Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esteettömyystodistuksessa miehellä toinen avioliitto

Vierailija
09.04.2015 |

Olemme alle kolmekymppisiä ja olleet yhdessä yli neljä vuotta. Tarkoitis oli mennä heinäkuussa naimisiin ja kutsukortitkin on jo lähetetty. Haimme yhdessä esteettömyystodistusta ja paperi tuli tänään postitse. Miehelle tuleva avioliitto on merkattu toiseksi, eikä hän ole sanonut halaistua sanaakaan olleensa aikaisemmin naimisissa. Kun kysyin, mitä ihmettä niin mies vain hymisi vaivaantuneesti ja yritti vältellä koko kysymystä. Lopulta kertoi, että on ollut aikaisemmin naimisissa, muttei ruvennut sen enmpää asiasta kertomaan ja ärähti, kun jatkoin utelujani.
.
Ole hyvin loukkaantunut miehen käytöksestä ja salailusta. Tuon perusteella aloin myös miettiä, onko jotakin muuta, mitä mies on jättänyt kertomatta. Tekisi mieli huutaa aikalisä ja perua häät. Kuvittelin, että kyseessä olisi ensimmäinen avioliitto meille molemmille.
.
Ylireagoinko? Ja onko mitään järkevää syytä, miksi hän ei halua puhua siitä?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruisin häät. En voisi luottaa ihmiseen, joka on jättänyt noin ison asian kertomatta.

Vierailija
22/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:01"]Ei kannata mennä naimisiin mustakaan jos mies ei pysty puhumaan asioista. Mietin mikähän "hullu exä" minä joskus olen jos miehellä uusi parisuhde. Erottiin kun mies petti vuosia. Yritin jatkaa kun mies sanoi että ei halua erota ja lapsiakin on mutta lopulta en jaksanut. Tuskinpa mies kertoisi sikailuistaan uudelle puolisolleen, kuka haluaisi pettäjämiehen? No ihan yks lysti mulle kuitenkin. Jospa mies olisi oppinut nyt jotain ja parantanut tapansa. Itse en enää usko miehiin kaiken sen pastan ja valehtelun jälkeen.
[/quote]

Anteeksi mutta hajosin iha käsittämättömästi kun oli näin vakava teksti ja lopussa luki tuo pasta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta muistaa, että taisi sillä tosiaan lapsikin olla.

Vierailija
24/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Tiedätkö muuten paljoa miehen menneisyydestä? Voisiko ex-vaimo olla vaikka kuollut? Joka tapauksessa peruisin häät, tai siirtäisin sinne asti että kaikki on saatu puhuttua.

Vierailija
25/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihmetyttää suuresti, että miten eivät avioliittoaikeissa olevat ihmiset ole neljän vuoden aikana saaneet puhuttua tällaisia juttuja läpi? Ettekö yleensäkään puhu menneistä koskaan, tai yleensäkään mistään? Kyllähän aikaisemmat vakavammat suhteet tulee kertoa uudelle kumppanille jossain vaiheessa, ei menneisyyttä voi vaan pimittää. Vai pimittääkö mies muutenkin kaiken elämästään ap:lle?

Vierailija
26/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies koskaan sanonut ettei ole ollut naimisissa, vai oletatko vain että normaali ihminen kertoisi ennen häitä oma-aloitteisesti? 

Eipä sillä, komppaan edellisiä että hämmentyisin kyllä siitä että mies haluaa naimisiin kanssani, muttei voi kertoa edellisestä avioliitostaan.

Vierailija
27/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:27"]

Jos se oli sellainen pikapyrähdys, jota ei itsekään halua muistella. Tätini esim. oli nuoruudessaan 5 päivän pikaliitossa ja hänen lapsilleen tuo selvisi vasta 50 vuotta myöhemmin jostain virkatodistuksesta. Ehkä ei AP:n miehenkään liitto ollut mikään muistamisen arvoinen asia.

[/quote]

Viiden päivän avioliitto ei ole mahdollinen nykyisin, eikä ollut myöskään tätisi nuoruudessa. Oletus että tämä tapahtui Suomessa.

Vierailija
28/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso asia. Ehkä ihan alussa tai deitti-asteella ei halua vielä avautua, jos ero kipeä ja itse avioliitto ollut vaikea, mutta uuden suhteen syventyessä tällaisistakin asioista on puhuttava. *kappalejako, joka ei jostain syystä toimi julkaisun jälkeen* Ihmettelin, kun tuttavani ei halunnut kertoa erosta ja lapsistaan tapaamillensa miehille. Ilmeisesti koki, että se heikentäisi hänen "markkina-arvoaan", jos miehet tietäisivät hänen olevan yksinhuoltaja. Mä taas ajattelen, että se on koko paketti ja suhteeseen on mentävä avoimin kortein. Itse kullakin on elettyä elämää takana.

Vierailija
29/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin todennäköistä, että hänellä on myös lapsi/lapsia. Kysele tarkemmin. Ja joo, peru ne häät,

Vierailija
30/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ollut melkein neljä vuotta aikaa kertoa. Aikaisemmista suhteista ei ole puhunut ja oletin, että mies ei ole järin kokenut. Itse olen kyllä maininnut existä ja oletin, että mies kertoisi siinä samalla. Ap

Vierailija
31/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:31"]

Jos se oli sellainen pikapyrähdys, jota ei itsekään halua muistella. Tätini esim. oli nuoruudessaan 5 päivän pikaliitossa ja hänen lapsilleen tuo selvisi vasta 50 vuotta myöhemmin jostain virkatodistuksesta. Ehkä ei AP:n miehenkään liitto ollut mikään muistamisen arvoinen asia.

[/quote]

Viiden päivän avioliitto ei ole mahdollinen nykyisin, eikä ollut myöskään tätisi nuoruudessa. Oletus että tämä tapahtui Suomessa.

[/quote]

Totta kai siinä eroprosessissa kesti kauemmin, mutta yhdessä olivat 5 päivää kunnes tätini haki eroa.

Vierailija
32/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jos tämä on sama tapaus joka joskus aiemmin kirjoitti toiseen ketjuun (joo, olen liikaa av:lla) niin täti pisti avioeropaperit menemään viiden aviopäivän kuluttua.

Jos muuttaa erilleen kun laittaa eropaperit ja sitten vain odottelee virallista eroa, voi hyvinkin kokea varsinaisen avioliiton kestäneen 5 päivää ja harkinta-ajan olleen jo eroa

Vierailija
33/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Avioliiton voi katsoa olevan ohi siinä vaiheessa, kun eropaperit kiikutetaan käräjäoikeuteen. Mun appi oli aikanaan naimisissa 2 päivääeli vihkiminen ja heti arkena eropaperit eteenpäin. Varsinainen ero tuli toki myöhemmin, mutta koskaan eivät asuneet yhdessä.

Vierailija
34/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt on mennyttä, mitä tuota kaivelemaan.

Ehkä joku nuoruuden höyryissä tehty typeryys....

Vierailija
35/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kummankin puolen kolmekymppisiä kun oltiin menossa naimisiin. Minäkin olen nuorena ollut naimisissa pari vuotta, mutta en kertonut tästä muille kuin miehelle. Appivanhemmille en kertonut, koska minusta se ei ole sellainen asia joka heti ensimmäisenä kerrotaan uusille tuttaville, vaikka ei se myöskään mikään salaisuus ole. Miehen kanssa ilman muuta siitä tuli juteltua, täytyihän hänen itsekin miettiä uskaltaako mennä eronneen kanssa naimisiin. 

Nykyisin olen jo päälle nelikymppinen enkä aktiivisesti edes muista, että olen ollut nuorena naimisissa. Saatan paheksua kovasti eroavia ihmisiä, kunnes muistan, että ai niin... ja nolostun omia ajatuksiani.

Vierailija
36/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:33"]

[/quote]

[/quote]

Totta kai siinä eroprosessissa kesti kauemmin, mutta yhdessä olivat 5 päivää kunnes tätini haki eroa.

[/quote]

Sinä se siis olet >: D

t. 21

Vierailija
37/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:28"]Miten tästä kannattaa ilmoittaa kutsuvieraille? Soitanko kaikki vieraat läpi? Tekstari tuntuu liian tylyltä ja soittaminen tuntuu hirveältä. Miten tahansa tekeekään, joudun kiusalliseen tilanteeseen ja ihmettelyä seuraa. "Ei meillä mitään häitä olekaan. Anteeksi väärä hälytys. Ai miksikö? No sulhanen ei ollut kertonut jo olleensa naimisissa." Ap
[/quote]

Ei sitä kannata heti ensiksi miettiä. Ensin puhutte asiat selviksi

Vierailija
38/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ulkomaalainen? Mennyt naimisiin sukulaisensa kanssa järjestääkseen tämän Suomeen? Kuten eräs tositeevee-voittaja

Vierailija
39/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hätiköi. Sanot miehelle että viikko aikaa miettiä ja kertoa sitten siitä aiemmasta avioliitosta, muussa tapauksessa häät perutaan + olet HYVIN tosissasi asian suhteen. Sitten se miettii ja miettii ja kertoo kuitenkin. Muussa tapauksessa ero.

Vierailija
40/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:38"]

Onko ulkomaalainen? Mennyt naimisiin sukulaisensa kanssa järjestääkseen tämän Suomeen? Kuten eräs tositeevee-voittaja

[/quote]

Miksei voisi kertoa siitä avoimesti?

Joku salaisuus siellä taustalla on, kun ei voi puhua edellisestä liitosta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan