Sivut

Kommentit (150)

Kaikkihan sen tietää, että Italiassa on kohistu suomalaisesta äitiyspakkauksesta juuri gondolipakettien takia. Alkuperäiseen pakettiinhan kuului sekä gondoli, että gondolieeri meloineen päivineen. Pakettia on jouduttu sittemmin supistamaaan melkoisesti. Ja olen ymmärtänyt, että suurin syy gondolieerien poisjättämiseen pakkauksesta johtui Italian hallituksen vaatimuksesta säästää perinteinen Venetsian kulttuuri. Suuri osa alkuperäisistä ja ammattitaitoisista gondolieereista kun on hävinnyt viimeisen parinkymmenen vuoden aikana maasta, olettaen juuri Suomeen.

• ylös 15
  • alas 0

Mua vähän pelottaa nuo gondolieerit kun en ole aiemmin ollut tekemisissä sellaisen kanssa. Miten ensikohtaamiseen tulisi varautua? Siskot auttakaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos puhutaan hetki niistä kondoMeista, niin en tiedä näkikö joku muu Ylen jotain ajankohtaisohjelmaa, jossa suomalaista äitiyspakkausta esiteltiin ihastuneille brittitädeille. Joku niistä bongasi sen kortsupaketin ja kysyi ihan kirkkain silmin vilpittömästi ihmetellen, että "Mitä jos lapsi on tyttö?"

Juu. Siinä vaiheessa meikä putosi sohvalta. Ihan tositarina siis.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Jos puhutaan hetki niistä kondoMeista, niin en tiedä näkikö joku muu Ylen jotain ajankohtaisohjelmaa, jossa suomalaista äitiyspakkausta esiteltiin ihastuneille brittitädeille. Joku niistä bongasi sen kortsupaketin ja kysyi ihan kirkkain silmin vilpittömästi ihmetellen, että "Mitä jos lapsi on tyttö?"

Juu. Siinä vaiheessa meikä putosi sohvalta. Ihan tositarina siis.

:DDDDDDDDDD ei tsiisus

• ylös 13
  • alas 0

Voiko gondolieerille puhua ihan suomea? Siis tietty tuohon pakkaukseen sisältyy se Italiaa gondolieerille -oppimateriaali, mutta itsellä ei oikein jää päähän. Mielestäni lausuminen on videolla todella epäselvää. Muistan vain ''Älä keikuta paattia''-lauseen...

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Voiko gondolieerille puhua ihan suomea? Siis tietty tuohon pakkaukseen sisältyy se Italiaa gondolieerille -oppimateriaali, mutta itsellä ei oikein jää päähän. Mielestäni lausuminen on videolla todella epäselvää. Muistan vain ''Älä keikuta paattia''-lauseen...

Samaa itsekin miettinyt. Mitä tapahtuu jos materiaaleja ei sisäistäkään...

Vierailija

Voi niille puhua suomea ja toki kannattaakin. Äitiyspakkauksen gondolieereille kuuluu suomen pikakurssi, joten yleensä osaavat kommunikoida auttavasti suomen kielellä. Toki oppivat ajan mittaan, kun vaan käytät omaa gondolieeria ahkerasti. Se video on muuten ihan susi, tehty varmaan yli 15 vuotta sitten!

Sattuipa sopivasti tämä keskustelu! Vein oman gondolieerini nimittäin tänään kirpparille, alkoi käydä jo pahasti hermoille. Kyseessä paljon kohua herättänyt vuoden -76 tapaus. Mutta Tampereen Radiokirppikseltä löytyy siis tämä gondoleineen meloineen päivineen.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Mun gondolieeri (vuosimalli 1989) on aivan ihana! Laittaa edelleen taivaallista ruokaa.

Toi on mustakin parasta, italialainen ruoka. Oma gondolieeri on ihan huippu ruoanlaittaja. On tosin kasvanut vuosien saatossa sellaisiin mittoihin, että gondoliin sillä ei ole enää asiaa.

Sisustusvinkki: mä oon tehny omasta ja mieheni vauva-aikaisen äitiyspakkauksen gondoleista parisängyn! Saa ihan mahtavat unet!

Vierailija

Sisustusvinkki: mä oon tehny omasta ja mieheni vauva-aikaisen äitiyspakkauksen gondoleista parisängyn! Saa ihan mahtavat unet!

Ei perhana, miksen ole älynnyt! Tämä mamma lähtee nyt tuunauspuuhiin. Nehän voisi muuten maalatakin! Ja pakko saada joku magee tekstitarra siihen kylkeen. Onko teillä sellaisia, mitä niissä lukee?

Auttakaa ihmeessä! Miten ootte päässeet lapsuusaikaisesta gondolieerista eroon?. Mun oma seuraa mua vieläkin kaikkialle, eikä ymmärrä edelleenkään kunnolla suomea. En jaksa enää, kaikki parisuhteet kariutuu kun toi kulkee jatkuvasti perässä. Ahdistaa ihan hirvittävästi.

Mä oon vähän pettynyt. Meidän gondolieeri paljastui homoksi. Se haluaa soudella vaan mun miehen kanssa, eikä päästä mua gondoliin ollenkaan!

• ylös 14
  • alas 0

Voi vittu te ootte lapsellisia.. Tasan tiedätte mistä ap puhuu ja silti pitää olla tollanen pentu.. Joo oli hauskaa ala-asteella jos sillonkaa

• ylös 0
  • alas 28

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.