Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläketurvaa on leikattava suurten eläkkeiden osalta

Vierailija
01.04.2024 |

Eläke on toimeentulotuki iäkkäille tai sairaille. Kukaan ei ole maksanut eläkettään itse, vaan se on veroluonteinen maksu, joka työnantajan on pakko maksaa. Eläkkeellä olevien eläkkeet maksetaan tällä jetkellä työelämässä olevien palkan määrien perusteella. Ei ole olemassa rahastoa, josta maksut kyettäisiin maksamaan.

Toimeentulotuki eli eläke ei saisi olla ökytuki, vaan sen tarkoitus on turvata tavallinen elanto henkilöille, jotka eivät ole työkykyisiä, joten yli 2000 euron eläkkeitä ei kuulu maksaa kenellekään.

Pitääkö yli 2000€ eläkkeitä leikata?

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä nuo vastausvaihtoehdot :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvitse yli 2000 euron eläkettä!

Vierailija
4/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMALEIKKURI

Vierailija
5/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse yli 2000 euron eläkettä!

Eikö kukaan siis tarvitse myöskään yli 2000 euron palkkaa? Eläköiytymisen myötä yleensä kulut muuttuvat ainoastaan työmatkakulujen poisjäännin verran. Eikö eläkkeellä siis ole oikeutta elää mukavasti? Myöhemmin vastaavasti lääke- ja lääkärikulut nousevat, kun kroppa alkaa pettämään.

Vierailija
6/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke maksetaan vastikkeetta. Se on sosiaali- ja terveysministeriön alainen toimeentulotuki vanhuuden ja työkyvyttömyyden varalta? Sen vuoksi sen pitäisi olla samalla tasolla kuin muidenkin toimeentulotukien.

Vierailija
7/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke maksetaan vastikkeetta. Se on sosiaali- ja terveysministeriön alainen toimeentulotuki vanhuuden ja työkyvyttömyyden varalta? Sen vuoksi sen pitäisi olla samalla tasolla kuin muidenkin toimeentulotukien.

Itse saan kyllä oman eläkkeeni pääosin työeläkelaitokselta. Ja vastikkeena olen maksanut työeläkemaksuja.

Vierailija
8/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on eri asia kuin palkka.

Vierailija
9/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten ihmeessä tämä taas eläkkeisiin littyy?

Vierailija
10/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan kyllä oman eläkkeeni pääosin työeläkelaitokselta. Ja vastikkeena olen maksanut työeläkemaksuja.

Työnantaja on maksanut eläkemaksusi. Et sinä.

Vierailija
11/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio ei juurikaan hyötyisi eläkkeiden leikkauksista, koska työeläkkeet maksaa eläkevakuutusyhtiöt. Kahden tonnin eläkkeestä on maksettava liki kolmannes veroja eli käteen jää jonkin verran yli tonnin. Silläkö muka eletään leveästi? Näkis vaan ja kuulis kolinaa.

Vierailija
12/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi vaadin kansanedustajia osallistumaan näihin talkoiisiin. Eli alentakaa palkkionne kansanedustajat! Toiseksi EI ENÄÄ SOPEUTUMUSRAHAA!!!!!!!!!!

Vierailija
13/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa molemmat olemme maksaneet. Ja se työnantajan maksama osuus on ikäänkuin työsuhde-etu.

Mutta missään nimessä eläke ei siis ole vastikkeetonta etua. Onhan se korvaus tehdyistä työvuosista.

Vierailija
14/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se maksu on OSA PALKKAA. Niin muuten työnantaja maksaa samalla logiikalla minun veroni palkkani lisäksi.

Vierailija
15/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kaiketi saa tai tulee saamaan alle 2000€:n eläkettä, josta on tuon rajan keksinyt. Tonnin eläkettä varmaan kateellisuuttaan asettaisi rajan 1000€:oon ja 5000€/kk saava viiteen tonniin.

Ei päivää ilman tätä kuolleenasyntynyttä ideaa.

Vierailija
16/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa palkan, työntekijän verot ja sotemaksut niillä rahoilla, joita se on saanut, kun työntekijä on hänen puolestaan työtä tehnyt, tuotteita valmistanut ja palveluja ihmisille tehnyt. Toisin sanoen, työntekijä saa palkkansa tekemästään työstä, josta työnantajakin elatuksensa saa. Ilman työntekijää ei ole yritystäkään eikä työnantajalla tuloja.

Vierailija
17/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se maksu on OSA PALKKAA. Niin muuten työnantaja maksaa samalla logiikalla minun veroni palkkani lisäksi.

Yleinen virhekäsitys on, että työnantajan osuus eläkemaksusta on osa palkkaa ja siten työntekijät ansaitsevat itse oman eläkkeensä. Näin ei kuitenkaan ole. Kyse on työnantajalle pakollisesta veroluontoisesta maksusta, jonka peruste on työntekijälle maksettu palkka.Työnantaja on maksanut myös verosi, siinä olet oikeassa.

Vierailija
18/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten ihmeessä tämä taas eläkkeisiin littyy?

Eläke on sosiaali- ja terveysministeriön alainen toimeentulotuki, jota lait säätelevät.

Vierailija
19/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio ei juurikaan hyötyisi eläkkeiden leikkauksista, koska työeläkkeet maksaa eläkevakuutusyhtiöt. Kahden tonnin eläkkeestä on maksettava liki kolmannes veroja eli käteen jää jonkin verran yli tonnin. Silläkö muka eletään leveästi? Näkis vaan ja kuulis kolinaa.

Ne maksetaan työntekijöiden eläkevakuutusmaksuista. Nostaa työn hintaa aivan turhaan ja siten estää Suomen talouskasvua. 

Vierailija
20/31 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysturvasta on vara leikata 5 miljardia. Menisivät mokomat laiskurit töihin kun eivät saa tukia. Työtön loisii tekemättä mitään hyödyllistä joten miksi elättää näitä ollenkaan. Työeläkettä saavat ovat sentään olleet töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi