Suosittele shampoota, päänahka hilseilee ja rasvoittuu
Kysymys otsikossa. Onko sinulla hyvä kokemus jostain shampoosta?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Teepuusaippua, palasaippuana. Saa kalliina jostain saaren taikasta tai vastaavasta, tai sit Tokmannista 1/3 kalliimman version hinnasta. Toimii minulla ja tuoksuukin hyvältä.
Teepuushampoolle ääni.
Vierailija kirjoitti:
Päänahka kutisee jo aika nopeasti pesun jälkeen, mutta viimeistään illalla (pesen aamulla) kutisee. Varsinkin talvella. Jos jätän pesemättä, kutina vaan pahenee päivä päivältä. Joskus ollut 3 päivää pesemättä ja tilanne menee ihan kauheaksi.
Kiitos paljon vinkeistä!
Ap
Kuulostaa tutulle. Älä jätä pesemättä. Mulla auttoi etikka huuhtelu lopuksi, siihen loppui kutina. 1/10 etikkaa ja vettä pulloon, suihkussa taputtelet pesun jälkeen viimeiseksi päänahkaan ja huuhtelet haalealla vedellä.
LV:n Teepuushampoo on toiminut melko hyvin
Garnier fructis hair food sarja. Ei kuivata liikaa päänahkaa. Käytän parhaillaan watermelon tuotetta, aivan ihana.
https://www.garnier.fi/hiustenhoito/fructis/hair-food?gclid=Cj0KCQiA5aW…
Suosittelen jo mainittua Head & Shoulders shampoota. Minulla oli aiemmin samoja ongelmia ja tämä shampoo pelasti päänahkani. Ja ollut käytössä siitä asti.
Kestää myös päivittäistä pesua.
Pesu joka päivä, kutinaan joku seborreaan tarkoitettu erikoisshampoo voi toimia alkuun. Mutta enää ei ole kutina palannut, vaikka käytän vain marketista saatavaa silikonitonta halpashampoota. Sulfaatteja älä turhaan välttele, jos ongelma on muutenkin se, että et saa päänahkaa puhtaaksi.
Hyvin monta eri shampoota kokeilleena , suosittelen myös Head&shoulders. Apteekista Ducrayn Kelual mikäli päänahka jostain syystä ärtyy ja on jo tyyliin rupia päänahassa. Dermosilin suolashampoolla saan hiukset ultrapuhtaiksi mutta se on vaan tyyliin erikoistilanteita varten kun hiukset on oltava,puhtaat ja tuuheat koko päivän.
Välillä konactia apteekista (auttaa johonkin sieneen ymv) ja muutoin head and shoulders kuivalle päänahalle. Tämä kombo todella auttaa hc kutinaan ja hilseilyyn joka vie järjen. Lääkäreillä.olen ravannut, tämä ainoa hoito joka auttaa.
OGX tea tree mint shampoo pelasti oman päänahkani. Pesen 1-2 kertaa/viikko tuolla ja muina kertoina jollakin vähemmän pesevällä shampoolla.
https://www.soap.fi/shampoopalat/34-nokkonen.html
Tää on auttanut itselläni kutisevaan ja hilseilevään päänahkaan. Tosin hiukseni ei kyllä olleet rasvoittuvat.
Mulla päänahka selvästi kutisi ja ärtyi sulfiiteista. Pesen sulfiitittomilla shamppoilla, esim xz ja lopuksi etikka-vesi huuhtelu. Ei mitään ongelmia enää pariin vuoteen.
kokeilin vegaani ja luonnonkosmetiikka shamppoita ja ne autto rasvottumiseen,oon huomannu et jotkut markettishampoot ei sovi itselle ja jopa lisää rasvottumista. dove merkillä tais olla joku hyvä shampoo ja head and shoulders sitruuna, oli kans ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Pesu joka päivä, kutinaan joku seborreaan tarkoitettu erikoisshampoo voi toimia alkuun. Mutta enää ei ole kutina palannut, vaikka käytän vain marketista saatavaa silikonitonta halpashampoota. Sulfaatteja älä turhaan välttele, jos ongelma on muutenkin se, että et saa päänahkaa puhtaaksi.
Komppaan tätä. Pesu joka päivä. Oletan, että päänahassasi on tällä hetkellä joku häiriötila, joka pitää hoitaa. Itselleni auttoi Ducrayn tuotteet ja kuurin jälkeen olen käyttänyt Brunsin hajusteettomia ja sulfaatittomia tuotteita. Älä vaan kokeile mitään pesuvälin pidentämisiä tai vesipesuja. Myös voimakkaasti pesevät shampoot (esim. EHS ja H&S) kannattaa unohtaa, eivät sovi päivittäiseen käyttöön.
Mulla shampoon jälkeen XZ omenaviinietikkahuuhde tasapainottaa päänahkaa. Hidastaa rasvoittumista puolen päivän tai jopa kokonaisen päivän verran eikä kuivata yhtään
Elvital 2 in 1 Multivitamin.(vihreävalkoinen puteli) Ei paljon maksa. Jopa ukkokin otti vakioshampooksi, kun ei aiheuta yhtään hilsettä ja tukka tuntuu terveeltä.
Osta puhtainta,silikoonitonta suomalaista sauna shampoota ja harjaa päänahkaa kammalla sik sak liikkeellä. Kuorii päänahkaa, ja putsaa silikoonijäämät ym muotoilutuotteirten jäämät. Shampoon huuhtelun jälkeen laske pesualtaaseen haaleaa vettä ja kaada väkiviina etikkaa siihen ja liota päänahkaa ja sitten hiusten latvoja etikkavedessä n 10 min.
Etikkapesua voi tehdä kerran viikossa, jos tali vaivaa. Sinulla voi olla talipunkki tai hiivasieni ryöpsähtänyt.
Shampota kannattaa myös vaihdella. Ota käyttöön suomalainen sauna shampoo ja joku hoitava ja peset vuorotellen. Nöin hiukset ja päänahka pysyvät ilmavina. Ainakin minulla.