Mies ei enää laita viestiä oma-aloitteisesti
Elikkäs. Löysin Tinderistä mukavan miehen. Ollaan tapailtu nyt jonkin verran, ehkä noin viisi kertaa. Jokaisella kerralla ollut hyvät keskustelut, naurua ja on käynyt ilmi, että arvot ovat samaa luokkaa. Seksiä on ollut myös. Pariin otteeseen jopa sellaisia hellyydenosoituksia miehen puolelta. Edellisen näkemisen jälkeen jäi hyvä fiilis.
Nyt on kuitenkin niin, että miehestä ei oma-aloitteisesti kuulu mitään. Olen itse kysellyt kuulumisia sun muuta, kun aikaa on kulunut useita päiviä, ja hän kyllä nopeasti vastaa niihin viesteihin ja kyselee minultakin sitten kuulumisia. Jutustelua jatkuu useamman viestin verran. Sitten kun viestittely loppuu niin eipä taas kuulu pitkään aikaan mitään.
Yhteinen tuttumme on sanonut, että mies on todella introvertti, mutta eihän tämä homma etene, jos ei hänkin vähän topristaudu.
Olen hänelle kertonut aiemmista huonoista deittailukokemuksistani ja sanonut, että arvostaisin kovasti sitä, jos toinen rehellisesti voisi kertoa, mikäli ei enää halua jatkaa tapailua. Roikottaminen ja epätietoisuus on hanurista. Hän tuntui olevan samoilla linjoilla.
Että mikähän on homman nimi? Itse alan olla sitä mieltä, että ei taida olla kovin kiinnostunut...
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin te tapaatte? Arkena vai viikonloppuisin? Onko niin, että sinulle käy ns. milloin vaan, mutta miehelle sopii vain tiettyinä päivinä? Onko jäänyt olo, että sinä haluaisit nähdä useammin?
Olemme tavanneet sekä arkena töiden jälkeen että viikonloppuisin.
Miehen työssä ei ole säännölliset työajat, minulla taas on.
Asumme eri paikkakunnilla, tosin välimatkaa ei ole useita kymmeniä kilometrejä, joten järjestelykysymys.
Olisi minusta mukavaa nähdä jopa useamminkin.
Mutta tilanne on mikä on.- Ap
Insinööri, jolla ei ole säännölliset työajat?
Tai sitten se on kuin mun ex-kumppani: ei sitä oikeasti kiinnosta kuin oma napa, lapset ja ex-vaimo. Negatiivinen tunneside ex-vaimoon yhä vaikka erosta 8 vuotta. Ei siihen kukaan muu oikeasti mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin te tapaatte? Arkena vai viikonloppuisin? Onko niin, että sinulle käy ns. milloin vaan, mutta miehelle sopii vain tiettyinä päivinä? Onko jäänyt olo, että sinä haluaisit nähdä useammin?
Asumme eri paikkakunnilla, tosin välimatkaa ei ole useita kymmeniä kilometrejä, joten järjestelykysymys.
Miksi tätä on alapeukutettu? Minä olen inssi ja tunnen monia muitakin ja kaikilla on suht säännöllinen päivätyö liukuvalla työajalla. Siis ihan perus 8-16. Toki joskus on ylitöitä ja etäpäiviäkin, joten saattaa heittää tunnin sinne tai tänne. Epäsäännöllinen työaika viittaa vuorotyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä on alapeukutettu? Minä olen inssi ja tunnen monia muitakin ja kaikilla on suht säännöllinen päivätyö liukuvalla työajalla. Siis ihan perus 8-16. Toki joskus on ylitöitä ja etäpäiviäkin, joten saattaa heittää tunnin sinne tai tänne. Epäsäännöllinen työaika viittaa vuorotyöhön.
Minun tuttuni on dippainssi ja hänellä on oma yritys ja näin ollen on omien aikataulujensa herra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nojata siihen nyrkkisääntöön, että kiinnostunut mies (ja nainen) haluaa pitää yhteyttä. Se on yleensä juuri niin yksinkertaista.
Olisinkohan ihan kamala ihminen ja ärsyttävä marttyyri, jos nyt laittaisin hänelle viestiä, että "Hei on ollut tosi mukavaa, mutta et taida olla yhtä kiinnostunut jatkamaan tätä tapailua. Kaikkea hyvää."
-Ap
Ärsyttävä marttyyri ainakin. Vaikka olisi ollut kuinka kivaa niin hätiköinti, vaatimus jatkuvaan viestittelyyn, tapaamisiin ja painostus päätöksiin löisi multa välittömästi kaikki liinat kiinni. En pidä painostamisesta, asioiden pitää edetä omalla painollaan, minun tahdillani ja toivottavasti se on sama tahti toisellekin. Hätähousut ja pikakihlat eivät ole minulle.
Mihin on kiire? Miksi ihmissuhteissa pitää edetä johonkin tiettyyn suuntaan tiettyä tahtia ja löydä lukkoon asioita: yhteenmuutto, kihlat, avio, lapset, riita, ero. Jos on hyvä fiilis yhdessä asiat etenevät omalla painollaan tai voi olla kivaa yhdessä vaikka ei etene.
Minunmega introvertti mies tunnusti rakkautensa kolmansilla treffeillä, eikä ole sen jälkeen ollut päivääkään viestimättä. Pakenee kyllä välillä päiväksi pariksi omaan kotiinsa nollaamaan pelaamalla, silti laittaa iltaisin sydämiä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä suoraan, missä mennään, jottei tarvitse arvuutella tai roikkua löyhässä hirressä.
No ei kannata ainakaan tekstillä läväyttää, että ”Haloo, et oo viestitelly. Missä mennään???”
Mua ärsyttäisi niin, että se olis siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä suoraan, missä mennään, jottei tarvitse arvuutella tai roikkua löyhässä hirressä.
No ei kannata ainakaan tekstillä läväyttää, että ”Haloo, et oo viestitelly. Missä mennään???”
Juu. Mä taas jättäisin epäystävälliset, äkkivääräiset äksyilijät tapailemaan kaltaisiaan tai vaikka vain itseään, niin saavat olla vielä enemmän rauhassa.
En tiedä mutta mä en ainakaan laita kellekään tindermiehelle viestiä kuin moi ja sen jälkeen mies ottakoon yhteyttä. Mä en jaksa.
Joillekin ihmisille on normaalia että kiinnostuneena viestitellään päivittäin, joillekin kerta viikkoon on hyvä vaikka tunteet yhtä suuret. Olen itse tällainen vähän "hitaammin lämpeävä" tai siis haluan ottaa alussa rauhassa vaikka olisin tosi ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi jösses, ei kai sitä noin tarvitse läväyttää. On monia tapoja kertoa tunteistaan ja ajatuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on megaintrovertti ja oli kyllä aktiivinen koko tapailumme ajan sen kymmenen vuotta sitten ja on myös parisuhteessa ja nyt myöhemmin avioliitossa ja lasten kanssa. Muutti luokseni käytännössä asumaan jo kuukauden tapailun jälkeen. Virallisesti sitten myöhemmin.
Mies ei ole sinusta kiinnostunut ja unohtaisin koko jutun. Jos ei näe vaivaa alussa, niin ei sitä tee myöhemminkään. Todennäköisesti säätää jonkun toisen kanssa samalla.
Kiva että olette tehneet jonkun lehden "oletko introvertti vai ekstrovertti -testin", mutta puhun nyt ihan oikeasta introvertistä persoonallisuudesta. Oma kumppanini on myös ollut naimisissa ja perheellinen, mutta tarvitsee todella paljon aikaa oikeastaan kaikkeen sosiaaliseen sitoutumiseen. Siksi kait avioliittokin kariutui, eikä viiden vuoden suhde ole jäänyt hänelle tarinoiden aiheeksi. En tiedä tuosta entisestä vaimsta yhtään mitään, en edes nimeä. Rakkaimmat ja läheisimmät ihmiset ovat tälle kumppanilleni sisarukset, vanhemmat, muut lähisukulaiset, kouluaikojen ystävät tai omat lapset. Ihmissuhteet rakentuvat huomattavan hitaasti, toisin kuin itselläni. Me uudet ihmiset ollaan introvertille aika kauan tarkkailtavana, ennen kuin sydän aukeaa. Vastaukset omiin spontaaneihin tunneilmaisuihin tai kysymyksiin tulee aikaisintaan seuraavalla kerralla kun tavataan... tai ehkä parin vuoden päästä :) Tajuan kuitenkin nyt ettei asiat tule apteekin hyllyltä, vaan hän tarvitsee syvää pohdinta ennen minkään asian ilmaisua. Hitaus ei johdu minusta, vaan on tuon ihmisen viehättävä luonteenpiirre. Osaan tätä nyt arvostaa, sillä olen joskus myös hurmaantunut hyvään sanaseppoon, eikä niiden sanojen takana ollut juuri tyhjä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitapa olla nyt coolina siellä ja älä itsekäön laita viestiä
Viikon verran on pisin aika, johon olen pystynyt. :D
- Ap
Tuon perusteella uskallan sanoa, että viikon hiljaisuus venyisi kuukaudeksi, sitten vuodeksi ja lopulta loppuelämäksi. Ei teistä paria tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Tuon perusteella uskallan sanoa, että viikon hiljaisuus venyisi kuukaudeksi, sitten vuodeksi ja lopulta loppuelämäksi. Ei teistä paria tule.
Mulla tulee Ap:n tilanteesta mieleen mun ja erään mun tuttavamiehen suhde. Eli pidämme yhteyttä muutaman kerran vuodessa, vaihdamme kuulumiset ja saatamme olla parin päivän ajan tosi aktiivisia toisiamme kohtaan. Sitten välillemme laskeutuu täysi hiljaisuus. Tarvetta tämän ihmeempään yhteydenpitoon ei ole, koska molempien intressit ovat toisaalla.
Anna olla. Jo se kertoo tarpeeksi, että sinä odotat ja mies antaa sen tiedostaen sinun odottaa. Häntä ei kiinnosta, ja sen lisäksi nauttii alennustilastasi.
Ihmisyys on suurimmaksi osaksi kuvottava asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Mulla tulee Ap:n tilanteesta mieleen mun ja erään mun tuttavamiehen suhde. Eli pidämme yhteyttä muutaman kerran vuodessa, vaihdamme kuulumiset ja saatamme olla parin päivän ajan tosi aktiivisia toisiamme kohtaan. Sitten välillemme laskeutuu täysi hiljaisuus. Tarvetta tämän ihmeempään yhteydenpitoon ei ole, koska molempien intressit ovat toisaalla.
Mulla on ollut tällainen suhde myös tuttavamiehen kanssa. Se roihusi alkuun varmaan parikin vuotta ihan päivittäisenä, sitten alkoi tulla näitä hiljaisuusjaksoja (hänen aloitteestaan) enemmän tai vähemmän kunnes vaan yhtenä päivänä kyllästyin ihmettelemään ja lopetin vastaamisen. En tiedä onko hän jo tajunnut että takaisin yhteyksiin en enää tule. Minä en ole tuollainen soutajahuopaaja-ihminen kuten hän.
Äijähän löytyi tinderistä. Taitaa olla Tinder kuumana edelleen? Painaa jo seuraavaa.
Kiitos vastauksista.
Pidän nyt hiljaiseloa mieheen, koska näyttää todellakin siltä, ettei ole kiinnostunut ja hänellä mahdollisesti muita kiikarissa.
Mukavaa joulun aikaa.
- Ap