Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten akateeminen mies eroaa duunarimiehestä?

Vierailija
24.12.2021 |

Kyllähän niissä joku ero varmaan on.

Kommentit (426)

Vierailija
101/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisyys alkaa akateemisista papereista.

mies53v

Vierailija
102/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunari on yksinkertainen ja sivistymätön. Äly ei riitä parempaan.

Tästä olen täysin eri mieltä

Mun isäni oli sodan käynyt ja kansakoulun suorittamut köyhä duunari. Silti monessa asiassa sivistyneempi kuin koulutetut. Luki paljon, opiskeli itsekseen, opetteli kieliä, oli utelias, tutustui monenlaisiin ihmisiin (heillä oli ulkomaalaisia ystäviä jo 40- luvulla). Käytös vimpan päälle joka tilanteessa, työhaalarit vaihtui suoriin housuihin ja valkoiseen paitaan kun tuli töistä jne. Ennenkaikkea hänellä oli sydämen sivistystä mikä monelta akateemiselta puuttuu.

Ja äitini oli samanlainen. Vaikka itse olen koulutettu ja päässyt paljon pidemmälle työelämässä ja taloudellisesti paremmassa asemassa en koskaan aliarvioisi vanhempieni älykkyyttä.

Samoin minulla on ystäviä ja perheenjäseniä jotka olosuhteiden pakosta ovat luopuneet kouluttautumisesta ja menneet töihin duunariammatteihin. Älyssä ei ole mitään vikaa todellakaan

Pakko myöntää, että akateemisten ihan peruskäytöstapojen puute on järkyttänyt. Olen siis tehnyt luokkaretken enkä duunaripiireissä ole havainnut samanlaista sydämensivistyksen puutetta. Noloa on myös se, että akateemiset ihan tosissaan kuvittelevat olevansa duunareita älykkäämpiä.

Kyllähän se tilastojen valossa menee juuri noin. Koulutustaso korreloi aika vahvasti mitattavan älykkyyden kanssa. Toki yksilötasolla on poikkeuksia suuntaan tai toiseen mutta väestötasolla akateemiset ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin duunarit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen pitää osata käyttää moottorisahaa, olipa miten hieno titteli tahansa.

Akateeminen ymmärtää, että erilaiset osaamisprofiilit yhteisössä luovat hyvinvointia kaikille.

Tuo on vain erilainen tapa ilmaista, että ei halua/osaa/viitsi jotain tehdä, vaan toimii mieluummin pomon/työn teettäjän ominaisuudessa.

Vierailija
104/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen on usein käytännön hommissa ns. kädetön.

Tämäpä ei monestikaan pidä paikkaansa. Monilla akateemisilla miehillä esimerkiksi sähköalalla on myös sähkäasentajan pätevyys ja kokemus eli heillä on monta tutkintoa ja paljon työkokemusta monista käytännönkin hommasta kuten itsellänikin. Sama monella DI-ystävällänikin.

Sitä voi sitten miettiä käykö meillä monitaitureilla flaksi. Kyllä käy.

Kirjoitin tämän edellisen kommentin ja pidän koko keskustelua harhaisena. On olemassa ihmisiä, jotka menevät aina sieltä mistä aita on matalin. Itse haastan itseni joka päivä pyrkiäkseni parempaan.

Mutta pyrkiessäni parhaimpaan olen päässyt Suomen parhaimpaan tulodesiiliin ja nautin elämästäni. Naisten kanssa ei silti edelleenkään ole helppoa. Juuri kriisi päällä elämäni naisen kanssa. Putkiaivot ei riitä ymmärtämään naisen aivoituksia,...

Vierailija
105/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy palstan ihmisillä koulutuksesta viis olla kamala alemmuudenkompleksi. Akateemiset haukkuvat duunareita, en kyllä ymmärrä miksi, mutta tältä vaikuttaa. Duunarit harvemmin omassa tuttavapiirissäni haukkuu koulutettuja, keskittyvät omiin juttuihinsa. Akateemiset miehet jotka tunnen ovat ihan mukavia perusjamppoja, ehkä vähän paremmilla tuloilla mutta entä sitten? Akateemiset naiset taas ovat omaa luokkaansa, äärettömän takakireitä ja muita haukkuvia ja näyttäisi palstalla jatkuvan samaan malliin, en jaksa ymmärtää.

Vierailija
106/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä muutama duunarin puolustaja niin sivistynyt, että käyttää haukkumasanoina sanoja kuten hintahtava ja neiti. Tuo jos mikä kertoo tunneälystä ja sivistyksestä. Varmasti nuo suunnittelisivat raketteja muuten, mutta kutsumus on vaan ajaa käyttämään neonliivejä. :D Onneksi akateeminen tietää, että yksilöiden välillä on suuria eroja ja että se sivistynyt duunari ei liity noihin luiskaotsiin mitenkään.

Vierailija
107/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen  mies pettää helpommin kuin duunari.

Vierailija
108/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään edellisen duunipaikan kaffipaikalla keskustelua perjataina iltapäivällä, noin kolmekybäiset sinkkumiehet:

Sähköarska: " voe ttu ku tekkee mieli plua, jos lähtis Tallinnaan maksullisiin...:

Dippainssi: "no en mää siitä Tallinnasta niin perusta, mutta josko lähtis paikalliseen yöhön, ties vaikka kohtaisi auliin ja antavaisen hoitsun.."

Tavoite sama, asian vaan eri tavalla ilmaistu.

Aikamoiset yleistykset😂 t. DI nainen

Vierailija
109/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko te käytte tai haluaisitte käydä puolisonne kanssa illat pitkät keskusteluja Immanuel Kantin moraalikäsityksestä , neutronin kiihtyvyydestä tai Väyrysen vaikutuksesta keskustaan? Toisinpäin viemäriliitoksesta, betonivalusta tai kaapelinvedosta esim?

Ketä kiinnostaa oli sitten tohtori tai asentaja.

Sitäpaitsi minusta kaikki jotka ovat toisen palveluksessa eivätkä kuulu ylimpään johtoon ovat duunareita.

Vierailija
110/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen kertoon ihan itse olevansa akateeminen, kysymys kuuluu miten nopeasti hän kertoo.

Vierailija
111/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI:n tutkinto on kyllä menettänyt hohtoaan. Kuka tahansa tollo tekee sen helposti kun kouluun pääsee olemattomalla osaamisella suoraan lukiosta. DI:n paperit ei todista juuri mitään ihmisestä. Lääkärin tai juristin tutkinto kertoo että määrätietoisuutta ja lahjojakin hyvin todennäköisesti. Raha-asiat myöskin pääsääntöisesti kunnossa.

Vierailija
112/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen kertoon ihan itse olevansa akateeminen, kysymys kuuluu miten nopeasti hän kertoo.

Höpö höpö. Ei sitä akateemisuutta hehkuteta muuta kuin ehkä niissä piireissä, joissa akateemisuus ei ole oletusarvo. 

Vierailija
113/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen mies ei yleensä osa tehdä käsillään mitään. Remontit, pikkukorjaukset kotiin, autoon, polkupyörään pitää teettää ulkopuolisella. Moni kirjaviisas ei saa polkupyörään ketjuja paikalle tai autoon polttimoa vaihdettua.

Olen kirjaviisas, mutta osaan kyllä laittaa polkupyörän ketjut paikalleen. Sen sijaan polttimon vaihtaminen omaan autoon on tehty niin vaikeaksi, että siihen hommaan en ryhdy, vaan jätän sen auton huollon yhteydessä tehtäväksi, jos siihen on tarvetta.

Nykyautoissa polttimonvaihto on tehty niin vaikeaksi, että saa melkein puoli autoa purkaa ennen kuin pääsee edes käsiksi siihen itse kohteeseen.

114/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin harhautunut teillä keskustelu! Eihän sole kuin hakea eroa! Tosin jos akateeminen mies eroaa duunarimiehestä niin siinä saattaa olla jotain rönsyjä. Jos duunarimies eroaa akateemisesta niin uskoisin sen olevan hyvin yksinkertainen toimenpide ilman mitään ylimääräistä draamaa.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
115/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ammattikoulun. Olin nuorena duunariammateissa. Armeijan jälkeen opiskelin lopulta kaksi korkeampaa tutkintoa. Kyllähän eroja on. Mutta kärjistetysti asian voi kiteyttää seuraavasti:

Duunarin ja akateemisen suurin ero on kunnianhimossa.

t. Asentaja, opistoinsinööri, DI

Kyllä duunari voi olla kunnianhimoinen omalla alallaankin olematta kunnianhimoton ja eteenpäin pyrkimätön!

Esim. oma mies on perus levyseppähitsaaja, MUTTA hän kouluttaa itseään sillä saralla ihan itse omasta tahdostaan koko ajan - on ajantasaiset ja vähän aina toisia paremmat luokat, pätevyydet, koulutukset ja kurssit alla. Työnantajat tappelevat ja helppo on palkkaa huudattaa säännöllisin väliajoin. Ei se suotta tienaa sitä mitä huippuhitsarit 2000-luvun taitteessa. Levyseppähitsaajaksi tienaa oikeasti todella hyvin, mutta ei sellaisia summia saada toki antamatta 110% panostusta työmaalla.

Vierailija
116/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunareilla on usein ns. perinteiset arvot.  Koti, kirkko ja isänmaa vaikka ollaankin itse asiassa ateisteja.  Vanhemmissa duunareissa oli paljon vasemmistolaisia, nykyään perussuomalaisuus vaikuttaa yleiseltä duunareitten keskuudessa.  Asenteet naisia kohtaa ovat alentuvia, vähän niin kuin tälläkin palstalla näkyy.  Idioottimaista "vitsailua", jolle he keskenään nauravat.  Sukupuolet ovat selkeitä, koska "se nyt vaan on näin".  Koska se on "luonnollista".  Duunarin elämä on yksinkertaista, koska asiat ovat joko hyviä tai huonoja, kun "se vaan on niin".  Homot ovat kauhistus.  Rasismi selitetään normaaliksi.

Akateemisella puolella pahimmat putkiaivot hakeutuvat rahakkaimmille aloille.  Juristit, DIt, ekonomit ja lääkäritkin ovat usein oikeistolaisia sekä halveksivat humanisteja ja työttömiä.   Heissä on jotain samaa kuin duunareissa.  Putkiaivoisuutta.  Alentuva suhtautuminen naisiin yleistä.  Vaimoksi haetaan helppoa vähemmän koulutettua naista.

Vierailija
117/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun akateemisella miehellä tulee eteen joku tekemätön konkreettinen työ, hän soittaa duunarimiehen tekemään, koska hänellä on rahaa.  Kun akateeminen kertoo duunarille työstään, asiat täytyy vääntää rautalangasta eikä siltikään mene oikein perille.

Vierailija
118/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI:n tutkinto on kyllä menettänyt hohtoaan. Kuka tahansa tollo tekee sen helposti kun kouluun pääsee olemattomalla osaamisella suoraan lukiosta. DI:n paperit ei todista juuri mitään ihmisestä. Lääkärin tai juristin tutkinto kertoo että määrätietoisuutta ja lahjojakin hyvin todennäköisesti. Raha-asiat myöskin pääsääntöisesti kunnossa.

Totta että diplomityön tekee ihan heittämällä peruskoulupohjalta.

Siitä olen eri mieltä että lääkäreillä ja juristeilla olisi elämänhallinta sen ihmeemmin kuosissa kuin kenellä tahansa muulla. Päihde- ja peliriippuvuus yleisiä. Sen myötä menee asunto, autot, perhe.

Vierailija
119/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erään edellisen duunipaikan kaffipaikalla keskustelua perjataina iltapäivällä, noin kolmekybäiset sinkkumiehet:

Sähköarska: " voe ttu ku tekkee mieli plua, jos lähtis Tallinnaan maksullisiin...:

Dippainssi: "no en mää siitä Tallinnasta niin perusta, mutta josko lähtis paikalliseen yöhön, ties vaikka kohtaisi auliin ja antavaisen hoitsun.."

Tavoite sama, asian vaan eri tavalla ilmaistu.

Aikamoiset yleistykset😂 t. DI nainen

No sehån siitä tekikin tilannekomiikkana aikas hauskan, kun niin monta klisettä osui samaan keskusteluun. Sanotaan nyt näin että kaffeeni päätyi rinnuksille ja pöksyille...

Vierailija
120/426 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa sähköä ja tule sitten sanomaan tuo. Sisäänpääsy helppo, papereiden kanssa ulos...no ei nyt niin helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan