Mies laittoi puhelimen pois päältä!!!
sunnuntaina mies lähti kavereiden kanssa saunomaan ja juhlimaan. Alunperin oltiin sovittu, että hän tulee vanhempieni luokse sunnuntaina, sillä olin siellä viettämässä pääsiäistä. Mies taas omien vanhempien luona. Mutta meillä oli kinaa jostain turhasta ja mies sitten päätti, että haluaakin olla jätkien kanssa mielummin, kun tulla anoppilaan. Kiva. Hieno selittää perheelle, että ei poikaystävä nyt tulekaan. Olin todella vihainen ja pettynyt, että miten hän voi tehdä näin. Tottakai siitä alkoi riita ja soitin ja lähetin miehelle vihaisia viestejä. Hän ei ottanut niitä tosissaan, ei edes anteeksi pyytänyt käytöstään. Käski vain olemaan hiljaa, jotta hän voi keskittyä ystäviinsä. Pyysin, että voitaisko hetki jutella, että saatais puhuttua tämä tilanne, että ei jäisi kaivelemaan. Hän ei suostunut. Lähettelin sitten itkuisia viestejä, joissa kerroin miltä minusta tuntuu. Yritin soittaa joskus kymmeneltä (tämä alkoi joskus iltapäivällä, kun mies ilmoitti ettei tule ja että menee saunomaan kuuden maissa). Puhelin oli kiinni!! Ja se oli kiinni koko illan ja yön. Yritin soittaa ja olin huolissani ja todella vihainen, että miten hän voi tehdä näin.
Maanantaina mies ei soittanut takaisin missään vaiheessa. Soitin iltapäivällä, mies oli kärttyinen ja sanoi että on krapula ja että ei halua tapella mun kanssa. Käski mun olla hiljaa, jos ei ole muuta tekemistä kuin tapella. Mitä mies kuvittelee??! Että tollasen jälkeen kaikki olisi hyvin ja mulla ei ole oikeutta olla vihanen. Puhelin oli kuulemma kiinni, kun ei jaksanut mun valitusta. Mitä mies kuvittelee taas??! Että voi perua anoppilaan tulon ja mennä ryyppäämään ja nainen ei siitä suutu.
En tiedä mitä kuuluu tehdä. Kumpi tässä nyt on idiootti?
Kommentit (100)
Ei olisi minun mieheni tuommoinen. Ap ymmärrän, että ylireagoit. Kyllähän tuominen tuntuu pahalta. Annan sinulle nyt neuvon ja hyviä syitä, miksi sinun kannattaa noudattaa sitä: etsi parempi mies. Sano hänelle, että teillä ei olekaan mitään yhteistä ja lakkaa yhteydenpito.
Syitä:
1. Mies on semmoinen, että "tykkää ottaa kaljaa". Ei hyvä. Alkoholiin menevä.
2. Pakenee asioiden käsittelyä
3. Ei välitä miltä sinusta tuntuu, koska sulki puhelimen jättäen sinun huolestuneeksi.
4. Potee krapulaa ja on krapulassa kärttyinen. OK tämä liittyy kohtaan 1.
5. on olemassa miehiä, jotka käyttäytyvät täysin toisella tavalla.
"Lähettelin itkuisia viestejä, jossa kerroin miltä minusta tuntuu." Vautsi, jokamiehen lempparia siis!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:51"]
Mielestäni mies teki väärin ja hänen olisi todellakin kuulunut jaksaa kuunnella mitä sanottavaa mulla on ja ennen kaikkea pahoitella! Ja seuraavana aamuna viimeistään pahoitella ja tulla luokseni. Mutta mitä vielä. Darrassa vain makasi jätkien kanssa eikä pahoitellut. Olen jutellut hänen kanssaan tänään ja sanoi, että ei varmaa tehnyt mallikkaasti, mutta ei myöskään ole maailmanloppu. Kysyin, aikooko jatkossakin tehdä ohareita, että miten voin luottaa, että ei tee. Sanoi, että lähtökohtaisesti ei tee, mutta joskus on pakko. Mitä sitten tarkottaakaan. Ärsyttää mies. Ei vieläkään ole aidosti pahoillaan. Ja kännykän aikoo jatkossakin laittaa kiinni "jos tilanne vaatii". Ei tämä suhde taida olla vaivan arvoinen :(( Ap
[/quote]
Jos et muuta omaa käytöstäsi niin sun kaikki suhteet tulee olemaan samanlaisia.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:36"]
Parasta seuraa viihteellä on mieheni & muut ystävät. Olemme pari, mutta myös parhaat ystävät ja meillä on aina hauskaa yhdessä.
Olemme olleet 5vuotta yhdessä ja pieniä lapsia on muutama. En katsoisi kertaakaan tuollaista ap:n mainitsemaa katoamista. Ja jos on sovittu, että pääsiäisenä ollaan yhdessä perheen luona, niin ei sellaista peruta, sillä siinä loukkaa niin kumppania kuin perhettäkin.
[/quote]
Hieman eri asia tämä sinun esimerkki AP:n tilanteeseen verrattuna.
Niin ja vielä 6. syy: ei pahottele loukattuaan rakastaan. Riidan päätteeksi molempien on hyvä pyytää anteeksi, koska riitaan tarvitaan aina kaksi.
T. 43
On niitä tossukoitakin miehiä, jotka kestävät tuollaista jatkuvaa riitelyä ja mäkätystä. Eli kannattaa varmaan vaihtaa, jos tsägällä löytyisi sellainen.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:36"]
Parasta seuraa viihteellä on mieheni & muut ystävät. Olemme pari, mutta myös parhaat ystävät ja meillä on aina hauskaa yhdessä.
Olemme olleet 5vuotta yhdessä ja pieniä lapsia on muutama. En katsoisi kertaakaan tuollaista ap:n mainitsemaa katoamista. Ja jos on sovittu, että pääsiäisenä ollaan yhdessä perheen luona, niin ei sellaista peruta, sillä siinä loukkaa niin kumppania kuin perhettäkin.
[/quote]
Mitali tulee postissa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:26"]Hei kertokaa miten mun olis kuulunu käyttäytyä tai sanoa miehelle, kun hän ilmoitti ettei tulekkaan vaan lähtee juomaan kaljaa.
Ap
[/quote]
Itse olisin sanonut, että jaa pidä kivaa ja antanut asian. Naismaiseen tyyliini olisin sitten murjottanut myöhemmin. Varsinkin jos kaljan kittaus on turhan yleistä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:52"]"Lähettelin itkuisia viestejä, jossa kerroin miltä minusta tuntuu." Vautsi, jokamiehen lempparia siis!
[/quote] miinuspeukku. Kyllä aikuisen miehen tulisi viitata, jos toisesta tuntuu noin pahalta. Järven ole ap.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:40"]
Ymmärrän, että meni yli. Se on mun ongelma ollut ennenkin :/ mutta en vain tajua, että tosiaanko mieheni käytös on teidän mielestä ok? Että kun olisin laittanut sen yhden viestin, jossa kerron pettyneeni ja sen jälkeen ollut hiljaa ja mies olisi jatkanut juhlimista hyvillä mielin kuvitellen, että äkkiä se nainen leppyy. Seuraavan aamuna sitten kaiken olisi pitänyt olla ok? Teidän mielestä asia olisi sillä yhdellä viestillä pitänyt selvittää ja jättää sitten tilanne taakse ja jatkaa eteenpäin? Seuraavana aamuna mun olisi kuulunut olla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan? En taida osata seurustella, jos asia todella on näin Ap
[/quote]
Ei, vaan sinun olisi pitänyt laittaa se yksi viesti ja kertoa mielipahasi siinä. Ja lisäksi kertoa, että haluat käydä tämän asian läpi myöhemmin. Tämä ei siis tarkoita, että sinun pitäisi asia hyväksyä ja leppyä samantien, mutta tuo tivaaminen ja itkupotkuraivari vain lisäävät bensaa liekkeihin.
Jos minulla olisi ollut aikanaan tuollainen tyttöystävä, niin todennäköisesti suhde olisi loppunut melko lyhyeen. En kyllä harrastanut tuollaisia yllätyskäänteitä, mutta osaan kyllä samaistua poikaystäväsi tilanteeseen.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:52"]"Lähettelin itkuisia viestejä, jossa kerroin miltä minusta tuntuu." Vautsi, jokamiehen lempparia siis!
[/quote] miinuspeukku. Kyllä aikuisen miehen tulisi viitata, jos toisesta tuntuu noin pahalta. Järven ole ap.
[/quote] Ja en. Kiitti auto correct
Mielestäni mies teki väärin ja hänen olisi todellakin kuulunut jaksaa kuunnella mitä sanottavaa mulla on ja ennen kaikkea pahoitella! Ja seuraavana aamuna viimeistään pahoitella ja tulla luokseni. Mutta mitä vielä. Darrassa vain makasi jätkien kanssa eikä pahoitellut. Olen jutellut hänen kanssaan tänään ja sanoi, että ei varmaa tehnyt mallikkaasti, mutta ei myöskään ole maailmanloppu. Kysyin, aikooko jatkossakin tehdä ohareita, että miten voin luottaa, että ei tee. Sanoi, että lähtökohtaisesti ei tee, mutta joskus on pakko. Mitä sitten tarkottaakaan. Ärsyttää mies. Ei vieläkään ole aidosti pahoillaan. Ja kännykän aikoo jatkossakin laittaa kiinni "jos tilanne vaatii". Ei tämä suhde taida olla vaivan arvoinen :(( Ap
[/quote]
Mies teki väärin, mutta kuuntele nyt ittees s*n marttyyri, en voi muuta sanoa. Suututtaa ihan näin naissukupuolen edustajana ja hävettää, että sinunlaisia keskenkasvuisia aikuisia on olemassa! Kyllä, mies teki väärin. Mutta sodan aiheutit kuitenkin sinä.
Ootko ainoa lapsi, hemmoteltu kakara, aina saanut mitä halunnut ja jos et niin alkaa vinkuminen? Minäminäminä ja minä? Maailmanloppu, jossei tapahdu niinkuin minä sanon? Itkupotkuraivari ja hysteriakohtaus kun ei menty MINUN pillin mukaan?
Kasva aikuiseksi, jooko.
[/quote]
Oletko sinä virheetön ja voitko vaatia täydellisyyttä?! Asiat eivät aina mene tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Virheistä puhutaan ja niistä otetaan opiksi.
Sinä halusit puhua, mies halusi etäisyyttä...Kaikki ei mennyt niin kuin sinä halusit niin sinä kiukuttelet kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit...Yksikään mies ei ole = sinä! Erilaisuuden ja virheiden kanssa pitää vaan oppia elämää.
Ehkä sinun on hyvä vielä vähän kotona kasvaa ennen uutta parisuhdetta!
... Kysyin, aikooko jatkossakin tehdä ohareita, että miten voin luottaa, että ei tee. Sanoi, että lähtökohtaisesti ei tee, mutta joskus on pakko. Mitä sitten tarkottaakaan. Ärsyttää mies. Ei vieläkään ole aidosti pahoillaan. Ja kännykän aikoo jatkossakin laittaa kiinni "jos tilanne vaatii". Ei tämä suhde taida olla vaivan arvoinen :(( Ap
[/quote]
Ilmeisesti olet melkoinen nalkuttaja ja kiukuttelija. Ja kuten täälläkin on jo arvailtu, niin eipä se tilanne kovinkaan hyvä olisi ollut siellä anoppilassakaan.
Sinun kaltaisen henkilön kanssa toimittaessa on helpompi ottaa etäisyyttä riitatilanteessa ja sitten myöhemmin selvitellä tilannetta. Jos poikaystäväsi olisi tullut anoppilaan molempien ollessa vihaisia, niin siitä se soppa vasta olisikin syntynyt.
Ehkä on parempi, että nyt vain eroatte, koska ette selvästikkään sovi toisillenne.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:51"]
[/quote]
Jos et muuta omaa käytöstäsi niin sun kaikki suhteet tulee olemaan samanlaisia.
[/quote]
Näin on.Tässä on ongelmana ap.n lapsenomainen tapa selvittää asioita. Itkuraivareita, vihaisia puheluita ja viestejä. Voin kuvitella sen tunnemyrskyn, kun hän on kokenut tulleensa kohdelluksi väärin. Sitten odotuksena anteeksipyyntö.
Tällainen käytös on toisen osapuolen mielestä ahdistavaa. Ja ärsyttävää. Jotenkin vastenmielistä. Toinen takertuu lapsen tunteen raivolla, vaatii hyvittelyä. Tekee oikeesti mieli vetäytyä. Samalla tässä on asetelma, ettei se raivoava ole oikeesti tosissaan. Saman saa tehdä uudelleen ja uudelleen. Ja vaikka tekisi mitä, niin tämä kumppani saa jostain aina syyn itkuraivareihin ja niistä sitten saa lohdutella loputtomasti.
Aikuinen asettaa omat rajansa ja kertoo ne toiselle rauhallisesti.Silloin ne voi ottaa todestakin. Eikä tarvi sietää toisen affekteja
Huomaa, että naiset eivät ole muuttuneet vanhoista ajoista mihinkään. Mitään miesten ja naisten välistä tasa-arvoa ei ole. Tuollaisia ap:n miehen kaltaisia miehiä on (eli ryyppääviä sopimuksia rikkovia ja ajattelemattoja urpoja) koska naiset täälläkin kilvan ylistävät sellaista. Ja miksi? Jotta saisivat sättiä toista naista. Jostain syystä naisilla on tämä mentaliteetti. Miehet ovat yhteiskunnassakin vahvoilla, koska he läimäyttelevät toisiaan selkään kehuen ja tukien. Naiset ovat häijyjä toisilleen.
Mäkin varmaan olen sitten keskenkasvuinen, itsekäs pirttihirmu, koska en todellakaan antais poikaystävän tehdä oha rita viime hetkellä. Siis varsinkin, kun tilanne on tuo, että pitäisi myös suvulle asiaa sitten selitellä. Ryyppäämään voi mennä milloin tahansa, mutta yleensä nuo perheviikonloput ovat harvinaisempia.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:26"] Hei kertokaa miten mun olis kuulunu käyttäytyä tai sanoa miehelle, kun hän ilmoitti ettei tulekkaan vaan lähtee juomaan kaljaa. Ap [/quote] Minä olisin vain sanotut että ok,pidä hauskaa ja kerro kavereillesi terveisiä. [/quote] Häh? Siis ap:n mies on jo luvannut tulla ja sitten yhtäkkiä samana päivänä peruu, koska haluaa mennä kavereiden kanssa ryyppäämään ja teidän kaikkien mielestä se on ihan ok? Ehkä ap vähän ylireagoi noissa viesteissä ja puheluissa, mutta oli mieheltä paskamaista toimia noin ja vielä käyttäytyä kylmästi ja olla pyytämättä anteeksi.
[/quote]
Mutta AP kirjoitti, että heillä oli ollut aikaisemmin riitaa ja sen takia mies vaihtoikin suunnitelmaa. Ja AP:n tilityksestä päätelle, mies teki aivain oikean ratkaisun.
Joo ei olis todellakaan mulle ok tollanen. Ehkä noi itkuviestit meni vähän yli, mä olisin laittanu viestiä että haluan keskustella siitä ettei todellakaan oo ok tehä ohareita, missään tilanteessa, mutta varsinkaan jos on luvattu mennä vanhemmille kylään. Jos on niin raukkamainen mies että ei vastaa vaan mussuttaa jotain ettei halua tapella niin saa jäädä sitten ihan keskenään pysyvästi. Mies tässä lapsellisempi on.
Mielestäni mies teki väärin ja hänen olisi todellakin kuulunut jaksaa kuunnella mitä sanottavaa mulla on ja ennen kaikkea pahoitella! Ja seuraavana aamuna viimeistään pahoitella ja tulla luokseni. Mutta mitä vielä. Darrassa vain makasi jätkien kanssa eikä pahoitellut. Olen jutellut hänen kanssaan tänään ja sanoi, että ei varmaa tehnyt mallikkaasti, mutta ei myöskään ole maailmanloppu. Kysyin, aikooko jatkossakin tehdä ohareita, että miten voin luottaa, että ei tee. Sanoi, että lähtökohtaisesti ei tee, mutta joskus on pakko. Mitä sitten tarkottaakaan. Ärsyttää mies. Ei vieläkään ole aidosti pahoillaan. Ja kännykän aikoo jatkossakin laittaa kiinni "jos tilanne vaatii". Ei tämä suhde taida olla vaivan arvoinen :((
Ap