Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele shampoota, päänahka hilseilee ja rasvoittuu

Vierailija
27.12.2021 |

Kysymys otsikossa. Onko sinulla hyvä kokemus jostain shampoosta?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Head & Shoulders

Tuolla pesen itse päivittäin, enkä vaihda merkkiä välillä. Edullinen ja toimiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEBAMED ANTI-DANDRUFF shampoo

on ollut hyvä

Vierailija
4/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otsikossa kysytty kyllä mitään...

Vierailija
5/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii System 4. Onko sinulla taliköhnäihottuma päässä? Itselläni siihen auttaa talvisin apteekista saatava Humektanvoide, jota laitan päänahkaan ennen pesua. Joskus pesen tuolla voiteella.

Vierailija
6/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsellä rasvoittuu jo päivän aikana, muttei hilseile… ärsyttävä ongelma, kun joutuu pesee joka pöivä tukan.

Vierailija
7/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä shampoot pois viikoksi pariks ja tule sitten kertomaan kuulumisia. 

Vierailija
8/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pantene pro-v:  terveet , kiiltävät hiukset

Vierailija
9/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Head & Shoulders

Tuolla pesen itse päivittäin, enkä vaihda merkkiä välillä. Edullinen ja toimiva.

Kannattaa oikeasti kokeilla, ei ole suotta yksi maailman myydyimmistä shampoista.

Vierailija
10/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepuusaippua, palasaippuana. Saa kalliina jostain saaren taikasta tai vastaavasta, tai sit Tokmannista 1/3 kalliimman version hinnasta. Toimii minulla ja tuoksuukin hyvältä.

Vierailija
11/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla toimii System 4. Onko sinulla taliköhnäihottuma päässä? Itselläni siihen auttaa talvisin apteekista saatava Humektanvoide, jota laitan päänahkaan ennen pesua. Joskus pesen tuolla voiteella.

nuo on ihan hirveitä aineita… mitenhän vaikuttaa ihon pitkäaikaisessa käytössä?

Miten kevyt rasvavoide auttaa päänahkaan, kun humektan lähtee köytännössä katsoen jo vedellä pois puhumattakaan et shampoo peset vielä?

Vierailija
12/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse itsellesi sopiva Apteekin hilseshampoo:

https://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Sho…

Vierailija
13/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoral on ihan ok. Mutta melkein yhtä hyvä on moni muukin shampoo. Nyt käytän linna-shampoota, mutta toimivin tapa itselläni rasvaisuuden ja hilseen vähentämiseen on ollut pestä hiukset joka päivä, shampoolla itsellään ei ole ollut niin isoa vaikutusta. Pesen myös hiukset suihkussa 2 kertaa peräkkäin niin lähtee varmasti kaikki rasva pois.

Pesukertojen harventaminen on minulla vain pahentanut päänahkan tilaa.

Vierailija
14/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vitsi. mutta yhdessä vaiheesaa, kun kutisi päänahkakin joka pesussa, niin aloin pesee tukkaa ruokasoodaliuoksella… ja huuhtelin omenaviinietikalla… se etikkan haju haihtuu pian pois… Auttoi kutinaan (eli yliherkkä joillekin aineille). muttei auttanut siihen, että mulla tukka on ihan rasvanenjo illalla, kun aamulla pesty.

Olen kokeillut kaikki bio+ aineista lähtien ja mikään ei auta siihen :( Samalla kun tukka rasvottuu, se alkaa haista pahalle. Samaa jatkunut jo 20v ja olen luovuttanut…

Vierailija
15/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whamisa

Vierailija
16/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizoral on ihan ok. Mutta melkein yhtä hyvä on moni muukin shampoo. Nyt käytän linna-shampoota, mutta toimivin tapa itselläni rasvaisuuden ja hilseen vähentämiseen on ollut pestä hiukset joka päivä, shampoolla itsellään ei ole ollut niin isoa vaikutusta. Pesen myös hiukset suihkussa 2 kertaa peräkkäin niin lähtee varmasti kaikki rasva pois.

Pesukertojen harventaminen on minulla vain pahentanut päänahkan tilaa.

Täällä sama kokemus. Päivittäinen pesu ainoa mikä auttaa. Vuosi kausia kärsin hiuspohjan ongelmista ja melkoisen monet shampoot tuli kokeiltua epätoivoisena kun välillä oli päänahka ihan verillä ja hilse pöllysi. Ja kampaaja neuvoi pidentämään pesuväliä.. ihotautilääkäri onneksi sitten neuvoi pesemään hiukset joka päivä "ihan sama millä shampoolla, kunhan vaan peset".

Vierailija
17/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahka kutisee jo aika nopeasti pesun jälkeen, mutta viimeistään illalla (pesen aamulla) kutisee. Varsinkin talvella. Jos jätän pesemättä, kutina vaan pahenee päivä päivältä. Joskus ollut 3 päivää pesemättä ja tilanne menee ihan kauheaksi.

Kiitos paljon vinkeistä!

Ap

Vierailija
18/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bio+ kyllä auttoi minulle heti vuosia jatkuneeseen helvetilliseen kutinaan. Jos päivällä jaksoi vastustaa raapimiskiusausta, niin yöllä heräsi siihen että kynnenaluset oli veressä...

Vierailija
19/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vitsi. mutta yhdessä vaiheesaa, kun kutisi päänahkakin joka pesussa, niin aloin pesee tukkaa ruokasoodaliuoksella… ja huuhtelin omenaviinietikalla… se etikkan haju haihtuu pian pois… Auttoi kutinaan (eli yliherkkä joillekin aineille). muttei auttanut siihen, että mulla tukka on ihan rasvanenjo illalla, kun aamulla pesty.

Olen kokeillut kaikki bio+ aineista lähtien ja mikään ei auta siihen :( Samalla kun tukka rasvottuu, se alkaa haista pahalle. Samaa jatkunut jo 20v ja olen luovuttanut…

Jos hiuspohja on oikeasti rasvoittuvaa sorttia siihen ei auta mikään. Silloin pitää vain pestä usein ja yrittää kestää☹️

Minusta nämä neuvot pesemisen vähentämisestä tai jopa lopettamisesta ovat absurdeja ja ilmeisesti peräisin ihmisiltä joilla ei ole oikeaa rasvoittumisongelmaa. Kukaan tuskin kehoittaa aknea sairastavaakaan lopettamaan naamansa pesua, kyllä se siitä loppuu rasvoittuminen kun tarpeeksi odottaa.

Äitini motkotti minulle aina teininä kun pesin rasvoittuvaa tukkaani usein että se likaantuminen on oma syyni. Hammasta purren venytin pesuväliä vuosia mutta mikään ei muuttunut... paitsi ehkä se että en kehdannut mennä ulos kuin tukanpesupäivänä ja hilse lisääntyi. Kiitti hyvistä neuvoista äiti.

Vierailija
20/39 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervashamppoo.