Miksi sukkien suut on tehty niin himskatin kireiksi?
Uusina sukat ovat miellyttävät ja solahtavat jalkaan kiristämättä.
Mutta appajee - vaikka pesisit tismallee kuinka ohjeissa lukee--sukkien suut kiristävät niin vietävästi ja saa heittää roskiin ja ostaa uudet. Taas.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ostin Tokmannilta sukkia, kaksi paria (myytiin yhdessä) maksoi alle 3 euroa. Kävin muutaman päivän kuluttua ostamassa monet parit lisää. Niitä löytyi mustana, harmaana ja vaaleanpunaisena. Pitkään aikaan ensimmäiset sukat, jotka eivät kiristä ärsyttävästi. En ole paksujalkainen, ihan normi kintut.
Kiitos sinulle vinkistä. Sinne siis suuntaan minä sukkaostoksille, nimittäin tuli taas tuhottua viimeinen "laadukas ja kiristämätön" sukkapari....
Älkää ostako Kiinassa tehtyjä sukkia. On laadukkaampiakin!
Vierailija kirjoitti:
Lopeta lihominen.
Paino 54kg.
Lopeta sinä joutava kuittailu ellet kykene keskusteluun .
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako Kiinassa tehtyjä sukkia. On laadukkaampiakin!
6 paria kotimaisa laatusukkia lähti meiltä juuri kierrätykseen. Käyttökesto pari kertaa pesu, sitten ei enää voinut laittaa jalkaan, saksimaan ei sukkia ruveta.
Elastiset osat veltostuu pesuissa. Moni on varmaan sitä surkutellut.
Lapsille ei voi uusia sukkia laittaa, katkaisematta kuminauhoja. Sukka ei saa estää verenkiertoa. Lapsen jalka kasvaa nopeasti joten kumilankojen haurastuminen on turha murhe.
Kannattaa myös ostaa hyvälaatuisia sulkia, joissa kuminauhojen kireys ei ole älytöntä.
Mitä ihmeen sukkia käytätte? Mulla on leveät jalkaterät ja erottuvat, muttei superkapeat nilkat sekä vahvat pohkeet. Ja olen ihan kunnolla pullukkakin. Ikinä ei ole tullut vastaan kiristävää resoria tai muuta missään ostosukissa. Villasukissakin vain kerran pari, ja käytän töissä villasukkia päivittäin yhdeksän kuukautta vuodesta.
Karkelon sukka tekee ihania kiristämättömiä sukkia, sattumoisin netistä löysin ja tilasin ja heti kohta tilasin lisää. Muita ei tähän taloon enää osteta. Niin naisille kuin miehille sopivia.
Ei saa kaupoista, vain jalkahoitolat myy yli hintaan, mutta suoraan tehtaalta tilaamalla.
Kuukkelilla tuo Karkelon sukka ja siitä eteenpäin valmistajan sivulla.
Kannattaa kokeilla, saa palauttaa jollei ole hyvät tai on väärää kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko vinkkejä oikesti hyvistä miesten sukista.
Ja miksei nistenkin toki.
Parempi ostaa parit kalliit kuin halvat .
Miksi edes ostatte varrellisia sukkia, jos kerran leikkaatte ne pois?
Sukat on ylipäätään menneet huonoiksi viimeaikoina. Ennen sai puuvillasukkia missä oli vähän elastaania varressa, mutta nykyään kaikki sukat on jotain hiostavia muovisekoitteita joissa puuvillaa on max 80%. Kaikki uudet sukat hiostaa, on kylmiä ja liukkaita. Jostain syystä myös esim. merinovillaan pitää sekoittaa jotain muovikuituja.
Samaten sukkien pituus on vinksallaan, on vaan pitkiä sukkia (ns urheilusukat) jotka ylettyy puoleen pohkeeseen tai sitten on kokonaan varrettomia sukkia. Nilkkapituisia ei löydy mistään. Nuo ylipitkävartiset on sitten niitä jotka kiristää tai vaihtoehtoisesti valuu alas. Onneksi kotona ja töissä voi pitää itsetehtyjä villasukkia, mutta lenkkeily kylmällä säällä alkaa olla vaikeaa kun ei ole kunnon sukkia. Kesällä onneksi tarkenee varrettomissa.
Jotenkin tuntuu, että palstalla on uusi hullu, nilkkasukkahullu, koska vaikea on uskoa, että näin moni normaalipainoinen kärsisi liian tiukoista sukista. Hämmentävä jankkauksen aihe, mutta…
No joo, minä kyllä olen törmännyt tiukkoihin sukkiin, mutta vikana onkin se, että painan yli 150 kg, ja olen lisäksi alapainotteista tyyppiä. Vaikea uskoa, että minulle sopivat sukat kiristäisivät jonkun normaalipainoisen nilkkoja, joten tässä sukkavinkkini: H&M:n miestenosaston sukat, ne iloisesti kuvioidut, joita usein saa tarjouksesta ”osta 3, maksa 2”. Mahtuvat hyvin paksuunki jalkaan. Lindexin ja KappAhlin naisten perussukat ovat myös ok, vaikka nykyään suosin miesten sukkia, kun jalka on kokoa 42-43, eikä sitä aina naisille löydy. Myös Happy Socksin sukat ovat melko tilavia.
Niin ja unohtakaa urheilusukat, joissa on pitkä resori. Samoin unohtakaa sukat, joissa on kauttaltaan joustamaton kirjokuviointi. Yksiväriset tai raidalliset ja joustavat ovat parhaita.
" Laihdutus vois auttaa kans."
Ai sinä ostat sopimattomat sukat missä kokoinfo ei täsmääkään----> ja alat sitten laihduttaa itsesi kanankoiveksi että sun jalka mahtuis niihin kiristäviin sukkiin?
Sinun mielestä fiksua ?
Semmoista se on kun on nk. "paksujalkainen"
"Jotenkin tuntuu, että palstalla on uusi hullu, nilkkasukkahullu, koska vaikea on uskoa, että näin moni normaalipainoinen kärsisi liian tiukoista sukista. Hämmentävä jankkauksen aihe, mutta…
No joo, minä kyllä olen törmännyt tiukkoihin sukkiin, mutta vikana onkin se, että painan yli 150 kg, ja olen lisäksi alapainotteista tyyppiä. Vaikea uskoa, että minulle sopivat sukat kiristäisivät jonkun normaalipainoisen nilkkoja, joten tässä sukkavinkkini: H&M:n miestenosaston sukat, ne iloisesti kuvioidut, joita usein saa tarjouksesta ”osta 3, maksa 2”. Mahtuvat hyvin paksuunki jalkaan. Lindexin ja KappAhlin naisten perussukat ovat myös ok, vaikka nykyään suosin miesten sukkia, kun jalka on kokoa 42-43, eikä sitä aina naisille löydy. Myös Happy Socksin sukat ovat melko tilavia.
Niin ja unohtakaa urheilusukat, joissa on pitkä resori. Samoin unohtakaa sukat, joissa on kauttaltaan joustamaton kirjokuviointi. Yksiväriset tai raidalliset ja joustavat ovat parhaita.[/quote]
Jotenkin tuntuu, että palstalla on uusi hullu jolle kaikki keskustelut ovat "hämmentävää jankkauksen aihetta" ja hän tulee silti osallistumaan keskusteluun kuin keskusteluun mutta joka kerta tuollaisella alentavalla aloituksella. Miksi?
Karkelon sukka on tähän ratkaisu, kuten joku tuolla jo kirjoittaakin.
Näin talvella paksu hyvänolonsukka ja lämpimään aikaan ohuempi nilkkasukka.
Kestävät n. 150 pesua helposti.
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se on kun on nk. "paksujalkainen"
"Pieni jalka, iso pää"
(vanha viisaus)
Lopeta lihominen.