Miksi sukkien suut on tehty niin himskatin kireiksi?
Uusina sukat ovat miellyttävät ja solahtavat jalkaan kiristämättä.
Mutta appajee - vaikka pesisit tismallee kuinka ohjeissa lukee--sukkien suut kiristävät niin vietävästi ja saa heittää roskiin ja ostaa uudet. Taas.
Kommentit (87)
Ei mulla vaan kiristä mitkään sukat. Teillä in paksut nilkat ja sääret, niinkuin suomalaisilla usein on.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa!!!!
Usein se nilkkaosa on kaksinkertainen, mä katson aina, onko se ikäänkuin siksak-ompeleella ommeltu, jos on...mä leikkaan pienillä terävillä saksilla sen ompeleen auki.
Varovasti, ettei sukkaan tule reikää.
TOIMII👍
Nilkkaosalla kai tarkoitat resoria?
Mä teen aivan samoin.
Tilaan sairaalasukkia, ei kiristä.Tosin vain valkoisena saatavilla.
Tanttajalat? itselläni ainakin sukat on aina liian löysät respreista. t. normipainoinen
Joko sukan suu on liian kireä tai "kiristämätön" versio on tehty joka puolelta sukkaa niin kiristämättömäksi, että KOKO sukka pyörii jalassa tai nilkkaosa valahtaa rullalle. Osa sukista on kyllä tehty oikealla tavalla puristamattomaksi nilkkaosasta, eli on ammattitaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan sairaalasukkia, ei kiristä.Tosin vain valkoisena saatavilla.
Muistan noi synnäriltä. Jos ne on samanlaisia nykyään, ne ei kyl pysyneet ylhäällä millään. Normisukat joista on resori leikattu pois toimii paljon paremmin. Eivät ainakaan toistaiseksi ole lähteneet edes purkautumaan. Näin kaupassa jotain diabetessukkia. Jos ne on löysempiä, niin on ihmeen kallista jättää se resori neulomatta. Ja nilkkani ovat suomalaisen paksut juu, vaikka en edes ole lihava, ovat aina olleet. Ei näillä saloilla ole muuten pärjännyt. Sille asialle ei voi mitään.
Joko ostatte liian pieniä sukkia tai nilkat on paksut kuin tukit! Ei mulla ole koskaan sukat kiristänyt niin että se mitenkään häiritsisi tai että olisi jopa jalka sinisenä! Onhan niiden nyt pysyttävä jalassa joten jonkinlaisen puristusta pitääkin olla.
Etsin jouluksi sukulaismiehelle isoja sukkia ja iloitsin jo kun näin 48-50 koon sukat, mutta niissäkin oli niin tiukka varsi, että jopa rannettani ahdisti. Miten ihmeessä se voisi sopia jonkun karpaasin sääreen?! Minulla on koon 42 jalka ja käytän 43-45 sukkia js silti nilkoissa on usein painaumat, vaikka minulla on ihan sirot nilkat ja sääret!
Isojalkaiselle miehelle on mahdoton tehtävä löytää sukat missä resori ei hirtä sinipunaista rengasta miehen nilkan ympärille (mikäli yleensä mahtuu jalkateristä) niin että veri ei yksinkertaisesti pääse kiertämään jaloissa.
Koot ovat aivan liian pieniä suomalaiselle miehelle , naistenkokoja, vaikka olisi merkitty 45, jne.
Miksi tosiaan nykyään pitää leikata sukan suut rikki, että yleensä voi sukkia pitää.
Vaikka olisi minkälaiset kanankoipi-nilkat, niin lopputulos se, että viimeistään ekan pesun jälkeen on leikattava sukan suut koska ovat kutistuneet entisestään.
Taas tänään sama juttu, harmittaa.
Mitä kuluttajaasiamies sanoo siihen, että tuote on rikottava että se vastaa kuluttajalle luvattua/mainostettua ominaisuutta?
Kannattaako tästä lähtien meidän lähettää sukkapostia suoraan valmistajalle ennen kuin alamme saksimaan tuotetta jonka tulisi sopia tarkoitukseensa tuotteeseen liitetyn kokotaulukonkin mukaan?
Sukkabisnes pyörii hyvin kun pitää aina ostaa viikottain uudet, kun ei kehtaa pitää rikotturesorisia kuin kotioloissa tai harrastuksissa.
Täytynee siirtyä villasukkiin, ja tilata niitä joltain hyvältä kutojalta.
Ellei joku osaa vinkata pomminvarmaa laatusukkaa.
" Ei mulla vaan kiristä mitkään sukat. Teillä in paksut nilkat ja sääret, niinkuin suomalaisilla usein on."
Joo, mut sulla kiristääkin pipo.
Vierailija kirjoitti:
Joulun jälkeistä turvotusta, kaikilla?
Ei joulu turvota. Mua ainakaan.
Tuvonneet ja nesteiset nilkat ovat sydän- ja verisuoniongelmien ensioire.
Ostin Tokmannilta sukkia, kaksi paria (myytiin yhdessä) maksoi alle 3 euroa. Kävin muutaman päivän kuluttua ostamassa monet parit lisää. Niitä löytyi mustana, harmaana ja vaaleanpunaisena. Pitkään aikaan ensimmäiset sukat, jotka eivät kiristä ärsyttävästi. En ole paksujalkainen, ihan normi kintut.
Vaivaisenluun kehitys alkaa jo nuorena niille kenelle se tulee.
Joten liian kapeat sukat ei ole hyväksi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin leikkaan resorit sukista pois. Hyvin toimii.
Tämän ei pitäsisi mennä näin, että sukkia joutuu saksimaan resoreista eli tuhoamaan tuotetta.
Tai että ensimmäisen, ohjeen mukaisen, pesun jälkeen sukkien koko kutistuu käyttökelvottomaksi.
Lukekaa!!!!
Usein se nilkkaosa on kaksinkertainen, mä katson aina, onko se ikäänkuin siksak-ompeleella ommeltu, jos on...mä leikkaan pienillä terävillä saksilla sen ompeleen auki.
Varovasti, ettei sukkaan tule reikää.
TOIMII👍