25v sitten meille toisteltiin koulussa, että väestön ikääntymisestä seuraa valtava työvoimapula
Kommentit (91)
Mua ei naurata. Tää on ihan karmeaa
Samaa toistettiin jo 35 vuotta sitenkin
Ei tullut työvoimapulaa. Vaan tuli ysärin lama.
Muistan tuon ja silloin puhuttiin että pitää tuoda ulkomailta työntekijöitä. Nyt on tehty niin ja katastrofi on saatu aikaan.
Ei silloin osattu nähdä monikulttuurivyörytystä, globalisaatiokehitystä, Euroopan federalitoitumista, digitalisaatiota, keinoälykehitystä, vasemmisto uudelleenradikalisoitumista jne jne...
Suurten ikäluokkien eläkkeelle siirtymisen piti avata runsaasti työpaikkoja, mutta kävikin niin, ettei heidän tilalle ole palkattu ketään, vaan työt jaettiin jäljelle jäävien kesken.
Jos tänne ei olisi tullut suurta määrä miehiä ulkomailta, täällä olisi työvoimapula.
Ei sinua wolt-kuskin hommat kiinnostaisi muutenkaan
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, 70-luvulla syntyneiden piti saada suurten ikäluokkien paikat. Ei niitä ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehti se jonkun vuoden olemaan silloinkin. Nyt alkaa olla uusinta-80 -90 luvun vaiheesta. Silloinkin lainaa tyrkytettiin, asuntojen hinnat tuplaantui hetkessä. Uusia autoja myytiin ilman käsirahaa.... sitten koittikin arkinen maanantai.
Ainakin tällä hetkellä työvoimasta on ylitarjontaa ja työvoiman kysyntä on heikentynyt. Eli vaikuttaisi käyneen päinvastoin.
Jep ja koulun penkiltä tullaan repimään töihin oli ala mikä tahansa.
Pitihän siellä Irakissa olla joukkotuhoaseita (ja ÖLJYÄ). Ja Helena Koivun patterivalot HIRRVEEN vaaralliset (by Joonas-talonmies).
Vaarralluäiset patterivalot oli ULKONA.
Aika laittaa boomereiden naurulle stoppi ja leikata kaikki eläkkeet joilla on riittävää omaisuutta tai eläke on yli 3000e /kk
Ei siitä ole kuin viikko tai kaksi, kun näin taas tuollaisen uutisen.
Vierailija kirjoitti:
Ei silloin osattu nähdä monikulttuurivyörytystä, globalisaatiokehitystä, Euroopan federalitoitumista, digitalisaatiota, keinoälykehitystä, vasemmisto uudelleenradikalisoitumista jne jne...
Eikä äärioikeistopersuja.
Mun lukion opo vuonna 1999 sanoi, että on tulossa niin hirveä työvoimapula, että meidät revitään töihin kesken jatko-opintojen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tällä hetkellä työvoimasta on ylitarjontaa ja työvoiman kysyntä on heikentynyt. Eli vaikuttaisi käyneen päinvastoin.
Tänään soitti työnhakija ja kyseli hommia. Sanoin, ettei ole
Mun faija oli 30 vuotiaana avioliitossa, yksi tutkinto, kaksi lasta kaksi autoa, duunari työpaikka, omakotitalo. Oli köyhää ja surkeeta elämä ja faija itki kuinka on ankeaa.
Mulla ikää 38, 5 tutkintoa, ei autoa, ei omaa kotia vaan vuokralla, ei töitä, ei ketään.
Turha siis puhua miksi ihmiset voi pahoin...
Onhan se työvoimapula ilmaistyövoimasta sekä välistävetofirmojen haamutyöpaikkoihin.