Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin poliisit hakemaan tyttäreni.

Vierailija
09.04.2015 |

Meno yltyi taas vaihteeksi hiukan liian rankaksi. Toistakymmentä nuorta ryyppäämässä kun tulen töistä. Kun pyysin kauniisti niitä lähtemään,alkoi sellainen huuto ja vittuilu. Meinasivat heittää minut ulos asunnosta. Päätin että muu ei auta kun kutsua apua. En helvetti pärjää ton likan kanssa,enkä jaksa. Tälläinen torstai täällä.

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne av:mammojen tyttäret käy vaan shoppailemassa prinsessamekkoja äitiensä kanssa ja pojat ovat mahdottomia.

Vierailija
82/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:58"]Meno yltyi taas vaihteeksi hiukan liian rankaksi. Toistakymmentä nuorta ryyppäämässä kun tulen töistä. Kun pyysin kauniisti niitä lähtemään,alkoi sellainen huuto ja vittuilu. Meinasivat heittää minut ulos asunnosta. Päätin että muu ei auta kun kutsua apua. En helvetti pärjää ton likan kanssa,enkä jaksa. Tälläinen torstai täällä. [/quote]pikkuisen on päässyt kasvatus vikateille jossain vaiheessa.... Katso ap peiliin, sieltä se syy löytyy.

[/quote]

Sulla on mennyt kasvatus vikateille ihan itsesi kanssa. MItä luulet, kuinka paljon auttaa että lyöt lyötyä? Voin kertoa ettei yhtään, lisää vaan ap:n pahaa oloa. Kuulut itse niihin ressukoihin jotka haluavat päteä muiden pahalla ololla. Katso peiliin. Lisäämällä toisen pahaa oloa et ole sen kummoisempi itsekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:20"]

Olen aika usein sanonut että hankkii oman asunnon,mutta kun ei. Vaikka ei sitä täällä kovin usein enää näy. Myönnän epäonnistuneeni hänen kasvatuksessaan täysin. Kaikki virheet varmasti tein. Siksi haluankin nuoremmalle parempaa,eikä siskon tarvitsisi näyttää tuollaista esimerkkiä.

[/quote]

Siksi tässä vaiheessa sinun täytyy olla vanhempi lapsellesi (vaikkakin täysi-ikäiselle) ja auttaa hänet alkuun siihen asuntoon. Jos hän nyt on tuuliajolla, niin parhaimmassa tapauksessa sidos omaan vuokra-asuntoon voi auttaa siihen, että hän saa paremman sidoksen omaankin elämään. Siis parhaimmassa tapauksessa.

Sinä olet kuitenkin se avaintekijä, koska annat tyttärellesi luvan tehdä näitä tempauksiaan omassa kodissasi. Ja silti ymmärrän, miksi et ota avainta pois. Tai ainakin uskoisin että sen takia, että hänellä olisi edes joku paikka minne tulla, kun muuta paikkaa ei enää ole. Siksi se oma asunto olisi tärkeä, niin saat siirrettyä vastuuta tyttärellesi.

Uskon, että on aivan hirveää katsoa sivusta, kuinka toinen heittää itsensä tulikuumalle hellalle, eikä välitä seurauksista ollenkaan. Et ole ensimmäinen, etkä viimeinen äiti, joka joutuu tuossa tunteessa soutamaan. Voimia, nyt sinun pitää ajatella vielä nuorempia lapsiasi ja myös itseäsi. Vanhin lapsesi kasvaa ihan itse tai kuolee yrittäessään, niin pahalta kuin se kuulostaakin.

Vierailija
84/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap keitä nyt kahvit ja hengittele rauhassa, teit oikein jos et tytön kanssa pärjää etkä ole huono äiti vaan rakastava koska välität tytöstä niin paljon että toivot poliisien rauhoittavan, tuohon ei moni pystyisi vaan jäisi silittämään päätä kotiin ja arestia/muuta skeidaa ''rangaistukseksi''. Toivottavasti muuttaisi pois, saisi elämäänsä perspektiiviä kun perhe ei majoita tai huolla. 

Vierailija
85/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäpä penikkasi lähimmille käräjille seuraamaan muutamia roskaväen rikossyytteitä ja tuomioita. Saattaa silmät avautua ja meno järkistyä.

Vierailija
86/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä poliisi on ihan vihon viimeinen keino. Koko tilanne sotkeutuu kun ne sotkeutuu teidän asioihin. Sama lasun kanssa ja aina olis parempi selvittää asiat keskenään. 

Vierailija
87/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoh, minä kun taas näin muutama yö sitten painajaista että äitini pakottaisi minut juomaan kännit 18-v synttäreilläni jotka ovat muutaman kk päästä :D niin hullua että minä nään ryyppäämisestä painajaisia ja jotkut ovat noin hulluna ryyppäämiseen

Vierailija
88/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:01"]Taitaa olla vanhemmuus ja kasvatus ollut hukassa pitemmän aikaa jo...Nyt huudetaan yhteiskuntaa apuun.
[/quote]

Minua vuotta nuorempi veli riehuu, lintsailee, vittuilee, käyttäytyy koulussa niin huonosti, etten suostunut opiskelemaan samassa koulussa yms vaikka on saanut täysin saman kasvatuksen mitä minä.

Minä en ole ollut koulusta päivääkään poissa ala-asteen jälkeen, eikä koskaan mitään pahaa viestiä ei koulusta minusta tullut kotiin. Olen myös itse, äidin erikseen pyytämättä, ottanut tavaksi pitää 1-2 siivouspäivää/vk ja muutenkin pidän kotia siistinä. Koskaan en ole myöskään sanonut äidille/kenellekkään aikuiselle pahasti, eli haukkunut, tai vittuillut. Jos en ole jostain ollut samaa mieltä, niin olen pystynyt puhumaan asiasta ilman mitään "en sit vittu tee vittu mitään vittu, jos ei tehdä mun tavalla"-kortteja.

Ja niin. Ei se aina ole kasvatuksesta kiinni.

N17
[/quote]

Mä näkisin sen enemmän niin että "huonoista" vanhemmista voi tulla myös hyviä jälkeläisiä, ja näennäisesti hyvä vanhempi voi olla "huono" jos joku toimintaperiaate tai ajatusmalli on väärä. Mutta ihmisiähän me ollaan kaikki, ratkaisevaa on että missä asiassa on "huono" ja myöskin että tuleeko lapsesta siitä HUOLIMATTA "hyvä".

Vierailija
89/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:30"]

Ap keitä nyt kahvit ja hengittele rauhassa, teit oikein jos et tytön kanssa pärjää etkä ole huono äiti vaan rakastava koska välität tytöstä niin paljon että toivot poliisien rauhoittavan, tuohon ei moni pystyisi vaan jäisi silittämään päätä kotiin ja arestia/muuta skeidaa ''rangaistukseksi''. Toivottavasti muuttaisi pois, saisi elämäänsä perspektiiviä kun perhe ei majoita tai huolla. 

[/quote]

Paitsi että se oma asunto vaan antaa sille vapaat kädet elää miten huvittaa. Sen on ihan pakko olla ainakin äidin lähellä tai muuten lähtee kaikki menemään ihan väärin. Kun äiti ei pysy enää perässä ja ei tiedä yhtään missä mennään niin mikään ei sitten enää pelasta.

Vierailija
90/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nakkaa aikuinen penikka pihalle ja ota avain pois. Vain sillä keinoin teet tasan selväksi että nyt loppui huono käytös. Ei sinun tarvitse aikuiselta lapselta ja hänen hoviltaan tuollaista sietää. Tilanne tuntuu olevan jo sen verran paha, että pistä vaan kova kovaa vastaan, nyt ei empatiakierros auta.

Vierailija
91/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni mielialakin heittelee laidasta laitaan nykyään. Välillä on mitä ihanin ja seuraavana päivänä taas ihme kilareita. Löi kerran pikkusiskoaankin jostain typerästä syystä. Pelkäänkin että se käyttää jotain muutakin kuin alkoholia. Ihmettelen myös mistä se saa rahaa kaikkeen. 

Vierailija
92/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:01"]Taitaa olla vanhemmuus ja kasvatus ollut hukassa pitemmän aikaa jo...Nyt huudetaan yhteiskuntaa apuun. [/quote] Minua vuotta nuorempi veli riehuu, lintsailee, vittuilee, käyttäytyy koulussa niin huonosti, etten suostunut opiskelemaan samassa koulussa yms vaikka on saanut täysin saman kasvatuksen mitä minä. Minä en ole ollut koulusta päivääkään poissa ala-asteen jälkeen, eikä koskaan mitään pahaa viestiä ei koulusta minusta tullut kotiin. Olen myös itse, äidin erikseen pyytämättä, ottanut tavaksi pitää 1-2 siivouspäivää/vk ja muutenkin pidän kotia siistinä. Koskaan en ole myöskään sanonut äidille/kenellekkään aikuiselle pahasti, eli haukkunut, tai vittuillut. Jos en ole jostain ollut samaa mieltä, niin olen pystynyt puhumaan asiasta ilman mitään "en sit vittu tee vittu mitään vittu, jos ei tehdä mun tavalla"-kortteja. Ja niin. Ei se aina ole kasvatuksesta kiinni. N17 [/quote] Mä näkisin sen enemmän niin että "huonoista" vanhemmista voi tulla myös hyviä jälkeläisiä, ja näennäisesti hyvä vanhempi voi olla "huono" jos joku toimintaperiaate tai ajatusmalli on väärä. Mutta ihmisiähän me ollaan kaikki, ratkaisevaa on että missä asiassa on "huono" ja myöskin että tuleeko lapsesta siitä HUOLIMATTA "hyvä".

[/quote]

Oletko ajatellut kirjoittaa ohjekirjan noista toimintaperiaatteista ja ajatusmalleista. Suosittelen, ehkä me muutkin oppisimme oikean ajatusmallin.

Vierailija
93/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:33"]

Mun mielestä poliisi on ihan vihon viimeinen keino. Koko tilanne sotkeutuu kun ne sotkeutuu teidän asioihin. Sama lasun kanssa ja aina olis parempi selvittää asiat keskenään. 

[/quote]

Olen tavallaan samaa mieltä. Vanhempi tavallaan luovuttaa auktoriteettinsa lopullisesti pois ottaessaan poliisit peliin. Ja antaa aika turvattoman pohjan. Edellisellä sivulla joku nuorempi puhui myös siitä että hänen veljensä oli saanut "tasan saman kasvatuksen" kuin hänkin ja ehkä ongelma onkin tässä. Jotkut vanhemmat ovat niin joustamattomia että kykenevät kasvattamaan vain yhdenlaisia ihmisiä. Mitä erilaisempi lapsi on vanhemmasta katsottuna niin sitä enemmän lapsi joutuu itse kasvattamaan itseään ja pahimmillaan jää tuuliajolle. Terveisin yksi sellainen. 

Vierailija
94/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:41"]

[/quote]

Paitsi että se oma asunto vaan antaa sille vapaat kädet elää miten huvittaa. Sen on ihan pakko olla ainakin äidin lähellä tai muuten lähtee kaikki menemään ihan väärin. Kun äiti ei pysy enää perässä ja ei tiedä yhtään missä mennään niin mikään ei sitten enää pelasta.

[/quote]

Tai sitten se mukula järkiintyy, jompi kumpi. Ei äidin tarvitse täysin mahdotonta lasta jaksaa äärettömiin. Jokainen on oman onnensa seppä.

Vierailija
95/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:41"]

[/quote]

[/quote]

Tai sitten se mukula järkiintyy, jompi kumpi. Ei äidin tarvitse täysin mahdotonta lasta jaksaa äärettömiin. Jokainen on oman onnensa seppä.

[/quote]

"Jokainen on oman onnensa seppä." -T. Kokoomus. Huvikseni vain synnytin sinut tähän maailmaan.

Vierailija
96/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:43"]

Tyttäreni mielialakin heittelee laidasta laitaan nykyään. Välillä on mitä ihanin ja seuraavana päivänä taas ihme kilareita. Löi kerran pikkusiskoaankin jostain typerästä syystä. Pelkäänkin että se käyttää jotain muutakin kuin alkoholia. Ihmettelen myös mistä se saa rahaa kaikkeen. 

[/quote]

Ei se mitään tarkoita että käyttää jotain aineita jos siskonsa kanssa tappelee. Meillä on tapeltu aina ja se on temperamenttisempi luonne kun tulee tappeluita. Nuorin on heikoimmilla niissä mutta kun iät tasoittuu ja luonne kasvaa niin kyllä sekin osaa vastaan laittaa. En tiedä mikä on sun mielestä tyhmä syy mutta meillä on tapeltu ihan hiuspinnienkin ja vessapaperin takia ja yleensä aika pieniltä tuntuvista jutuista. 

Vierailija
97/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmaiselta oli silmäkulma ja huuli auki. Mielestäni ei normi siskosten riitaa. Maistui kyllä kahvi hyvälle ja alkaa hiukan rauhoittumaan. Asuntokin tuulettu tupakan lemusta. Ajattelin soittaa tyttären isälle ja sanoa että nyt täytyy joku ratkaisu löytyä. Se ei tähän asti ole uskonut minua. Toivottavasti nyt uskoo. 

Vierailija
98/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tyttö saa rahat ryyppäämiseen ja rellestämiseen?

Vierailija
99/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:16"]

Nuorimmaiselta oli silmäkulma ja huuli auki. Mielestäni ei normi siskosten riitaa. Maistui kyllä kahvi hyvälle ja alkaa hiukan rauhoittumaan. Asuntokin tuulettu tupakan lemusta. Ajattelin soittaa tyttären isälle ja sanoa että nyt täytyy joku ratkaisu löytyä. Se ei tähän asti ole uskonut minua. Toivottavasti nyt uskoo. 

[/quote]

Se vaan menee aina niin että kun ikää tulee lisää niin ne tappelutkin on rajumpia. Se minkä takia sä et saa kuria ollenkaan aikaan on se että sä et uskalla mennä siihen tilanteeseen mukaan. Teinille sä pärjäät ainakin pitäis pärjätä mutta jollet sä uskalla ja pelkäät niin se tekee mitä huvittaa ja pahenee vaan. Äitinä sitä kunnoitusta joutuu hakemaan välillä sellasillakin keinoilla mitkä ei aina tunnu kauhean kivalta. 

Vierailija
100/148 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:25"]

Mistä tyttö saa rahat ryyppäämiseen ja rellestämiseen?

[/quote]Eikös ap ihmetellyt sitä itsekin. Kai tyttöjen on helppo saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi