Isovanhemmat jotka antavat lahjaksi roskaa?
Edellinen aloitukseni poistettiin ennen kuin olin ehtinyt lukea vastauksia.
Kyselin että onko muita kenen isovanhemmat antavat lapsenlapsille pelkkää roskaa lahjaksi, eikä kyse ole siitä olisivat jotenkin vähävaraisia tms vaan aivan päinvastoin. Rahaa ja omaisuutta on, mutta lahjaksi annetaan arvitonta roinaa jolla ei tee yhtään mitään. Koskaan ei kysytä lasten lahjatoiveita. Ja sitten odotetaan että ollaan kiitollisia näistä ”lahjoista”.
Kommentit (1535)
Meille ei tulisi enää ketään, joka veisi mun tavaroita enkä todellakaan vaihtaisi sisustusta sen mukaan kuka on tulossa käymään. Heti tavaran kadottua laittaisin viestin, jossa käsken henkilöä tuomaan sen takaisin tai teen rikosilmoituksen. Oli kyseessä sitten sisko tai muu läheinen. Btw mä en ainakaan jätä vieraita yksin/valvomatta kotiini eikä vara-avain ole saatavilla noin vain.
Palaan aiheeseen. Lapsena veli sai aina toivomansa ihanat ja upeat arvokkaat lahjat (legot, autoradat, kauko-ohjattavat ym). Kun taas itse jäin ilman lahjan lahjaa, koska ei ollut enää rahaa minun lahjoihin. Toivoin jotakin pientä ja vaatimatonta, mutta en saanut edes sitä. Myöhemmin veli sai mopon, huonekalut, ajokortin, auton ym. kun taas itse jouduin maksamaan kaiken omista rahoistani. Tänä päivänä oma lapseni (tyttö) saa tätä romua ja roinaa lahjaksi vanhemmiltamme, kun taas veljen lapsi (poika) saa toivomansa legopaketit ym. Ei tätä tunnetta voi sanoin kuvailla. Tämä on vain jotain niin järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Meille ei tulisi enää ketään, joka veisi mun tavaroita enkä todellakaan vaihtaisi sisustusta sen mukaan kuka on tulossa käymään. Heti tavaran kadottua laittaisin viestin, jossa käsken henkilöä tuomaan sen takaisin tai teen rikosilmoituksen. Oli kyseessä sitten sisko tai muu läheinen. Btw mä en ainakaan jätä vieraita yksin/valvomatta kotiini eikä vara-avain ole saatavilla noin vain.
Palaan aiheeseen. Lapsena veli sai aina toivomansa ihanat ja upeat arvokkaat lahjat (legot, autoradat, kauko-ohjattavat ym). Kun taas itse jäin ilman lahjan lahjaa, koska ei ollut enää rahaa minun lahjoihin. Toivoin jotakin pientä ja vaatimatonta, mutta en saanut edes sitä. Myöhemmin veli sai mopon, huonekalut, ajokortin, auton ym. kun taas itse jouduin maksamaan kaiken omista rahoistani. Tänä päivänä oma lapseni (tyttö) saa tätä romua ja roinaa lahjaksi vanhemmiltamme, kun taas veljen lapsi (poika) saa toivomansa legopaketit ym. Ei tätä tunnetta voi sanoin kuvailla. Tämä on vain jotain niin järkyttävää.
Meillä on vara-avain siksi että kolme koululaista kulkee omin päin kun me emme ole kotona.
Pakko sen on olla jodsain koska muuten jäävät ulos jos unohtavat omansa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hirveää. Meillä vähän sama tilanne, vaikka sukupuolella ei ole merkitystä tässä tapauksessa. Miehen veli ja siskot molemmat saavat rahaa ja isovanhemmat tukevat heidän lastensa harrastuksia jne. Meille kannetaan sitten sitä roinaa. Pystytään kyllä tarjoamaan omille lapsillemme kaikki tarvittavat kun säästeliäästi elämme, mutta silti onhan tuo inhottavaa kun lapset kuulee mitä esim serkut saaneet lahjaksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vara-avain siksi että kolme koululaista kulkee omin päin kun me emme ole kotona.
Olisko uusi piilopaikka mitään?
Eikös narsistivanhemmat ole sellaisia että suosivat jotain tiettyä lasta ylitse muiden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko uusi piilopaikka mitään?
No tietenkin se paikka vaihdettiin heti tuon jälkeen.
Mutta meillä koululaiset käyttää koiria iltapäividin, ravaa kavereilla ja harrastuksissa edestakaisin joten aina on se riski että avain unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Eikös narsistivanhemmat ole sellaisia että suosivat jotain tiettyä lasta ylitse muiden?
On. Ja tekevät sitä myös lastenlapsille.
Minun lapsistani esikoisesta haluttiin kultalasta ja kuopus dumpattiin.
Emme ole tekemisissä ko narsistimummon kanssa.
Lahjaton isovanhempi kirjoitti:
Lahjapaketit ovat kauniita, varsinkin jos niissä on kultaiset tai hopeiset narut. Ehkä siksi me vanhemmat ihmiset haluamme antaa monta pakettia. Muistan kuinka lapsena itsekin tykkäsin, kun oli paljon paketteja ja sai ihemetellä mitähän sieltä oikein löytyy. Kaikilla isovanhemmilla ei välttämättä ole varaa ostaa kalliita lahoja, mutta haluavat kuitenkin antaa jotain rakkaalle lapsenlapselleen. Sitä paitsi joskus on vaikea löytää juuri sitä tiettyä tavaraa kaupasta kun niitä on niin paljon.
Eli mummon ilo paketoinnista on tärkeämpi kuin lapsen ilo hyvästä lahjasta? Älytöntä.
Annoin lahjaksi lapsenlapselle koottavan Legopakkauksen. Onhan sekin muoviroskaa. Pistäkööt roskiin tai kierrätykseen jos ei kelpaa, en viitsi enempää päätäni vaivata lahjoilla. Muutakin mietittävää.
Kas, miniäkö se täällä kirjoittelee?Jatkossa voin olla antamatta lahjan lahjaa teidän perheelle.Se voi tuntua lapsista aika kurjalta,kun eivät lahjoja saakaan.
Vierailija kirjoitti:
Annoin lahjaksi lapsenlapselle koottavan Legopakkauksen. Onhan sekin muoviroskaa. Pistäkööt roskiin tai kierrätykseen jos ei kelpaa, en viitsi enempää päätäni vaivata lahjoilla. Muutakin mietittävää.
Urpo. Legot ovat laatutavaraa ja yleensä tykättyjä.
Vierailija kirjoitti:
Kas, miniäkö se täällä kirjoittelee?Jatkossa voin olla antamatta lahjan lahjaa teidän perheelle.Se voi tuntua lapsista aika kurjalta,kun eivät lahjoja saakaan.
No jos ei mitään kunnollista tuo, eikä edes sitä mitä on pyydetty niin ole hyvä vaan. Lapsetkin on oikeasti tyytyväisempiä niin.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, ei ne sinut roskapaketit ole yhtään toivottuja tai kaivattuja.
Minne unohtui se ajatus,joka on tärkein?
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä muiden jatkoksi kysymys, johon mummoilta toivotaan vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpo. Legot ovat laatutavaraa ja yleensä tykättyjä.
Tykättyjä siis silloin, kun niitä ei anneta liian pienelle tai liian isolle lapselle.
Mun vanhemmat on ihan samanlaisia. Varsinkin äiti. Hänellä epäilen luonnehäiriötä koska on muutenkin todella vaikea ihminen, hänen elämäntarkoituksenaan on lytätä muita jotta itselleen tulisi parempi olo. On käytännössä syrjäytynyt ihminen, ehkä vähän heikkolahjainenkin. Kaikki mitä teen saan haukkumista osakseen, ja lahjat oli AINA jotain muuta mitä toivoin. Se oli aina joku halvempi versio. Hänestä se on vain hauskaa, että toiselle tulee paha mieli. Siis ihan oikeasti.
Olen todella vähän tekemisissä. Sääliksi käy isääni joka on tossun alla, mutta toisaalta ärsyttää kun hän mahdollistaa kaiken tämän. Kun vanhemmilla oli aviokriisi kun olin lapsi ja äiti petti, toivoin että hän olisi lähtenyt. Mutta päättivät jatkaa surkeaa riitelyntäyteistä avioliittoansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä muiden jatkoksi kysymys, johon mummoilta toivotaan vastausta.
Mummoilla ei ole ajatuksia, jotka tytöille kelpaa. Mummojen ajatukset ovat huonoja ajatuksia, ja niiden ajattelu on itsekästä. Tytöt haluavat lahjaksi omia ajatuksiaan, muuten lahjan antaja on itsekäs. Miksi siis edes tivata mummojen vastauksia. He ovat kuitenkin väärässä.
Kun ei edes riitä, että isovanhempi antaa umpisurkean lahjan, vaan hän suorastaan vaatii että se on lapsen mielestä paras. Joskus synttäreillä on nähty tilanne, kun lapsi leikki serkkujensa kanssa uusilla Duploilla, mummo tulee siihen sekaan hosumaan vauvanuken kanssa....
Meilläkin tavara vain lähtee kävelemään. Siksi vaihdan tilalle noita mistä haluankin eroon. Olen arvellut että sisko on kleptomaani tms eikä oikein voi tuolle mitään. Koska miksi muuten pöllisi tavaraa