Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitko mennä vanhempiesi luokse kuin kotiisi?

Vierailija
07.04.2015 |

Vain ilmoittamalla että tulisit käymään. Mahdollisesti omilla avaimilla, jopa niin että he eivät ole itse juuri silloin kotona. Olla muutenkin niin kuin asuisit siellä vielä, keittää kahvit jos tekee mieli ym. Miten on?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:43"]

Ennen voin. Sitten toinen vanhempani kuoli enkä edes halua käydä enää. Avain kyllä löytyy.

[/quote]

Mulla sama tilanne. Aiemmin menin, omilla avaimilla (jotka toinen, nyt jo edesmennyt, vanhempani minulle antoi). 

Kun tämä läheinen, rakastava vanhempi kuoli, ei mulla ole enää syitä edes mennä sinne. Vieraan ihmisen, vieraaseen kotiin. Ei mitään puhuttavaa enkä jaksa kuunnella narsistisen alkoholistin harjoittamaa henkistä väkivaltaa. 

[/quote]

Tätä minäkin tarkoitin. Kodissa ei ole enää sielua ja hyvää henkeä, se lämpöinen vanhempi on poissa. Nykyiset harvat vierailut ovat pelkästään kiusaannuttavia.

Vierailija
102/107 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 09:55"]

Te, jotka menette vanhempienne kotiin omilla avaimilla, olette varmaan antaneet asuntonne avaimet myös isälle ja äidille ja he voivat tulla kotiinne ihan milloin vain. Vai toimiiko tuo vain toisin päin?

[/quote]

On annettu. Toimii molempiin suuntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka menette vanhempienne kotiin omilla avaimilla, olette varmaan antaneet asuntonne avaimet myös isälle ja äidille ja he voivat tulla kotiinne ihan milloin vain. Vai toimiiko tuo vain toisin päin?

[/quote]

En ole antanut eikä toimi toisin päin. Lapsuudenkodissani minulal on edelleen "oma" huone ja muitakin siteitä sinne, mitä vanhemmillani taas ei ole minun kotiini.

Vierailija
104/107 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ole vanhemmillamme avaimia meidän kotiimme, eikä meillä heidän uusiin kaupunkikoteihinsa. Lapsuuskodit on myyty ja ovat nyt toisten lapsiperheiden käytössä. Luulen, että nuo, jotka menevät omilla avaimilla vanhempiensa kotiin, ovat nuoria, vasta vähän aikaa sitten pois muuttaneita.

Vierailija
105/107 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:20"]

[/quote]

Ei ole vanhemmillamme avaimia meidän kotiimme, eikä meillä heidän uusiin kaupunkikoteihinsa. Lapsuuskodit on myyty ja ovat nyt toisten lapsiperheiden käytössä. Luulen, että nuo, jotka menevät omilla avaimilla vanhempiensa kotiin, ovat nuoria, vasta vähän aikaa sitten pois muuttaneita.

[/quote]

Meillä on aina ollut avaimet toistemme koteihin. Olemme 40- ja 70-vuotiaita. Hankalaa käydä kastelemassa kukkia ja katsomassa postit, jos ei sisälle pääse. Tosin ilmoitamme etukäteen aina tulosta tai matkojen aikana käydään miten sattuu.

Vierailija
106/107 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä. Tosin tilanne muuttui pikkuisen, kun muuttivat pois isosta talosta, joka oli lapsuuteni koti. Nykyinen kerrostaloasunto ei ole samalla tavalla minun "kotini". Sama ei toimi toisin päin. Vanhempani eivät mene meillä kaappeihin eikä heillä ole edes avaimia meille. Onneksi näin eivät toimi appivanhemmatkaan ;) .

Vierailija
107/107 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, ei minulla ainakaan sinne mitään avaimia ole ja miksi pitäisi ollakaan, enhän enää edes asu siellä. Sinällään olisi tietenkin mukavaa, jos voisin vain soittaa ja ilmoittaa, että mepäs ollaan tulossa kylään, sillä lapsemmekin on vielä hyvin pieni ja itsekin olemme melko nuoria. Välit ovat kuitekin sen verran viileät, että kyläily onnistuu kerran/pari vuodessa kun he itse kutsuvat, mutta itse en kehtaa itse itseäni kutsua kylään, sillä tiedän ettei vanhempani tykkäisi siitä. Pakko myöntää, että olenkin hiukan kateellinen niille, joilla on lämpimät välit vanhempiinsa vielä aikuisiässä, jolloin myös lapset pääsevät tutustumaan isovanhempiinsa paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän