Soitin poliisit hakemaan tyttäreni.
Meno yltyi taas vaihteeksi hiukan liian rankaksi. Toistakymmentä nuorta ryyppäämässä kun tulen töistä. Kun pyysin kauniisti niitä lähtemään,alkoi sellainen huuto ja vittuilu. Meinasivat heittää minut ulos asunnosta. Päätin että muu ei auta kun kutsua apua. En helvetti pärjää ton likan kanssa,enkä jaksa. Tälläinen torstai täällä.
Kommentit (148)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:25"]
Mistä tyttö saa rahat ryyppäämiseen ja rellestämiseen?
[/quote]Eikös ap ihmetellyt sitä itsekin. Kai tyttöjen on helppo saada.
[/quote]
Jos osaa kauppaan mennä ja ei sen pitäisi pojillekaan sen vaikeampaa olla. Rahaa tarvitsevat ihan muihin juttuihin.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:58"]Meno yltyi taas vaihteeksi hiukan liian rankaksi. Toistakymmentä nuorta ryyppäämässä kun tulen töistä. Kun pyysin kauniisti niitä lähtemään,alkoi sellainen huuto ja vittuilu. Meinasivat heittää minut ulos asunnosta. Päätin että muu ei auta kun kutsua apua. En helvetti pärjää ton likan kanssa,enkä jaksa. Tälläinen torstai täällä.
[/quote]pikkuisen on päässyt kasvatus vikateille jossain vaiheessa.... Katso ap peiliin, sieltä se syy löytyy.
[/quote]
Kannattaa tulla siinä kohtaa kun oma lapsi alkaa vittuilemaan niin jauhamaan tuota samassa yhä tänne.
Jokainen oikeasti aikuinen ihminen tietää että vaikka kuinka hyvin on kasvatettu niin vikaan voi mennä. Se joka merkitsee kaikista eniten on se jos joutuu huonoon seuraan kriittisessä iässä. Silloin se on menoa. Siinä ei aikuiset voi yhtään mitään.
Se on kaikista huvittavinta että vanhemmat jotka 'tietää' että on lapsi on asiallinen ovat kaikkein sokeimmat totuudelle.
Aloittajalle voimia. Meitä on paljon samassa jamassa.
Luuletko tosiaan että pärjäisin sille kun sillä sumenee. Se on minua päätään pidempi ja kuitenkin harrastanut nuorempana kaikenlaista. Ja olen vieläkin sitä mieltä että 18v ei saa lyödä 11v siskoaan,vaikka mikä olisi.
Pakkaa sen kamat, otat avaimen pois, ja lähetät vaikka isälleen :) Syynä, että pienempi kärsii.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:57"]
Luuletko tosiaan että pärjäisin sille kun sillä sumenee. Se on minua päätään pidempi ja kuitenkin harrastanut nuorempana kaikenlaista. Ja olen vieläkin sitä mieltä että 18v ei saa lyödä 11v siskoaan,vaikka mikä olisi.
[/quote]
Etpä kertonut lastesi ikää ja oletin että ikäero pari vuotta. Tietenkään 18 vuotias ei saa lyödä 11 vuotiasta turpaan. En itsekään varmaan pärjää vanhimmalle tytölleni mutta 18 vuotiaalle pärjään kyllä edelleen.
Taitaapi olla vain yksinhuoltajien (naisten) ongelma. Muilla on isät laittamassa rajoja, potentiaalisesti jopa fyysisin keinoin.
Tyttären isä asuu tällä hetkellä Saksassa. Molemmat tytöt olivat siellä koko jouluna pari viikkoa. Tämä vanhempi oli ryypännyt sielläkin lähes koko ajan. Isää vain nauratti että kyllähän ulkomailla täytyy saada vähän hauskaa pitää,täysi-ikäinen tyttö. Eli se ei oikeasti ymmärrä että sen tyttärellä menee tosi huonosti. Mutta toivottavasti tosiaan tämä homma herättäisi hänetkin.
Niin siis mitä muuta tämä "ongelma" tyttäresi on tehnyt? Vai poltitko päreesi omaa herkkyyttäsi? Tuon ikäiset eivät ole vielä ihan fiksuja, mutta jonkinlaisia hulluja kokeiluja saattavat tehdä. Jos ryyppäävät jatkuvasti päivisin niin tietenkin on jotain pielessä, mutta jos oli vain ensikerrasta kysymys niin miksi ei? Olisit ottanut huumorilla. Tuo pikkusiskon mottaaminen tietenkin huono homma, mutta jos on stressiä ja hermot kireellä niin saattaahan sitä sattua. Ettet vaan itse olisi "täydellinen" ihminen ja siksi nuori kapinoi saadakseen tilaa ja vähän rosoa elämään.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:17"]
Taitaapi olla vain yksinhuoltajien (naisten) ongelma. Muilla on isät laittamassa rajoja, potentiaalisesti jopa fyysisin keinoin.
[/quote]
Kyllä mä olen ratkaissut asioita fyysisin keinoin eli ei siinä mitään miehiä tarvita. Se on äidistä pelkästään kiinni että uskaltaako. Jos ei uskalla niinkun ap niin sitten on vaikeaa. Luulisi edes kavereissaan olevan joitain jotka voi auttaa.
Olin itse todella kamala nuori. En tiedä miksi olen vielä hengissä,ja on vaikea elää tekojeni kanssa. Olin porukan paras tappelija vaikka tyttö. Hakkasin aika monta ihmistä todella pahasti. Ryösteltiin humalaisia ja käytettiin kaikkea mahdollista. Nykyään kuitenkin käyn töissä,on lapsi ja mies. Laskuja maksan vielä kauan. Minut pysäytti vankila,en halunnut sinne enää uudelleen.n29
Siiis miten voi aina löytyäkin näin paljon niitä vanhempien syyllistäjiä! Niin meidänkin hyvästä perheestä yhdestä kolmesta siskoksesta tuli todellinen huumeidenkäyttäjä-ongelmanuori, vaikka rajat ja kasvatus oli tiukka ja rakkautta paljon. me kaksi taas käyttäydyttiin niinkun oli kasvatettu, ei todellakaan kiroiltu tai vittuiltu vanhemmille, lintsattu koulusta tms...
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:25"]
Niin siis mitä muuta tämä "ongelma" tyttäresi on tehnyt? Vai poltitko päreesi omaa herkkyyttäsi? Tuon ikäiset eivät ole vielä ihan fiksuja, mutta jonkinlaisia hulluja kokeiluja saattavat tehdä. Jos ryyppäävät jatkuvasti päivisin niin tietenkin on jotain pielessä, mutta jos oli vain ensikerrasta kysymys niin miksi ei? Olisit ottanut huumorilla. Tuo pikkusiskon mottaaminen tietenkin huono homma, mutta jos on stressiä ja hermot kireellä niin saattaahan sitä sattua. Ettet vaan itse olisi "täydellinen" ihminen ja siksi nuori kapinoi saadakseen tilaa ja vähän rosoa elämään.
[/quote]Et kai tosiaan luule että soitan poliisit tytärtä hakemaan jollei se olisi viimeinen keino. Voi sanoa että yli vuoden se on juonut päivittäin. Joitain hyviä päiviäkin on ollut. Enkä tiedä mitä se on tehnyt täytettyään 18v, mutta viime keväänä ainakin jäi kiinni ratista. Eli oli 17 silloin. Lukio on luonnollisesti jäänyt kesken, varastanut useasti minulta rahaa,särkenyt television, kyllä niitä on ihan riittävästi.
Heitä se pihalle. 18-vuotias on jo aikuinen ja sen verran iso, että pitäisi ymmärtää vähän käyttäytymisen ja normaalielämän päälle. Vaikka tyttö onkin lapsesi, on hän silti aikuinen ja "oma ihmisensä". Et voi tehdä hänen hyväkseen enää juuri mitään. Voit ainoastaan varmistaa sen, että 11-vuotiaasi saa rauhallisen ja turvallisen lapsuuden heittämällä rettelöitsijän pihalle. Totta kai tyttösi jatkaa moista käytöstä, kun sinä itse sallit sen!
Aphan myönsi, että on tehnyt kaikki mahdolliset virheet lapsen kasvatuksessa. Sitähän se aina tarkoittaa, jos lapsesta tulee ongelmanuori, vika on aina lähes aina vanhemmissa. Voi tietysti olla ulkopuolinen traumakin. Hienoa ap, että myönnät osuutesi tapahtumaan, harvasta vanhemmasta on tuohon, harva myöntää tehneensä virheitä kasvattajana.
Nyt kun olet kasvatuksellasi pilannut myös tyttäresi elämän, olisi ihan reilua että autat myös häntä saamaan apua etkä vain hylkää kylmästi. Muuten saatatte olla aika huonoissa väleissä koko loppuelämän. Käykö juttelemassa psykologin kanssa?
Itselläni oli huonot vanhemmat, ja vaikea murrosikä. En ole vieläkään aikuisena pystynyt antamaan vanhemmilleni anteeksi sitä huonoa kohtelua, jota sain. Välit ovat erittäin viileät.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:25"]
[/quote]Et kai tosiaan luule että soitan poliisit tytärtä hakemaan jollei se olisi viimeinen keino. Voi sanoa että yli vuoden se on juonut päivittäin. Joitain hyviä päiviäkin on ollut. Enkä tiedä mitä se on tehnyt täytettyään 18v, mutta viime keväänä ainakin jäi kiinni ratista. Eli oli 17 silloin. Lukio on luonnollisesti jäänyt kesken, varastanut useasti minulta rahaa,särkenyt television, kyllä niitä on ihan riittävästi.
[/quote]
Pitkälle on mennyt sekoilu. Viinankäyttökin tuommoista aiheuttaa mutta hyvinkin voi olla jo muutakin mukana jos noin vuoden aikana on jo noin pahaksi mennyt.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:30"]Aphan myönsi, että on tehnyt kaikki mahdolliset virheet lapsen kasvatuksessa. Sitähän se aina tarkoittaa, jos lapsesta tulee ongelmanuori, vika on aina lähes aina vanhemmissa. Voi tietysti olla ulkopuolinen traumakin. Hienoa ap, että myönnät osuutesi tapahtumaan, harvasta vanhemmasta on tuohon, harva myöntää tehneensä virheitä kasvattajana.
Nyt kun olet kasvatuksellasi pilannut myös tyttäresi elämän, olisi ihan reilua että autat myös häntä saamaan apua etkä vain hylkää kylmästi. Muuten saatatte olla aika huonoissa väleissä koko loppuelämän. Käykö juttelemassa psykologin kanssa?
Itselläni oli huonot vanhemmat, ja vaikea murrosikä. En ole vieläkään aikuisena pystynyt antamaan vanhemmilleni anteeksi sitä huonoa kohtelua, jota sain. Välit ovat erittäin viileät.
[/quote]
Älähän lässytä. Vaikka sanookin että on pieleenkin kasvattanut niin parhaansa yrittänyt. Jos sinulla oli huonot vanhemmat niin ei kaikilla ole. Ja vaikka jollakin on huonot vanhemmat niin kyllä sitä yksilö itsekin voi varsinkin kasvaessaan asioihin vaikuttaa. Voi olla hankalaa mutta onnistua voi kun yrittää ja parhaansa tekee.
Ja kyllä ne huonot nuoret ihan itse sen käytöksensä valitsevat ei ne vanhemmat.
On hirveän surullista että nuori voi pilata loistavan tulevaisuutensa ihan hetkessä eikä esim vanhemmat voi yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:30"]Aphan myönsi, että on tehnyt kaikki mahdolliset virheet lapsen kasvatuksessa. Sitähän se aina tarkoittaa, jos lapsesta tulee ongelmanuori, vika on aina lähes aina vanhemmissa. Voi tietysti olla ulkopuolinen traumakin. Hienoa ap, että myönnät osuutesi tapahtumaan, harvasta vanhemmasta on tuohon, harva myöntää tehneensä virheitä kasvattajana.
[/quote]
Älähän lässytä. Vaikka sanookin että on pieleenkin kasvattanut niin parhaansa yrittänyt. Jos sinulla oli huonot vanhemmat niin ei kaikilla ole. Ja vaikka jollakin on huonot vanhemmat niin kyllä sitä yksilö itsekin voi varsinkin kasvaessaan asioihin vaikuttaa. Voi olla hankalaa mutta onnistua voi kun yrittää ja parhaansa tekee.
Ja kyllä ne huonot nuoret ihan itse sen käytöksensä valitsevat ei ne vanhemmat.
On hirveän surullista että nuori voi pilata loistavan tulevaisuutensa ihan hetkessä eikä esim vanhemmat voi yhtään mitään.
[/quote]
En lässytä. Liian monilla on huonot vanhemmat, jotka välittävät enemmän itsestään kuin lapsistaan. Vanhempien täytyy hakea apua heti, kun ongelmia tulee. Myös itselleen, esim. masentunut tai päihdeongelmainen vanhempi on aikamoinen riski lapsen hyvinvoinnille. Ettet vaan itse olisi näitä epäonnistujavanhempia...
Lapsesta on liian helppoa tehdä syntipukki ongelmille.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:25"]
[/quote]
Oletko hakenut vuosi sitten apua tyttäresi päihdeongelmaan, olisi ainakin pitänyt? Juotko itse paljon, mistä on lapsi tämän mallin saanut?
Aina ei todellakaan ole kasvatuksesta kiinni nuoren käytös! Minulla on aivan ihanat vanhemmat ja hyvin kasvattivat ja silti olin teininä aivan kamala. Myöhemmin hävettänyt silloinen käytös...
N22