Miten akateeminen mies eroaa duunarimiehestä?
Kommentit (426)
Kai noi duunarit ja pahat pojat panee keskimäärin paremmin kuin akateemiset kunnon miehet.
Vierailija kirjoitti:
duunariksi voi ruveta peruskoulun jälkeen mutta onko akateemisia aloja johon voi mennä peruskoulun jälkeen?
Ei ilman ammattiosaamista mihinkään duuniin pääse. Vaikeaa on pelkän peruskoulun jälkeen töihin päästä. Suurin osa duunarihommista vaatii ihan oikeaa osaamista. Vaikka ei akateemisia olekaan. Ei kuka tahansa osaa korjata autoa tai rakentaa taloa.
Akateemiset eivät ole niin usein rasisteja ja seksistejä, tai ainakin he osaavat salata sen. Duunari ei osaa ja mölisee kaiken ääneen ja nolaa itsensä.
Akateemisilla on myös enemmän aineellista ja henkistä pääomaa, duunarit tunkee kaikki rahansa kaljaan ja einesruokaan.
Akateemiset jaksavat lukea ja keskittyä, duunarit eivät jaksa luke Aku Ankkaakaan.
Siinä muutamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ummehtuneita stereotypioita.
no käyppä keskustelemassa paikallisen työmaan tupakka paikalla suomeksi ydinfysiikasta.
Yritä keskustella ekonomimiehen kanssa ydinfysiikasta 😁. Ei onnistu. Ainakin just ekonomimiehet ovat aika simppeleitä, monesti.
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan perusteella aika paljonkin. Alkoholinkäyttö on humalahakuista, asenne naisiin sovinistinen, perhe-elämä epätasa-arvoista, vapaa-aikaa vietetään erikseen.
Ei noilla ole koulutuksen kabssa mitään tekemistä. Jurpo on jurpo koulutuksella tai ilman. Kyse on sydämen sivistyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no käyppä keskustelemassa paikallisen työmaan tupakka paikalla suomeksi ydinfysiikasta.
Yritä keskustella ekonomimiehen kanssa ydinfysiikasta 😁. Ei onnistu. Ainakin just ekonomimiehet ovat aika simppeleitä, monesti.
Luulen että ekonomimiestö kuitenkin kiinnostaa ydinfysiikka suuremmalla todennäköisyydellä kuin raksamiestä. Siitähän kaikki usein on kiinni - kiinnostuksesta ja pitkäjänteisyydestä.
Sähkäri-inssi, tuttu sukulainen auttoi muutossa. Otti lamput katosta irti. Arvatkaas mitä se teki?! Leikkasi johdot poikki jokaisesta!!! Pikkasenko olin kauhuissani kun tajusin mitä oli mennyt tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet keskutellut yhden tai ehkä jahden ekonomimiehen kanssa kerran tai pari ja sen perusteella ykeistät koskemaan kaikkia???? Apua. Kommenttisi ei kerro ekonomimiehistä vaan sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos ihminen ei kykene keskustelemaan ydinfysiikasta, niin on silloin yksinkertainen? Okei. Sanan logiikan mukaan minä voisin väittää, että jos joku ei oysty keskustelemasn kanssani kliinisestä farmakologiasta, niin on simppeli. Pystytkö. Et pysty.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen on usein käytännön hommissa ns. kädetön.
Minä ja minun kädetön mies ollaan rempattu usea asunto. Molemmat akateemisia. Toinen juristi, toinen lekuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen on usein käytännön hommissa ns. kädetön.
Selvästikään et tunne akateemisia miehiä, joten voit typerine ennakkoluuloinesi mennä pois! Jos ihmisellä on järkeä lukea itselleen akateeminen ammatti, miksi hänellä ei olisi älyä osata suunnitella ja tehdä esimerkiksi laituri ja leikkimökki, tehdä uusi lintulauta, hyllyt uuteen kodinhoitohuoneeseen ja korjata lapsen polkuauto? Tässä esimerkkejä omasta miehestäni, kauppatieteiden tohtorista.
Akateeminen mies on fiksu ja empaattinen, eikä puhu eukosta tai ämmästä tai ’emännästä’, luoja paratkoon!Minä osaan tehdä nuo hommat jopa akateemisena naisena. Kun on taito opetella ja ottaa selvää niin suurimman osan arkisista asioista osaa kyllä tehdä. Elämä on tiedon hankkimista ja soveltamista.
Suurin osa ihmisistä kuvittelee että se että he ovat käyneet jonkun koulun, on myös ylin taso mitä muutkin ihmiset tietävät.
Eli pelkkä peruskoulun käynyt voi kuvitella että ihmiset osaavat matematiikasta pelkän pythagoraan lauseen ja sillä hoidetaan kaikki laskut.
Lukiolaiset voivat ajatella että todennäköisyys, ja trigonometria on sitä ylintä matikkaa jne.
Tuosta samasta syystä duunarit itse kuvittelevat että akateemiset eivät osaa tehdä edes lintulautaa, koska se on se minkä he itse osaavat.
Tuon saman he sitten projisoivat muihinkin asioihin. Eli esimerkiksi jos Duunarin paras kaveri, naapurin Reiska on sanonut että oli googlesta lukenut ettei rokotetta kannata ottaa, niin se on TOTUUS, ja kun akateemisesti koulutettu ihan omaan tietoonsa perustuen sanoo että se kannattaa ottaa, Duunarin mielestä akateemisesti koulutettukin perustaa väitteensä pelkkään mielipiteeseen, eikä suinkaan perusteltuun tietoon jota voi tietää vain jotkut mystiset "tiedemiehet".
Tuo on myös erinomainen esimerkki ihmisen tyhmyydestä ja varsinkin itsekeskeisyydestä. Eli nuo typerykset kuvittelevat että ellei ole itsetehtyä lintulautaa takapihalla, ei sitä osata muka myöskään tehdä, tai jos keskustellaan jostakin ja Duunari esittää mielipiteensä, niin Duunari myös kuvittelee että vastaväittäjäkin väittää vastaan pelkällä mielipiteellään.
Valitettavasti tyhmillä ei ole ymmärrystä sen käsittämiseen että he itse voisivat olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä machoilua ja sikailua tapahtuu ihan akateemisten miesten piireissäkin, sitä ei vaan tehdä niin julkisesti. Osaavat piilotella sivistymättömyyttään, huonoja tapojaan ja käytöstään paremmin. Terveisin lääketieteen tohtoreiden meininkiä sivusta seurannut. On naisseikkailuja, pettämistä, örvellystä ja keskinäistä kukkoilua. Pokkaa, itsevarmuutta, resursseja ja oveluutta toteuttaa niitä pimeämpiä puolia löytyy duunareita enemmän.
Edelleen- ei ole koukutukseen sidottua. Nä7tä mahtuu joka yhteiskuntaluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet keskutellut yhden tai ehkä jahden ekonomimiehen kanssa kerran tai pari ja sen perusteella ykeistät koskemaan kaikkia???? Apua. Kommenttisi ei kerro ekonomimiehistä vaan sinusta.
Älä ota noin raskaasti. Poikkeuksia aina on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosissas että kaikki yliopiston käyneet osaa puhua ydinfysiikasta? Yliopiston sisällä on hyvin erilaisia aloja, joilla kaikilla ei todellakaan opeteta mitään ydinfysiikkaa esim. kielissä. Itsekään en tajua fysiikasta sen enempää mitä lukion pakollisen fysiikan kurssin oon käyny 10 vuotta sitten.
T: ranskan kielen pääaineopiskelija nuorimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Minulla on sekä ammattitutkinto että maisterintutkinto. Ihan sama ihminen olen molemmissa ammateissani, kiinnostunut samoista asioista, eivätpä nuo ole maailmankuvaani vaikuttaneet suuntaan tai toiseen. Ehkäpä siksi, että pidän kumpaakin työtäkin vain työnä, keinona rahoittaa muuta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Duunari on yksinkertainen ja sivistymätön. Äly ei riitä parempaan.
Tästä olen täysin eri mieltä
Mun isäni oli sodan käynyt ja kansakoulun suorittamut köyhä duunari. Silti monessa asiassa sivistyneempi kuin koulutetut. Luki paljon, opiskeli itsekseen, opetteli kieliä, oli utelias, tutustui monenlaisiin ihmisiin (heillä oli ulkomaalaisia ystäviä jo 40- luvulla). Käytös vimpan päälle joka tilanteessa, työhaalarit vaihtui suoriin housuihin ja valkoiseen paitaan kun tuli töistä jne. Ennenkaikkea hänellä oli sydämen sivistystä mikä monelta akateemiselta puuttuu.
Ja äitini oli samanlainen. Vaikka itse olen koulutettu ja päässyt paljon pidemmälle työelämässä ja taloudellisesti paremmassa asemassa en koskaan aliarvioisi vanhempieni älykkyyttä.
Samoin minulla on ystäviä ja perheenjäseniä jotka olosuhteiden pakosta ovat luopuneet kouluttautumisesta ja menneet töihin duunariammatteihin. Älyssä ei ole mitään vikaa todellakaan
Dippainssit ja ekonomit ovat usein "hiukan" erilaisia kuin kulttuuriantropologit tai teologit joten on vaikea löytää "tyypillistä" akateemista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä akateeminen mies tienaa enemmän kuin duunari joten siinä se niiden eroavaisuus on ja siinä on syy miksi naiset himoitsevat vain akateemisia miehiä.
Akateeminen nainen ei huoli duunarimiestä kumppaniksi koska hänen palkkapussi on liian pieni.
Ei yleensä ole näin. Eihän akateemiset voivat keskustella mistään yleissivistävistä asioita monien duunarien kanssa, eivätkä jaa yhteisiä kiinnostuksia viineihin, veneisiin tai oopperaan.
Ei näitäkään voi yleistää mutta monesti meenee näin, akateemiset siis keskimäärin yleistietoisempia, eivät kiroile niin paljon, keskimäärin hieman hygieenisempiä ja yleisesti huomaavaisempia.
Mutta nopea keskusteluhan nämä asiat usein paljastaa, eikä ammatti, osa akateemisista on kuitenkin melkoisia sotkuleita ja nörttejä ja nämä ovat taas niitä yleisiä nou-nou piirteitä naisille.
🤣