevaa exäänsä. Osoittaa todellista rakkautta itse lähteä suhteesta, kun käy ilmi ettei pysty toisen toiveita täyttämään.[/quote]

Jos puoliso kärttää kyllä tai ei vastausta, niin on todellakin kunnioittavaa antaa vastaus, vaikka se sitten olisi ei ja johtaisi eroon. 

Joskus tuntuu, että naiset kuvittelevat, että kun riittävästi kärttää, niin sitten mies tekee naiselle mieliksi. Hyvä olisi naistenkin ymmärtää, että kun jotain vaatii, niin edessä saattaa olla ero. Lapset ovat niin iso juttu, ettei heitä pidä ruveta tekemään vain naisen tahdon vuoksi. Kyllä siinä hommassa on kummankin oltava tosissaan ja sydämellään mukana.

Vierailija
68/88 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:49"]Etenkin jos arvostaa sitä tulevaa exäänsä. Osoittaa todellista rakkautta itse lähteä suhteesta, kun käy ilmi ettei pysty toisen toiveita täyttämään.[/quote]

Jos puoliso kärttää kyllä tai ei vastausta, niin on todellakin kunnioittavaa antaa vastaus, vaikka se sitten olisi ei ja johtaisi eroon. 

Joskus tuntuu, että naiset kuvittelevat, että kun riittävästi kärttää, niin sitten mies tekee naiselle mieliksi. Hyvä olisi naistenkin ymmärtää, että kun jotain vaatii, niin edessä saattaa olla ero. Lapset ovat niin iso juttu, ettei heitä pidä ruveta tekemään vain naisen tahdon vuoksi. Kyllä siinä hommassa on kummankin oltava tosissaan ja sydämellään mukana.

[/quote]

Se ettei tiedä on myös vastaus. Itseasiassa parempi, kun se kyllä tai ei, jota toinen kärttää, mikäli ei oikeasti tiedä. On tärkeää olla itselle ja puolisolle rehellinen.

Vierailija
69/88 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus joutunut eroamaan miehestä, joka ei halunnut ikinä naimisiin tai lapsia (hänellä oli yksi todella pahasti epäonnistunut liitto takana, meidän suhteen aikana ilmassa vielä katkeruutta), mutta en epäile hetkeäkään, ettikö ko. mies ole kymmenen vuoden päästä onnellisesti naimisissa ja parin lapsen isä.

Tunnen ko. ihmisen niin hyvin, että voin sanoa lähes varmaksi, ettei hän jää perheettömäksi. Aika minun kanssani ei vaan ollut oikea, tai rakkaus. Kukapa sen teitää. Ex-vaimonsa kanssa kuitenkin yrittivät lasta.

Ja ei, vika ei ollut minussa, vaan hänen käsittelemättömässä menneisyydessään. Toivon todella, että hän pääsee joskus yli exänsä ikävästä tempusta ja saa perustettua perheen.

Vierailija
70/88 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:18"]

Minä olen joskus joutunut eroamaan miehestä, joka ei halunnut ikinä naimisiin tai lapsia (hänellä oli yksi todella pahasti epäonnistunut liitto takana, meidän suhteen aikana ilmassa vielä katkeruutta), mutta en epäile hetkeäkään, ettikö ko. mies ole kymmenen vuoden päästä onnellisesti naimisissa ja parin lapsen isä.

Tunnen ko. ihmisen niin hyvin, että voin sanoa lähes varmaksi, ettei hän jää perheettömäksi. Aika minun kanssani ei vaan ollut oikea, tai rakkaus. Kukapa sen teitää. Ex-vaimonsa kanssa kuitenkin yrittivät lasta.

Ja ei, vika ei ollut minussa, vaan hänen käsittelemättömässä menneisyydessään. Toivon todella, että hän pääsee joskus yli exänsä ikävästä tempusta ja saa perustettua perheen.

[/quote]

Tuo olisikin hyvä, jos pystyisi suhteessa ollessaan analysoimaan tuolla tavalla toisen. Mutta useimmiten se ei onnistu.

Vierailija
71/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on aiemmin sanonut haluavansa lapsia, niin hankkiutuisin raskaaksi kertomatta miehelle. Sitä saa mitä tilaa, ja naisen odotuttaminen kolmekymppiseksi on rikollista.

Vierailija
72/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:00"]Jos mies on aiemmin sanonut haluavansa lapsia, niin hankkiutuisin raskaaksi kertomatta miehelle. Sitä saa mitä tilaa, ja naisen odotuttaminen kolmekymppiseksi on rikollista.[/quote]

Mutta kun ei ole. Koko ajan on sanonut, ettei tiedä.

Vierailija
73/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:56"]Kuulostaa siltä, että haet lapsesta pysyvyyttä elämääsi. Pelkäätkö hylätyksi tulemista?[/quote]

En minä sitä pelkää, mutta kyllä minä kaipaan elämääni pysyviä peruspalikoita. 
[/quote]

Ja se on ihan ok. Kyllä ihminen saa kaivata ympärilleen pysyviä ihmissuhteita, on aika moderni länsimaalainen ajatus, että onnen pitäisi löytyä vain itsensä kautta.

Kuulostaa siltä, että saattaisit ajan mittaa katua päätöstäsi jäädä suhteeseen, joka ei jaa kanssasi pitkän tähtäimen suunnitelmiasi ja haaveitasi.

Vierailija
74/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:33"]

Jos minun pitäisi valita olisinko lapseton miehen takia vai jättäisinkö salaa ehkäisyn pois niin valinta ei olisi vaikeaa. Naisten pitäisi kuunnella vain ja ainoastaan itseään ja uskaltaa toimia sen mukaan.

[/quote]

Arvaapa, houkutteleeko tuollainen asenne lapsettomuuspäätöksestään varmoja miehiä hankkimaan entistä enemmän vasektomioita.

[/quote]

onneksi niitä ei tehdä alle 30-vuotiaille ja senkin jälkeen tosi nihkeästi

[/quote]

Onneksi vasektomiassa voi aina halutessaan käydä Suomen ulkopuolella, jossa niitä tehdään joissakin maissa jo 25-vuotiaille. Näin esimerkiksi toisissa Pohjoismaissa. Jossakin maissa taas ei ole edes tuota 25 vuoden ikärajaakaan, näitä maita löytyy ihan Euroopasta ja EU:stakin.

Vierailija
75/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:56"]Kuulostaa siltä, että haet lapsesta pysyvyyttä elämääsi. Pelkäätkö hylätyksi tulemista?[/quote]

[/quote]

Täytyykö sitä varten saada lapsi?

Kannattaako ihmisen, joka ei pysty sitoutumaan asioihin kuin pakolla, todella hankkia lapsi?

Vierailija
76/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:12"]Täytyykö sitä varten saada lapsi?[/quote]

Kyllä mä luulen. Lapsi on sekä pakkovastuu että biologinen pakko, jonka hoivaaminen on aivan helvetinmoinen urakka, mikä sitten maksaa itsensä takaisin kuuluvuuden tunteena.

Ei toista samanlaista pakkoa ole kuin lapsi, joka ohjaisi pysyvyyttä kohti.

Vierailija
77/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:56"]Kuulostaa siltä, että haet lapsesta pysyvyyttä elämääsi. Pelkäätkö hylätyksi tulemista?[/quote]

[/quote]

Täytyykö sitä varten saada lapsi?

Kannattaako ihmisen, joka ei pysty sitoutumaan asioihin kuin pakolla, todella hankkia lapsi?
[/quote]

No mitä sinä ehdotat lapsen tilalle?

Jos haluaa lapsia niin haluaa lapsia.

Vierailija
78/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:17"]Ettekö te todella koskaan aikaisemmin puhuneet tästä lapsiasiasta?[/quote]

Olemme. Mies on sanonut, ettei tiedä. Nyt kun sitten taas kyselin, niin sanoi, että jos haluat ratkaisun, niin se on ero. Ja nyt tuo sitten on lähdössä, ei taida olla enää minun sanoillani paljon valtaa.

[/quote]
Kuulostaa, että haluaa muuten vaan vapaaksi. Jos koko nuoruus on eletty yhdessä niin useimmille se vapauden kaipuu iskee jossain vaiheessa. Parempi että iski nyt eikä lapsia ehtinyt tulla. Tsemppiä ap, kyllä sieltä voi tulla se elämäsi rakkaus vielä vastaan.

Vierailija
79/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:19"]Kuulostaa, että haluaa muuten vaan vapaaksi.[/quote]

Tuskin haluaa, koska suhteemme on erinomainen. ei hän osoittaisi minulle rakkauttaan monenlaisin teoin ja sanoin, jos hän ei oikeasti olisi tässä mukana. Hän ei vain tahdo lasta.

Vierailija
80/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä luulee että ei löydä parempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän