Kauanko teillä kestää paistinpannu?
Puoli vuotta sitten ostin jonkun testivoittajan ja nyt jo on pinta rikki :(
Kommentit (49)
Kotoa sain, oliskohan 40-luvulta. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Valupannu kestää ikuisesti
No tämä on totta. Sanotaanko että Rustan pannu toiseksi paras :)
Fiskarsin Hard Face on kestänyt jo 6 vuotta näin yksinasujalla.
Riippuu siitä totteleeko vaimo ohjeita, aina sanon että älä kuumenna liikaa teflonpannua se menee nopeasti pilalle.
Ohjeet menee aina kuuroille korville ja kohta on pannu punaisena ja hella kuutosella ja pannu pilalla.
Jos pannu ei kestä niin kuumennatte sitä liikaa. Ja tyhjänä ei saisi kuumentaa juuri ollenkaan.
Valurautapannu on paras, kestää lämpöäkin parhaiten ja antaa kauniin paistopinnan.
En oo ikin aatellu koko asiaa, sain äitiltä joskus pannun kun muutin omilleni, olin 19, pannu on vielki tos käytössä ja oon 30 nyt.
Valurautaiset on 60-70v vanhoja
Ikean tefloniset on parhaat, kestäneet jo 8v. Ns "laatupannut" alkoi lenkkumaan jo vuodessa
Viikoittaisessa käytössä mulla on pienempi halppis ja isompi hard face. Pienemmän olen vaihtanut viiden vuoden välein ja hard face on vielä näin 10 vuoden jälkeenkin ihan ok reunoissa olevia kulumia lukuunottamatta. En ikinä käytä metallisia lastoja yms.
Valurautapannu
Olisiko maksanut 4 markkaa kierrätettynä
90 luvulla ostin
Valurautapannu ja hiiliteräspannu kestää. Unohtakaa jo myrkky-Teflonit.
Kyllästyin vaihtamaan vissiin yhdeksän vuotta sitten, ja ostin valurautapannun. On mulle muutama teflonpinnoitepannukin päätynyt, mutta ne on jo roskiskamaa, vaikka käytin niitä lähinnä munakkaan valmistukseen, eli tosi miedolla lämmöllä.
3 vuoden takuullakin maksimissaan vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Valupannu kestää ikuisesti
Minulla on mummoni äidin valurautapannu lähes päivittäisessä käytössä. Mummo oli vuosimallia 1920.
M 48
Yli 100-vuotias paistinpannu käytössä ( valurautaa ) ja toinen hiiliteräspannu. Käytännössä molemmat kestävät useamman sata vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Valupannu kestää ikuisesti[/quote
Valurautapannut ( jos niitä hoidetaan oikein!) kestävät vuosikymmeniä. Minulla on perintönä kaksi paistinpannua, yksi lettupannu, joita käytetty ainakin yli 60 vuotta. Ja hyvin toimivat edelleen...
Mulla on teflonpannu kestänyt jo 11 vuotta. Pesen sen joka käytön jälkeen astianpesuaineella.
Valurauta- ja teräspannut on kestäneet vuosia ja tulevat kestämään vuosia lisää. On mulla kyllä myös joku halpis pinnoitettu joka on 13 vuotta vanha ja edelleen käytössä, vaikka sitä ei edes ole kohdeltu kovin hyvin.
Muutamia vuosia nää kevyet teflon pannut.
Kyllä ne jonkun 3-4 vuoden jäljeen alkaa oleen aika loppu, ja mulla käytössä melkein joka päivä.
Tykkäisin muuten valurautapannusta, jollanen mulla olikin joskus ekat. kymmenen vuotta kun muutin omilleni,
mutta nykyisellään ne on liian painavia mun käyttöön kun terveys ja kunto heikko,
niin nuo pienet kevyet on nyt siksi.
Pidän kyllä huolen etten koskaan käytä mitään metallisia välineitä jotka voisi rikkoa pinnan, pelkkiä muovilastoja.
Oon monia pannuja kokeillut, ja toistaiseksi paras ja kestävin on Rustan paistinpannu, jota sai tarjouksessa jotain vitosella joskus. Ei se varmaan viittätoista euroa maksa täysihintaisenakaan. Joku Kovanaama seitsemänkympin pannu ei kestänyt sen kauempaa kuin huonoimmat halpisteflonit. Muutaman kuukauden tosiaan.