Oletteko joutuneet luopumaan lemmikistänne kumppaninne vuoksi?
Olen jo pidemmän aikaa tapaillut erästä miestä, ja ainesta olisi johonkin vakavampaankin, mutts minun puolelta suhdetta jarruttelee tieto siitä että mies on allerginen kissoille. Hän on todella eläinrakas ja viihtyy kissani kanssa, mutta allergiaoireet alkavat parin tunnin päästä siitä kun hän on tullut luokseni. Viimeiset kahdeksan vuotta kissani on ollut minulle kaikki kaikessa. Sen ansiosta jaksoin pahimmillaki masennuksen ja ahdistuksen keskellä nousta sängystä aamuisin, ja pitää kotini kunnossa. Nukkuminenkaan ei ollut niin hankalaa kun tuo pieni nukkuu joka yö vieressäni. Kissa tuntee minut nykyään läpikotaisin, ja sen käyttäytymisestä näkee, että se huomaa heti jos minulla ei ole kaikki hyvin. Sydämessäni tiedän, etten ole valmis luopumaan kissastani miehen takia, mutta samalla pelkään, että mitä jos tämä mies olisikin se oikea.
Kommentit (76)
Älä luovu kissasta. Voitte yrittää allergialääkkeillä, siedätyksellä tms jos yhteiselo alkaisi sujua
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:40"]Älä luovu kissasta. Voitte yrittää allergialääkkeillä, siedätyksellä tms jos yhteiselo alkaisi sujua
[/quote]
Miten tämä siedätys käytännössä toimii?
AP
Minä luovuin kahdesta kissasta, koska miehen poika on erittäin pahasti allerginen. Mies on minulle se oikea, sen tiedän ja meillä menee hyvin. Mutta kyllä se edelleen kaivaa mieltä useamman vuoden jlkeenkin ja itku tulee aina välillä, varsinkin kun uusi omistaja antoi kissat eteenpäin minulle kertomatta.
Eli valitettavasti minulle oli selvää, että tein kummin päin vain, sydän siinä särkyy. Niin huono omatunto on, että vaikka myöhemmin olisikin mahdollista, en enää uutta eläintä halua.
Minulla ei ole niin käynyt, mutta nykyinen puoliso jarruttelee kissan hankinnan kanssa :D
olisiko hänelle (kissalle) mahdollista hankkia uusi koti jonkun läheisesi luona? Ystävältäni muuten loppui kissa-allergia, kun hän siitä huolimatta vietti yhdessä kissaperheessä aikaa
Älkää luopuko rakkaimmistanne huonogeenisten mieskandidaattien takia. Miehiä tulee ja menee, mutta lemmikit pysyvät aina rinnallanne, kunnes tulevat elämänsä päähän. Ystäväni antoi useista varoituksistani huolimatta 3-vuotiaan dalmatialaisensa pois poikaystävänsä allergian takia. Suhde kesti vajaan vuoden – mies jäi kiinni pettämisestä. Sen jälkeen ei ollut miestä, mutta eipä ollut enää koiraakaan.
Luovuin lemmikeistäni miehen takia. Mies allergisoitui niille kun jo asuimme yhdessä eli ei ollut tiedossa allergioita suhteen alussa. Olen erittäin eläinrakas mutta kyllä se ihmissuhde on tärkeämpi kuin eläimet. Nyt ollaan oltu yhdessä 30vuotta. Olisin toivonut että meillä olisi koira mutta se nyt vaan on mahdotonta ja ihan kaikkea elämässä ei voi saada. Ihanan miehen ja lapset kuitenkin sain
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:31"]
Viimeiset kahdeksan vuotta kissani on ollut minulle kaikki kaikessa.
[/quote]
Jos asiasi todella ovat näin, kissasta ei kannata luopua. Pahimmillaan kaivat sitten tulevissa riidoissa aina tuon kissa-asian takataskustasi ja syyllistät miestä, miten hän on pilanut elämäsi.
En ole joutunut. Asutaan eri talouksissa, niin ei ole ongelmaa. Yhdessä ollaan oltu jo 14 vuotta.
En ole luopunut. Mies syö allergialääkkeitä, kissat eivät pääse makuuhuoneeseemme ollenkaan ja mieheni allergia on helpottanut tässä kuukauden yhdessä asumisen aikana. Lisäkai pesen aina kissat välillä ja harjaan harjalla.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:47"]
Minulla ei ole niin käynyt, mutta nykyinen puoliso jarruttelee kissan hankinnan kanssa :D olisiko hänelle (kissalle) mahdollista hankkia uusi koti jonkun läheisesi luona? Ystävältäni muuten loppui kissa-allergia, kun hän siitä huolimatta vietti yhdessä kissaperheessä aikaa
[/quote]
Minäkin allergisena vietin kissaperheessä aikaa. Allergiatesteissä ihmettelivät kun allergia-arvot olivat huomattavan korkeat kissan kohdalla. Sittemmin minulle puhkesi astma, en tiedä johtuiko kissasta.
Saako mies allergiaoireita kissan hilseestä? Kun olin nuori, isäni oli allerginen kissoille, mutta otimme silti 2 pentukissaa (hänen luvallaan). Isän nenä oli usein punainen ja vuotava, mutta pikkuhiljaa allergia ilmeisesti siedättyi pois, meni ehkä puoli vuotta. Eli jos sinun mies ei saa mitään pahoja oireita kuten hengenahdistuskohtauksia, niin kannattaa kokeilla elää karvakasojen kanssa, allergia voi hävitä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:01"]Saako mies allergiaoireita kissan hilseestä? Kun olin nuori, isäni oli allerginen kissoille, mutta otimme silti 2 pentukissaa (hänen luvallaan). Isän nenä oli usein punainen ja vuotava, mutta pikkuhiljaa allergia ilmeisesti siedättyi pois, meni ehkä puoli vuotta. Eli jos sinun mies ei saa mitään pahoja oireita kuten hengenahdistuskohtauksia, niin kannattaa kokeilla elää karvakasojen kanssa, allergia voi hävitä.
[/quote]
Oireet ovat aivastelua ja nenän vuotamista. Joskus saattaa ilmetä myös ihottumaa. Hengenahdistusta ei ole. Ehkä tänään juttelen asiasta miehen kanssa, ja jos ei hän olw valmis kokeilemaan siedätystä, niin pistän suhteen poikki ennenkuin se kerkeää kunnolla alkaakaan. Tiedän, että vaikka kuinka haluaisin, en voisi olla katkeroitumatta siitä, että jouduin toisen ihmisen takia kissastani luopumaan, enkä luultavasti ikinä pääsisi asiasta täysin yli.
AP
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:01"]Saako mies allergiaoireita kissan hilseestä? Kun olin nuori, isäni oli allerginen kissoille, mutta otimme silti 2 pentukissaa (hänen luvallaan). Isän nenä oli usein punainen ja vuotava, mutta pikkuhiljaa allergia ilmeisesti siedättyi pois, meni ehkä puoli vuotta. Eli jos sinun mies ei saa mitään pahoja oireita kuten hengenahdistuskohtauksia, niin kannattaa kokeilla elää karvakasojen kanssa, allergia voi hävitä. [/quote] Oireet ovat aivastelua ja nenän vuotamista. Joskus saattaa ilmetä myös ihottumaa. Hengenahdistusta ei ole. Ehkä tänään juttelen asiasta miehen kanssa, ja jos ei hän olw valmis kokeilemaan siedätystä, niin pistän suhteen poikki ennenkuin se kerkeää kunnolla alkaakaan. Tiedän, että vaikka kuinka haluaisin, en voisi olla katkeroitumatta siitä, että jouduin toisen ihmisen takia kissastani luopumaan, enkä luultavasti ikinä pääsisi asiasta täysin yli. AP
[/quote]
Tuossa jo itse vastasitkin kysymykseesi. Mniä itse en koirasta luopuisi miehen takia ja pakko myöntää, että jos joku lapsistani tulisi nyt allergiseksi, saattaisimpa muuttaa koiran kanssa etä-äidiksi...
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:51"]
Luovuin lemmikeistäni miehen takia. Mies allergisoitui niille kun jo asuimme yhdessä eli ei ollut tiedossa allergioita suhteen alussa. Olen erittäin eläinrakas mutta kyllä se ihmissuhde on tärkeämpi kuin eläimet. Nyt ollaan oltu yhdessä 30vuotta. Olisin toivonut että meillä olisi koira mutta se nyt vaan on mahdotonta ja ihan kaikkea elämässä ei voi saada. Ihanan miehen ja lapset kuitenkin sain
[/quote]
Tämä on juuri oikein! Ihmisen pitäisi mennä aina eläimen edelle. Olen sitämieltä että ihmisillä jotka asettavat eläimen tärkeämmäksi on jonkunlaisia ongelmia ihmissuhteissaan ja oman itsensä kanssa. Suhde eläimeen on esim. itsekyyden vaivaamalle ihmiselle paljon helpompi kuin suhde toiseen ihmiseen. Suhde eläimeen on aina kuitenkin tietyllätapaa yksipuoleinen ja kaikki "langat" ja hallinta on ihmisellä.
Suhde ihmiseen vaatii paljon enemmän ja mikäli vuorovaikutustaitoja ei ole tai ne ovat puutteellisia niin tälläinen henkilö hankkii "kumppanikseen" mieluummin eläimen. Asiat ovat mielestäni vääristyneet jos koira tai kissa menee ihmisen ja puolison edelle...
Mies 77
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:51"]
[/quote]
Tämä on juuri oikein! Ihmisen pitäisi mennä aina eläimen edelle. Olen sitämieltä että ihmisillä jotka asettavat eläimen tärkeämmäksi on jonkunlaisia ongelmia ihmissuhteissaan ja oman itsensä kanssa. Suhde eläimeen on esim. itsekyyden vaivaamalle ihmiselle paljon helpompi kuin suhde toiseen ihmiseen. Suhde eläimeen on aina kuitenkin tietyllätapaa yksipuoleinen ja kaikki "langat" ja hallinta on ihmisellä.
Suhde ihmiseen vaatii paljon enemmän ja mikäli vuorovaikutustaitoja ei ole tai ne ovat puutteellisia niin tälläinen henkilö hankkii "kumppanikseen" mieluummin eläimen. Asiat ovat mielestäni vääristyneet jos koira tai kissa menee ihmisen ja puolison edelle...
Mies 77
[/quote]
Tuohan on ihan henkilökohtainen valinta. Sitäpaitsi miksi juuri SINÄ olisit jollekin ihmiselle yhtäkkiä tärkeämpi kuin tämän lemmikki, joka on ollut perheenjäsen jo vuosikausia? Mitä olet tehnyt, jotta asemasi olisi automaattisesti korkeammalla hetken tuttavuuden jälkeen? Se, että olet olemassa ja nasta tyyppi ei riitä, eikä tarvitsekaan.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:38"]Voisiko mies syödä allergialääkkeitä? Auttaisiko tarpeeksi? Ja kissalta pääsy makkariin kielletty. Vanhahkohan se jo on, eli voihan se olla ettei edes elä enää kauaa
[/quote]
Allergialääkkeet eivät auta tarpeeksi. Kissa on vasta kahdeksanvuotias, ja jos ei mitään ongelmia ilmene niin voi olla että elää lähes 20-vuotiaaksi.
AP