Tämä kuntosalien sulkeminen on kaikkein rankinta mitä tähän mennessä vastaan tullut
Tällä hetkellä tuolla on tosi kylmä ilma ulkoilla, ei voi perustaa kaikkea sillä oletukselle, että voi siirtyä liikkumaan ulkona.
Itselläni on myös rentoutuskeinona käydä kuntosalin saunassa, kun se jää pois, on yksi keino stressinhallintaan vähemmän.
En ymmärrä, miksi pitää vähätellä toisten tilannetta tässä asiassa.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sittenkin vaan ulkoilet pikkupakkasessa ja ajastat saunan lämpimäksi kun palaat kotiin?
Ei köyhillä ole omaa saunaa.
Rikkailla on kolme
Köyhä olen mutta kolme saunaa on.
Kahvakuulia ja käsipainoja sen verran kotiin, että muutaman viikon pystyy kotonakin kuntoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
wtf? käyn jokaikinen päivä lenkillä, vaikka -20 pakkasta. tarpeeks kun on päällä niin hiestä märkänä saa kävellä. lenkin jälkeen kuin suihkusta tullut kun hiukset ihan litimärät hiestä. tekosyitä, tekosyitä ettei muka ulos voi lähteä.
Mulla taas osa kropasta kylmettyy, kun on tarpeeksi kylmä. Vaikka olisi lämmintä päällä. Täällä pk-seudulla on tosi raaka ilma ulkona. Se tuntuu erilaiselta kuin se sisämaan -20 astetta. En siis ajatellut nyt jäädä neljän seinän sisälle, mutta kieltämättä haastavalta tuntuu. ap
Voi luoja, PUE TARPEEKS PÄÄLLE. Asun Helsingissä, aina pystyny käymään lenkillä säässä kun säässä
Tänä aamuna meillä oli pakkasta -25, otti jo henkeen vaikka vaan kävelin lyhyen matkan. Sellaisia hanskoja ei olekaan joissa ei palelisi eikä naaman eteen pysty laittamaan mitään sellaista joka ei hetken päästä jäätyisi kostuessaan hengityksestä. Vaatteet nyt vaan riittää ainoastaan tiettyyn pakkaseen asti.
Mä ostin just soutulaitteen. Maksoi saman verran kun salikortti ja jos tää nykyinen pelleily jatkuu niin voin silti pitää huolen itsestäni 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin harmittaa, mutta ei tähän kuole.
Nyt puhutaan kuitenkin todennäköisesti vain viikoista. Lihaskunto todennäköisesti hieman heikkenee, mutta palautuu kyllä aikanaan.Pakkasetkaan eivät jatku loputtomiin. Eipä silti, ei ulkoilu salitreeniä korvaa, ainakaan itselläni. Lenkkeily ei kasvata lihasta, salillakäynti kasvattaa.
Mutta tärkeintä tässä tilanteessa on tehdä edes jotakin.
Niin, tässä nakertaa sekin, että sulku voi jatkua kahden viikon jälkeen. Muutenhan kaksi viikkoa on aika, jossa lihaskunto tai kunto yleensä ei vielä mene.
Tässä on rankkaa sekä se, että pitää olla vain yksin kotona ilman kontakteja ja liikkumisen vähentäminen. Iskee asioihin, jotka pitävät minut kunnossa. ap
No sä saat sentään mennä ulos. Mulla ois vielä kolme (?) päivää eristystä jäljellä mutta tuntuu näin viikon sairastamisen jälkeen, että olo taas pahenee. En yhtään tiedä saanko näin oireisena kuitenkin mennä ulos sitten kun eristys päättyy, edes roskat viemään, epidemiologinen ei ole vieläkään soittanut joten en tiedä yhtään noista virallisista ajoista tai rokottamattomien perheenjäsenten karanteeneista. Olo on epämiellyttävä, fyysisen kunnon takia mutta myös tän epätietoisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä yritetään saada ihmiset ottamaan piikkejä, jotka eivät tehoa tautiin, jota ei ole.
5G levittää tautia jota ei ole.
Mikä ihmeen 5G? Onko nämä Saksan rokoteluokituksia?
Vierailija kirjoitti:
Saunomattomuus harvemmin tappaa.
Taitaa tilastojen mukaan saunattomuus tappaa enemmän kuin korona sillä saunalla on sydänterveellisiä vaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalien sulkeminen on aivan kammottava päätös. En kerrassaan usko, että saleilta on tartuntoja saatu yksittäisiä sattumoisia lukuun ottamatta, ja tällä ylilyönnillä isketään ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin. Typerää.
Helsingissä osa liikkuu saleille busseilla. Sen takia varmaan suljettiin. Helsingin keskustan saleilla on sellaista meininki, että tietäisitpä vaan. Eihän nuo käy testeissä, kun ovat tummempia.
Vierailija kirjoitti:
wtf? käyn jokaikinen päivä lenkillä, vaikka -20 pakkasta. tarpeeks kun on päällä niin hiestä märkänä saa kävellä. lenkin jälkeen kuin suihkusta tullut kun hiukset ihan litimärät hiestä. tekosyitä, tekosyitä ettei muka ulos voi lähteä.
Aika harva suomalainen on lappalainen.
Kuntosalit kiinni, mutta kaljaa ja viinaa saa juoda juottoloissa 9-17 .
Meidän lähisali vuokraa salivuoroja 1,5h vuoroissa asiakkailleen. Samalle vuorolle saa mennä saman perheen jäsenet. Just napattiin seur 2 vkolle 10 vuoroa. Kalliiksi tulee mutta eipähän olla 2 vuoteen reissattu minnekään, joten ei tunnu missään 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sittenkin vaan ulkoilet pikkupakkasessa ja ajastat saunan lämpimäksi kun palaat kotiin?
Ei köyhillä ole omaa saunaa.
Halvemmaksi sauna tulee kuin kuntosalin jäsenkortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas osa kropasta kylmettyy, kun on tarpeeksi kylmä. Vaikka olisi lämmintä päällä. Täällä pk-seudulla on tosi raaka ilma ulkona. Se tuntuu erilaiselta kuin se sisämaan -20 astetta. En siis ajatellut nyt jäädä neljän seinän sisälle, mutta kieltämättä haastavalta tuntuu. ap
Voi luoja, PUE TARPEEKS PÄÄLLE. Asun Helsingissä, aina pystyny käymään lenkillä säässä kun säässä
Sitäpaitsi huomisesta lähtien koko viikoksi on Helsinkiin luvattu max -4.
Mutta joo, aika helpolla on ap elämässään päässyt, jos tämä on rankinta elämässä.
Jaa, näinkö se lasketaan ja sinäkö sen määrittelet, kuka on päässyt mistäkin asiasta ns. helpolla? Luoja miten ihmiset ovat idio*tteja, sinäkin. Olen lastensuojelutaustainen, ihmiskauppa ry:n asiakkuuden saanut henkilö, traumataustaa ja oireilua läpi elämän. Ja kyllä, minullekin on ollut todella rankkaa ajoittain se, kun liikkumista ja liikunnan harrastamista on rajoitettu. Kuntosali on jo pitkään ollut olennainen osa henkistä ja fyysistä hyvinvointiani, pystyn purkamaan traumapatoutumia salilla ja saan sitä kautta turvaa ja struktuuria elämään. Jollain tavalla se vaikuttaa aivokemioihin ja henkiseen tasapainoon ja samaa fiilistä on äärimmäisen vaikea saada muista asioista. Lenkkeily on liian epämääräistä eikä siitä saa samanlaista oloa, jumitun liian herkästi kotiin, jumiutuminrn ja kotiin lamaantuminen on osa traumaoireilua.
Mutta kaikista eniten koko hommassa on hämmästyttänyt ja ärsyttänyt se, miten yksinkertaisia ja typeriä ihmiset ovat. Ja empatiakyvyttömiä. Jopa minä kykenen taustoistani huolimatta kuvittelemaan lukemattomia eri tilanteita, missä tällainen tilanne saattaa olla piste iin päälle ap:n kaltaiselle ihmiselle ilman, että kyse on ”turhasta vinkumisesta”, joten mikä sinun tekosyysi on sille, että et edes yritä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin harmittaa, mutta ei tähän kuole.
Nyt puhutaan kuitenkin todennäköisesti vain viikoista. Lihaskunto todennäköisesti hieman heikkenee, mutta palautuu kyllä aikanaan.Pakkasetkaan eivät jatku loputtomiin. Eipä silti, ei ulkoilu salitreeniä korvaa, ainakaan itselläni. Lenkkeily ei kasvata lihasta, salillakäynti kasvattaa.
Mutta tärkeintä tässä tilanteessa on tehdä edes jotakin.
Niin, tässä nakertaa sekin, että sulku voi jatkua kahden viikon jälkeen. Muutenhan kaksi viikkoa on aika, jossa lihaskunto tai kunto yleensä ei vielä mene.
Tässä on rankkaa sekä se, että pitää olla vain yksin kotona ilman kontakteja ja liikkumisen vähentäminen. Iskee asioihin, jotka pitävät minut kunnossa. ap
Miksi sun pitää olla kotona ilman kontakteja? Oletko saanut muut ohjeistukset kuin muu väestö?
No ei kaverit tapaa, jos tartunnat on koholla ja ei voida tavata kahviloissa ym. Ja turha tuonne ulkoilutreffejäkään ehdottaa. Olen sitten vaan kotona yksin. ap
Kuule, kun minä olin nuori oli sellainen ”ulkotreffien” muoto kuin kävely aika yleistä. Eli soitettiin kaverille että ”lähdetkö kävelylle”? Ja sitten puettiin lämpimästi päälle ettei kropan osat palellu, esim. sellaiset sukat jotka yltää nilkan yli. Ja sitten käveltiin ja juteltiin. Sellaiset treffit.
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuttiin oikeesta liikunnasta ei mistään ulkona kävelystä...tuo pakkanen ei tee hyvää keuhkoille jos oikeasti juokset yms ulkona nyt kävey on kävelyä.
Vierailija kirjoitti:
Visualisoikaa mielessänne talvisodan sotilaat neljänkymmenen asteen pakkasessa nilkat paljaana pikkuisissa balettitossuissa trendihuivi kaulassa heiluttelemassa käsiään ja hokemassa "siis mä en niinku kestä et ei niinku pääse kuntosalille muutamaan päivään mä niiiiin hajoon mä en kestä!!".
Meille ei nykyään jaella Pervitiniä.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalien sulkeminen on aivan kammottava päätös. En kerrassaan usko, että saleilta on tartuntoja saatu yksittäisiä sattumoisia lukuun ottamatta, ja tällä ylilyönnillä isketään ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin. Typerää.
Terveellisempää on ulkona liikkuminen kuin kuntosali.
Ai kuntosalikäyntien menettäminen on rankinta.
Tiedätkö, että moni on menettänyt koronalle läheisiään. Ihmisiä on kuollut.
Voi jessus, taidat olla aika nuori ja naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuttiin oikeesta liikunnasta ei mistään ulkona kävelystä...tuo pakkanen ei tee hyvää keuhkoille jos oikeasti juokset yms ulkona nyt kävey on kävelyä.
Kyllä kävely on ihan oikeaa liikkumista.
Kävin tänä aamuna lenkillä, rantareittiä pitkin täällä Vaasassa. Olihan se vähän viileää, mutta pitää valia oikea suunta. Minulla on puntteja, kuminauhoja, kuntopyörä ja jumppapallo kotona.