Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni otti koiranpennun ja olen ihan poikki

Vierailija
27.12.2021 |

Asumme miehen kanssa erillämme, koska minulla on kaksi lasta joka toinen viikko ja mies ei halua elää uusioperheessä. Fair enough. Olemme pitkään keskustelleet, että lemmikki olisi kiva, mutta jokaisessa keskustelussa tein selväksi, että minun luokseni ei koiraa tule. On vielä kohtalaisen pienet lapset, joiden hoitamisessa ruoanlaittoineen, pyykkäilyineen, tarhakuskailuineen jne on aika paljon hommaa päivätyöhön yhdistettynä. Olen lapsellisella viikolla ihan puhki jo tuosta yhdistelmästä.

Jossain vaiheessa mies sanoi, että hän ottaa koiran itselleen. Totesin että ota vaan asumaan luoksesi, eikä kai minulla siihen juuri olisi ollut nokan koputtamista, kun emme asu yhdessä. Mies otti koiran omiin nimiinsä.
Nyt koira on pari kuukautta ja ollut miehellä muutaman viikon. Olen ihan puhki tuosta pennusta. Pienempi lapseni oppu vasta pari kuukautta sitten nukkumaan omassa sängyssä, ja ehdin nukkua yksin kuukauden - ensimmäistä kertaa noin kymmeneen vuoteen (kuopusta ennen vieressäni nukkui esikoinen).
Mies ei jaksanut ekana yönä tyynnytellä vinkuvaa pentua omaan kopppaansa sänkynsä viereen, joten hän on opettanut pennun nukkumaan sängyssä. Olin tässä aivan toista mieltä, mutta jälleen tuli ilmoitus, että jos ei kelpaa, niin voimme erota. Hänen elämäänsä kuuluu nyt koira.

Siispä pari viikkoa on mennyt huonosti nukkuen. Koiran heräilee ja pureskelee minua ja nykii hiuksista.
Välillä tulee pissat tai kakat joko sänkyyn tai sängyn viereen. Hereillä ollessaan pentu puree jatkuvasti ja roikkuu lahkeessa kiinni. Ja kai tämä on aika tyypillistä pennun elämää. Mutta minä vain olen ihan puhki.

Minulla on tämä viikko lomaa ja miehellä etätöitä - tosin hyvin hiljaiset työpäivät. Nyt sitten oletus olisi, että olisin koiran kanssa kotona ja sisällä koko lomaviikon. Koira on niin pieni, ettei vielä viihdy pitkään ulkona.
Ja minä taas olisin halunnut lomallani käydä pitkillä lenkeillä, museoissa, lounaalla ravintolassa jne. Teen töitä etänä, ja saattaa mennä viikkoja, etten poistu pyhästä kolmiosta koti - päiväkoti - kauppa. Todella kaipaisin nyt jotain muuta kuin kotona olemista.

Tästä tulee taas ihan eeppinen riita, ja mies alkaa taas vinkumaan, että ota tai jätä. Minua koko tilanne ahdistaa ja rankasti. Koen olevani täysin vankina.

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on niin selkeä provo, että paistaa kuuhun asti. Itsellä lapset, joita mies ei jaksa, jotka on nukkuneet vieressä häiritsemässä yöunia, nyt miehellä koira, jota nainen ei jaksa, joka nukkuu vieressä häiritsemässä yöunia. Lapset vs. koira on ikivanha vastakkainasettelu. 

Koiranpennut on rasittavia maksimissaan puoli vuotta, lapset on rasittavia maksimissaan kymmeniä vuosia. 

Tuskin koira puolen vuoden jälkeen siirtyy sängystä omaan petiinsä nukkumaan. Jos on kerran sänkyyn tottunut, niin siellä se on seuraavat 15 v. Lapseni eivät ole koskaan nukkuneet sängyssämme kun mies on luonani ollut. Tässä on selvä ero. Eli lapset eivät tule minun ja miehen läheisyyden väliin. Eikä mies ole joutunut kertaakaan lapsiani hoitamaan. Ei ruokkimaan, pukemaan, siivoamaan jälkiä. Mutta multa odotetaan tätä koiran osalta.

No mitä se haittaa, jos odotetaan? Ei sun tarvi sitä ruokkia. Ja kokemuksesta voin sanoa, että kahden koiran nukkuminen samassa sängyssä minun ja mieheni kanssa ei estä läheisyyttä eikä seksiä. Kyllä se siis teiltäkin sujuisi, jos sinä et olisi niin hankala. 

Btw jos lapsesi osaavat nukkua muuallakin kuin vieressäsi, niin miksi ihmeessä olet nukuttanut niitä siinä omia yöuniasi häiritsemässä??

Vierailija
102/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei nalkuta turhista. Valinta on ihan selvä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua nyt käytetään kodin-ja koiranhoitajana ja sitten sanellaan vielä ota tai jätä-ehtoja.

Mitä sinä saat tuosta? Ei tuo ole edes parisuhde.

Vierailija
104/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on niin selkeä provo, että paistaa kuuhun asti. Itsellä lapset, joita mies ei jaksa, jotka on nukkuneet vieressä häiritsemässä yöunia, nyt miehellä koira, jota nainen ei jaksa, joka nukkuu vieressä häiritsemässä yöunia. Lapset vs. koira on ikivanha vastakkainasettelu. 

Koiranpennut on rasittavia maksimissaan puoli vuotta, lapset on rasittavia maksimissaan kymmeniä vuosia. 

Koirat eivät ns. itsenäisty koskaan. Herättelevät hyvissä ajoin aamulla lenkille, myös esim. koiran ripuli on ihan eri mittakaavassa kuin lapsen. Toista koiraa ei tule.

Ikävää, jos sulla on noin huonot kokemukset koirista. Ehkä otit väärän rotuisen, joku muu olisi ollut sinulle sopivampi? Kaikki eivät todellakaan herättele, paitsi jos ne opetetaan siihen että niiden tehtävä on herättää ihminen. 

Vierailija
105/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua nyt käytetään kodin-ja koiranhoitajana ja sitten sanellaan vielä ota tai jätä-ehtoja.

No sitä munaa.

Vierailija
106/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsillä on Teppo niminen aasi, joka tarvis ens vuonna hoitopaikan muutamana päivänä viikossa. Ap selvästikin on eläinrakas ihminen, joten voin varmasti tuoda Tepon sulle nimellistä korvausta vastaan. Ilmoittelehan osoitteesi.

Vierailija
107/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin jo tuosta"ota tai jätä" -uhkailusta jos mies ei ole valmis kompromisseihin. Uhkailu ei kuulu parisuhteeseen. Hän ei kuulosta järin sitoutuneelta. Sinä olet taas valmis sietämään kaikenlaista.

Koira oppii aikanaan tavoille, mutta oppiiko mies.

Vierailija
108/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies odottaa että toimit koiranhoitajana, sinä et halua. 

Yksi sana: "EI." Opettelepa se. Miehen valinta, miehen hankinta, miehen vastuulla. 

Ihan itseäsi saat syyttää, kun sanoit että et halua koiraa kotiisi, mutta annoit miehen sen kuitenkin tuoda. Itseäsi saat syyttää, kun väen vängällä haluat nukkua tuon miehen ja koiran kanssa samassa sängyssä. Niin kauhea läheisyyden ja seksin kaipuu, että sitä saadakseen nukkuu vaikka koiranpaskassa? Etkö näe, että mies arvottaa sinun läheisyytesi vähemmän arvokkaaksi kuin koiran?

Vierailija
109/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä munaa.

Sitä saa muualtakin.

Vierailija
110/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin koira puolen vuoden jälkeen siirtyy sängystä omaan petiinsä nukkumaan. Jos on kerran sänkyyn tottunut, niin siellä se on seuraavat 15 v. Lapseni eivät ole koskaan nukkuneet sängyssämme kun mies on luonani ollut. Tässä on selvä ero. Eli lapset eivät tule minun ja miehen läheisyyden väliin. Eikä mies ole joutunut kertaakaan lapsiani hoitamaan. Ei ruokkimaan, pukemaan, siivoamaan jälkiä. Mutta multa odotetaan tätä koiran osalta.

Mutta koira oppii puolessa vuodessa olemaan repimättä sinua tukasta, olemaan tekemättä tarpeitaan sänkyyn, olemaan purematta jalkoja ja muutenkin käyttäytymään kunnolla. Ainakin jos se koulutetaan kunnolla. Hyvin opetettu koira on huomaamaton silloin kuin sen käsketään rauhoittua.

Vierailija
111/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaa. Ap voi tavata miestä kahvilla, leffassa, käydä yhdessä lenkillä jne treffailla. Koira on tällöin miehen kodissa. Treffien jälkeen molemmat menevät koteihinsa tai ap:n luo seksiä harrastamaan. Ap:n ei tarvitse koiraa nähdä saati hoitaa. Tavata ja tutustua siihen toki voi vaikka niillä yhteisillä lenkeillä. Muun ajan ap voi viettää miten haluaa käyden lounailla ja museoissa ja treffaillen ystäviä tai olemalla rauhassa kotonaan.

Ei tästä kannata ongelmaa tehdä. Eiväthän ap ja mies toisissaan kiinni kasva.

Vierailija
112/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitä koiraa lomallasi hoitelet jos ei nappaa. Menet lenkillesi ja museoihin mihin halusit mennä.

Se on miehen koira. Hoitakoon koiransa kun sellaisen otti ja järjesti sinut joustamattomadti vielä "ota tai jätä" -tilanteeseen. Jos mies on noin joustamaton niin mitä sinä siinä joustat. Hoitaako mies lapsiasi?

Vierailija
113/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan miehelle, että tää on seksisuhde eikä mikään lapsen - eikä koiranhoitosuhde ota tai jätä.

Vierailija
114/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa. Ap voi tavata miestä kahvilla, leffassa, käydä yhdessä lenkillä jne treffailla. Koira on tällöin miehen kodissa. Treffien jälkeen molemmat menevät koteihinsa tai ap:n luo seksiä harrastamaan. Ap:n ei tarvitse koiraa nähdä saati hoitaa. Tavata ja tutustua siihen toki voi vaikka niillä yhteisillä lenkeillä. Muun ajan ap voi viettää miten haluaa käyden lounailla ja museoissa ja treffaillen ystäviä tai olemalla rauhassa kotonaan.

Ongelma on, että mies ei jätä koiraa kotiin treffien ajaksi.

Vierailija
115/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on, että mies ei jätä koiraa kotiin treffien ajaksi.

Kyllä se koira oppii olemaan yksin muutamassa kuukaudessa. Ei ap: värkki kuroudu umpeen siinä ajassa.

Vierailija
116/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli vääriä vastauksia ap:lle, tai oikeastaan hän halusi vain avautua ja sitten palata kiltisti palvelemaan miestä ja koiraa. 

Vierailija
117/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen rakkaudella ystäväni edesmennyttä rotikkanarttua, jonka otin viikoksi hoitoon omistajansa matkan ajaksi.

Vaikka koiran sapuskat olivat muuten kontrolloituja ja asianmukaisia, oli neidolla viikottainen hernerokka- ja lätyt -päivä, mistä pidettiin kiinni.

Jo ensimmäisenä iltana kömpi neitonen meidän sänkyyn ja kölläytti itsensä puolittain ukon päälle, mistä hän siirtyi sovinnolla vierasmakkariin. Torstaiyön kaasupöräykset oisin kyllä voinut jakaa.

Ap:lläkin kivat ajat tiedossa vielä...

Vierailija
118/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiratilanteeseen kantaaottamatta sanon kuitenkin, että ei ylipäätään kuulosta terveeltä parisuhteelta/seurustelulta jos jokaisen erimielisyyden kohdalla toinen kiristää aina erolla. Kyllä suhteessa pitää molempien tehdä kompromisseja eikä niin että mies kiukuttelee ja uhkaa erolla ja saa sillä aina tahtonsa läpi.

No muuhun kantaa ottamatta sanon, että naiset käyttää tuota korttia ihan yhtä usein kuin miehet.

Ja siis, olen itse nainen. Ja työskentelen perheneuvonnassa.

Väitinkö tekstissäni, ettei naiset käyttäisi erolla uhkaamista? Ap:n tilanne nyt vaan on noin päin että kiristäjä on mies. Luetunymmärtäminen?

Vierailija
119/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies saa rusinat pullasta. Joka toinen viikko säännöllisesti seksiä ilman että joutuu uusperhekuvioon ja että olisi sinulla arjessa apuna mutta olettaa että lapsivapailla viikoilla sinä olet auttamassa hänen koiranpentuarjessaan. Eihän tuo nyt noin toimi. Jos mies haluaa erilliset elämät niin ettei hän osallistu sinun ja lasten elämään niin miksi sinun pitää uhrata vapaa viikkosi hoitamalla hänen koiraansa. Kuulostaa siltä, että teet miehen mieliksi kaiken mitä hän vaan keksii pyytää ja suostut kaikkeen kun hän uhkaa erolla. Miksi olet tuollaisessa suhteessa? Tasapuolisuuden nimissä mies hoitaa koiransa täysin itse kaikkia ulkoilutuksia myöten.

Vierailija
120/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies saa rusinat pullasta. Joka toinen viikko säännöllisesti seksiä ilman että joutuu uusperhekuvioon ja että olisi sinulla arjessa apuna mutta olettaa että lapsivapailla viikoilla sinä olet auttamassa hänen koiranpentuarjessaan. Eihän tuo nyt noin toimi. Jos mies haluaa erilliset elämät niin ettei hän osallistu sinun ja lasten elämään niin miksi sinun pitää uhrata vapaa viikkosi hoitamalla hänen koiraansa. Kuulostaa siltä, että teet miehen mieliksi kaiken mitä hän vaan keksii pyytää ja suostut kaikkeen kun hän uhkaa erolla. Miksi olet tuollaisessa suhteessa? Tasapuolisuuden nimissä mies hoitaa koiransa täysin itse kaikkia ulkoilutuksia myöten.

Lisäksi ap kestitsee miehen vieraat, siivoaa paikat ja tietty pyykkääkin lopuksi, unohtamatta miehen silitettyinä odottavia paitoja. Palkinnoksi hän saa marttyyrinkruunun ja miehen "Ota tai jätä" -rakkaudentunnustuksen. Ja kenties koiran suostumuksella hätäistä seksiäkin joskus jos ei valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan