Mies ei enää laita viestiä oma-aloitteisesti
Elikkäs. Löysin Tinderistä mukavan miehen. Ollaan tapailtu nyt jonkin verran, ehkä noin viisi kertaa. Jokaisella kerralla ollut hyvät keskustelut, naurua ja on käynyt ilmi, että arvot ovat samaa luokkaa. Seksiä on ollut myös. Pariin otteeseen jopa sellaisia hellyydenosoituksia miehen puolelta. Edellisen näkemisen jälkeen jäi hyvä fiilis.
Nyt on kuitenkin niin, että miehestä ei oma-aloitteisesti kuulu mitään. Olen itse kysellyt kuulumisia sun muuta, kun aikaa on kulunut useita päiviä, ja hän kyllä nopeasti vastaa niihin viesteihin ja kyselee minultakin sitten kuulumisia. Jutustelua jatkuu useamman viestin verran. Sitten kun viestittely loppuu niin eipä taas kuulu pitkään aikaan mitään.
Yhteinen tuttumme on sanonut, että mies on todella introvertti, mutta eihän tämä homma etene, jos ei hänkin vähän topristaudu.
Olen hänelle kertonut aiemmista huonoista deittailukokemuksistani ja sanonut, että arvostaisin kovasti sitä, jos toinen rehellisesti voisi kertoa, mikäli ei enää halua jatkaa tapailua. Roikottaminen ja epätietoisuus on hanurista. Hän tuntui olevan samoilla linjoilla.
Että mikähän on homman nimi? Itse alan olla sitä mieltä, että ei taida olla kovin kiinnostunut...
Kommentit (107)
Olen tapaillut todella introverttiä miestä reilun vuoden. Mies varoitti asiasta jo ekoilla treffeillä ja hyvä niin, muuten olisin heittänyt hanskat tiskiin jo ekojen viikkojen aikana. Tämä ihminen ei nimittäin osaa ilmaista tunteitaan oikein mitenkään sanoilla. Viesteissä on yleensä 2-5 sanaa tai hymiö. Kiintymystä, ihastumista, halua, arvostusta tai ihailua ilmaiseviin lauseisiini en saa vastausta. Kesti monta kuukautta (ja yksi välirikko) tajuta että tämä tyyppi ei puhu tunteitaan ulos. Kaikki hellyys, läheisyys ja muu yhteenkuuluvuus tulee ilmeillä ja keholla.
Olen itse hyvin sosiaalinen, joten introvertti ymmärtämisen opiskelu on ollut iso urakka, mutta nyt kun tajuaa miten pieniä ”värähdyksiä” pitää toisessa huomioida, koen olevani myös hänelle rakas ja tärkeä, kuten hän minulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen tapaillut todella introverttiä miestä reilun vuoden. Mies varoitti asiasta jo ekoilla treffeillä ja hyvä niin, muuten olisin heittänyt hanskat tiskiin jo ekojen viikkojen aikana. Tämä ihminen ei nimittäin osaa ilmaista tunteitaan oikein mitenkään sanoilla. Viesteissä on yleensä 2-5 sanaa tai hymiö. Kiintymystä, ihastumista, halua, arvostusta tai ihailua ilmaiseviin lauseisiini en saa vastausta. Kesti monta kuukautta (ja yksi välirikko) tajuta että tämä tyyppi ei puhu tunteitaan ulos. Kaikki hellyys, läheisyys ja muu yhteenkuuluvuus tulee ilmeillä ja keholla.
Olen itse hyvin sosiaalinen, joten introvertti ymmärtämisen opiskelu on ollut iso urakka, mutta nyt kun tajuaa miten pieniä ”värähdyksiä” pitää toisessa huomioida, koen olevani myös hänelle rakas ja tärkeä, kuten hän minulle.
Moni todella introvertti on myös sellainen, että osaa ilmaista itseään paljon paremmin viestillä, kuin kasvotusten. Kasvotusten jotenkin jäätyvät ja on vaikea keskustella asioista.
Vierailija kirjoitti:
Introvertille kai pitää antaa enemmän aikaa ja armoa?
Ei tarvitse. Mulle ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin ja lisäyksenä se, että mies on insinööri. Jos sillä nyt mitään merkitystä käytöksen kanssa on.
- Ap🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Tuo selittelysi menee jo noloksi. SITÄ EI KIINNOSTA P:N VERTAA. Mahtaa v....ttaa. Minun perässäni miekkoset roikkuvat vaikka kymmenen vuotta (kirjaimellisesti.) Juuri olen yhteyksissä vanhan tutun kanssa, joka on ollut minuun obsessoitunut vuosia ja vuosia ja taas vuosia. 10 vuotta tai ylikin.
Hyi olkoon, vaikutatpa rumalta ihmiseltä ainakin sisäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Jos introvertti on kiinnostunut, huomioi ihan samalla lailla kuin muutkin ihmiset oma-aloitteisesti. Kavereihin yhteydenpito saattaa olla vähäisempää, mutta ei potentiaalista kumppania jätä normaalit ihmiset huomiotta.
t. introvertti
Mikä nykyajan miehiä vaivaa?
Suoraselkäisyys kunniaan!
.
Siis tarkoitatko, että kumpikaan teistä ei ole laittanut yhtään mitään viestiä kokonaiseen viikkoon?
Sen sijaan jos sinä laitat viestiä kaiken aikaa, ja hän vastaa "ok" tai hymiöllä, niin hänen käsitys asiasta voi olla, että te viesteilette .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Jos introvertti on kiinnostunut, huomioi ihan samalla lailla kuin muutkin ihmiset oma-aloitteisesti. Kavereihin yhteydenpito saattaa olla vähäisempää, mutta ei potentiaalista kumppania jätä normaalit ihmiset huomiotta.
t. introvertti
näin munkin mielestä. Ollaan miehen kanssa molemmat introvertteja. Hän lähettää minulle kaikenlaisia höpösydämiä pitkin päivää. Minä olen jäyhempi, minulle riittäisi viesti tai pari päivässä. Välillä en jaksa sitä koko ajan häiriköintiä viestein, joten aika en kaiva puhelinta esiin, kun se kilisee. Vastaan samana päivänä kuitenkin. Ei tulisi kysymykseen viikon radiohiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kerroit tuossa piirteistä, jotka viittaavat mahdolliseen neuropuolen häiriöön, mutta miten hänen introversionsa ilmenee?
t. Introvertti nainen
Itselläni vain huonoja kokemuksia tuollaisista miehistä, jotka eivät ota yhteyttä, mutta vastaavat kyllä, jos heille laittaa. Tietenkään ei niinkään pidä olla, että mies aina aloittaa viestittelyn ja nainen sitten vastaa, jos vastaa. Mutta omien kokemuksien perusteella oikeasti kiinnostunut mies on sellainen, että on aloitteellisempi viesteissä ja treffien järjestämisessä. Ja huom! Kyllä naisenkin pitää olla aloitteellinen ja vastavuoroinen!
Voin sanoa lähes 100 % varmuudella, että tuolla ap:n miehellä on muitakin naisia kierroksessa. Joku on se, jolle hän aloittaa ne viestittelyt ja se ei ole ap. Jos/kun olette vielä keskustelleet aiheesta, niin ap arvosta itseäsi sen verran, että unohda tuo mies! Hän ei sinusta välitä aidosti ja pitää sinua vain mukana muiden joukossa.
Introvertti on sosiaalinen niiden ihmisen seurassa mistä pitää. Jos ei henkilöstä kuulu niin sitä ei kiinnosta.
Viestittelee toisen naisen kanssa. Saman olen miehenä huomannut jos nainen ainoastaan vastaa viesteihini mutta ei itse tee avausta niin kohta katoaa.
Vierailija kirjoitti:
.
Siis tarkoitatko, että kumpikaan teistä ei ole laittanut yhtään mitään viestiä kokonaiseen viikkoon?Sen sijaan jos sinä laitat viestiä kaiken aikaa, ja hän vastaa "ok" tai hymiöllä, niin hänen käsitys asiasta voi olla, että te viesteilette .
Siis pisin aika tässä hiljaisuudessa on ollut viikon verran ja minä lopulta katkaisin sen laittamalla viestiä ja toivottamalla hyvää joulua. Hän vastasi heti ja kyseli kuulumisia, viestittelyä jatkui pitkän aikaa.
Ja siis sitten kun viestittelemään päästään niin hän laittaa useampia viestejä ja kyselee ummet ja lammet. Keskustelu on siis vastavuoroista.
Mutta tosiaan outoa tämä, että hän ei itse ota yhteyttä.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Viestittelee toisen naisen kanssa. Saman olen miehenä huomannut jos nainen ainoastaan vastaa viesteihini mutta ei itse tee avausta niin kohta katoaa.
Juu, kyllä naisetkin tämän osaavat! Ottavat imarteluna, kun miehet viestittelee, mutta heillä on kuitenkin aina vaan se yksi ylitse muiden. Kyllä miehetkin ottaa imarteluna, kun naiset pistää viestiä, vaikka ei niin kiinnostaisi.
Aikuiset ihmiset, uskokaa nyt että jos toista kiinnostaa, hän on kiinnostunut = käyttäytyy niin että kiinnostus tulee selväksi. Miksi pitää keksiä kaiken maailman introvertti-insinööriselityksiä (joista kumpikaan ei millään lailla edes ole kytköksissä kahden ihmisen väliseen kiinnostuksen ilmaisuun), kun helpoin, luonnollisin ja kaikki selittävä syy on "häntä ei kiinnosta". Ap: häntä ei kiinnosta. Poista numero ja ota opiksi.
En itse pidä epämääräisyydestä, joten kysyisin viestillä suoraan onko kiinnostus molemminpuolista.
Jos on, niin kasvotusten tavatessamme kertoisin, että toivon myös hänen ottavan yhteyttä. Ei tämä ole mitenkään ylimitoittu toive tai painostusta.
Ymmärrän, että tapailujen alussa ollaan epätietoisuudessa, mutta kovin pitkään ei kannata olla omien arvailujen varassa. Jos kumpikin haluaa jatkaa, niin "pelisäännöistä" on hyvä sopia.
Onko se tapailumies vielä Tinderissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Siis tarkoitatko, että kumpikaan teistä ei ole laittanut yhtään mitään viestiä kokonaiseen viikkoon?Sen sijaan jos sinä laitat viestiä kaiken aikaa, ja hän vastaa "ok" tai hymiöllä, niin hänen käsitys asiasta voi olla, että te viesteilette .
Siis pisin aika tässä hiljaisuudessa on ollut viikon verran ja minä lopulta katkaisin sen laittamalla viestiä ja toivottamalla hyvää joulua. Hän vastasi heti ja kyseli kuulumisia, viestittelyä jatkui pitkän aikaa.
Ja siis sitten kun viestittelemään päästään niin hän laittaa useampia viestejä ja kyselee ummet ja lammet. Keskustelu on siis vastavuoroista.
Mutta tosiaan outoa tämä, että hän ei itse ota yhteyttä.-Ap
On kyllä kumma... Ehkä viestittelee sitten vaan tylsyyttään? Tai sitten hän on sellainen, että odottaa vaan ap:n viestiä, muttei laita itse jostain syystä... En kyllä jaksaisi vetää perässä tuollaista. Kysy häneltä, että miksi hän ei laita koskaan ekana viestiä. Tosin minä en jaksaisi tuhlata aikaani tuollaiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että miehellä ei on isoa ongelmaa tunnepuolella, ei vastaile ihastumisviesteihin kun sitä tunnetta ei ole hänen puoleltaan. Ei introverttius tätä selitä yhtään.
En ymmärrä mikä tuollaisia ihmisiä vaivaa. Jos olette oikein jo keskustelleetkin rehellisyydestä jne., niin mikä paskahousu tuo mies on, jos/kun ei pysty sitä sanomaan! Siis toki pienen pieni mahdollisuus, että hän on perässävedettävä ja on tyytyväinen, että sinä otat yhteyttä. Mutta luulenpa, että kyseessä on oikein klassinen "ei kiinnosta, mutta noh, vastataas nyt sitten jotain, jos vaikka joskus tarvitsee tuota mimmiä vielä".