Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitko mennä vanhempiesi luokse kuin kotiisi?

Vierailija
07.04.2015 |

Vain ilmoittamalla että tulisit käymään. Mahdollisesti omilla avaimilla, jopa niin että he eivät ole itse juuri silloin kotona. Olla muutenkin niin kuin asuisit siellä vielä, keittää kahvit jos tekee mieli ym. Miten on?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin. Olen parikymppinen ja sisarukseni asuvat vielä kotona, joten sekin ehkä vaikuttaa... Jos joku on kotona niin ovi on auki, jos ei ole niin vara-avaimella pääsee kuten ennenkin. Kun oltiin poikaystävän kanssa tauolla minut otettiin avosylin sohvalle punkkaamaan ja sanottiin että kotiin saa aina tulla <3

Vierailija
42/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. En tunne paikkaa kodikseni, minulla ei ole avaimia enkä mene sinne mielelläni. Olen käynyt kotoa muuttamisen jälkeen siellä tasan kolme kertaa, eikä minun luona ole vierailtu kertaakaan. Asun siis neljättä vuotta omillani, nykyisin yhdessä avomiehen kanssa. Anoppila on onneksi kuin toinen kotini :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä asuu palvelutalossa ja äiti kuollut, joten en. Veli asuu lapsuudenkodissa ja pyytelee käymään, joskus soitan, että sopiiko. Mutta joskus niin, että hän ei ole kotonakaan ja sanoo, että menkää vaan, haemme sitten vara-avaimen salaisesta paikasta eräältä luottonaapurilta. 

Vierailija
44/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. Avain kyllä löytyy, mutta kun muutin pois niin äiti ilmoitti että tänne ei sitten enää voi tulla niinkuin tykkää. Ovikelloa pitää soittaa ja mieluusti sitten sopia etukäteen vierailut.

no, se on mitä on. Omien lasten kanssa sitten teen toisin.

Vierailija
45/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä, olla ja syödä kaapista mitä haluan..avainkin löytyy. Mutta silti soitan aina ja kysyn että sopiiko.

Kyllähän vanhemmillakin on oma elämänsä, voivat olla esim harrastamassa seksiä, kuljeskella omassa kodissa alasti tai muuten vain haluavat olla rauhassa kun omat lapsetkin ovat jo aikuisia. Minusta hieman epäkunnioittavaa paukata sisään omilla avaimilla ilmoittamatta.

Vierailija
46/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin. Enemmän ongelmia tulee siinä vaiheessa kun yritän lähteä - "voithan sinä nyt viedä pariksi päiväksi jäädä!!" :D

Vierailija
47/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä jos tahtoisin, mutta kohtelen heitä kuin toivon itseäni kohdeltavan. En siis mene sisälle omilla avaimilla tai ilmoittamatta enkä keksi mitään syytä miksi kävisin kun eivät ole kotona.

Vierailija
48/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä ja joka viikko tulee käytyäkin. Yleensä vähintään toinen on kotona, mutta jos olisivat käymässä jossain niin omat avaimet on kyllä. 
Viikottain käydään siskoni ja perheidemme kanssa vanhemmillamme syömässä (yleensä siis itse laitetaan ruoka koko porukalle, ei siis käydä äidin passattavana ;)) ja lasten kanssa pistäydytään harvase päivä kun mies on työreissulla ja kotona on tylsää...
Myös miehen vanhemmilla käydään lähes viikottain, sitä en ihan niin kodiksi tunne, vaikka jo parikymmentä vuotta on miehen kanssa yhtä pidelty. Mutta avaimet meillä on sinnekin ja voidaan mennä omillakin avaimilla, jos satuttaisi kylään ennen kun ovat itse ehtineet kotiin tms.

Meillä on muutenkin perhesuhteet hyvin läheiset, yhdessä tehdään töitä päivittäin perheyrityksessä ja siskon kanssa ollaan työn ulkopuolellakin tekemisissä lähes joka päivä.

Vierailija
49/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaikka kaartaa autolla pihaan lasten kanssa ja ilmoittaa että muutamme sinne joksikin aikaa, ovet ovat aina auki lapsille ja lapsenlapsille.

Vierailija
50/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko tosiaan ettei vanhemmillanne ole muuta elämää kuin varttuu jo pois muuttaneita muksujaan. Toki rakastamme lapsiamme, mutta ei kiva jos lapsi paukahtaa paikalle kesken kiihkeen lemmenleikin,,,vihdoinkin aikaa rakastella milloin huvittaa.Kyllä sopii soitella ensin. Nyt kun on omaa parisuhdeaikaa niin kiva on kahden touhuta ja käydä jossakin. Terveisin suurperheen äiti

Vierailija
51/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi, ei edes ovikelloa soittamalla. Ensin täytyy soittaa ja pytää lupaa vierailuun tai sitten kutsutaan. Todella omituista mieheni mielestä ja totta puhuen itsestänikin. Anopille saan mennä koska vaan, ilmoittamatta ja omilla avaimilla vaikka hän ei olisi kotona. Saan olla siellä kuin kotonani. <3

Vierailija
52/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin. Mutta jos tiedän, että isä on kotona eikä mökillä, soitan ja sanon tulevani/ käyväni. Ja jos on mökillä/ muualla poissa pidemmän aikaa, kerron jos olen käynyt. On meinaan vähän vainoharhainen ja saattaa luulla, että paha isännöitsijä on luvatta käynyt.

Mieheni voi mennä anopille milloin vaan ja on kuin kotonaan, mutta soittais kyllä etukäteen myös, tarkemmin kuin minä. Anoppilaan ei voi mennä vaan piipahtamaan, kun anopin pitää saada tehdä ruokaa kaikille.

Vierailija
53/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:16"]

Meinaatteko tosiaan ettei vanhemmillanne ole muuta elämää kuin varttuu jo pois muuttaneita muksujaan. Toki rakastamme lapsiamme, mutta ei kiva jos lapsi paukahtaa paikalle kesken kiihkeen lemmenleikin,,,vihdoinkin aikaa rakastella milloin huvittaa.Kyllä sopii soitella ensin. Nyt kun on omaa parisuhdeaikaa niin kiva on kahden touhuta ja käydä jossakin. Terveisin suurperheen äiti

[/quote]

Meinaatko tosiaan, ettei perheillä voisi olla erilaisia tapoja? Jotkut voivat mennä vanhemmilleen omilla avaimilla ja etukäteen ilmoittamatta, jotkut vain erikseen sopien ja ovikelloa soittamalla, eikä kummassakaan tavassa ole mitään pahaa. Pääasia, että käytäntö on kodissa vakituisesti asuville ok.

Vierailija
54/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. Olen alkoholistiäidin lapsi, olemme hyvin etäisiä.

Vierailija
55/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisin, jos haluaisin, mutta pidän sitä kohteliaana, että ilmoitetaan ensin puolin ja toisin. Olemme silti erittäin läheisiä, mutta kyllä yksityisyys saa olla jokaisella. 

Vierailija
56/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä ja avaimet löytyy edelleen. Tosin välimatkan (250km) takia vanhempani tietävät etukäteen, jos olen/olemme menossa. Voidaan rauhassa yöpyä, vaikka vanhempani eivät olisi kotona.

Vierailija
57/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä ja avaimet löytyy edelleen. Tosin välimatkan (250km) takia vanhempani tietävät etukäteen, jos olen/olemme menossa. Voidaan rauhassa yöpyä, vaikka vanhempani eivät olisi kotona.

Vierailija
58/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kohteliaisuussyistä sovimme aina etukäteen vierailut (tosin joskus lyhyelläkin varoitusajalla) eli en paukkaa ilmoittamatta. Avaimia ei ole, enkä ole ko. asunnossa itse edes asunut :) Mutta kun menen kylään niin saan olla kuin kotonani ja esimerkiksi ottaa jääkaapista mitä haluan. Yleensä kyllä ilmoitan jos otan etten ota mitään mitä on säästelty :) Ja samat säännöt myös kun menen siskolleni.

Vierailija
59/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:39"]No ihan kohteliaisuussyistä sovimme aina etukäteen vierailut (tosin joskus lyhyelläkin varoitusajalla) eli en paukkaa ilmoittamatta. Avaimia ei ole, enkä ole ko. asunnossa itse edes asunut :) Mutta kun menen kylään niin saan olla kuin kotonani ja esimerkiksi ottaa jääkaapista mitä haluan. Yleensä kyllä ilmoitan jos otan etten ota mitään mitä on säästelty :) Ja samat säännöt myös kun menen siskolleni.
[/quote]

Niin ja tarvittaessa olen saanut avaimet ja mennyt esim vanhemmille ilman vanhempiakin jne, eli muodollisesti kunnioitetaan toistemme yksityisyyttä mutta käytännössä ei ole luottamuspulaa tai muuta syytä miksi ei voitaisi olla kuin kotonamme toistemme luona :)

Vierailija
60/107 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kai mennä keittelemään kahvia ja syömään jääkaapin tyhjäksi, kutsumatta voin mennä ja avaimet tiedän missä ovat, mutta kun välimatkaa on 100m tuntuisi hassulta mennä naapuriin juomaan kahvia kun toiset ovat poissa .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä