Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis saavatko lääkärit kirjoittaa itselleen ja perheelleen reseptejä?

Vierailija
26.12.2021 |

Miehen kaverin uusi vaimo kertoi tämän kasuaalisti, samoin kuin miten "kolleegaa ei laskuteta" eli käy yksityiselläkin lääkärillä veloituksetta.
Voiko todella pitää paikkansa?

Kommentit (697)

Vierailija
221/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä köyhät itkee taas. Opiskelkaa lääkäriksi jos hiertää.

Totta kai meillä on oikeus hyödyntää saamaamme etua, samoin kuin saamme kiittää Lääkäriliiton suhmurointia siitä, ettei tk-lääkäreitä riitä jotta voisitte tekin saada pillerinne kuin manulle illallisen.

Sori, jotkut nyt vaan on tärkeämpiä ihmisiä kuin toiset. Kirjoitan mielelläni läheisilleni ilmaiset reseptit, ei ole mun ongelma jos joudut maksamaan satoja euroja yksityiskäynnistä saadaksesi samaa.

Uskomaton kommentti.

Vierailija
222/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kirurgi ei voi leikata itseään mutta voiko hammaslääkäri porata ja paikata oman hampaansa?

Tiedän erään, nyt jo kuolleen, vanhan polven hammaslääkärin poistaneen itseltään hampaita, mutta täytteiden teko tuskin onnistuu, sylkikontrolli on hankalaa ja näkyvyys sinne omaan suuhun kehno, valaistustakaan ei saa säädettyä kohdalleen. Lisäksi joutuisi työskentelemään kahden peilin avulla ja koska on oppinut sen yhden peilin tekniikan, niin tehtävä on mahdoton.

Nykyisin kun soittaa kaupungin hammaslääkärin ajanvaraukseen niin siellä käsketään itse laittamaan väliaikainen paikka 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16, ei haittaa, maksa omat käyntisi tai mene kunnalliseen😅 Ystäväni säästää aina pitkän pennin, kun saa apua joko minulta tai suvultani. Mulle on yksi lysti mistä sinä apusi haet.

Onko tämä tosiaan hippokrateen valan vannoneen lääkärin kirjoitus? Tekopyhää porukkaa, mutta sehän on selvää kaikille heille jotka eivät ole sukulaisianne, kavereitanne tai ns eliittiä.

Vierailija
224/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tällä viikolla tutkin omalla yksityisellä vastaanotolla ilmaiseksi, tuttuni lapsen ja hän sai vaivaansa lääkkeet ja otettiin verikokeet. Ei ollut varaa maksaa ja julkiselle et pääse. Ei ollut läheinen mutta tuttuni joka kääntyi puoleeni. Joulumieltä kaikille.

Entä kun tuttusi lapsineen alkaa kääntyä puoleesi useamminkin? Joulumieltä ympäri vuoden?

Vierailija
225/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tällä viikolla tutkin omalla yksityisellä vastaanotolla ilmaiseksi, tuttuni lapsen ja hän sai vaivaansa lääkkeet ja otettiin verikokeet. Ei ollut varaa maksaa ja julkiselle et pääse. Ei ollut läheinen mutta tuttuni joka kääntyi puoleeni. Joulumieltä kaikille.

Entä kun tuttusi lapsineen alkaa kääntyä puoleesi useamminkin? Joulumieltä ympäri vuoden?

Kaikkien tutut ei lokkeile.

Vierailija
226/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju tallennettu, jokainen kohta varmistetaan Valvirasta. Sen jälkeen asiaa lähdetään ajamaan!

TAISTELKAA ELIITIN ETUUKSIA VASTAAN!

Mikä ihmeen eliitti...

Jep, fiksut ja vertakestävät ystävät valitsi lääkiksen ja niillä on nyt hyvät palkat. Minuun on silti isoin ero lähinnä hienommassa talossa ja paremmassa autossa. Mutta minäkin hyödyn kun ystävätär voi uusia lääkityksen, eli ilmeisesti eliittiin riittää että pääsi jostain koulusta läpi ja tuntee jonkun jolla menee hyvin? (Omat tulot on alimmassa viidenneksessä ja ei ole valtaakaan)

Voisiko ton energian valjastaa vaikka ulkomaalaisomisteisten lääkärifirmojen verotuksen suitsimiseen? Vai onko liian abstraktia, mieluummin se lääkäri joka kirjoitti just naapurille 600mg buranan nelisatasen sijaan?

T Köyhä yh.

Vierailija
227/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan kirjoittaa. Myös muualla kuin vastaanotolla, itse pääsen kotoa käsin kelan reseptijärjestelmään. Ei tarvitse mennä potilastietojärjestelmään, reseptit kirjoitetaan kelan omalla ohjelmalla.

En nyt ihan ymmärrä miksi läheisteni pitäisi jonkun antibioottitipan vuoksi juosta tukkimaan terveydenhoitoa, kun minulla menee kaksi minuuttia reseptin kirjoittamiseen.

Vierailija
228/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki, mutta hyvin monet. Niin kuin tästäkin ketjusta saamme lukea.

Vierailija
229/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju tallennettu, jokainen kohta varmistetaan Valvirasta. Sen jälkeen asiaa lähdetään ajamaan!

TAISTELKAA ELIITIN ETUUKSIA VASTAAN!

Mikä ihmeen eliitti...

Jep, fiksut ja vertakestävät ystävät valitsi lääkiksen ja niillä on nyt hyvät palkat. Minuun on silti isoin ero lähinnä hienommassa talossa ja paremmassa autossa. Mutta minäkin hyödyn kun ystävätär voi uusia lääkityksen, eli ilmeisesti eliittiin riittää että pääsi jostain koulusta läpi ja tuntee jonkun jolla menee hyvin? (Omat tulot on alimmassa viidenneksessä ja ei ole valtaakaan)

Voisiko ton energian valjastaa vaikka ulkomaalaisomisteisten lääkärifirmojen verotuksen suitsimiseen? Vai onko liian abstraktia, mieluummin se lääkäri joka kirjoitti just naapurille 600mg buranan nelisatasen sijaan?

T Köyhä yh.

Niinpä. Varsinkin kun esim erikoistuvien lääkärien palkat jossain erikoissairaanhoidossa ei todellakaan ole korkeat.

Vierailija
230/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoissairaanhoitoon tulee lääkäreiden lähetteitäkin itseltään. Kerran tuli ihan käsin kirjoitettu A4 paperikin.

Vierailija
231/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta labrakokeita lääkäri ei voi itselleen määrätä. Heidän täytyy mennä myös työterveyteen kuten muidenkin kuolevaisten

Mä voin näpytellä itselleni huomisaamuksi afos, ferritiini ja psa-laboratoriopyynnöt itselleni ja katsoa koneelta vastaukset.

Jos meidän sairaalassa noin toimit, niin saat fudut aika hätäseen.

ihan mielenkiinnosta, kuka tätä siellä teidän sairaalassa seuraa. Ei meidän sairaalassa ole kellään aikaa käydä jokaista tehtyä labra lähetettä läpi.

Vierailija
232/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin tuota, että mistä tulee ajatus, että lääkärit olisi jotain eliittiä? Eivät kyllä ole, vaikka toki hyvin tienaavatkin.

Ei sillä, kyllä osa lääkäreistä voi kuulua eliitti, mutta niin kuin muutkin ammattiryhmät.

Vierailija
233/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä köyhät itkee taas. Opiskelkaa lääkäriksi jos hiertää.

Totta kai meillä on oikeus hyödyntää saamaamme etua, samoin kuin saamme kiittää Lääkäriliiton suhmurointia siitä, ettei tk-lääkäreitä riitä jotta voisitte tekin saada pillerinne kuin manulle illallisen.

Sori, jotkut nyt vaan on tärkeämpiä ihmisiä kuin toiset. Kirjoitan mielelläni läheisilleni ilmaiset reseptit, ei ole mun ongelma jos joudut maksamaan satoja euroja yksityiskäynnistä saadaksesi samaa.

Uskomaton kommentti.

Suomalaisen lääkärin kommentti. Meillä ei ole soveltuvuuskokeita sinne - käytännössä psykot pyörivät siellä keskenään 🤷🏻‍♀️

Vierailija
234/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu tämä kateus on huomattu, minullekin on pari kertaa piikitellyt proviisori jotakon tarpeetonta hakiessani sukulaisen kirjoittamaa reseptiä. Ja kyseessä on ollut niinkin eksoottisia päihdyttäviä aineita kuin antihistamiinit, antibiootit ja ehkäisypillerit. Mutta kai munkin pitäisi pikkujuttujen takia mennä tukkimaan terveyskeskuksia, että kellään ei tule paha mieli.

Mistä se proviisori tietää sukulaissuhteestasi? Vai asutko jossain pienellä kylällä? Mulle on äiti tai aviomies kirjoittanut kaikki mahdolliset reseptit aina, koskaan ei ole mitään sanottu vaikka olen kyllä kertonut että reseptin kirjoittanut lääkäri on läheiseni kun on esimerkiksi sanottu että resepti menee tyhjäksi ja pitää ottaa lääkäriin yhteyttä uusimisen vuoksi.

No en minä tosissaan sukulaissuhdetta mainosta, kaikki eivät vaan ole korhosia ja virtasia. Eli ihan reseptin kirjoittajan sukunimestä tämän näkee.

Vierailija
235/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketjussahan lääkärit käytännössä kirjoittavat, että ovat valmistuneet hoitaakseen ilmaiseksi lähipiiriään ja kirjoittaakseen heidän resptiään. Miten se menikään: ”ette te muut minulle ole tärkeitä”. 🤷🏻‍♀️

Vierailija
236/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs Malmilla vastaanottoa pitänyt hammaslääkäri määräsi itselleen aina rauhoittavia lääkkeitä. Oli ihan pöllyssä aina ja jostain syystä hänen potilaansa saivat aina infektion suuhunsa ja antibioottikuurin. Käräytin hänet silloiseen Lääkelaitokseen. Ei näkynyt enää sen jälkeen.

Vierailija
237/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

61, ja se etuoikeus on läheisilläni, koska olen itse opiskellut vuosikausia ja erikoistunut. Ensisijalle menee AINA omat läheiset. Ei ole minun ongelma jos sinulla ei ole varaa yksityiseen.

Juu huomaan, että tekstisi perusteella voidaan sinun olettaa olevan lääkäri niin et sinä siitä huolimatta mikään järjen jättiläinen ole. Teidän lääkäreiden välinpitämättömyyden, oikeammin laiminlyöntien, vuoksi minä en kykene elättämään itseäni joten sinä teet sen puolestani. Mutta eihän tämä ole sinun ongelmasi. Et varmaan tästä lähtien vingu työttömien tuista sanallakaan ethän?

Vierailija
238/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Saahan sähköasentajakin tehdä oman kotinsa sähkötyöt

Ei ole millään tavoin verrattavissa. Toinen nauttii valtavaa etuoikeutta ja toinen tekee huoltotöitä. Miten voi kirjoitella reseptejä kenelle haluaa, jos ei ole hoitosuhteessa mistä virallisia potilasasiakirjoja?

Kyllä se on valtava etuoikeus jos osaa vaikkapa itse rempata talon ja laittaa sinne sähköt. Siinä säästää tuhansia. Samoin tutut jos sähkömies laittaa ilmaiseksi. Enemmän siitä on rahallista hyötyä kuin reseptinkirjoituksesta, suurin osa ihmisistä saa kuitenkin reseptit aika helposti ja halvalla työterveydestä tai terkkarista. Mitään isompia diagnooseja lääkäri ei ala kaverilleen tai itselleen tekemään kuitenkaan, eli lääkärissä tarvii silti käydä..

Vierailija
239/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua yhä kiinnostaa tuo yksi kommentti, jossa väitetään, että eläkkeellä olevat lääkärit saavat kirjoittaa reseptejä? Onko se oikeasti totta?

kyllä, jos ovat laillistettuja lääkäreitä ja Valviran valvonnassa.

Vierailija
240/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketjussahan lääkärit käytännössä kirjoittavat, että ovat valmistuneet hoitaakseen ilmaiseksi lähipiiriään ja kirjoittaakseen heidän resptiään. Miten se menikään: ”ette te muut minulle ole tärkeitä”. 🤷🏻‍♀️

Mieti hetki.

Onko sinulle oma lapsi, puoliso tai äiti tärkeä vai joku random lapsi Kuopiosta, random mies tai nainen Maarianhaminasta vai random vanhempi nainen Oulangalta? Ihmiset, joita et tunne ja joidenka olemassaolosta et edes tiedä. Tätä kai täällä tärkeyspointilla tarkoitettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän