Miksi äitiyspakkauksessa on kondoleja?
Kommentit (152)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 22:43"]
Minä taas olen himoinnut sitä vuoden -85 gondolieeriä niin kovasti, että maksaisin siitä melkein mitä vain... Se hymy sulatti sydämeni jo tuolloin 30 vuotta takaperin ja edelleen mietin sitä päivittäin. Oman kakarani pullautin -86, en aivan ehtinyt! :(
[/quote]
Kysynkin äidiltä, onko oman -85 pakkaukseni gondolieeri vielä tallessa. Ei se varmaan ihan priimakunnossa ole, kun samaa gondolieeria käytettiin myös sisaruksillani, mutta pienellä laitolla ehkä ihan käyttökelpoinen. Kiinnostaako?
[/quote]Mä oon toisena jonossa jos tää jolle vastaat ei otakaan. Oisko mittoja?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 23:05"]
Mikä gondolikuosi on muuten teidän lemppari?
[/quote]
Minusta puna-musta-kultainen on upein. Huutonetistä ostin vuoden 1991 mallia, ennen taantumaa siis.
Oman lemmenhedelmän pakkauksessa oli ihan tylsä vihrenharmaa kapistus. Varmaan kaikkien aikojen rumin, ja ne tupsut ja röyhelöt. Hyi hitto!
Vanhoja gondolieerejähän näkyy kirppareilla tuon tuosta. Hintakaan ei päätä huimaa, ovat vaan niin apean näköisiä, ettei niitä monikaan huoli.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 23:03"]
Siis kummasta oikein saa paremman hinnan vanhasta gondolista vai gondolieerista?
[/quote]
gondolieereista ehdottomasti. Jos vaan ovat alkuperäisessä asussaan. Gondolit taasen menevät aika huonosti kaupan, ellei ole kyseessä joku todella vanha malli.
Mua kans ihmetyttää mitä niillä gondooleilla tekee tuossa pakkauksessa ylipäätään? Täysin turhia ja vievät tilaa. Omaa äitiyspakkausta hakiessa multa meni melkein selkä, kun pakkaus painoi ihan älyttömästi.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:54"]Ärsyttää nämä kondomijankkaajat, jotka lähtivät kuljettamaan ketjua väärään suuntaan... Vauva-palsta on teille väärä paikka.
[/quote]
Kuiva läppää raskauden pehmittämille aivoille.
Mulla on vaan hyvää sanottavaa nuorimman lapseni gondolieerista. On ollu kyllä todella kätevä. Hoiti lasta tämän ollessa pieni, pesi pyykit, välillä kokkasi italialaista ruokaa ja lauloi lapselle tuutulauluja. Nyt alkaa olla jo aika vanha, mutta en raaski poiskaan heittää.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 23:18"]
Mua kans ihmetyttää mitä niillä gondooleilla tekee tuossa pakkauksessa ylipäätään? Täysin turhia ja vievät tilaa. Omaa äitiyspakkausta hakiessa multa meni melkein selkä, kun pakkaus painoi ihan älyttömästi.
[/quote]
Kohtalotoveri! Minullakin meni selkä, ei pysty enää nostelemaan mitään.
Tiesittekö, että melan palauttamista pakkaukseen ollaan suunnittelemassa?
Meillä tuo gondoli on ollut ihan puhtaasti ehkäisyvälineide. Olen piiloutunut sen alle, miehen vaatiessa seksiä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 23:37"]Meillä tuo gondoli on ollut ihan puhtaasti ehkäisyvälineide. Olen piiloutunut sen alle, miehen vaatiessa seksiä.
[/quote]
Meillä tuokaan ei toimi, me olkaa VL-perhe.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 23:37"]Meillä tuo gondoli on ollut ihan puhtaasti ehkäisyvälineide. Olen piiloutunut sen alle, miehen vaatiessa seksiä. [/quote] Meillä tuokaan ei toimi, me olkaa VL-perhe.
[/quote]
Osanotto. Koita huitoa melalla kauemmas.
Eikä, ehdinkö saada viime vuoden gondolin, kun vauvan on määrä syntyä toukokuun lopussa?! Uuden pakkauksen gondoli on niin ruma, tuollainen haalea vedenvärinen, että haluaisin mieluummin sen edellisvuoden mallin.
Kelalta kerrottiin, että gondolit aiotaan poistaa koko pakkauksesta! Kiitos vaan teidän gondolivauhkoojien! Hätinä tilalle saadaan jotkin pelastusliivit. Ensin lähti gondolieerit ja sitten melat, ja nyt tämäkin vielä.
Kaikkihan sen tietää, että Italiassa on kohistu suomalaisesta äitiyspakkauksesta juuri gondolipakettien takia. Alkuperäiseen pakettiinhan kuului sekä gondoli, että gondolieeri meloineen päivineen. Pakettia on jouduttu sittemmin supistamaaan melkoisesti. Ja olen ymmärtänyt, että suurin syy gondolieerien poisjättämiseen pakkauksesta johtui Italian hallituksen vaatimuksesta säästää perinteinen Venetsian kulttuuri. Suuri osa alkuperäisistä ja ammattitaitoisista gondolieereista kun on hävinnyt viimeisen parinkymmenen vuoden aikana maasta, olettaen juuri Suomeen.
Mua vähän pelottaa nuo gondolieerit kun en ole aiemmin ollut tekemisissä sellaisen kanssa. Miten ensikohtaamiseen tulisi varautua? Siskot auttakaa!
Jos puhutaan hetki niistä kondoMeista, niin en tiedä näkikö joku muu Ylen jotain ajankohtaisohjelmaa, jossa suomalaista äitiyspakkausta esiteltiin ihastuneille brittitädeille. Joku niistä bongasi sen kortsupaketin ja kysyi ihan kirkkain silmin vilpittömästi ihmetellen, että "Mitä jos lapsi on tyttö?"
Juu. Siinä vaiheessa meikä putosi sohvalta. Ihan tositarina siis.
Mikä gondolikuosi on muuten teidän lemppari?