Miten akateeminen mies eroaa duunarimiehestä?
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen mies ei yleensä osa tehdä käsillään mitään. Remontit, pikkukorjaukset kotiin, autoon, polkupyörään pitää teettää ulkopuolisella. Moni kirjaviisas ei saa polkupyörään ketjuja paikalle tai autoon polttimoa vaihdettua.
Höpö löpö. Moni raataa kaikki kesät ja lomat opiskelujen ajan duunarihommissa.
Mutta sitten kun on varaa, ei ole pakko tehdä remppoja itse, moni kyllä tekee. Ja tunnen kyllä monta kädetöntä duunariakin.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen on usein käytännön hommissa ns. kädetön.
Selvästikään et tunne akateemisia miehiä, joten voit typerine ennakkoluuloinesi mennä pois! Jos ihmisellä on järkeä lukea itselleen akateeminen ammatti, miksi hänellä ei olisi älyä osata suunnitella ja tehdä esimerkiksi laituri ja leikkimökki, tehdä uusi lintulauta, hyllyt uuteen kodinhoitohuoneeseen ja korjata lapsen polkuauto? Tässä esimerkkejä omasta miehestäni, kauppatieteiden tohtorista.
Akateeminen mies on fiksu ja empaattinen, eikä puhu eukosta tai ämmästä tai ’emännästä’, luoja paratkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä ei monestikaan pidä paikkaansa. Monilla akateemisilla miehillä esimerkiksi sähköalalla on myös sähkäasentajan pätevyys ja kokemus eli heillä on monta tutkintoa ja paljon työkokemusta monista käytännönkin hommasta kuten itsellänikin. Sama monella DI-ystävällänikin.
Sitä voi sitten miettiä käykö meillä monitaitureilla flaksi. Kyllä käy.
Paskasta ei voi hioa timanttia. Toki kiiltävän paskan saa aikaiseksi.
Eivät kaikki duunarimiehet ole samanlaisia. Eivät myöskään akateemiset miehet. Turha siis yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen mies ei yleensä osa tehdä käsillään mitään. Remontit, pikkukorjaukset kotiin, autoon, polkupyörään pitää teettää ulkopuolisella. Moni kirjaviisas ei saa polkupyörään ketjuja paikalle tai autoon polttimoa vaihdettua.
tai sitten kun on rahaa kuin paskaa haluaa työllistää tekijöitä.
Akateemiset miehet ovat ylimielisiä, duunarit pölyisiä ja likaisia.
Tekstiviestillä tai ghostaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kolmikymppiseksi asti ehta duunari.
Likasta, rasvasta konehommaa. Hikeä, polttoöljyä ja hydrauliöljyn hajua.Sitten kipasin itselleni akateemisen tutkinnon ja olen nyt pörssiyhtiön keskijohdossa.
Mitenkö olen muuttunut?
Raha menettänyt merkitystä, sitä tulee joka kuu lisää.
Vapaa aika korostunut, ennemmin olen vapaalla kuin pitkään töissä. Arvostan enemmän pehmeitä arvoja ja olen suvaitsevaisempi.Mutta on minusta myös mulkumpi tullut.
Nyt sen huomaa, kuinka monet sidosryhmäläiseni ovat tyhmiä. Ja sekös harmittaa.
Oliko sinulle tosiaan yllätys, että iso osa ihmisistä on pohjattoman tyhmiä? Ja eivät edes häpeä sitä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen pesee kätensä vessakäynnin jälkeen, duunari ennen käyntiä.
Eli duunari mies on automaattisesti tyhmä?
Sanotaan kauniisti näin: heissä on paljon enemmän sivistymättömiä kuin akateemisissa. Enkä puhu kirjaviisaudesta.
duunariksi voi ruveta peruskoulun jälkeen mutta onko akateemisia aloja johon voi mennä peruskoulun jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki duunarimiehet ole samanlaisia. Eivät myöskään akateemiset miehet. Turha siis yleistää.
Totta. Miehet ylipäätään ovat tyhmiä. Harvoin tapaa älykästä ja hyvät vuorovaikutustaidot omaavaa miestä.
Olen IT-alalla, en erota kuka on amis-pohjainen datanomi ja kuka DI. Jotkut on amk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä ei monestikaan pidä paikkaansa. Monilla akateemisilla miehillä esimerkiksi sähköalalla on myös sähkäasentajan pätevyys ja kokemus eli heillä on monta tutkintoa ja paljon työkokemusta monista käytännönkin hommasta kuten itsellänikin. Sama monella DI-ystävällänikin.
Sitä voi sitten miettiä käykö meillä monitaitureilla flaksi. Kyllä käy.
Bullshit. Sen jälkeen kun siirryttiin kirjain-pätevyyksistä (ABC) S-jokunumero-pätevyyksiin, niin istumalla ja lukemalla ei enää saanut pätevyyksiä vaan tilalle tuli myös ns likaisen työnnvaatimus, jota ei todellakaab istumalla hoideta eikä edes välttämättä avustaviakaan hommia lasketa. Vaan pitää pystyä osoittamaan tietty määrä (kuukausissa) monipuolisia käytännön asennustöitä, muodollisella koulutuksella saa ainoastaan vähennystä siitä maksimiajasta. Maksimiaika taas riippuu siitä, minkälaisten jännitteiden kanssa on tekemisissä. KVG sähkötyöturvallisuuslaki, pätevyydet.
Seurauksena se, että nykyään on paljon sähköalan (diplomi)inssejä joiden vahvin pätevyys on tehdä itsenäisesti asennushommia mutta joku muu, vaikkapa se pätevyydet omaava sähköarska, allekirjoittaa asennukset - mittausten allekirjoitus ei ole sama kuin vastuuallekirjoitus.
T: inssi-DI-sähköarska, S1/20kV.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, tietää omalta alaltaan kapean alueen, sen millä itse työskentelee, muu on täysin tuntematon alue, varsinkin jos joku nippeli pitäisi osata vaikka kotona korjata/laittaa. Vähänkään suurmmista puhumattakaan.
Ei pidä paikkaansa! Kapean alueen? Naurettavaa! Akateemiset miehet muun muassa lukevat paljon eli heidän kiinnostuksensa kohteet ovat hyvinkin laajat. Puhuvat enemmän kieliä, matkustelevat enemmän, ovat kiinnostuneita muista tavoista, avoimempia uudelle, avarakatseisempia! Mutta tietysti ihan tyypillistä duunareille, että vanhoja vääriä uskomuksia pitää pitää yllä, että edes JOSSAIN saisi tuntea itsensä hyväksi! Säälin teitä!
On se jännä kun peruskoulun jälkeen on kädentaitoja ja vaikka mitä ja sitten kun käy yliopiston, ei osaa enää ketjuja pyörään muka laittaa, vaikka just on köyhänä opiskelija ollut viimiset 5 vuotta. Semmonen jännä kirjaviisaus nollaa kädentaidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen pesee kätensä vessakäynnin jälkeen, duunari ennen käyntiä.
Eli duunari mies on automaattisesti tyhmä?
Sanotaan kauniisti näin: heissä on paljon enemmän sivistymättömiä kuin akateemisissa. Enkä puhu kirjaviisaudesta.
Pitäisiköhän jonkun aukaista teille tuon alkuperäisen tekstin idea.. :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen pitää osata käyttää moottorisahaa, olipa miten hieno titteli tahansa.
Voitko perustella, miksi? Siksi kun sinä osaat? Ja olet n.k. TOSIMIES? Niin kaikki muut on huonoja, varsinkin jos niillä on ollut aivoja lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästikään et tunne akateemisia miehiä, joten voit typerine ennakkoluuloinesi mennä pois! Jos ihmisellä on järkeä lukea itselleen akateeminen ammatti, miksi hänellä ei olisi älyä osata suunnitella ja tehdä esimerkiksi laituri ja leikkimökki, tehdä uusi lintulauta, hyllyt uuteen kodinhoitohuoneeseen ja korjata lapsen polkuauto? Tässä esimerkkejä omasta miehestäni, kauppatieteiden tohtorista.
Akateeminen mies on fiksu ja empaattinen, eikä puhu eukosta tai ämmästä tai ’emännästä’, luoja paratkoon!
Minä osaan tehdä nuo hommat jopa akateemisena naisena. Kun on taito opetella ja ottaa selvää niin suurimman osan arkisista asioista osaa kyllä tehdä. Elämä on tiedon hankkimista ja soveltamista.
Kyllä sitä machoilua ja sikailua tapahtuu ihan akateemisten miesten piireissäkin, sitä ei vaan tehdä niin julkisesti. Osaavat piilotella sivistymättömyyttään, huonoja tapojaan ja käytöstään paremmin. Terveisin lääketieteen tohtoreiden meininkiä sivusta seurannut. On naisseikkailuja, pettämistä, örvellystä ja keskinäistä kukkoilua. Pokkaa, itsevarmuutta, resursseja ja oveluutta toteuttaa niitä pimeämpiä puolia löytyy duunareita enemmän.
machoilua ja perinteistä äijämeininki= sikailua.
tuon huomaa kun tapaa vaikka hartaan kristitty duunarin.