Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sukkien suut on tehty niin himskatin kireiksi?

Vierailija
27.12.2021 |

Uusina sukat ovat miellyttävät ja solahtavat jalkaan kiristämättä.
Mutta appajee - vaikka pesisit tismallee kuinka ohjeissa lukee--sukkien suut kiristävät niin vietävästi ja saa heittää roskiin ja ostaa uudet. Taas.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Karkelon sukka on tähän ratkaisu, kuten joku tuolla jo kirjoittaakin.

Näin talvella paksu hyvänolonsukka ja lämpimään aikaan ohuempi nilkkasukka.

Kestävät n. 150 pesua helposti.

kiitos vinkistä.

Vierailija
62/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tosi huonosti tarjolla.

Ostan resorittomia sukkia. Siis naisten sukkia, mistä sukan suu rullautuu tai on taitettava varsi. Ennen oli vähän sairaalasukkia muistuttavia myynnissä halpakaupoissa, mutta ne on kaikki kadonneet.

Jotkut vanhat Falken vaellussukat eivät kiristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus vois auttaa kans.

Ei se auta teolliseen koneeseen, joka kutoo sukan. Lanka menee väkisinkin kireimmälle siinä vaiheessa, jossa sukkaa on kudottu vähiten.

Vosikohan niitä teollisia koneita mitenkään säätää valmistamaan sukkia isokenkäisille--ja jalkaisille, kiitos.

Vierailija
64/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pistänyt merkille, että naisilla on ihan älyttömän paksuja nilkkoja nykyään. Ei mitenkään siroja.

Vierailija
65/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta lihominen.

Paino 104kg. 

Lopeta sinä joutava kuittailu ellet kykene keskusteluun .

Korjasin

Vierailija
66/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakuitua sisältävät diabetessukat oli pitkään aikaan ainoat mitkä ei kiristäneet, mutta olivat aika tyyriit. Oli ommeltu ilman resoria ja miellyttävät jalassa.

Vierailija
67/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pistänyt merkille, että naisilla on ihan älyttömän paksuja nilkkoja nykyään. Ei mitenkään siroja.

Minä puolestani olen laittanut merkille että monien miesten päät ovat kasvaneet ja munat pienenneet. Ei mitenkään raamikasta.

Vierailija
68/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä suuremmalla syyllä on tuotava markkinoille isompia kokoja naislle, etteivät sukat kiristä. 

Vierailija
69/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Karkelon sukka on tähän ratkaisu, kuten joku tuolla jo kirjoittaakin.

Näin talvella paksu hyvänolonsukka ja lämpimään aikaan ohuempi nilkkasukka.

Kestävät n. 150 pesua helposti.

Googletin nuo karkelon sukat, ne on valmistettu pelkistä muovikuiduista. Ei kiitos, haluan sukat joissa on yli 90% puuvillaa tai villaa.

Vierailija
70/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin nilkkani paksuuden, 23 cm. Paino on 66 kg, eli muutama kilo on ylipainoa kun pituus himpan alle 160 cm. Kengänkoko on 38/39, ja käytän miesten yksivärisiä sukkia kokoa 43-35, joista on resori leikattu pois. Nuo eivät ole edes mitään pahimpia halpissukkia, vaan miehellä on tilaussysteemi jossa posti kantaa niitä säännöllisesti kotiin. Nää sukat on täydellisen kokoiset mulle, ei mitään ylimääräistä. En ole ikinä edes ajatellut että miten noi sopii niille joille kengän koko on oikeasti 46.

Vierailija
71/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on tosi huonosti tarjolla.

Ostan resorittomia sukkia. Siis naisten sukkia, mistä sukan suu rullautuu tai on taitettava varsi. Ennen oli vähän sairaalasukkia muistuttavia myynnissä halpakaupoissa, mutta ne on kaikki kadonneet.

Jotkut vanhat Falken vaellussukat eivät kiristä.

Samoin ostan resorittomia, joissa sukan suu rullautuu. Ihania puuvillaisia eikä purista.

Vierailija
72/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittasin nilkkani paksuuden, 23 cm. Paino on 66 kg, eli muutama kilo on ylipainoa kun pituus himpan alle 160 cm. Kengänkoko on 38/39, ja käytän miesten yksivärisiä sukkia kokoa 43-35, joista on resori leikattu pois. Nuo eivät ole edes mitään pahimpia halpissukkia, vaan miehellä on tilaussysteemi jossa posti kantaa niitä säännöllisesti kotiin. Nää sukat on täydellisen kokoiset mulle, ei mitään ylimääräistä. En ole ikinä edes ajatellut että miten noi sopii niille joille kengän koko on oikeasti 46.

No damn, tietty 43-46, jos se nyt on kenellekään epäselvää.

Vierailija
73/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun tästäkään ei ole kukaan aiemmin älähtäny että miksi myytte meille sekundaa tuotetta jota käytetään päivittäin?

Vierailija
74/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.O.T voisi tehdä jutun tästä(kin).

Vierailija
75/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkakeissi.

Vierailija
76/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Minulla on hoikat nilkat (21cm) ja sääret ja silti osassa sukista varret kiristää niin että jalka on ihan valkoinen verenkierron puutteesta. Ihmettelen, että jos jo minun jaloissani kiristää, niin miten minua kookkaammat voivat käyttää moisia sukkia. Ja olen siis vielä pitkähkö ja sukkakokoa 39/41.

Vierailija
77/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka venyttäisi märkänä sukkia, niin sama lopputulos joo.

Kuinka paksut jalat teillä  oikein on ? Turvotuksia jaloissa, varsinkin näin pyhien aikaan ?

Vierailija
78/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani olen laittanut merkille että monien miesten päät ovat kasvaneet ja munat pienenneet. Ei mitenkään raamikasta.

Voi olla, mutta miten tämä liittyy tähän sukkakeskusteluun? Jokaisessa keskustelussa on aihe josta puhutaan. Nyt haukuit vain miehiä, kun totesin että ne nilkat ovat suurentuneet. Ottaahan se koville jos jonkun naisen nilkat on kuin tukit ja sitten pitää haukkua miehiä 😂😂

Vierailija
79/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta miten tämä liittyy tähän sukkakeskusteluun? Jokaisessa keskustelussa on aihe josta puhutaan. Nyt haukuit vain miehiä, kun totesin että ne nilkat ovat suurentuneet. Ottaahan se koville jos jonkun naisen nilkat on kuin tukit ja sitten pitää haukkua miehiä 😂😂

Ja mammat on heti peukuttamassa, että hyvä se haukkuu miehiä 🤣🤣 kuinka säälittävää.

Vierailija
80/87 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukat on ylipäätään menneet huonoiksi viimeaikoina. Ennen sai puuvillasukkia missä oli vähän elastaania varressa, mutta nykyään kaikki sukat on jotain hiostavia muovisekoitteita joissa puuvillaa on max 80%. Kaikki uudet sukat hiostaa, on kylmiä ja liukkaita. Jostain syystä myös esim. merinovillaan pitää sekoittaa jotain muovikuituja.

Samaten sukkien pituus on vinksallaan, on vaan pitkiä sukkia (ns urheilusukat) jotka ylettyy puoleen pohkeeseen tai sitten on kokonaan varrettomia sukkia. Nilkkapituisia ei löydy mistään. Nuo ylipitkävartiset on sitten niitä jotka kiristää tai vaihtoehtoisesti valuu alas. Onneksi kotona ja töissä voi pitää itsetehtyjä villasukkia, mutta lenkkeily kylmällä säällä alkaa olla vaikeaa kun ei ole kunnon sukkia. Kesällä onneksi tarkenee varrettomissa.

Eihän tämäkään ole totta, siis nilkkapituisten sukkien katoaminen. Nilkkasukat ovat olleet suorastaan muotia viimeiset pari vuotta.

Missä tämä sukkakato näkyy?

Ostan itse sukkani useimmiten Stockalta tai Sokokselta, ja sekä puuvilla- että villasekoitesukkia saa niin polvi- kuin nilkkamittaisina ja puuvillaa/keinokuitua lisäksi täysin varrettomana.

Polvisukissa tällaisen paksupohkeisen (genetiikka ja liikkuva työ eli lihakset) täytyy ostaa tuttuja merkkejä, mutta nilkkasukissa löytyy mistä valita, ja varsi on suurimmassa osassa aivan samanmittainen kuin aina ennenkin, minun muistini alkaa 1980-luvulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme