Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi täynnä jonninjoutavia filosofian maistereita!

Vierailija
07.04.2015 |

Luulevat vielä raukat olevansa jotakin!

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:16"]Tietojenkäsittelytieteestäkin valmistuu jonninjoutavia filosofian maistereita. Kuka tarvitsee jotain rillipäisiä tietokoneita näpytteleviä nörttejä?
[/quote]
Esim. Lääketiede, kun ovat osa sitä prosessia, jotka kehittävät tekniikkaa lääkäreiden avuksi.

Vierailija
22/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan äidinkieltä ja kirjallisuutta. Voishan tämänkin toki lopettaa, koska ihmiskunta vähät välittää sivistyksestä, ja raha yksin ratkaisee. Kaikki pitää nykyään kertoa talouden kielellä, jotta ihmiset lotkauttavat korvaansakaan. Jännä, että Suomessa voi olla vapaasti juntti, kirjoittaa omaa äidinkieltään ala-arvoisesti ja olla harrastamatta mitään kulttuuria. Ns. sivistysmaissa kyllä arvostetaan suuresti kirjallisuutta, taidetta ja filosofiaa.

- FM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhuuden puolesta huutelen minäkin.

T. Äidinkielen ja kirjallisuuden aineenopettaja (FM)

Vierailija
24/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin ulkomaille. En ole enää jonninjoutavana Suomessa. :) 

Terveisin Filosofian maisteri ja valtiotieteen kandi. 

Vierailija
25/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on henkilö, joka vastustaa humanisteja ja muita filosofian maistereita henkeen ja vereen. Hän itse on 40-vuotias, käynyt 8 vuotta ja 7 luokkaa peruskoulua, ollut viimeksi töissä 1990-luvun lopussa ja siitä saakka eri tuilla. Hän kokee, että humanistit ja ylipäätään filosofian maisterit ovat syrjäyttyneitä loisia.

Vierailija
26/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntuvat unohtavan, että myös luonnontieteilijät ovat FM:iä. Ja koska palstailuhan on mahdollista ilman luonnontieteiden sovelluksia...

Vierailija
27/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:05"] Lisätään tuohon vielä Päivi Räsänen.

[/quote]

Räsänen on lukenut lääketiedettä...

Vierailija
28/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia tarvitaan mutta rajansa kaikella. Ei tää yhteiskunta toimis jos kaikki olis humanisteja tai duunareita. Yliopistojen pitäisi karsia aloituspaikkoja monelta alalta, kaikille ei yksinkertaisesti riitä töitä. Vai ootteko sitä mieltä että verovarat on mennyt hyötykäyttöön jos filkan maisteri pääsee töihin kaupan kassalle?

Vierailija
29/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:57"]

Opetan äidinkieltä ja kirjallisuutta. Voishan tämänkin toki lopettaa, koska ihmiskunta vähät välittää sivistyksestä, ja raha yksin ratkaisee. 

[/quote]

Millä tavalla se "sivistys" täyttää vatsaa tai lämmittää siinä vaiheessa kun julkisen sektorin hyväpalkkaiset ovat ulkomaan ostoksillaan syytäneet tämän maan rahat taivaan tuuliin, niin yksityisesti kuin pyörittämänsä julkisen sektorinkin kautta?

Ps. Julkisen sektorin työntekijöiden maksamat "verot" ovat harhakuvitelmaa, koska se palkka josta niitä "veroja" maksetaan on jo jonkun viennin parissa toimivan palkasta ulosmitattuja veroja - Viennin parissa työskentelevän kannalta olisi paljon halvempaa maksaa sille julkisen sektorin työntekijälle työttömyyskorvausta kuin oikeaa palkkaa.

Vierailija
30/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku amis tai elämäm koululainen aloituksessa taas itkee. Ei taida edes tietää, mitä filosofian maisteri oikeasti tarkoittaa.

Terv. IT-alalla työskentelevä filosofian maisteri. Kyllä, filosofian maisterin nimikkeellä kulkeva voi olla myös tietotekniikan asiantuntija.

Vierailija
31/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puheterapeutti ja siis tämä kammottu filosofian maisteri. Mutta eihän meitä onneksi tarvita mihinkään. Kuka nyt haluaisi aivoinfarktin jälkeen enää oppia uudestaan tuottamaan puhetta tai ymmärtämään puhetta? Ja lukivaikeuksiset henkilöt saavat jäädä oman onnensa nojaan, selvitkööt koulusta tai eivät. Kuulovammaiset henkilötkään eivät tarvitse puheterapiaa, koska miksi heitä pitäisi auttaa kommunikoimaan? Ja myöhään puhumaan oppivat lapset saavat jäädä myös ilman puheterapiaa, jos eivät kerta itse tajua alkaa puhumaan. Ja jos nyt sattuu sairastumaan Parkinsonin tautiin, niin eipä silloin kiinnosta saada puheen selvyyteen ja hengitystekniikkaan puheterapiaa. Mitä sitten, vaikka sairauden edetessä kukaan ei enää ymmärrä sinua ja hengittäminen muuttuu pinnalliseksi haukkomiseksi. Tai jos synnyttää Downin syndroomalapsen, niin silloin äitien pitää pärjätä itse ja käyttää vain maalaisjärkeä lapsen syömis- ja puhumaan oppimisasioissa. Puheterapeutin on ihan turha tulla kotiin neuvomaan keskilinja-asioita ja oikeita syöttämistekniikoita! Ja jos syöpä vie kurkunpään, niin silloinpa ei enää tarvi opetella puhumaan esim. ruokatorven avulla, koska puhuminen on niin yliarvostettua. Ja jos tulee nielemisvaikeuksia, niin sama kai se on tukehtua syödessään/juodessaan, kuin että puheterapeutti neuvoisi turvalliset keinot syödä.

Huh, onneksi on niin turha ammatti itsellä.

Vierailija
32/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:21"]

Olen puheterapeutti ja siis tämä kammottu filosofian maisteri. Mutta eihän meitä onneksi tarvita mihinkään. Kuka nyt haluaisi aivoinfarktin jälkeen enää oppia uudestaan tuottamaan puhetta tai ymmärtämään puhetta? Ja lukivaikeuksiset henkilöt saavat jäädä oman onnensa nojaan, selvitkööt koulusta tai eivät. Kuulovammaiset henkilötkään eivät tarvitse puheterapiaa, koska miksi heitä pitäisi auttaa kommunikoimaan? Ja myöhään puhumaan oppivat lapset saavat jäädä myös ilman puheterapiaa, jos eivät kerta itse tajua alkaa puhumaan. Ja jos nyt sattuu sairastumaan Parkinsonin tautiin, niin eipä silloin kiinnosta saada puheen selvyyteen ja hengitystekniikkaan puheterapiaa. Mitä sitten, vaikka sairauden edetessä kukaan ei enää ymmärrä sinua ja hengittäminen muuttuu pinnalliseksi haukkomiseksi. Tai jos synnyttää Downin syndroomalapsen, niin silloin äitien pitää pärjätä itse ja käyttää vain maalaisjärkeä lapsen syömis- ja puhumaan oppimisasioissa. Puheterapeutin on ihan turha tulla kotiin neuvomaan keskilinja-asioita ja oikeita syöttämistekniikoita! Ja jos syöpä vie kurkunpään, niin silloinpa ei enää tarvi opetella puhumaan esim. ruokatorven avulla, koska puhuminen on niin yliarvostettua. Ja jos tulee nielemisvaikeuksia, niin sama kai se on tukehtua syödessään/juodessaan, kuin että puheterapeutti neuvoisi turvalliset keinot syödä.

[/quote]

Joka neljäs palkansaaja nauttii palkkaansa toisten maksamista verovaroista, kolmasosa näistä on pelkkiä johtajia, erityisasiantuntijoita tai asiantuntijoita, joiden pelkät suorat palkkakulut tekevät jo 5-6 miljardia vuodessa. - Jos laskuissa otettaisiin mukaan sivukulut, tilavuokrat jne. niin mentäisiin jo reippaasti yli 10 Miljardin euron.

Minkäs verran se säästötarve olikaan?

Vierailija
33/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen turhista turhin filosofian maisteri, siis opiskellut kieliä, mutta en edes pätevöitynyt opettajaksi.

Sen jälkeen kun menin kokopäivätöihin 10 vuotta sitten olen ollut työtön kuukauden. Tämä oli siinä vaiheessa kun muutin ulkomailta Suomeen. Minulla on ihan kiva pikku ura ulkomaankauppaan liittyvissä tehtävissä. Alkuun pääsin etenkin kielitaitoni avulla, matkan varrella olen tietysti oppinut tarvittavia asioita töiden lomassa ja myös kurssittanut itseäni. Uskomatonta mutta totta, myös filosofian maisteri voi oppia budjetoimaan tms. ja oppia uusia taitoja.

Vuosikurssilaisistani työttömänä ei ole pitkiä aikoja ollut kukaan. Työelämän ulkopuolella ovat kotiäidiksi jääneet, jotka hekin tekevät arvostettavaa työtä kasvattaessaan lapsiaan.

Työpaikallani etsittiin puoli vuotta sitten sihteeriä/aulapalveluhenkilöä. Hakemuksia tuli mm. diplomi-insinööreiltä ja ekonomeilta. (En siis väheksy sihteereitä, mutta meidän yrityksessämme kyseisen tehtävän hoitoon riittää merkonomin tutkinto ja/tai oikea asenne.)

Vierailija
34/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:43"]

[/quote]

Joka neljäs palkansaaja nauttii palkkaansa toisten maksamista verovaroista, kolmasosa näistä on pelkkiä johtajia, erityisasiantuntijoita tai asiantuntijoita, joiden pelkät suorat palkkakulut tekevät jo 5-6 miljardia vuodessa. - Jos laskuissa otettaisiin mukaan sivukulut, tilavuokrat jne. niin mentäisiin jo reippaasti yli 10 Miljardin euron.

[/quote]

Ai tosissaanko vihjaat, että poistamalla puheterapeutin ammatti Suomesta säästäisimme ja valtionvelka pienenisi? Sittenhän voisi samantien lakkauttaa mm. kaikki sairaalan palvelut, koska kyllähän nyt meidän verovaroja menee sinne lääkäreiden ja hoitajien palkkoihin ihan liikaa! Keksit kyllä nyt hyvän ratkaisun, kun lakkauttamalla kaikki terveyspalvelut saadaan Suomi jaloilleen.

Camoon.

Vierailija
35/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä sitä ulkomaankauppaa ja vientiä hoidettaisiin, jos kukaan ei tässä maassa puhuisi vieraita kieliä?

t. Enkun ope eli jonninjoutava FM

Vierailija
36/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Eli jos sinä tai lapsesi joutuu onnettomuuteen tai todetaan iso aivokasvain aivan varoittamatta niin siinä hötäkässä teidän täytyy raapia lompakosta 20 000 € tai piuhat irrotetaan seinästä? Koska muu on yhteiskunnan rahojen tuhlausta. Entä jos sinulla on viisihenkinen perhe ja kaikki selviävät hengissä auto-onnettomuudesta, mutta menette sisäelimiä myöten paskaksi ja työkyky häviää siinä samassa. Hyvät vakuutukset saa olla.

Vierailija
37/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:01"]

[/quote]

[/quote]

Eli jos sinä tai lapsesi joutuu onnettomuuteen tai todetaan iso aivokasvain aivan varoittamatta niin siinä hötäkässä teidän täytyy raapia lompakosta 20 000 € tai piuhat irrotetaan seinästä? Koska muu on yhteiskunnan rahojen tuhlausta. Entä jos sinulla on viisihenkinen perhe ja kaikki selviävät hengissä auto-onnettomuudesta, mutta menette sisäelimiä myöten paskaksi ja työkyky häviää siinä samassa. Hyvät vakuutukset saa olla.

[/quote]

En tuossa esimerkissäni koskenut yhteenkään opetustoimen, terveydenhoitajan, poliisin, palomiehen jne/tms. yhteiskunnallisesti hyödylliseen paikkaan.

Vierailija
38/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:57"]

Mitenkä sitä ulkomaankauppaa ja vientiä hoidettaisiin, jos kukaan ei tässä maassa puhuisi vieraita kieliä?

[/quote]

Itse sen englanninkielenkin on joutunut opettelemaan englanninkielistä kirjallisuutta lukemalla, kun ei opettaja vain osannut.

Vierailija
39/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:57"]

[/quote]

Itse sen englanninkielenkin on joutunut opettelemaan englanninkielistä kirjallisuutta lukemalla, kun ei opettaja vain osannut.

[/quote]

Mulla oli hyvä enkun ope, mutta kyllä kielitaito on monipuolistunut kirjallisuutta lukemalla. Olen kiitollinen kaikille niille filosofian maistereille, jotka mua on opettanut ja lapsiani. Älkää välittäkö amisjunttien mölötyksestä.

Vierailija
40/94 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi ketjun aloittanut elämänkoululainen luulla että filosofian maisteriksi valmistutaan filosofiaa lukemalla.