Soitin poliisit hakemaan tyttäreni.
Meno yltyi taas vaihteeksi hiukan liian rankaksi. Toistakymmentä nuorta ryyppäämässä kun tulen töistä. Kun pyysin kauniisti niitä lähtemään,alkoi sellainen huuto ja vittuilu. Meinasivat heittää minut ulos asunnosta. Päätin että muu ei auta kun kutsua apua. En helvetti pärjää ton likan kanssa,enkä jaksa. Tälläinen torstai täällä.
Kommentit (148)
Jos tuolla nuorella on ADHD tai vastaava, ei hallitse aivojaan. Ahdistusta lievittää juomalla. Olisko aika yrittää viedä pakkokeinoin lääkäriin. Miten vasn tehdään?
Kyn aivojen kemia heittää kuperkeikkaa, ei syyttelyt auta. Aivot kun sairastuu, ne on hoidettava!
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:01"]
Sain tyttären isän kiinni ja kerroin tapahtuneesta. On sekin sitä mieltä että tytölle täytyy hankkia oma asunto. Ja muutakin apua. Sovittiin että maksetaan kulut puoliksi kunnes tytär saa jostain omaa rahaa. Saan ruveta heti etsiin sille omaa asuntoa. Kyllä se varmasti on paras ratkaisu,niin kauhealta kun tuntuukin ajaa oma tytär pois kotoaan. Vaikka onhan se aina tänne tervetullut kunhan on selvänä. Kumpa sen elämä kääntyisi taas paremmaksi. Vasta äskenhän se oli ihana vauva ja nyt tuollainen,jota äidin tarvii pelätä.
Kaiken lisäksi tuli aivan mieletön ikävä tuota ex-miestä kun juteltiin puhelimessa. Minkähän ihmeen tähden halusin erota hänestä. Ihminen on hölmö kun tälläisiäkin miettii. Oma vika. Kaikki voisi olla paljon paremmin.
[/quote]
Kannattaa ottaa sossu mukaan kuvioon. Mahdollisimman paljon tukitoimia lapselle.
Saattaa olla haitallista lapselle, jos hän vaan saa asunnon ja "ilmaisen ylöspidon". Kohta rellestää ja tuhlaa rahansa ennenaikaisesti. Tulee aina hakemaan sinulta lisää. Parempi olisi hoitaa asia muulla tavalla. Vaikka etsivän nuorisotyön kautta, sosiaalitoimen rahoilla. Niin että voit sulkea itsesi pois. Niin monet äidit mahdolistaa lapsensa päihteidenkäytön tukemalla sitä myös rahallisesti. Aikuisetkin käy äidin oven takana. Ja äiti aina "laainaa".
Parempi asettaa kunnon rajat. Minä en mahdollista sinun päihteiden käyttöä. Piste.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:43"]Tyttäreni mielialakin heittelee laidasta laitaan nykyään. Välillä on mitä ihanin ja seuraavana päivänä taas ihme kilareita. Löi kerran pikkusiskoaankin jostain typerästä syystä. Pelkäänkin että se käyttää jotain muutakin kuin alkoholia. Ihmettelen myös mistä se saa rahaa kaikkeen.
[/quote]
Pirihuora jos on edes jonkin näköinen?
Silleen saa aineita ja rahaa, naisen paljon helpompaa saada aineita kuin miehen.
Ulkoruokintaan vaan ja soppahuolto hommaa sille kämpän, ryypätköön ja tehkööt ihan mitä haluaa, täysi ikänen jo.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:08"]Hyvillä vanhemmilla ei ole hirveitä kakaroita vaan niitä on kasvatettu ja opastettu pienestä pitäen. Turha alkaa kitisemään teinin kanssa enää, peli on jo menetetty.
[/quote] Tuo on vain sinun arkiajatteluusi pohjautuvaa luuloa. Ihminen ei ole vanhempiensa jatke. Ei hyvässä eikä pahassa. Omat vanhempani eivät ole parhaimmasta päästä ja silti minä olen elämässäni pärjännyt ja nyt sosiaalityöntekijä. Aivan vastaavasti pelkästään hyvät vanhemmat eivät voi taata, etteikö nuoren kanssa tulisi ongelmia.
[/quote]
Pärjännyt ja sosiaalityöntekijä, eivät sovi yhteen :D
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:26"]
Ap tuntuu ottavan kaikki syyt niskoilleen. Huonosti kasvattanut lapsensa,ottanut eron miehestä ja mitä muuta. Aika erikoista mielestäni. Koittakaa saada sille lapselle jotain apua kun ei vielä ole liian myöhäistä. Voimia kuitenkin sulle.
[/quote]
Minusta se ei ole erikoista. Kamppailen itsekin kokoajan riittävän hyvän vanhemmuuden kanssa. Lapseni on kilttejä ja olen asettanut rajat ja rakastanut kykyni mukaan. Silti tiedostan tekeväni kokoajan virheitä, en ole tarpeeksi läsnä, teen liikaa töitä jne.
Jos joutuisin tällaiseen tilanteeseen, ottaisin kaikki syyt itselleni ja pohtisin mitä kaikkea olen tehnyt väärin.
Vihonviimeinen ajatukseni olisi tehdä tulkinta, että meidän lapset on hyvin kasvatettu, olen kohdellut kaikia samalla tavalla... Ja yhdestä tuli tämmönen. Sama kuin aikuisena oireilevan kohdalla sanottaisiin, että sinulla oli hyvä lapsuus. Kaikki sisaruksesikin pärjäävät hyvin. Samalla lailla kasvatettuja.
Asiat on monimutkaisia ja moni asia vaikuttaa siihen millaisia meistä tulee. Syyllisiä on turha etsiä. Muttei kasvatuksen osuutta voida koskaan sulkea pois. Nyt ollaan tässä tilanteessa ja nyt mietitään miten tässä tilanteessa päästään eteenpäin.
Ainakin poliisien kutsuminen oli oikein. Kunnon pysäytys tilanteeseen. Sen lisäksi selkeät rajat. Vastuu nuorelle itselleen. Paapomalla ei tämä tilanne pääty hyvin. Siksi en kannata myöskään asunnon ja elämisen maksamista nuorelle. Se mahdollistaa syöksykierteen
Suosittelen, että ap hakeutuu itse A-klinikalle saamaan apua. Sinne pääsee päihdeongelmaisen omaiset. Saat välimatkaa ja keinoja auttaa tytärtäsi, pääset eteenpäin omassa elämäsässi. Samalla se auttaa tytärtäsi.
Tässä on sama tilanne kuin muillakin päihdeongelmaisten läheisillä. Niin helposti autetaan = mahdollistetaan ongeman jatkuminen
Iltaa taas. En kestä tuota mukulaa. Se heräsi tunti sitten ja aloitti jälleen melkoisen metelin. Raivoaa aivan ilman syytä. Onneksi veljeni haki nuorimmaisen luokseen. Minun pitäisi kuulemma lähteä hakemaan siideriä ja tupakkaa. Saa kyllä häipyä. Mutta edes veljeni ei sanonut sille mitään,olisi voinut auttaa. Aamulla pitäisi töihinkin taas mennä. Helvetin helvetti.ap