Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni otti koiranpennun ja olen ihan poikki

Vierailija
27.12.2021 |

Asumme miehen kanssa erillämme, koska minulla on kaksi lasta joka toinen viikko ja mies ei halua elää uusioperheessä. Fair enough. Olemme pitkään keskustelleet, että lemmikki olisi kiva, mutta jokaisessa keskustelussa tein selväksi, että minun luokseni ei koiraa tule. On vielä kohtalaisen pienet lapset, joiden hoitamisessa ruoanlaittoineen, pyykkäilyineen, tarhakuskailuineen jne on aika paljon hommaa päivätyöhön yhdistettynä. Olen lapsellisella viikolla ihan puhki jo tuosta yhdistelmästä.

Jossain vaiheessa mies sanoi, että hän ottaa koiran itselleen. Totesin että ota vaan asumaan luoksesi, eikä kai minulla siihen juuri olisi ollut nokan koputtamista, kun emme asu yhdessä. Mies otti koiran omiin nimiinsä.
Nyt koira on pari kuukautta ja ollut miehellä muutaman viikon. Olen ihan puhki tuosta pennusta. Pienempi lapseni oppu vasta pari kuukautta sitten nukkumaan omassa sängyssä, ja ehdin nukkua yksin kuukauden - ensimmäistä kertaa noin kymmeneen vuoteen (kuopusta ennen vieressäni nukkui esikoinen).
Mies ei jaksanut ekana yönä tyynnytellä vinkuvaa pentua omaan kopppaansa sänkynsä viereen, joten hän on opettanut pennun nukkumaan sängyssä. Olin tässä aivan toista mieltä, mutta jälleen tuli ilmoitus, että jos ei kelpaa, niin voimme erota. Hänen elämäänsä kuuluu nyt koira.

Siispä pari viikkoa on mennyt huonosti nukkuen. Koiran heräilee ja pureskelee minua ja nykii hiuksista.
Välillä tulee pissat tai kakat joko sänkyyn tai sängyn viereen. Hereillä ollessaan pentu puree jatkuvasti ja roikkuu lahkeessa kiinni. Ja kai tämä on aika tyypillistä pennun elämää. Mutta minä vain olen ihan puhki.

Minulla on tämä viikko lomaa ja miehellä etätöitä - tosin hyvin hiljaiset työpäivät. Nyt sitten oletus olisi, että olisin koiran kanssa kotona ja sisällä koko lomaviikon. Koira on niin pieni, ettei vielä viihdy pitkään ulkona.
Ja minä taas olisin halunnut lomallani käydä pitkillä lenkeillä, museoissa, lounaalla ravintolassa jne. Teen töitä etänä, ja saattaa mennä viikkoja, etten poistu pyhästä kolmiosta koti - päiväkoti - kauppa. Todella kaipaisin nyt jotain muuta kuin kotona olemista.

Tästä tulee taas ihan eeppinen riita, ja mies alkaa taas vinkumaan, että ota tai jätä. Minua koko tilanne ahdistaa ja rankasti. Koen olevani täysin vankina.

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies saa rusinat pullasta. Joka toinen viikko säännöllisesti seksiä ilman että joutuu uusperhekuvioon ja että olisi sinulla arjessa apuna mutta olettaa että lapsivapailla viikoilla sinä olet auttamassa hänen koiranpentuarjessaan. Eihän tuo nyt noin toimi. Jos mies haluaa erilliset elämät niin ettei hän osallistu sinun ja lasten elämään niin miksi sinun pitää uhrata vapaa viikkosi hoitamalla hänen koiraansa. Kuulostaa siltä, että teet miehen mieliksi kaiken mitä hän vaan keksii pyytää ja suostut kaikkeen kun hän uhkaa erolla. Miksi olet tuollaisessa suhteessa? Tasapuolisuuden nimissä mies hoitaa koiransa täysin itse kaikkia ulkoilutuksia myöten.

Mies todella saa rusinat pullasta. Naisella on lapsiviikko joka toinen viikko, mutta miehellä koiraviikko joka viikko. Ei varmasti huvita siellä nyhvertää omalla lapsivapaalla viikolla, mutta ei tarvitsekaan. Omat menot oman mielenkiinnon mukaan. Ei pidä suostua kaikkeen. Toisaalta koira varmaan kasvaa ja oppii eli tämä on nyt sitä alkuaikaa. Siis toivon mukaan muuttuu. 

Miten pitkä tämä suhde on? Itse en kykenisi tuollaiseen suhteeseen eli jos kovin lyhytaikainen suhde, niin miettisin todella. Ja ilmeisesti mies on jo paljon vanhempi, koska hänen lapsensa on jo omillaan. Sitäkin miettisin.

Vierailija
122/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etukäteen keskustelitte, että mies ottaa koiran, mutta sitä ei tuoda sinun luoksesi? Mihin tämä keskustelu hukkui?

Miksi et heti ensimmäisellä kerralla kun mies oli tuomassa koiraa kotiisi sanonut, että eihän näin sovittu?

Tällä "keskustelutyylillä" mies voi sopia mitä tahansa ja sitten sovittu asia unohdetaan ja mies toimii miten itse haluaa?

Onko ollut muitakin asioita, joira olette yhdessä sopineet, mutta kuutenkin sovituilka asioilla ei ole ollut mitäån merkitystä?

Se ei nimittäin kerro mitään hyvää suhteestanne ja varsinkaan suhteen tulevaisuutta ajatellen jatkosta.

Miksi mies tuo omia vieraitaan luoksesi jos on omakin asunto? Maksoitko kaikki tarjoilut omasta pussista?

Osallistuiko mies kuluihin mitenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole koiraihminen niin osa-aikainenkin koiran kanssa eläminen on yhtä helvettiä. Tätä on turha yrittää selittää koiraihmiselle.

Valitan, ap, mutta olet jumissa sen koiran kanssa seuraavat viisitoista vuotta. Se ei helpota ajan myötä. Vilutus kasvaa siinä missä koirakin. Ei ole realistista odottaa että sisäinen koiraihmisesi heräisi jos ei se ole näyttänyt tähänkään asti minkäänlaisia merkkejä olemassaolostaan.

En näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin että laitat kotisi oven säppiin koiralta. Jos mies valitsee koiransa niin so be it. Valitettavaa mutta realiteetit ovat nämä.

Vierailija
124/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut nyt vaan ovat rasittavia mutta sentään lyhyemmän aikaa kuin lapset. 

Ap valittaa koirasta, se on sosiaalisesti hyväksyttävää. Jos mies valittaisi ap:n lapsista, hän olisi paha ihminen. Oletko ap varma siitä, mitä mies ajattelee sinun kultsiduudeleistasi? 

Jos ette asu yhdessä ja/tai koira ei ole molempien perheenjäsen, niin koiranpitometodit määrittelee se koiranpitäjä. Aivan kuin lastenkin kanssa. 

Vierailija
125/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit sitten koiran? 😁

Neuvoni on, että keskity. Auta miestä saamaan koira onnelliseksi - se on ehkä vielä mahdollista. Panostat nyt kunnolla, niin pääset myöhemmin helpommalla.

Jätä aggressiivisuus (happamuus yms.) pois, korjaa asenteesi!! Olosuhteet on, mitä on. On lapset, ja on koira. Make the best of it.

Vierailija
126/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tuo mies löytäisi lapsettoman, koirista pitävän naisen. 

Vierailija
127/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jätä. Mikä pakko on väkisin olla ihmisen kanssa , jonka kanssa ei vaan asiat toimi ? 

Koska muuten miehen kanssa toimii. Ainoa "ongelma" tässä on koira. En ymmärrä, miksi on oltava niin jyrkkä. Miksi esim. koiraa ei voi opettaa nukkumaan kopassaan vaan sen on nukuttava sängyssä ja tuhottava ihmisten yöunet?

No opeta se nukkumaan kopassa.

Vierailija
128/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jätä. Mikä pakko on väkisin olla ihmisen kanssa , jonka kanssa ei vaan asiat toimi ? 

Koska muuten miehen kanssa toimii. Ainoa "ongelma" tässä on koira. En ymmärrä, miksi on oltava niin jyrkkä. Miksi esim. koiraa ei voi opettaa nukkumaan kopassaan vaan sen on nukuttava sängyssä ja tuhottava ihmisten yöunet?

No opeta se nukkumaan kopassa.

Mies ei tähän suostu.

Vierailija
129/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa tuo mies löytäisi lapsettoman, koirista pitävän naisen. 

Viisikymppinen, ylipainoinen mies, joka on sniidu ja helposti loukkaantuva, ja käyttää useamman illan viikossa (esim. jouluna), jääkiekon katsomiseen. Lapsettomat naiset repivät sen käsistä. Vaan miten hän voi naisia tavata kun ei voi kotoaan lähteä (koska koira ei selviä edes paria tuntia yksin)?

Vierailija
130/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä ap tilitystä. Jos ap ja mies asuvat erillään, niin miksi helkutissa se koira on sitten ap:n luona, jos ap ei kestä sitä? Taas niin tekemällä tehty ongelma kuin vain voi olla.

Vierailija
131/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko minkä kokoinen koira? Jotkut pikkukoirat ehkä nukkuvat kopassa, muut harvemmin. 

Kovin nuoren pennun voi itse asiassa saada nukkumaan pidempään juuri antamalla sen tulla sänkyyn, koska se ei halua kastella petiään = vähemmän herättelyjä. Itse nukkuisin alkuun pennun vieressä lattialla. 

Ap, tuo koppapainostuksesi on samaa tasoa kuin että mies ehdottaisi, että lapsesi nukkuisivat auton peräkontissa. Ihan vaan tiedoksi, vaikka eihän sua kiinnosta. 

Vierailija
132/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistaja huolehtii koirastaan. Pentu opetetaan ulkoilemaan, käyttäytymään ja sisäsiistiksi (matot pois lattioilta siksi aikaa). Koira oppii omaan petiinsä kyllä ja se on sen oma turvapaikka.

Onko miehen eka koira vai miten nämä perusjutut noin hukassa?

Koira on kiva perheenjäsen mutta sen täytyy kasvaa sellaiseksi ja opettaa, johdonmukaisesti ja kiintymyksellä.

Vierailija
133/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies päättää sen omat asiat! 

Don't be controlling 

Vierailija
134/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi se mies tulee koiransa kanssa sun kotiin vaikka oot sanonut ettei koiraa sun luokse? Miksi kestitset jouluna miehen vieraita vaikka hän on sanonut ettei halua perhettä kanssasi? Mullakin on suhde mieheen jonka kanssa en asu, kumpikin hoitaa omat asiansa ja arkensa ensin ja sitten kun tavataan, se on kummallekin erityistä ja ihanaa. Jos mukana tulisi joku tappeleva muksu tai kuseva koira (äiti ja eläinten ystävä olen itsekin mutta pidän huolta omistani ja se riittää) niin en kyllä jatkaisi tapailua :D

Älä ajattele mitä sinä annat miehelle vaan ajattele mitä itse haluat ja tee sen mukaan. Niin mieskin toimii. Nyt leuka pystyyn ja suu auki.

Vierailija
135/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi se mies tulee koiransa kanssa sun kotiin vaikka oot sanonut ettei koiraa sun luokse? Miksi kestitset jouluna miehen vieraita vaikka hän on sanonut ettei halua perhettä kanssasi? Mullakin on suhde mieheen jonka kanssa en asu, kumpikin hoitaa omat asiansa ja arkensa ensin ja sitten kun tavataan, se on kummallekin erityistä ja ihanaa. Jos mukana tulisi joku tappeleva muksu tai kuseva koira (äiti ja eläinten ystävä olen itsekin mutta pidän huolta omistani ja se riittää) niin en kyllä jatkaisi tapailua :D

Älä ajattele mitä sinä annat miehelle vaan ajattele mitä itse haluat ja tee sen mukaan. Niin mieskin toimii. Nyt leuka pystyyn ja suu auki.

Ja ei ollut nyt blow job -vitsi tämä 💜

Vierailija
136/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ota tai jätä-uhkailu kertoo paljon. Ja jos antaa koiran, joka kuuluu lattialle, kusta ja paskoa sänkyyn niin huhhuh. Kuka tuollaista katselee.. Joku saman tyylinen koiranainen sopii hänelle.

Vierailija
137/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tällä hetkellä ainoa ongelma on koira,mutta ei varmaan jää ainoaksi,jos mies on noin ehdoton ja asettaa sinut tilanteeseen ota tai jätä.Kovin jyrkkä ja ajattelematon luonne mies tuntuu olevan.Pidä puolesi ja muista että sitä saa mitä sietää.Jos aina vain myönnyt,tilanne ei koskaan muutu.

Vierailija
138/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tasa-arvo? kirjoitti:

Mies päättää sen omat asiat! 

Don't be controlling 

Miksi pitää laittaa loppuun englanninkielinen lause?

Vierailija
139/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta ku mun teini muutama vuosi sitten. Kun piti tuhannetta kertaa tiukasti keskustella siitä että omat sotkut siivotaan niin "itsepä mut valitsit tähän maailmaan, anna mut sitte pois jos ei kelpaa" - lapseltaan tuon sietää koska voi luottaa tai ainakin toivoa että lapsi siitä kasvaa kun on kasvatettu, vaikka vastaan änkääkin. Lapsella myös on se tieto että äiti ei heitä pihalle vaan asiat pitää saada toimimaan ja hoidettua. Teini kasvoi ja nykyään siivoaa ihan mielellään koska se kuuluu elämään ja nopeammin siitä pääsee kun ei käytä aikaa ja energiaa vinkumiseen vaan hoitaa homman ja se siitä.

Aikuinen mies tuossa nyt taas koettelee naisen sietokykyä, tietää varmasti että sun ei olisi helppoa päättää suhdetta etkä saa pidettyä puoliasi käytännössä vaikka ensin yrität. Lukemattomat naiset ovat samantapaisessa tilanteessa. Lopeta suhde jos kärsit siitä, katso mitä sitten tapahtuu. Olen kasvattanut pennusta aikuiseksi neljä koiraa ja sen vielä lisään, että ei todella ole normaali osa pennun elämää että se tekee tarpeensa ihmisen sänkyyn. Homma ei ole hallussa ja sulla ei kestä pää odottaa. Ota oma elämäsi haltuun 💜

Vierailija
140/179 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko minkä kokoinen koira? Jotkut pikkukoirat ehkä nukkuvat kopassa, muut harvemmin. 

Kovin nuoren pennun voi itse asiassa saada nukkumaan pidempään juuri antamalla sen tulla sänkyyn, koska se ei halua kastella petiään = vähemmän herättelyjä. Itse nukkuisin alkuun pennun vieressä lattialla. 

Ap, tuo koppapainostuksesi on samaa tasoa kuin että mies ehdottaisi, että lapsesi nukkuisivat auton peräkontissa. Ihan vaan tiedoksi, vaikka eihän sua kiinnosta. 

Pennun voi nukuttaa kopassaan sängyn vieressä ja riiputtaa kättä ,että pentu tuntee olonsa turvalliseksi.Koiranpentuhan voi litistyä sängyssä ihmisten välissä eikä siinä ole mitään järkeä,jos kukaan ei saa nukuttua kunnolla.Mieshän voi halutessaan nukkua lattialla patjalla koiransa kanssa jos haluaa.Ei hän voi muita pakottaa nukkumaan eläimen kanssa samassa sängyssä,varsinkaan heidän omassa kodissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän