Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

881/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dreamer, käy labrassa ottamassa verikokeet, voi olla mahdollista että koti-r-testit näyttää väärää negaa.
Ja siitä greippimehusta. Lisää ovisliman määrää. Kuulemma käy kaikki sitrushedelmät mutta c-vitamiinin yliannostus voi aiheuttaa päinvastaisen vaikutuksen - kuivan ovisliman. En yhtään tiedä kuinka isot annokset aiheuttaisi tuon. Välillä join jopa litran greippimehua päivässä, söin lisäksi mandariineja ja pomeloa ja limaa oli paljon :D

882/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioni1 - itsekin olen joo pitänyt sitä "ovisplussana" sitä että edes testiviivan toinen puoli on yhtä tumma kuin kontrolliviiva, sillä kropan oireet viittaavat liian vahvasti juuri silloin siihen ja tämän viivan jälkeen se taas alkaa haalenemaan, ja ennenkuin sain viimeksikin tämän "osivplussan" niin edellisenä päivänä testiviivan paikalle ei ilmestynyt mitään :D yhdessä miehen kanssa tikuteltu mun oviksia ja aina mukana odottamassa tuloksia.. hahahaha :D 

Miinuskalle onnittelut plussasta!! <3 kovin onnellinen puolestasi! :) 

ON: ollut aivan liian kauhea stressi päällä nyt pidemmän aikaa (lähes koko kierron ja on vaan yltynyt), joten uskon, että tästä kierrosta ei ainakaan plussauutisia minulle tule.. :( täytyisi oppia olemaan stressaamatta kaikkia asioita, ei se elämä stressaamalla parane.. lisäksi meillä oli miehen kanssa aikamoinen sota joka on myös vaikuttanut koko kroppaani ja mieleeni :/ ja lähdin jopa ystäväni kanssa muutamalle juttelemaan tästä ja näistä muutamista tuli tosi paha darra, joten tämä iltakin todennäköisesti on vaikuttanut kaikkeen. Nyt tosin se sota on sodittu ja pikkuhiljaa parempaan päin, päivä kerrallaan.. tästä ei voi kun ylöspäin. Mulla on myös kaikenlaiset (kuvitellut?:D) oireet loppunut kun seinään, menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina -.- :(

Minä olen siis 22 ja mieheni on 26 (ylihuomenna 27.....) 

Anteeksi valitus, mukavaa viikonjatkoa kaikille <3 

Vavvakuume92 (22v) kp23/27-29 yk2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
883/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, tervetuloa uusille ja kovasti onnea plussanneille :)

Kiitos Finest kysymästä, uusi kierto alkoi eilen :/ Eli kp2/26-27 menossa. Olen pitänyt hiljaisuutta yllä tämän ketjun osalta, enemmän kirjoitellut tuolla suljetussa ryhmässä. Käyn kyllä lukemassa tätä ketjua säännöllisesti ja mukavasti on viime aikoina plussia tullut :)

Tsemppiä kaikille!

884/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konttri: Soitin eilen neuvolaan ja sain ensimmäisen käyntiajan 12.6. Terkkari sanoi puhelimessa (kun kysyi onko sairauksia ja selitin tilanteen) että annostusta joudutaan varmaan nostamaan. Vielä ei kuitenkaan käskenyt nostaa. Multa otettiin viimeksi 21.4 arvot ja TSH oli silloin 2.77, tyroksiini vapaa oli 13,39. Noitten arvojen jälkeen se annostus nostettiin siihen 50 mikrogrammaan. On ne arvot noistakin sitten varmasti parantuneet ja oon ihan varma, että tossa oli se syy miks ei aikasemmin tärpännyt. Minkälaisilla arvoilla sulla alotettiin lääkitys?

885/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta näyttää nyt olevan liikkeellä. Täälläkin masentaa ja on mieli maassa. En tiedä, miksi mutta olen varma, ettei tässä kierrossa haluttuja uutisia kuulu. Tänään tuli eka pahoinvointi kohtaus. Ja mullehan tulee niitä aina tässä kierron loppupuolella. Huippaa, päänsärkyä ja jopa joskus oksettaa. Aina kierron lopuilla sama juttu. Eli menkat sieltä on varmaankin tulossa, kun näyttää kierto/oireet itseään toistavan. Varsinkin, kun kaksi edellistä raskautta oli alussa ilman minkäänlaista oiretta. Täysin oireettomat, kunnes pahoinvointi alkoi sitten hieman myöhemmin. :( Eli nyt pitäis toivoa kaikkien oireiden häviämistä ja leppoisaa oloa, niin voisi olla mahikset plussaan. :D Mutta ei niin ei!! :/ Onneksi on tässä nyt muuta mietittävää, hurjasti asioita hoidettavana tällä ja parilla seuraavalla viikolla. Saan muuta ajateltavaa. :)

Minuakin rassaa tämä pitkä kierto!!! Ärsyttää todenteolla!! Nyt jo kp30, mutta vielä pitää odotella varmaan se 10 päivää jahka menkat alkaa. Kuulin/toivoin niin, että pääsin eroon näistä pitkistä epäsäännöllisistä kierroista. Kun tuossa nyt oli pari kiertoa, tuon 30-31 päivää. Mutta eipä tietenkään... Perään se heitti taas tälläisen pidemmän kierron. Tekisi mieli melkein hyppiä tasajalkaa suuttumuksesta, mutta mitäs se auttaa?? :/

Meillä siis minä 25v. Ja mies 24v. Lapset 3v & 1v Ja perheessä lemmikkinä koira. Ollaan oltu yhdessä kohta puoliin 6 vuotta. Rivarissa asutaan ja haaveillaan isommasta asunnosta!!

Tämä taisi olla nyt sellainen valitusvirsi. Anteeksi siitä. Yritän seuraavalla kerralla keksiä jotain kivaakin sanottavaa. Nyt vaan ärsyttää niin p*rusti!! Koittakaa kestää mua. :D

Aliisia kp30

886/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupsu; hitto kun en muista millaiset arvot miulla oli :/ Miulla diagnoosina oli piilevä vajaatoiminta, muistelisin että miulla oli toinen noista arvoista haarukan ulkopuolella. Kävin tänään jättämässä verinäytteen, ja parin päivän sisään pitäisi tulla tulokset sitten..saas nähdä mennäänkö tällä vai nostetaanko :) Lääkäri sanoi minulle että jos plussaan, niin voin alkaa ottamaan tupla-annosta(toki se sillä pienimmällä annoksella meinaisi että siitä tulisi vasta ns. normiannos). Hienoa että lääkkeestä oli siulle apua, ja hyvä juttu että löytyi syy sille että plussaa ei aiemmin tullut :)!

Pioni; toivotaan aurinkoista mieltä meille kaikille :) Tänne on hyvä käydä purnaamassa välillä kun voi luottaa siihen muut ymmärtävät jupinaa :D

Vielä hieman pohdintaa; olen epäillyt että miulla ei hormonitoiminta ole ollut "riittävän kovaa", ja siksi tämä yrittäminen on pitkittynyt. Luulen että sen loppuvuoden hässäkän jälkeen kroppa meni hieman sekaisin, jos edes oli vielä kunnolla toipunut pillereiden lopetuksesta. Nyt pari viimeistä kiertoa olen huomannut että kasvoihin on tullut näppyjä, juuri leuan ja ohimoiden seuduille sekä edelliset kuukautiset olivat pidemmät ja runsaammat. Noista voisin päätellä että suunta on oikea! Tuntuu hullulta että olen innoissani siitä että naama kukkii ja menkat on runsaammat mutta niistä tulee semmoinen olo että ehkä tää keho on käynnissä eri tavalla kuin ennen :)

Meillä on miehen kanssa aiheuttanut kinaa aihe "miksi muut saa ja meille ei ole vieläkään tulossa". Mies ei kestä ollenkaan tuota aihetta! Olen siis lopettanut tuon kaltaisen pohdinnan kotosalla kun se tuntuu häntä ressaavan..toisaalta olen sitä mieltä miun pitäisi voida valittaa ihan mistä vain hänelle, mutta ymmärrän senkin että tämä ahdistaa häntä kovasti.

887/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 25.5.

Garnet (28v) kp 47/29-36 yk 1             

Hönttentönttiäinen (31v) kp 37/28 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)   

Henzu kp 34/29 yk 2     

EK0025 (40v) kp 33/? yk 1 

Noorav kp 31/? yk 6   

Aliisia (25v) kp 30/36-40 yk 2   

Wishes kp 29/34 ya 2013     

Pioni1 (27v) kp 28/34 yk 3   

Kikiii (20v) kp 26/30-35 yk 5   

Minmar (30v) kp 26/30-35 yk 2   

Uusio mamma (40+ v) kp 25/? yk 2

Annma (33v) kp 25/29 yk 6 

Legolatar (27v) kp 25/30 yk 12   

HennaS (21v) kp 24/34 yk 2  

Vavvakuume92 (22v) kp 23/27-29  yk 2   

Mamalukki (22v) kp 21/24-? yk 3  

MilaNnnkkk kp 21/28 yk 6

Vierailija (37v) kp 20/28 ya 2012   

Kevättähti kp 20/25-32 yk 1 

Maikku79 kp 20/28(-33) yk 12   

Belime kp 19/28-29, yk 2

Diamond11 kp 16/28-30 ya 2013

Tiinu89 kp 16/32 yk 2

Nillis (28v) kp 15/24-27, yk14

Supera (20v) kp 14/27-29 ya 2/14 

Laulurastas83 kp 11/26 yk 6

Finest (27v) kp 11/28 yk 7

Jannuli85 kp 11/24-28 yk15 (ya03/2014)  

Dindinden (26v) kp 9/35 yk 5

Tinttu1989 kp 9/28-40 yk 5 (km 10/14 ja 3/15)

Lumilla kp 8/25-27 yk 7

Konttri (32v) kp 8/26-28 yk 14 (varh. km 11/14)

Nuuskiksentytär kp 8/28-31 yk 4 

Havaiana81 (34 v) kp 7/? yk 2

Dimou (25v) kp 6/? yk 9 (ya 7/14)

Stardust (22v) kp 5/26 yk 3

Viivitys (34v) kp 5/25-29 yk 5

Minea92071 (25v) kp 5/28-36 yk 3 (tm 2/15, ya 11/14)

Heta87 kp 3/27-28 ya 2/2014

Werus (30v) kp 2/26-27 ya loppuvuosi -12

Dreamer15 (28v) kp 2/30-32 yk 2

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v) (km 3/15), Ambrosiaa (tm 3/15), Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v) yk 2, Nuppunella (34v) yk 11, AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v)

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)

Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)

HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)

Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9) 

MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)

Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)

HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)

Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET

Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)

Vierailija
888/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa KP20. En saanut mittailtua ovulaatiota tässä kierrossa kiireiden ja yksityisyyden puutteen vuoksi, mutta KP13 tuli sen tapaista limaa että olisi vaikka voinut olla ovislima kyseessä? En ole mikään suuri asiantuntija näissä jutuissa kylläkään.. KP14 ja 15 oli seksiä ja sen jälkeen olemme miehen kanssa riidelleet niin pahasti, ettei seksi kyllä kiinnosta kumpaakaan. Liitynkin tässä teidän muiden masistelijoiden joukkoon. En edes tiedä enää onko suhteellamme tulevaisuutta. Jos ei, niin vauvahaaveetkin taitavat sitten olla kohdallani pysyvästi historiaa. Jos ero tulee, en usko enää löytäväni ajoissa uutta miestä! :(

Eilen KP19 ja tänään on tuntunut aristamista nänneissä. Voiko tämä liittyä jotenkin raskauden alkamiseen?

Fiilikset ovat kyllä nyt niin maassa, että en edes tiedä mitä ajatella, jos raskaus nyt sattuisikin alkamaan. Aloitamme miehen kanssa pariterapian perjantaina. Toivottavasti se toisi selkeyttä tähän kurjuuteen. Paljon lämpimiä ajatuksia kaikille ketjulaisille ja masistelijoille erityisesti! Eiköhän se onnellisempikin aika joskus koita meistä jokaiselle, ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella.

889/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista <3

Tämä tuntuu kuitenkin vielä ihan epätodelliselta ja jotenkin odotan kokoajan, että menkat sieltä alkaakin ja että tämä koko juttu onkin huijausta.. Noo, eipä kai tässä auta muu kuin rauhassa odotella ja katsoa kuinka käy. Vaikeeta vaan sellaselle ihmiselle joka haluaa kontrolloida kaikkea :D Tietääkö joku muuten milloin tietää ettei kyseessä ole esim. pelkkä kemiallinen? 

No tänään lähdetään viikoksi Italiaan, joten yritän aktiivisesti olla ajattelematta asiaa ja nauttia lomasta :)

Vierailija
890/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä nyt negatiivista asiaa :( Riitoja ym... Peukkuja kaikille, että kyllä se siitä :)

Mulla tämä kierto on ollut toistaiseksi varsin oireeton. Esim. viime, epätavallisen lyhyessä kierrossa ihmettelin sitä, miten jo kp 14 tienoilla tissit kipeyty ja oikein kunnolla. Nyt kp 20 ja ei mitään, ei sitten mitään aristusta. Sen sijaan siitä lähtien kun viime viikolla tulin reissusta kotiin kaikki hajut ovat tuntuneet epätavallisen vahvoina. Välillä on ollut mahakin kipeä ja huono olo, mutta saattaa hyvin johtua vaan muutoksesta ruokapuolessa reissusta tultua... Yleisesti ottaen on nimittäin kovin oireeton ja normaali olo.

Se tuttu toiveikas olo, vaikka alkukierrosta epäilinkin sitä haluanko tosiaan ihan vielä vauvan, on myös palannut. Kai se on sitä biologiaa, että sitten kun alkaa miettiä että "mitä jos olisin raskaana" niin se onkin niin kiva ajatus, että ne huonot puolet mitä se muutos voisi tuoda tullessa jääkin auttamatta taka-alalle.

Vierailija
891/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis negatiivista, paitsi Miinuska - hauskaa matkaa juuri plussanneelle! :)

892/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuskalle onnea! Kävin pitkäääästä aikaa lukemassa ja osui silmään, että suuntaat raskaana Italiaan. Me oltiin myös juuri ja italialaiselta kaverilta kysyin mitä saa syödä.
Kiellettyjä:
irtojäätelö (raaka kananmuna, salmonella ja listeria riski)
ilmakuivatut kinkut ja salami (toksoplasmoosi)
salaatti oman harkinnan mukaan, koska kaikkialla ei pestä (toksoplasmoosi)
jälkiruoat, kysy kannattaa onhan pastöroitu (listeria)
Kovat juustot (esim parmesaani ja pecorino) sekä mozzarella huoletta voi syödä.

893/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä Lefemme! Kaikki muut olin kyllä huomioinut, mutta toi jäätelö!! :( yhyy, sitä juuri olin odottanut.. Noo, pieni harmitus näin ison asian vuoksi :) ja siis mehän menemme siellä Italiassa naimisiin myös, joten se lisää myös jännitystä! Ja se, että miten voin huomaamatta olla juomatta omissa häissä.. ehkä syytän migreeniä, se on aika perus muutenkin :D

894/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

What is going on? Onko se nyt joku tarttuva riitataut? Meilläkin alkoi tänään riita :D öööääähhh!!
Miinuska, jos pelkäät kemiallista, kannattaa testailla aina silloin tällöin. Vaikka mulla digitesti näytti raskautta ja kerran sain liuskatestiinkin suhtkoht hyvän viivan, niin tissikipu hävisi pikkuhiljaa mikä pakotti mut tekemään uuden r-testin ja viiva oli jo lähes näkymätön, vuoto alkoi seuraavana päivänä.

Vierailija
895/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki!
Kaikille masistelijoille ison iso voima halaus<3 Paskasta ei pääse kuin ylöspäin, näin se on.
Sitten yhdyn moneenkin asiaan täällä, eli ensinnäkin pitkät kierrot huhheijaa joo, mulla on aina lähemmäs kp 33-35 & viimekierrossa veny jo 36! Eli saas nähä taas mihin asti venyy & paukkuu.
Sitten toinen juttu, tuo miehelle puhuminen. Juuri äsken sanoin miehelle tosta epäreiluudesta kun fb etusivulle pomppi kasvavan masun kuvia. Ei vaan välillä jaksa tai kestä. Usein saa itkua pidätellä & tekisi myös mieli polkea jalkaa maahan vaikka se ei autakkaan mitään. Tunteita tulee & menee, niin saa & pitääkin! Välillä ne on näitä ei haluttuja, mutta ne kuuluu elämään.
Täällä jänskäillään huomista lääkäri aikaa, olen jo kysymys listaakin tehnyt valmiiksi :D Joo pakko, mä en perkele kävele taas sieltä lääkäristä ulos niin, että mietin "voi jumankauta piti kysyä tätä & tota, ainiin & sitäkin"! Haluan yhdellä kertaa selvyyden kaikkiin kysymyksiin ammattilaiselta, niin ei tarvitse sitten taas yksin murehtia & pohtia.
Mulla menossa kp 26/30-35 pläh ei tuntemuksia yhtään mistään eikä sitä toivoa (vieläkään). En vaan voi kuvitella plussaavani, en sitten millään kun aina on pettynyt.
Eli täällä odotellaan vaan innolla lääkäriä & ei niin innolla tulevia menkkoja :D
P.s en aijo pyytää negatiivisuutta anteeksi, älkää tekään tehkö niin! Tämä palsta on sitä varten, että jokainen saa jakaa omat ilot, surut, vitutukset, murheet & onnen. Sitä ei tarvitse pyytää anteeksi<3
Kikiii kp 26/30-35 yk 5

896/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti kirjoittelet, KIKIII, aina :)

897/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

FINEST: Meilläkin mies on työnarkomaani. Hienoa että noin pitkään olette olleet yhdessä! Ollaan about saman ikäisiä sun kanssa, mutta mulla useampi pitkä suhde takana. Nykyisen kanssa kuitenkin tuntuu, että olen löytänyt sen oikean (vaikka juuri valitin meidän tappelusta niin se on aika harvinaista):D Harmi että teilläkin on riidelty, jaksamista!

KIKII: Minunkin parhailla ystävillä on kaikilla jo oma(omia) lapsia, ja kaikista paras ystävä tuli yllättäen raskaaksi. Joten ei huvita hänelle kertoa.. :/ Onneksi on tämä palsta!

VAVVAKUUME92: Minullakin ollut hirveä stressia _kaikesta_ viime aikoina. Työ, raha, lapsettomuus, parisuhde.. Uskon että tällainen stressaaminen vaikuttaa hedelmällisyyteen, kroppa ajattelee että nyt ei ole hyvä aika tehdä jälkikasvua.

ALIISIA: Koita jaksaa! Mullakin ollut viime aikoina pitkin kiertoa ihmeellisiä pahoinvointi-/masennuskohtauksia. Mä ainakin toivon, että se tarkoittaa sitä että elimistön hormonaalinen tila ”hakee omaa paikkaansa” ja rauhoittuu siitä pikkuhiljaa.

KONTTRI: Harmi että teilläkin on riidelty. Kuten tuli mun aiemmista teksteistä ilmi, niin meilläkin silloin tällöin riidellään tästä aiheesta. Oon todennyt, että munkin täytyy yrittää ymmärtää että on tää miehellekin raskas juttu, vaikka useimmiten päässä pyörii vaan omat tuntemukset ja harmitukset.

VIERAILIJA: Hieno juttu että olette menneet pariterapiaan. Olen muutaman kerran ehdottanut miehelle pariterapiaa, mutta hän ei ole yhtään myönteinen asian suhteen.

Toivotan kaikille parempaa loppukuukautta ja plussia :)

898/2455 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä on plussia tullut! Pahoittelut kaikille uusiin kiertoihin joutuneille! Pitkää pinnaa plussaamisen odotteluun jokaiselle <3

Lefemme, kiva kun kirjoitit tänne! Mitä sinulle kuuluu? Mikä rv jo menossa? Voi, että minä usein mietin sua. Mietin sun yk12 plussaa ja omaa yk12 loppukiertoa, jota nyt elän. Voisinpa minäkin plussata jo viimein :)

Legolatar dpo8 yk12

Vierailija
899/2455 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nännien aristelu jatkuu.. Sanokaa ettei sellainen ole normaalia ovulaation jälkeen?? Voisiko tässä olla kysymys hedelmöittymisen oireista? Kuukautisten alkamiseen olisi nyt noin viikko.

Nillis, kiitos kannustuksesta! Perjantaina on ensimmäinen käynti terapeutin luona ja olen jo paisutellut odotukseni ihan mahdottoman korkealle. Yritän pitää jalat maassa ja muistaa, ettei kaikkea välttämättä saada selvitetyksi heti (tai koskaan..). Harmillista, että sinullakin on kovasti stressiä. Tuttu tunne myös tällä puolella ruutua. Lapsettomuusklinikalla meille kyllä sanottiin, ettei stressi ole erityisen merkittävä hedelmöittymistä estävä tekijä. Muutenhan sodissa ja muiden isojen kriisien aikana syntyvyys laskisi, mutta niin ei kuitenkaan käy. Ajattelen silti itsekin, että jollakin tavalla oman pääkopan sisältö varmaan kuitenkin vaikuttaa. Ehkä sitä haluaa ajatella noin, jotta saisi prosessiin jonkinlaista hallinnan tunnetta ja mahdollisuuden itse vaikuttaa onnistumiseen.

Vierailija 37v. KP21 ya 2012

Vierailija
900/2455 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija: Tsemppiä pariterapiaan. Mekin käytiin jonkin aikaa reilu vuosi sitten. En kyllä tiedä oliko itse terapiasta oikeasti kovinkaan paljon apua, mutta se oli ensimmäisiä askelia siihen suuntaan, että tuo mun mies alkoi myöntää ja tiedostaa tiettyjä ongelmia. On elänyt melko vaikean elämän. Joutui terapian myötä tilanteeseen, jossa joku muukin kuin minä sanoi että puhuminen on ainoa asia joka häntä voi auttaa... Vielä vuosi sitten riideltiin paljon. Tai oikeastaan pienimmätkin riidanaiheet sai miehen menemään ihan lukkoon ja muuttumaan täysin eri ihmiseksi, minkä takia kaikesta tuli iso riita. Viimeaikoina harjoitus on alkanut tuottaa tulosta ja riidanaiheet voidaan nykyään yleensä ihan reilusti puhua läpi ilman monen vuorokauden kylmää sotaa mitä mitättömimmistä aiheista ;)

Joku kysyi elämäntilanteesta. Oon 28v, mies pari vuotta vanhempi. Yhdessä kolmisen vuotta, saman katon alla 2,5 vuotta, vuoden verran naimisissa. Kanssamme asuu myös pieni koululainen. Ja vaihteleva määrä eläimiä... Pysyvästi meillä on vain yksi koira, mutta niitä tuppaa tipahtelemaan sukulaisilta hoitoon niin usein että harvoin tuo yksin on. Mulla on yliopisto-opinnot loppusuoralla, tarkoitus on kyllä jatkaa jatko-opiskelijana, ja oman alan töitä olen jo tehnyt opintojen ohessa. Mies on pitkän työsuhteen päätyttyä tehnyt pätkätöitä ja "etsinyt itseään". Alkanut vissiin löytääkin, nyt kun se vielä keksisi miten saada siitä tarpeeksi rahaa itsensä elättämiseen :D Mutta ainakin mulla on nykyään noin sata kertaa onnellisempi ja elämäniloisempi mies, kuin vielä vuosi sitten :)

- edelleen oireeton Kevättähti, kp 21, joten sillä saralla ei mitään uutta.