Suomi täynnä jonninjoutavia filosofian maistereita!
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:57"]
Mitenkä sitä ulkomaankauppaa ja vientiä hoidettaisiin, jos kukaan ei tässä maassa puhuisi vieraita kieliä?
t. Enkun ope eli jonninjoutava FM
[/quote]
Itse sen englanninkielenkin on joutunut opettelemaan englanninkielistä kirjallisuutta lukemalla, kun ei opettaja vain osannut.
[/quote]
Mulla oli hyvä enkun ope, mutta kyllä kielitaito on monipuolistunut kirjallisuutta lukemalla. Olen kiitollinen kaikille niille filosofian maistereille, jotka mua on opettanut ja lapsiani. Älkää välittäkö amisjunttien mölötyksestä.
[/quote]
Kumma kun ei sitä kielitaitoa sitten tosipaikan tullen enää löydykään kuin yhdeltä kymmenestä, vaikka kaikki olisivat vähintäinkin AMK-tason koulutuksen saaneita...
Jaa! Mikäs minusta tekee jonninjoutavan? Mikä itse olet?
Joo ja niille pitää kaikenlaisia suojatyöpaikkoja järjestää...
Aika monelta humanistiselta alalta tai niitä sivuavilta aloilta valmistuu filosofian maisteriksi. Oma alani ainakin työllistää ja hyödyttää yhteiskuntaa, vaikka nimekkeeni onkin FM. Mistä katkeruus tiettyä tutkintonimikettä kohtaan?
Minäkin olen filosofian maisteri ja opetan monien lapsille jonninjoutavaa historiaa. Turha oppiaine, voisi lopettaa kokonaan, ettei meitä turhakkeita tarvitsisi enää kouluttaa.
Tosihan on että aika paljon nimikkeellä FM on täysin hyödyttömiä tutkintoja. Mikähä se vasta oli jokin Serbian sarjakuvia tutkinut tms:)
Humanistit on filosofian maistereita. Jotkut muutkin kyllä on. Se on sitten iänikuinen väittely, että onko humanistit turhia. Onko kulttuuri turhaa? Onko historia turhaa? Onko kielet turhia? Entä niiden tutkimus?
Ei tutkimusaiheiden tarvitsekaan hyödyntää jotain av-amiksia, sehän tehdään oppineisuuden osoittamiseksi tiedekunnalle. Ja sen osoittamiseksi, että osaa viitata oikein..
Se on kyllä jännää kun me fyysikotkin ollaan filosofian maistereita. Menee helposti sekaisin kaiken maailman humanistien kanssa, tai ehkä se onkin tarkoitus...
Oma mieheni on it-alan menestyjä. Hän on opiskellut tietojenkäsittelytiedettä ja siitä kun valmistuu, titteli on filosofian maisteri. Vaikka hän ei tiedä humanismista mitään eikä ole ollut päivääkään työtä vaille 16-vuotiaasta alkaen. Ei kannata siis yleistää jollei asioista tiedä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 18:44"]
Joo ja niille pitää kaikenlaisia suojatyöpaikkoja järjestää...
[/quote]
Olen FM enkä ole ollut tai kohdannut ketään joka olisi suojatyöpaikassa. Useimmat tekevät pätkätöitä pitkää päivää pienellä palkalla tai opettavat.
Joo, onhan toi kemia aika jonninjoutavaa. Terkuin, FM.
Näinhän se on. Yliopistot on turhia, kuvataide on turhaa, musiikki on turhaa, kirjallisuus on turhaa. Lopetetaan kaikki.
Olisko joku työnhakuun turhautunut FM leipaissut aloituksen....?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:02"]Näinhän se on. Yliopistot on turhia, kuvataide on turhaa, musiikki on turhaa, kirjallisuus on turhaa. Lopetetaan kaikki.
[/quote]
Lisätään tuohon vielä Päivi Räsänen.
FM kattaa ihan hemmetin monta alaa, ihan vain ap:lle tiedoksi. Aika yleinen tutkintonimike siis. Ei varmaan kannata tehdä yleistyksiä, jos ei itse ole asioista selvillä.
Mukavaa kevättä sinne Porvooseen.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:29"]taisi ketjun aloittanut elämänkoululainen luulla että filosofian maisteriksi valmistutaan filosofiaa lukemalla.
[/quote]
Eipä ole ap:ta tosiaan näkynyt kantaansa puolustamassa.