Miten akateeminen mies eroaa duunarimiehestä?
Kommentit (426)
Akateeminen on usein käytännön hommissa ns. kädetön.
Akateeminen pesee kätensä vessakäynnin jälkeen, duunari ennen käyntiä.
Tämän palstan perusteella aika paljonkin. Alkoholinkäyttö on humalahakuista, asenne naisiin sovinistinen, perhe-elämä epätasa-arvoista, vapaa-aikaa vietetään erikseen.
Yleensä akateeminen mies tienaa enemmän kuin duunari joten siinä se niiden eroavaisuus on ja siinä on syy miksi naiset himoitsevat vain akateemisia miehiä.
Akateeminen nainen ei huoli duunarimiestä kumppaniksi koska hänen palkkapussi on liian pieni.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, tietää omalta alaltaan kapean alueen, sen millä itse työskentelee, muu on täysin tuntematon alue, varsinkin jos joku nippeli pitäisi osata vaikka kotona korjata/laittaa. Vähänkään suurmmista puhumattakaan.
Kyllä miehen pitää osata käyttää moottorisahaa, olipa miten hieno titteli tahansa.
Duunari on yksinkertainen ja sivistymätön. Äly ei riitä parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä ei monestikaan pidä paikkaansa. Monilla akateemisilla miehillä esimerkiksi sähköalalla on myös sähkäasentajan pätevyys ja kokemus eli heillä on monta tutkintoa ja paljon työkokemusta monista käytännönkin hommasta kuten itsellänikin. Sama monella DI-ystävällänikin.
Sitä voi sitten miettiä käykö meillä monitaitureilla flaksi. Kyllä käy.
Akateeminen on hommannut koulutuksen ja työn, jonka haluaa, eikä vaan tienatakseen ja yleensä enemmän kunnianhimoa kuin duunarilla. Lisäksi usen paremmat kommunikaatiotaidot ja huolehtii hampaistaan, terveydestään, kunnostaan ja ulkonäöstään enemmän ja syö terveellisemmin.
Duunarimies useammin arvottaa työtään palkan kautta ja akateeminen saavutusten, yhteiskunnallisen/globaalin tärkeyden ja kokemusten kautta.
Duunarit usein väittävät, etteivät akateemiset osaa perus kädentaitoja, mutta tätä en ole havainnut. Moni akateeminen juurikin remppaa taloa, korjaa elektroniikkansa (varsinkin teknisten alojen) ja tuunailee huonekaluja ym. Duunarit ehkä korjaa autonsa paremmin, akateemiset vie auton merkkihuoltoon.
Duunarimiehet tuppaa perustamaan perheen nuorempana ja asettuvat useammin kotipaikkakunnallensa asumaan, kun akateemiset saattavat muuttaa jopa toiseen maahan.
Akateemiset harrastavat useammin tavoitteellista urheilua ja kulttuuria.
Luonteenpiirteet vaihtelevat.
olen työskennellyt raksalla ja keskustelun aiheet on; viinat (ei vuosikerta viinit vaan paremminkin kalja ja kännääminen), perverssiot ja rås1smi.
koitin keskustella urheilusta mutta ilmeni että 30 työntekijästä yksikään ei seuraa mitään urheilua samoin elokuvien kanssa.
joten kaikki aiheet kuten; klassinen musiikki, historia, tiede, politiikka, kulttuurit... on täysin out.
virolaiset kuuntelee teknoa ja suomalaiset heviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen pesee kätensä vessakäynnin jälkeen, duunari ennen käyntiä.
Eli duunari mies on automaattisesti tyhmä?
Duunarin mulkku on puhdas, eikä hän kus e käsilleen, joten pesemisen ei tarvitse tapahtua näytösluonteisesti, kuten ympäristön paineisiin kangistuneen akateemisen joka hyvesignaloi jatkuvasti ympäristölleen, jopa vessakäynnin aikana.
Ehkä akateeminen ymmärtää lukemaansa vähän paremmin..
Akateeminen on vapaampi, työaikoihinsa ja lomiinsa saa vaikuttaa ihan toisella tavalla kuin duunarihommissa. Perheen ajankäyttö on helpompaa suunnitella. Akateeminen kykenee keskustelemaan analyyttisesti myös tieteestä, taiteesta, yhteiskunnasta, historiasta jne. Akateeminen on yleensä kielitaitoinen, joten ulkomailla ei tarvitse vetää kivirekenä ummikko miestä. Akateemisen mieskuva on yleensä joustavampi, voi käydä ostamassa tyttölapselle rimssumekkoja ja vaikka kutoa halutessaan. Ei tarvitse miettiä sopiiko mikäkin miehelle vai ei.
Erään edellisen duunipaikan kaffipaikalla keskustelua perjataina iltapäivällä, noin kolmekybäiset sinkkumiehet:
Sähköarska: " voe ttu ku tekkee mieli plua, jos lähtis Tallinnaan maksullisiin...:
Dippainssi: "no en mää siitä Tallinnasta niin perusta, mutta josko lähtis paikalliseen yöhön, ties vaikka kohtaisi auliin ja antavaisen hoitsun.."
Tavoite sama, asian vaan eri tavalla ilmaistu.
Onpa ummehtuneita stereotypioita.
Akateeminen mies ei yleensä osa tehdä käsillään mitään. Remontit, pikkukorjaukset kotiin, autoon, polkupyörään pitää teettää ulkopuolisella. Moni kirjaviisas ei saa polkupyörään ketjuja paikalle tai autoon polttimoa vaihdettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä ei monestikaan pidä paikkaansa. Monilla akateemisilla miehillä esimerkiksi sähköalalla on myös sähkäasentajan pätevyys ja kokemus eli heillä on monta tutkintoa ja paljon työkokemusta monista käytännönkin hommasta kuten itsellänikin. Sama monella DI-ystävällänikin.
Sitä voi sitten miettiä käykö meillä monitaitureilla flaksi. Kyllä käy.
Ei sähkötöitä opi kuin tekemällä. Vaikka olisi koulutus niin se ei tarkoita sitä että osaa kyseiset työt.
Akateemisilla miehillä esiintyy vähemmän machoilua ja perinteistä äijämeininkiä. Duunarimiehet ovat ehkä mutkattomampia. Akateemisilla on usein terveellisemmät elämäntavat.
Ikävä sanoa mutta koulutus tuo lisänäkemystä maailmaan. Asioita ei nähdä niin mustavalkoisina.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ummehtuneita stereotypioita.
no käyppä keskustelemassa paikallisen työmaan tupakka paikalla suomeksi ydinfysiikasta.
Mä olin kolmikymppiseksi asti ehta duunari.
Likasta, rasvasta konehommaa. Hikeä, polttoöljyä ja hydrauliöljyn hajua.
Sitten kipasin itselleni akateemisen tutkinnon ja olen nyt pörssiyhtiön keskijohdossa.
Mitenkö olen muuttunut?
Raha menettänyt merkitystä, sitä tulee joka kuu lisää.
Vapaa aika korostunut, ennemmin olen vapaalla kuin pitkään töissä. Arvostan enemmän pehmeitä arvoja ja olen suvaitsevaisempi.
Mutta on minusta myös mulkumpi tullut.
Nyt sen huomaa, kuinka monet sidosryhmäläiseni ovat tyhmiä. Ja sekös harmittaa.
vaikka laittamalla avioerohakemuksen netissä.