Mihin aikaan teillä menevät lapset/teinit nukkumaan?
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:21"]Sekä 13v että 12v kömpivät yöpuulle klo20-20.30. Aamuisin heräävät klo06.30-7.30
Ei puhettakaan että antaisin valvoa tyyliin 22-24 saakka, wihän siinä tulisi edes aivojen kannalta riittävästi unta yössä. Ja juu, ovat väsyneitä kun menevät petiin eli eivät pyöri siellä tuskissaan hereillä tuntia-kahta.
Olen kai outolintu, mutta sslkeät rutiinit ja rytmit yksi kulmakivistä kasvatuksessani, tilanteiden mukaan toki joustetaan, lomilla löyhempää jne mutta aika pitkälti he silloinkin käyvät ns ajoissa unille.
[/quote] minun 13v on kello 20 vielä katsomasa telkkaria :)
10v. menee yleensä ihan oma-alotteisesti sänkyyn 21-21.15 välillä. Minä alan muistutella iltapesusta siinä varttia vaille yhdeksän, jos ei ole sitä ennen käynyt. Menen itsekin noihin aikoihin nukkumaan. Lapsi saa itse päättää miten myöhään valvoo, mutta omasta huoneestä ei enää tuon jälkeen saa tulla pois muuta kuin vettä juomaan ja vessaan. Yleensä kyllä valot sammuu melkein heti kun minä olen käynyt sanomassa hyvät yöt. Viikonloppuisin valvoo ehkä kymmeneen.
Mun 4-vuotiaani juuri paasasi yksi aamu, kun tarhaan herättelin, että "miks mut aina laitetaan nukkuun sillon kun ei väsytä ja sillon kun vielä väysttäis niin ei anneta nukkua?!" :D Eli hän on ainakin tyytymätön nukkuma-aikoihinsa, liian aikaisin laitetaan nukkumaan raukka :D Arkena 20.30 petiin ja useimmiten 21.00 unessa.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:40"]18 vuotta olen itse, sänkyyn menen joskus yhden aikoihin, mutta ilman unilääkettä nukahdan vasta joskus kolmen maita. 05:30 herätys joka arkiaamu. [/quote] Tuossa juuri kirjoitin nuorten uniongelmista, kuinka tiukat nukkumaanmenoajat mielestäni edesauttavat ongelmien syntyä. Osaatko itse kertoa mistä uniongelmat sun kohdalla on saaneet alkunsa?
[/quote]
Arvelisin, että masennuksen ja syömishäiriön takia mulla on myös uniongelmia. Tosiaan, mikään ei ole kamalampaa kuin sängyssä tuntikaupalla makaaminen.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:40"]18 vuotta olen itse, sänkyyn menen joskus yhden aikoihin, mutta ilman unilääkettä nukahdan vasta joskus kolmen maita. 05:30 herätys joka arkiaamu. [/quote] Tuossa juuri kirjoitin nuorten uniongelmista, kuinka tiukat nukkumaanmenoajat mielestäni edesauttavat ongelmien syntyä. Osaatko itse kertoa mistä uniongelmat sun kohdalla on saaneet alkunsa?
[/quote]
Arvelisin, että masennuksen ja syömishäiriön takia mulla on myös uniongelmia. Tosiaan, mikään ei ole kamalampaa kuin sängyssä tuntikaupalla makaaminen.
[/quote]
Se on kyllä kamalaa :( itsekin uniongelmista kärsinyt. Toivottavasti saat avun tilanteeseen. Unettomuus on ehkä pahinta .
Kylläpä vitutti eilen illalla, kun naapurin 9-10-vuotiaat pennut huusi ja riehui trampalla puolen yön jälkeen. Kyllä, tämä tapahtui pimeässä ja kaiken huipuksi Porvoossa, vaikkei provo olekaan. Tänä aamuna samat kakarat aloitti samna riehumisen trampallaan puoli kahdeksan jälkeen. Vituttaa oikeesti vieläkin, pahoitten rumaa kielen käyttöäni, mutta uneni eivät olleet riittävän pitkät. Onneksi voin kohta ottaa päikkärit, ellei ne samat tunarit aloita rääkymistään taas tuolla pihalla.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:59"]Kylläpä vitutti eilen illalla, kun naapurin 9-10-vuotiaat pennut huusi ja riehui trampalla puolen yön jälkeen. Kyllä, tämä tapahtui pimeässä ja kaiken huipuksi Porvoossa, vaikkei provo olekaan. Tänä aamuna samat kakarat aloitti samna riehumisen trampallaan puoli kahdeksan jälkeen. Vituttaa oikeesti vieläkin, pahoitten rumaa kielen käyttöäni, mutta uneni eivät olleet riittävän pitkät. Onneksi voin kohta ottaa päikkärit, ellei ne samat tunarit aloita rääkymistään taas tuolla pihalla.
[/quote]
Voi, nillä on varmaan ollut hauskaa :)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:59"]Kylläpä vitutti eilen illalla, kun naapurin 9-10-vuotiaat pennut huusi ja riehui trampalla puolen yön jälkeen. Kyllä, tämä tapahtui pimeässä ja kaiken huipuksi Porvoossa, vaikkei provo olekaan. Tänä aamuna samat kakarat aloitti samna riehumisen trampallaan puoli kahdeksan jälkeen. Vituttaa oikeesti vieläkin, pahoitten rumaa kielen käyttöäni, mutta uneni eivät olleet riittävän pitkät. Onneksi voin kohta ottaa päikkärit, ellei ne samat tunarit aloita rääkymistään taas tuolla pihalla. [/quote] Voi, nillä on varmaan ollut hauskaa :)
[/quote]
Kyllä varmaankin, jos hauskanpidoksi voi laskea rääkymisen, kirkumisen ja tönimisen. Välillä siellä kyllä myös pompittiin ja muksittiin toisia päin turvaverkon tolppia. Todella hauskaa ellei jopa superhauskaa?
Minun 11v tyttö menee 21:30 sänk, mutta saa olla puhelimella hetken
Isäntä lähtee 23:00 ruskeaan taloon, jollei ole Kummituslinnan mylvintävastaavana!
Menen nukkumaan klo 19.00 ja herään klo 4.00 arkisin viikonloppuisin saatan vähän irrotella ja mennä klo 20.15 16v poika
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:40"]18 vuotta olen itse, sänkyyn menen joskus yhden aikoihin, mutta ilman unilääkettä nukahdan vasta joskus kolmen maita. 05:30 herätys joka arkiaamu.
[/quote]
Tuossa juuri kirjoitin nuorten uniongelmista, kuinka tiukat nukkumaanmenoajat mielestäni edesauttavat ongelmien syntyä. Osaatko itse kertoa mistä uniongelmat sun kohdalla on saaneet alkunsa?