Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä kestää paistinpannu?

Vierailija
02.12.2022 |

Puoli vuotta sitten ostin jonkun testivoittajan ja nyt jo on pinta rikki :(

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon monia pannuja kokeillut, ja toistaiseksi paras ja kestävin on Rustan paistinpannu, jota sai tarjouksessa jotain vitosella joskus. Ei se varmaan viittätoista euroa maksa täysihintaisenakaan. Joku Kovanaama seitsemänkympin pannu ei kestänyt sen kauempaa kuin huonoimmat halpisteflonit. Muutaman kuukauden tosiaan.

Vierailija
2/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valupannu kestää ikuisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa sain, oliskohan 40-luvulta. ;-)

Vierailija
4/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä on totta. Sanotaanko että Rustan pannu toiseksi paras :)

Vierailija
5/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiskarsin Hard Face on kestänyt jo 6 vuotta näin yksinasujalla.

Vierailija
6/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä totteleeko vaimo ohjeita, aina sanon että älä kuumenna liikaa teflonpannua se menee nopeasti pilalle.

Ohjeet menee aina kuuroille korville ja kohta on pannu punaisena ja hella kuutosella ja pannu pilalla.

Vierailija
7/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pannu ei kestä niin kuumennatte sitä liikaa. Ja tyhjänä ei saisi kuumentaa juuri ollenkaan.

Valurautapannu on paras, kestää lämpöäkin parhaiten ja antaa kauniin paistopinnan.

Vierailija
8/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikin aatellu koko asiaa, sain äitiltä joskus pannun kun muutin omilleni, olin 19, pannu on vielki tos käytössä ja oon 30 nyt. 

Vierailija
9/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautaiset on 60-70v vanhoja

Ikean tefloniset on parhaat, kestäneet jo 8v. Ns "laatupannut" alkoi lenkkumaan jo vuodessa

Vierailija
10/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoittaisessa käytössä mulla on pienempi halppis ja isompi hard face. Pienemmän olen vaihtanut viiden vuoden välein ja hard face on vielä näin 10 vuoden jälkeenkin ihan ok reunoissa olevia kulumia lukuunottamatta. En ikinä käytä metallisia lastoja yms.

Vierailija
11/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautapannu

Olisiko maksanut 4 markkaa kierrätettynä

90 luvulla ostin

Vierailija
12/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautapannu ja hiiliteräspannu kestää. Unohtakaa jo myrkky-Teflonit.

Vierailija
13/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin vaihtamaan vissiin yhdeksän vuotta sitten, ja ostin valurautapannun. On mulle muutama teflonpinnoitepannukin päätynyt, mutta ne on jo roskiskamaa, vaikka käytin niitä lähinnä munakkaan valmistukseen, eli tosi miedolla lämmöllä.

Vierailija
14/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuoden takuullakin maksimissaan vuoden.

Vierailija
15/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mummoni äidin valurautapannu lähes päivittäisessä käytössä. Mummo oli vuosimallia 1920.

M 48

Vierailija
16/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 100-vuotias paistinpannu käytössä ( valurautaa ) ja toinen hiiliteräspannu. Käytännössä molemmat kestävät useamman sata vuotta.

Vierailija
17/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valupannu kestää ikuisesti[/quote

Valurautapannut ( jos niitä hoidetaan oikein!) kestävät vuosikymmeniä. Minulla on perintönä kaksi paistinpannua, yksi lettupannu, joita käytetty ainakin yli 60 vuotta. Ja hyvin toimivat edelleen... 

Vierailija
18/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on teflonpannu kestänyt jo 11 vuotta. Pesen sen joka käytön jälkeen astianpesuaineella.

Vierailija
19/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta- ja teräspannut on kestäneet vuosia ja tulevat kestämään vuosia lisää. On mulla kyllä myös joku halpis pinnoitettu joka on 13 vuotta vanha ja edelleen käytössä, vaikka sitä ei edes ole kohdeltu kovin hyvin.

Vierailija
20/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vuosia nää kevyet teflon pannut.

Kyllä ne jonkun 3-4 vuoden jäljeen alkaa oleen aika loppu, ja mulla käytössä melkein joka päivä.

Tykkäisin muuten valurautapannusta, jollanen mulla olikin joskus ekat. kymmenen vuotta kun muutin omilleni,

mutta nykyisellään ne on liian painavia mun käyttöön kun terveys ja kunto heikko,

niin nuo pienet kevyet on nyt siksi.

Pidän kyllä huolen etten koskaan käytä mitään metallisia välineitä jotka voisi rikkoa pinnan, pelkkiä muovilastoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan