Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esteettömyystodistuksessa miehellä toinen avioliitto

Vierailija
09.04.2015 |

Olemme alle kolmekymppisiä ja olleet yhdessä yli neljä vuotta. Tarkoitis oli mennä heinäkuussa naimisiin ja kutsukortitkin on jo lähetetty. Haimme yhdessä esteettömyystodistusta ja paperi tuli tänään postitse. Miehelle tuleva avioliitto on merkattu toiseksi, eikä hän ole sanonut halaistua sanaakaan olleensa aikaisemmin naimisissa. Kun kysyin, mitä ihmettä niin mies vain hymisi vaivaantuneesti ja yritti vältellä koko kysymystä. Lopulta kertoi, että on ollut aikaisemmin naimisissa, muttei ruvennut sen enmpää asiasta kertomaan ja ärähti, kun jatkoin utelujani.
.
Ole hyvin loukkaantunut miehen käytöksestä ja salailusta. Tuon perusteella aloin myös miettiä, onko jotakin muuta, mitä mies on jättänyt kertomatta. Tekisi mieli huutaa aikalisä ja perua häät. Kuvittelin, että kyseessä olisi ensimmäinen avioliitto meille molemmille.
.
Ylireagoinko? Ja onko mitään järkevää syytä, miksi hän ei halua puhua siitä?

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun väliä

Vierailija
82/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän avioliiton perusta on luottamus ja se että kaikesta voidaan puhua ja puhutaan. Jos tuon luokan asioita salailee ja täytyy pakottaa kertomaan.. eikä ole sanottu mitä keksii. Tämähän on jo alkusoittoa erolle jo ennen sitä avioliittoa. Kyllä ap teet itsesi pahasti naurunalaiseksi jos uskot ihan kaiken, mieshän salaa asioita ja on kenties varsinainen valehtelija. Siinä ei rakkaus tehoa, ei se muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on hakattu Monesti ja mies tietenkin väitti mua valehtelijaksi.

Vierailija
84/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku utelee miksi häät on peruttu, voithan sanoa siirtäneenne häitä koska hääjärjestelyt vievätkin enemmän aikaa kuin luulitte ja haluatte kaikessa rauhassa tehdä häistänne oman näköisenne. 

Vierailija
85/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:59"]

Mies on ihan suomalainen. Hän on isätön lapsi, joka on muuttanut kauemmas pieneltä kotipaikkakunnalta. Hänen äitiänsä olen nähnyt ehkä n. 2-3 kertaa vuodessa muutaman päivän ajan. Kamalasti emme ole olleet yhteyksissä.

Eilen illalla mies alkoi nujakan jälkeen sepustaa, kun sanoin, että en halua naimisiin ennen kuin kertoo, mikä juttu tässä on taustalla, koska minusta minulle kuuluu tietää totuus siitä, mihin aikaisempi avioliitto on loppunut. 

Ex-vaimo oli vanhalta paikkakunnalta jonkinmoinen ihastus, joka tuli raskaaksi. Mies ei halunut, että lapsi joutuu isättömäksi ja muutenkin oltaisiin katsottu kieroon, joten menivät naimisiin. Raskaus meni kuitenkin kesken pian vihkimisen jälkeen. Yrittivät jatkaa yhdessä, muttei toiminut niin mies päätti hakea avioeroa. Sen jälkeen kuulemma valehdellut ympäriinsä hänestä mm. että hakkasi naista. Menetti kuulemma vanhat kaverinsa, kun kaikki uskoivat tätä naista ja koko kylä juoruili.

Hän ei halua kuulemma enää puhua tuosta tapauksesta eikä muistella sitä. Toisaalta hävettää, että aloin jankata asiasta, kun vaikuttaa olevan erittäin kipeä asia, enkä yhtään ihmettelekään. Pitäisikö silti soittaa äidille jossakin välissä ja kysyä hänen versionsa? Ap

[/quote]

Voin kertoa, että edes ihan pienillä paikkakunnilla (alle 2000 asukasta) ei kukaan enää mene naimisiin raskauden takia. Avoliitot on ihan tavallisia, eroja haetaan eikä niistä kukaan ole moksiskaan. Miehes tarina on puppua.

Vierailija
86/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos se oli sellainen pikapyrähdys, jota ei itsekään halua muistella. Tätini esim. oli nuoruudessaan 5 päivän pikaliitossa ja hänen lapsilleen tuo selvisi vasta 50 vuotta myöhemmin jostain virkatodistuksesta. Ehkä ei AP:n miehenkään liitto ollut mikään muistamisen arvoinen asia.

[/quote]

Viiden päivän avioliitto ei ole mahdollinen nykyisin, eikä ollut myöskään tätisi nuoruudessa. Oletus että tämä tapahtui Suomessa.

[/quote]

Öö, miksi ei ole? Viis päivää vihkimisen jäkeen voi ilmoittaa erosta ja muuttaa erilleen. Eikö se silloin ole viiden päivän avioliitto?"

Todellisuudessa ei voi olla 5 päivän avioliittoja, sillä avioliitto on sitova ja merkityksellinen, niin kauan, kunnes tuomioistuin vahvistaa avioeron. Sitä  ennen avioliitto on voimassa ja sidoksissa puolisoiden oikeuksiin ja velvollisuuksiin esim. oikeus sukunimeen, omaisuuteen, tukiin, erilaisiin sos.etuihin esim. perhe-eläkkeisiin ja lapsen syntyessä, puolisot ovat automaattisesti lapsen vanhempia ja elatusvelvollisia, vaikka lapsen isä olisi naapurin Pena jne. eli todellisuudessa voimassa oleva avioliitto ei ole mikään pikkujuttu juridisesti, vaikka puolisot eivät asuisi tai eläisi yhdessä.

että ihmisen oikeudet ja velvollisuudet ovat sidoksissa hänen siviilisäätyynsä. Tämä käy ilmi esimerkiksi koskien sukunimeä, elatusvelvollisuutta, omaisuuden jakoa parisuhteen päättyessä eroon ja monia sosiaalietuuksia (kuten oikeutta perhe-eläkkeeseen) samoin kuin perintöoikeutta. 

Vierailija
87/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:06"]

Outoa myös jos ap tietää vain sulhasensa äidin, jolta "teoreettisesti" voisi kysyä. Siis etkö neljän vuoden yhdessäolon jälkeen oikeasti tiedä mitään muuta perheestään? Onko tosiaan jostain ulkomailta? Jos ei, niin älä nyt ihmeessä jää tuollaiseen suhteeseen, ties mitä vielä paljastuu/tapahtuu. Kyllä tuonikäinen suomalainen mies tietää mikä esteettömyystodistus on ja sen että siinä näkyy tiedot edellisistä/TÄMÄNHETKISISTÄ liitoista.

[/quote]

Mä en ainakaan alkaisi soittelemaan miehen suvulle. Todella noloa. Tilanne on kuitenkin se että mies on jättänyt ison asian kertomatta, miten se sukulaisille soittelu auttaisi asiaa yhtään? Ehkä, siis ehkä saisi tietää entisestä avioliitosta mutta se tyydyttäisi vain uteliaisuuden, ei auttaisi tilannetta mitenkään. Edelleen mies olisi asioita kertomatta jättävä mulkku.

Vierailija
88/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:11"]"Sen jälkeen kuulemma valehdellut ympäriinsä hänestä mm. että hakkasi naista". jUST.NÄINHÄN NE NAISET KEKSII OMASTA PÄÄSTÄÄN NÄÄ HAKKAAMISJUTUT. jätkä paljastui vaimonhakkaajaksi,ole onnellinen etä paljastui ennen papin aamenta! Säästyit vuosien perhehelvetiltä!Oikeesti tuommoisesta kunnianloukkauksesta joutuisi korvauksiin ja saisi rikosrekisterin jos levittäisi valheita hakkaavasta eksästä ilman syytä. Ei kai kukaan antaisi itsestän tommosia juttuja levitä ilman syytä! jÄTÄ SE HETI.
[/quote]

Ei herranjumala. Mun mies on sanonut täsmälleen samalla lailla ja oon vaan ajatellu et onpa sairas eksä. Nyt heräsin ekaa kertaa miettimään et mitäköhän oikeasti on tapahtunut. Onhan se muakin heitellyt tavaroilla ja repinyt hiuksista ja painanut maahan niin että pitää käsiä mun suun ja nenän edessä etten pysty liikkumaan.. ja nyt ekaa kertaa havahduin tähän, oonpa ollu naiivi.

Vierailija
89/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:11"]"Sen jälkeen kuulemma valehdellut ympäriinsä hänestä mm. että hakkasi naista". jUST.NÄINHÄN NE NAISET KEKSII OMASTA PÄÄSTÄÄN NÄÄ HAKKAAMISJUTUT. jätkä paljastui vaimonhakkaajaksi,ole onnellinen etä paljastui ennen papin aamenta! Säästyit vuosien perhehelvetiltä!Oikeesti tuommoisesta kunnianloukkauksesta joutuisi korvauksiin ja saisi rikosrekisterin jos levittäisi valheita hakkaavasta eksästä ilman syytä. Ei kai kukaan antaisi itsestän tommosia juttuja levitä ilman syytä! jÄTÄ SE HETI.
[/quote]

Ei herranjumala. Mun mies on sanonut täsmälleen samalla lailla ja oon vaan ajatellu et onpa sairas eksä. Nyt heräsin ekaa kertaa miettimään et mitäköhän oikeasti on tapahtunut. Onhan se muakin heitellyt tavaroilla ja repinyt hiuksista ja painanut maahan niin että pitää käsiä mun suun ja nenän edessä etten pysty liikkumaan.. ja nyt ekaa kertaa havahduin tähän, oonpa ollu naiivi.
[/quote]

Lähde!!!

Vierailija
90/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nykyään onneksi jo ex-aviomies jätti kertomatta yhdestä lapsestaan. Sain selville kelan elatusmaksulapusta.. "Ei vaan tullu kerrottua".. Myöhemmin huomasin että valehteli (ja valehtelee edelleen) aika paljon melkein kaikesta. Kannattaa olla Ap varovainen.

Vierailija
91/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi avioliittolaki astui voimaan 1988. Sitä ennen avioliittolaissa oli käsite "avioliiton mitätöinti". Olisiko se ehkä voinut mahdollistaa viiden päivän naimisissaolon...?

Vierailija
92/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä ehkä muitakin salaisuuksia? Lapsia, rikostuomioita, talousongelmia, sairauksia, huumeita, ...?

Itse en voisi mennä naimisiin miehen kanssa joka on blackbox.

Vierailija
93/118 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:30"]Kohta muistaa, että taisi sillä tosiaan lapsikin olla.
[/quote]

Niinpä. Otapa selvää, ap!!

Vierailija
94/118 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko häät vielä tulossa?

Vierailija
95/118 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:30"]

Kohta muistaa, että taisi sillä tosiaan lapsikin olla.

[/quote]niin ja HIV.

ei vaan ollu muistanu kertoa

Vierailija
96/118 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla, että miten tässä kävi?

Vierailija
97/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
98/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:59"]Nyt tuli jotain. Sanoi, että ex-vaimo oli hullu ja levitti hänestä valheita. Hän ei halua puhua asiasta "nyt".
.
Mies lähetti hakemuksen mutta kun allekirjoitimme sen, ei hän ollut merkinnyt mitään aikaisemmista avioliitoista.
.
Äidin tunnen. Jos mies ei kerro niin pitää varmaan soittaa hänelle. Ap
[/quote]
En kyllä pystyisi jatkamaan.

Ap, kaikkea hyvää sinulle. Ihan kamala tilanne.

Tosin itselle kävi vielä kammottavammin... Mies olikin naimisissa. Oltiin kolme vuotta oltu yhdessä, asuttu 2 vuotta saman katon alla. Puhuttiin moneen kertaan naimisiinmenosta ja perheen perustamisesta, kunnes yksi kaunis päivä mies kertoi. "Ei olla vaan jaksettu erota." Just, se paperien täyttäminen kun on niiiiin hirveä vaiva, ettei edes minun takiani siihen mennessä ollut viitsinyt sitä hoitaa. Siinä kohtaa oli ollut 4 vuotta aikaa niin ei vain kumpikaan ollut "viitsinyt". Mies sai lähteä aikalailla samantien.

Vierailija
99/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta olette olleet yhdessä eikä kukaan miehen sukulainen tai kaveri ole maininnut halaistua sanaa aiemmasta avioliitosta? Pyydä nähtäväksi miehen virkatodistus, niin näet onko myös lapsia.

Vierailija
100/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kertonut miehelle, että olin nuorempana raskaana silloiselle avokille ja sain keskenmenon. Oli liian kipeä asia. Luulin ettei se tulisi esiinkään, mutta esikoista odottaessa korttiin merkittiin toinen raskaus. Mies yllättyi, mutta ymmärsi etten ollut halunnut avata vanhoja haavoja. Tuo liitto on voinut olla miehellesi niin p*ska kokemus, ettei ole halunnut puhua vaan unohtaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän