Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Pahoittelut menkoista Hönttentönttiäinen ja Dreamer15.
Kamala ajatella että aikusetkin kiusaa. Pää pystyyn ja jaksamista Nillis, muista hymyillä kiusaajille ja anna ymmärtää ettet välitä heistä. Hymy ja ignooraaminen on paras kosto. Mutta työpaikka kannattaa vaihtaa, ihan ehdotomasti.
Lefemme: hiiohei tervehdys sinä <3 tulin moikkaamaan kun olit huudellut, oi miten ihanaa puoliväli! Noin pitkällä! Ihania kuulumisia :) ja kiva kuulla niitä! Aina välillä käyn täällä salapoliisin töissä tutkimassa, olisiko sieltä suunnalta tullut viestiä ja nyt oli, lystikäs yllätys! Meillä ei nyt oikein plussa lähesty, mulla epäillään endometrioosia ja jouduin takaisin pillereille jotta selviäisin arjessa. Viime aikoina oon ollut niin hirviän kipiä, olin yötä naistentaudeillakin kun sattui niin kovaa. Oijjoi. Mutta lääkärin mukaan paras lääke olisi saada mut raskaaksi, joten kesätauon jälkeen mahdollisesti hoitoon. En ole ilmeisesti tässä 9kk aikana ovuloinut kertaakaan, että jotain apua vissiin tarttis :D mun munasarjat ei ole yhteistyössä. Ja sen lisäksi, että viimeksi kun sinusta kuulin muistaakseni valitin että sun manaukset lyhensi mun kierron pätkäksi niin nyt sitten on sellainen ongelma, että mitään kiertoa ei ole kun vuodan koko ajan...7.5 alkoi menkat ja pari vuodotonta päivää välissä, nyt kai alkaa uudet menkat. Oho. Tulee ehkä anemia, mutta onneksi mulla on super hemoglobiini että ei tässä muuta hätää kun vähän väsyttää. Meinasin tuolla haikaroissa että perustan sinne jonkun vaivaiseukkoketjun...siellä voin yksinäni valitella vaivojani.
Oispas kiva keksiä joku keino jolla voisi kuulla sinun kuulumisia, näkyyhän ne täältäkin mutta on niin vaikea aina muistaa käydä kattoons. Joka tapauksessa kiitos kirjoituksestasi, kuulumisista ja kyselyistä, täällä ollaan! Paljon aurinkoa ja hyvää mieltä sinne, olet mielessä <3
Ja muille terve vain, käyn välillä lukemassa teidän juttuja :) sen haluaisin kaikille teille muistuttaa, että älkää unohtako kuitenkin, vaikka raskauden alkamisessa kestäisi, kiittää kroppaanne jos se toimii kuukausittain. Jos ovuloitte ja vuodatte niin vaikka yrityksen venyminen on todella raskasta, lähtökohdat ovat kuitenkin kunnossa. Haluan muistuttaa tästä, sillä omassa tilanteessani ovulaatiota ei tapahdu lainkaan ja menkat tulevat jos tulevat tai vaihtoehtoisesti jatkuvat kuukauden, joten olisin itku silmässä kiitollisuudesta jos joskus niin kävisi, että ovulaatio tapahtuu ja kuukautiset alkavat säädylliseen aikaan ja kestävät säädyllisen ajan. Siis vaikka raskaus ei alkaisikaan. Olkaa lempeitä itsellenne, hoitakaa parisuhdettanne ja eläkää täydesti. Vauvahaaveen toteutuminen voi ottaa aikansa, mutta se aika ei ole hukkaan heitettyä. Minä uskon siihen, että asioilla on tapana järjestyä. Tsemppiä ihan kaikille!
Nillis onnittelut sinullekin laihtumisesta! Sinulla onkin pudonnut paino paremmin kuin minulla, vaaka näytti ihan samaa kuin ennenkin! Toisaalta nyt on turvottanut, että ehkä sitten vaaka näyttää parempaa lukemaa, kun tämä turvotus lähtee ;) Harmi että sinua kiusataan! Kannattaa ehdottomasti vaihtaa työkuvioita, ihan varmasti sellainen vaikuttaa myös raskautumiseen! Tsemppiä työpaikan etsimiseen ja peukut pystyssä että pääsisit opiskelemaan!
Legolatar todella upeaa, että olet voinut asiasta puhua läheistesi kanssa! Vielä upeampaa, että he ovat tukenanne, eivätkä heittele vain jotain kliseisiä neuvoja, jotka varmasti kaikki on kokeiltukin jo.
Mulla tuli mieleen yksi henkilö, kun täälä puhuttiin tuosta raskaaksi tulemisen vaikeudesta ja siitä kun kaikki eivät välttämättä ansaitsisi sitä lasta. Hänen arvomaailmalleen olisi siis tehnyt pelkästään hyvää, mikäli raskaaksi tuleminen olisi hänen kohdallaan ollut hieman vaikeampaa... Ehkä vähän ilkeästi ajateltu, mutta sittempä on. Hän on siis pian 40 vuotias nainen, joka oli päättänyt, että hän tekee yhden lapsen ja se on sitten tyttö. En tiedä eivätkö olleet ultrassa kysyneet, eikö sukupuoli ollut näkynyt vai eikö vain oltu uskottu. Eli siis synnytyksen jälkeen hän oli sitten porata vollottanut kun se mukula perhana vieköön olikin poika! Miehensä oli silloin työtön, onneksi. Isä hoiti vauvan, kun vaimo ei siihen kyennyt kun oli masentunut kun ei tullutkaan prinsessaa. Toki en tiedä olisiko hänelle tullut synnytyksen jälkeinen masennus joka tapauksessa, mutta ei se varmaan ainakaan auttanut sitä asiaa... Silloin multa vähän heltyi sympatiaa, kun ajattelin, että hänellä ikäkin varmaan alkaa pian tulla vastaan ja kun kerran yhden lapsen vain on ajatellut hankkia. Nyt hän on taas raskaana, ultrassa kerrottiin että taas poika. Ei kyllä todellakaan helly sympatiaa enää! Muija on ranteet auki fiiliksellä, kun häntä nyt näin koetellaan kun tulee vain poikia. Herranjumala sentään, eikö hän ymmärrä kuinka onnekas onkaan? Minä toivoin esikoisesta ihan vain vauvaa. Elävää ja tervettä vauvaa. Sellaisen sainkin ja olen siitä onnellinen, sukupuoli oli ihan toissijainen asia. Myönnän toki sen, että haluaisin että minulla olisi lapsia joskus ihan kumpaakin sukupuolta, mutta se ei ole minulle kuitenkaan ihan noin tärkeä juttu. Onneksi kaikki maailman ihmiset eivät ole arvomaailmaltaan tuollaisia, kuin tämä nainen. Harmi että sellaisiakin löytyy...
ON: Maanantaina mun alaselkä kipuili, tiistaina alavatsalla kuukautiskipuja, keskiviikkona turvotusta ja jotai "nyppimistä" alavatsalla, tänään myös turvotusta. Rupesin sitten miettimään, kun muistelin että viimekierrossa oli myös turvotusta muutamana päivänä paljon ennen menkkoja ja alkoi taas uudelleen turvottaa pari päivää ennen menkkoja. Mietin, että voisiko se turvotus ja menkkakipuilu olla ovisoire. Selailin tätä ketjua taaksepäin ja huomasin, että silloin kun mulla on sitä turvotusta ollut niin siitä 2 viikon päästä on alkanut menkat. Eli sopisi ovisoireiksi ja sitten taas muuttaisi sen asian, että viimekierto ei ehkä ollutkaan ovuloimaton vaan ovis vaan tuli myöhemmin ja siksi menkatkin alkoi myöhemmin. Näin ollen viimekierron ovis on jäänyt myöskin hyödyntämättä... Tänään ovistestissä vahvempi viiva kuin eilen, ei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Mietinkin nyt, että pitääkö mun sitten lähteä hakemaan lisää niitä kun tuo oli nyt sitten viimeinen... Nyt tarvitsisinkin vähän apuja tai ehkä paremminkin mielipiteitä... Eli voinko tulkita sen ovisplussaksi koska on huomattavasti tummempi kuin muihin tikkuihin tulleet testiviivat? Miten te tekisitte, lähtisittekö hakemaan uusia testejä varmistaaksenne huomenna, että lh taso on laskenut? Tuleeko teille ovistesteihin useana päivänä tumma viiva vai tuleeko vain se yksi eli se ovisplussa? Siksi nyt näin kyselen, kun siihen lähimpään kauppaan missä noita myydään on 40km matkaa.... :/
Tiinu89 kp18/32
Hennas: Peukkuja loppukiertoon! :)
Ja muillekin loppukiertoa lähestyville - millainen olo siellä on, onko tärpännyt vai ei?
Mulla alkoi nyt sitten viimein eilen illalla tissit hieman kipeytyä. Viime kierrossa se tapahtui jo kp 14 tienoilla, ja silloin kipeytyivät oikein kunnolla, jota silloin ihmettelin. Lisäksi eilen illalla kun mies söi telkkarin edessä, niin voileipien voi ja suklaa haisivat ihan tosi voimakkaasti nenään... Muutenkin oli joten erilainen, lievästi etova ja samalla nälkäinen olo. Vesikin maistui oudolle, metalliselle, mutta meillä täällä tuon vesijohtoveden maku, väri ja laatu muutenkin vaihtelee.
Toisaalta tällaisia oireita on ollut ennenkin, ihan ilman raskautta. Ja osittain ehkä huijaan itseäni keskittymällä "oireiden" kuulosteluun, koska onhan se paljon kivempaa kuin se loppuspurtti ennen kesälomaa opinnoista, johon mun oikeasti juuri nyt pitäisi keskittyä :D
Kevättähti, kp 22, yk 1
Tiinu, mietin tässä sun tilannetta...ei ole helppoa...mutta itse en lähtisi hakemaan testejä varsinkin kun kauppaan on 40 km. Mä olisin varmistanut lämpömittarilla joko ovis on ohi. Voisit kokeilla mutta muista että ei kainalosta! Katso mitä mittari näyttää tänään, huomenna, ylihuomenna ja jos noussut puoli astetta, on ovulaatio jo tapahtunut. Seksiä kannattaa harrastaa joka tapauksessa nyt tänään ja vaikka ylihuomenna, mutta jos siittiöt on virkeät ja nopeat, niin saa harrastaa sitä joka päivä, vaikka 3 kertaa päivässä :D
Ovistestin viivojen vahvuus on yksilöllistä, joillakin puolivahva tarkoittaa lh-huippua, joillekin se on negatiivinen.
Mulla yleensä aika vahva viiva kp13/28, vahvempi (muttei kontrolliviivasta vahvempi) viiva eli lh-huippu kp14/28 ja kp15 jo haaleampi.
Tiinu, älä jää odottamaan mitä tapahtuu, nauttikaa toisistanne ;) ennen kun ovis on ohi :)
Tiinu89 kun otti puheeksi tuon tietyn sukupuolen toivomisen, niin olen itse saanut nähdä läheltä mitä se aiheuttaa. Tosin tässä tapauksessa syy oli tavallaan ymmärrettävä, mutta jälki silti rumaa... Isälläni oli nimittäin isosisko, joka kuoli auto-onnettomuudessa yksivuotiaana. Kun isäni sitten syntyi, oli hän "väärää sukupuolta" korvaamaan kuolleen lapsen. Isoäitini kertoi, ettei alkuun osannut ja uskaltanut kiintyä tähän uuteen lapseen ollenkaan, vaikka myöhemmin oppi välittämään isästänikin jossain määrin. Myöhemmin syntyi pikkusisko, josta tuli isoäidilleni kaikki kaikessa, tarrautui tähän ja paapoi vielä aikuisiälläkin. Sekä isäni että tätini ovat enemmän tai vähemmän kieroon kasvaneita. Tätini vannoi nuorena, että jos hän saa lapsia on niiden ehdottomasti oltava tyttöjä, sanoi kuulemma näin myös äidilleni joka niihin aikoihin iloitsi esikoispojastaan... Tätini sai kyllä lopulta pelkkiä poikia. Isäni sen sijaan yritti parhaansa mukaan eroon lapsuudenperheensä sukupuolten eriarvoisuudessa ja päätyi näin kasvattamaan minusta lähes pojan :P No, ei tyttö pojaksi kasvatuksella muutu, ja toisaalta arvostan kaikkea mitä isäni opetti ja kuinka hän ei päästänyt minua helpolla.
Kyllähän se kasvatus silti jälkensä jätti, mutta sellaisen jäljen jonka nyt aikuisena koen positiivisena. Miehenikin (iso mies, lähes 40kg mua painavampi, vähän kyllä mahaakin mutta lähinnä roteva ja leveäharteinen) vitsailee, että onneksi hänellä on minut jos vaikka syttyy sota tai tulee joku isompi kriisi, niin varmaan pelastan hänet ja selviydymme kiitos minun :P Ja välillä saan kuulla hyväntahtoista vinoilua, kun katsomme leffoja joissa on jotain vahvoja (mutta kilttejä) naishahmoja (viimeksi kyseessä taisi olla Alien-leffojen Ripley), että "sä olisit just tollanen!" :P No hitsi, mieluummin niin päin kuin että olisin ihan avuton, vaikka joskus nuorempana kärsinkin siitä miten mua pidettiin turhan poikamaisena...
Mutta noin yleisesti ottaen on varmaan aika yleistä, että vanhemmilla on jotain ajatuksia tulevan vauvan sukupuolesta? Miten teillä?
Täällä molemmissa sukupuolissa on puolensa. Olen aina nähnyt itseni tyttölapsen äitinä, ehkä koska kaikki elämässäni olleet pienet lapset ovat sattuneet olemaan tyttöjä, mutta toisaalta tähän tilanteeseen poika olisi melkeinpä "sopivampi"... Mies varmaan haluaisi pojankin, ja toisaalta se, että lapset olisivat keskenään eri sukupuolta, ehkä vähentäisi sellaisen turhan (tahattoman) vertailun riskiä puolisisarusten kesken. Tytölle mulla olisi itse keksimäni nimi valmiina, mies saa perustella aika hyvin jos kyseinen nimi ei kelpaa :) Pojalle olisi jo yhdessä keksimä nimi. Mieheni sen heitti ilmoille reilu vuosi sitten tietämättä, että se on myös isäni toinen nimi. Muutenkin oikein kiva nimi.
Tiinu; minulla on tullut muutaman kerran kahtena päivänä peräkkäin ovulaatiotestiin se paksu viiva. Ainakin kannattaa mitata sitä Finestin ehdottamaa aamulämpöä, ja tietenkin käyttää tämä aika hyväksi ;)
Ja siis huoh sentään sitä ihmistä josta Tiinu kirjoitit. Kyllä sieppaa kuulla tuollaista..toivottavasti hän osaa edes hetkittäin iloita siitä että lapsia on kaksin kappalein tullut, ja antaa rakkautta vaikka he eivät hänelle mieleistä sukupuolta olleetkaan.
Tuosta sukupuoliasiasta; ennestään minulla on jo tyttö, ja miehellä poika edellisestä liitosta. Miun mielipiteeseen vaikuttaa semmoinen juttu että tämä mieheni entinen vaimo kuuluu siihen vanhakantaiseen lahkoon jonka mielestä poika on THE THING, ja johtuen tästä sekä maalaispitäjässäni vallinneesta poikien paapomisesta olen huomannut aina raskaudesta haaveillessani ajattelevani että tyttöhän sieltä tulee. Olisin kummasta tahansa sukupuolesta enemmän kuin onnellinen, mutta pojan saaminen veisi minut "vieraalle maaperälle". En ainakaan ikinä halua mistään kuulla pojan saatuani että "onneksi tuli poika" tms. kommenttia. Vaikea selittää näitä tuntemuksia, ja verenpainekin kohosi tässä samalla mukavasti :D
"Olisin kummasta tahansa sukupuolesta enemmän kuin onnellinen, mutta pojan saaminen veisi minut "vieraalle maaperälle"."
Ihan identtiset fiilikset täällä :)
Minä haluan tyttöä ja poikaa, pienet tytöt ovat söpöjä ja pojat ovat hauskoja, varsinkin 1-3-vuotiaat, he ovat kuin pieniä aikuisia :D
Mieheni haaveilee tietenkin pojasta, kenet hän saisi ottaa mukaan kalaan ja autoremonttihommiin :D Minä haaveilen lapsesta, onko se siis poika tai tyttö, pääasia että on terve.
Kiitti Finest, Kevättähti ja Konttri! Juu, kyllä tarkoituksena on nyt tänään tehdä talletus ja sitten vielä huomenna tai ylihuomenna. Miehen siimahännistä en tiedä, mutta luulisin että ovat jotain keskivertoa, en ainakaan uskalla luottaa että eläisivät 5 päivää! :D En keksinyt muuta asiaa sinne 40km päähän kuin että muksulle tarttis vaippoja mutta riittävät kyllä maanantaille, eli en taida huomenna lähteä hakemaan ovistikkuja. Paitsi sitten jos nyt tulee kamalan epäluuloinen olo, että milloin se on. Ajattelin, että katselen tässä nyt pari kolme päivää noita alavatsatuntemuksia ja jos mitään ovikseen viittaavaa en tunne niin sitten ajattelin merkata sunnuntain ovispäiväksi etten sitten odota menkkoja liian aikaisin. Ehkä mittaan sitä lämpöäkin, katsotaan nyt :) Nyt tänään on muuten pikkupöksyt ollut vähän kosteana! (sori xD) Alakertani ei siis olekaan kuin saharan autiomaa läpi kierron! Jee!
Kevättähti voi vitsit... Kamala onnettomuus! Syy ymmärrettävämpi kuin tässä mun tietämässä tapauksessa, mutta harmillista silti. Varsinkin kun on vaikuttanut isääsi ja tätiisi :/
Äidilläni on monta siskoa ja yksi veli, heillä on ollut juurikin niin, että se poika on se maailman napa. Tämä äidin veli on jatkanut samalla linjalla ja suosinut omaa veljeään. Myös yksi siskoista on suosinut poikaansa vaikka samalla haukkunut vanhempiaan siitä että heidän mielestään poika oli parempi. Isälläni on vain veljiä, mutta heillä on sitten se esikoispoika ollut muita parempi. Tyttöä olisivat toivoneet ja lapsenlapsissaan ovat sitten harjoittaneet tyttöjen suosimista. Omat vanhempani ovat kohdelleet mielestäni minua ja veljeäni saman arvoisesti.
Minulla on yksi poika, olisihan se kiva että seuraava lapsi olisi tyttö.... Tai sitten poika. En minä tiedä xD hehheh, ehkä se asia selviää sitten jos tulen raskaaksi, että toivonko jompaa kumpaa. Kuten jo aiemmin sanoin, olisi kyllä ihan kiva että lapsissa olisi kumpaakin sukupuolta. Onko teillä muuten haaveissa minkälainen lapsiluku? Minä haluaisin kolme lasta ja miehelle riittäisi kaksi. Ollaan kuitenkin päätetty että yksi kerrallaan ja mietitään vasta sitten haluammeko vielä lisää.
Finest: Jos teille tulee tyttö, niin yritäthän patistaa miestä ottamaan tytön mukaan ihan samoihin juttuihin, joihin pojankin veisi? :) Samasta aiheesta olen tuolle omalle miehellenikin joskus sanonut, että mikä estää tekemästä samoja asioita tytön kanssa, kun tämä puhui siitä, että voisi mennä poikansa kanssa potkimaan palloa... Ihan kuin tuo tyttärensä, niin ultratyttömäinen kuin onkin, ei hyppisi riemusta jos isi ehdottaisi että lähtisivät kaksistaan potkimaan palloa :)
Siskoni ja minä rakastimme kalareissuja isän kanssa ihan siinä missä veljenikin. Yhdellä autoja harrastavalla miespuolisella ystävälläni on myös pieni tyttö, joka silmät tuikkien pyörii isänsä mukana laittamassa autoja, tietää jo autoista vaikka mitä. Näillä kahdella on ihan loistava suhde, tyttö todella tietää olevansa isälleen tärkeä ja rakastaa puuhailla tämän kanssa :)
Niinhän ne äiditkin pitää poikiaan mukanaan, joten miksei isätkin tyttöjään? Kaikki tuollainen on kuitenkin pääasiassa vain yhteistä aikaa ja yhteistä puuhaa vanhempansa kanssa silloin kun lapsi on pieni, sellaista mikä vahvistaa sitä keskinäistä suhdetta, eikä mikään lapsen tuleva harrastus. Ellei lapsi sitten vanhempana halua harrastaa samaa. Mistä ei ole mitään takeita, oli lapsi mitä sukupuolta tahansa.
Ja Tiinun kysymykseen lapsiluvusta, niin itse olen vain ajatellut haluavani lapsen. Sen yhden oman. Tosin eipä sitä koskaan tiedä vaikka joskus haluaisimme iltatähden, yksi kerralla näitä tosiaan onneksi yleensä tehdään, mutta tällä hetkellä ajatus on että tämä yksi ja se on sitten siinä. Etenkin kun kaksihan niitä sitten kuitenkin olisi, kun se yksi tuli jo miehen mukana kaupan päälle :D
Kevättähti, joka edelleen menestyksekkäästi välttelee opiskelua ;)
Haluaisin vähintään 2 lasta. Mutta se riippuu milloin se eka tulee, jos siihen menee 10 vuotta, olen jo niin vanha että :D ja jos joutuu sitä toistakin odottamaan 10 vuotta, olen jo mummo :D
Voi olla että saan synnytyksestä hirveän trauman ja masennuksen etten haluakaan enää lisää lapsia.
Toivottavasti menee kaikki hyvin ja synnytän ensi vuonna ja toisen muksun synnytän noin 3 vuoden päästä :) ja kolmannen 6 vuoden päästä :D en tiedä, elämä näyttää.
Meidän perheessä olen ainoa tyttö, yksi veli asuu Virossa ja toinen muutti nuorena takaisin Ukrainaan. Joten äiti kasvatti yksin meitä kahta. Kaikilla kolmella on/oli eri isä. Mä luulen että minä sain enemmän huomiota koska olen tyttö ja kiltimpi kuin veli. Vaikka olin vahingolapsi (isäni oli sanonut äitilleni ettei hän saa koskaan lapsia mutta hops, kävi näin. Menivät sitten naimisiin ja erosivat myöhemmin) silti äitini raskasti/rakastaa mua tosi paljon.
Tulipas sekava stoori :/
Olipas täällä tullut tekstiä!
En tiedä mitkä hormoonit nyt hyrrää, on vaan niin huvittava & iloinen olo, jopa hymähtelin äsken kun luin näitä juttuja, täällä me akat vaan turistaan :D & siis hyvällä vaan, ihanaa että juttua riittää & kaikki tulee toimeen<3
Joku kyseli mitä loppukierrossa oleville kuuluu, no ei tuntemuksia mistään, en usko että olen raskautunut vieläkään, toiveet on kovat vasta syksylle kun "pääsee" soittamaan lääkärille aikaa & katsoa miten jatkossa.
Nyt nautiskelen kesästä avopuolison kanssa ihan täysin rinnoin kun ei ole mitään _hyvin toivottua_ "estettä" vielä :)
Sitten sukupuoli asiaan, mä toivon vaan vauvaa, sillä sukupuolella ei ole mitään merkitystä. Meidän suvussa on kyllä kaikki tyttöjä, siis ihan kaikki & kaikilla on iiiiisot perheet, multa lähtee varmaan taju jos mie pyöräytänkin yhden pojan :D Se olisi kyllä ihan kiva.
Eipä mulla muuta, menkkoja odotellessa & sitä rataa!
Kikiii kp 28/30-35 yk 5
Heips!
Nyt yritän jutella jotain iloisempaa, kun viimeksi vaan valittelin kaikkea mahollista! ;)
Sukupuolesta sen verran, että mulle ei varmaan ole sillä mitään väliä kumpi tulisi, kunhan jompikumpi sieltä nyt ilmoittaisi itsestään!! ;) Mulla ennestään on kaksi aivan ihanaa tytärtä, joten ehkä (jos nyt pitäisi toivomalla toivoa jompaa kumpaa) toivoisin hieman sitä poikaa. En tiedä. En osaa nähdä itseäni muuta, kuin tyttöjen äitinä. Mieskin varmaan toivoisi tämän viimeisen olevan poika.
Siitä päästäänkin lapsilukuun. Mie pidän ylärajana 4 lasta. Mies kahta, joten teimme kompromissin, tuloksena kolme lasta. Ja sitä kolmatta ja samalla viimeistä meidän perheen pikku enkeliä ollaan tässä kovasti tekemässä. ;) <3
Tosiaan, en ymmärrä niitä äitejä, jotka pettyvät siihen kumpi (tyttö tai poika) sieltä tulikaan. Olin kerran opiskelu aikoina synnyttäneiden osastolla harjoittelina. Siellä oli äiti, joka oli saanut ihanan pienen tyttären... (Minun mielestä ihanan.) Tuoreen äidin mielestä vauvan piti olla poika. Hän ei suostunut hoitamaan tytärtään, vaan makasi sängyllä, eikä ollut huomioivinaan vauvaa. En tiedä miten heillä lähti elämä rullaamaan, mutta hän sai kyllä apua sairaalasta tuohon (hänen mielestään) älyttömän suureen ongelmaan ja vääryyteen. Tuollainen saa mut suuttumaan sisäisesti. Kuplii oikein kunnolla pinnan alla. Mutta asiallisestihan siihen piti silloin suhtautua. Surettaa vaan ihan älyttömästi sen pienen tyttövauvan puolesta. ;( :(
Mutta juu, tänään tuli jo ihan vähän rusehtavaa vuotoa. Menkkajomotukset on kunnolla jo päällä. Ei kai tässä voi mitään muuta, kuin alistua odottamaan niiden alkua.
Aliisia kp32
Olen ollut tänään ja eilen aivan järkyttävän väsynyt alkuillasta. Päällä on sellainen työputkivaihe, että pitäisi jaksaa vielä illallakin tehtyä etätöitä, ja yleensä näissä tilanteissa olen hyvin jaksanutkin. Mutta nyt olen kaatunut sohvalle sikeässä unessa viimeistään kuudelta. Tänään heräsin vasta kymmenen jälkeen siihen, että mies tuli työmatkalta! Vaikka jätin tv:nkin viereeni pauhaamaan tarkoituksella, että en nukkuisi liian kauan. Ihan torkut oli tarkoitus ottaa.. :/
Myönteistähän tämä on, jos olisi raskausoireita, mutta no. Viimeksikin minulla oli ihan kovaa oksentelua ja muuta juuri sopivaan aikaan ja olin jo varma että nyt olen raskaana. Kun tein sitten negan testin, tuntui vielä tavallistakin pahemmalta, koska sellainen oksenteluhan on siinä tapauksessa merkki sairaudesta enkä tykkää olla sairas! En myöskään tykkää olla näin hemmetin väsynyt ilman mitään syytä.
Nännejä aristaa edelleenkin. Yleensä minulla aristaminen on alkanut vasta päivää tai paria päivää ennen kuukautisia, joten jotain outoa tässä on kyllä tekeillä, tai niin ainakin tekee mieli ajatella. Mutta yritän olla ajattelematta nyt vielä sen kummemmin. Miehenkin kanssa kun suhde on totta puhuen nyt aika pahassa solmussa, niin raskaus ei juuri nyt olisi edes mikään yksinomaan ilon täyttämä uutinen. Pidän aivan mahdollisena, että meille voi olla tulossa jopa ero. Huomenna terapian aloitus.
Lapsen sukupuolella ei kyllä olisi yhtikäs mitään merkitystä, enkä suoraan sanoen myöskään voi ymmärtää ihmisiä, jotka masentuvat saatuaan "väärää" sukupuolta edustavan lapsen! Entäs jos tuollainen, sanotaan vaikka kovasti poikaa toivova ihminen, saakin sen pojan ja sitten ko. poika sattuukin olemaan persoonallisuudeltaan kovin tyttömäinen? Kuinkas sitten suu pannaan? Mielestäni on järjetöntä tehdä lapsia, jos kelpuuttaa vain tietynlaiset persoonallisuuspiirteet omaavan ihmisen omaksi lapsekseen. Persoonallisuudesta kai noissa toiveissa kuitenkin on kysymys eikä niinkään ulkoisista sukupuolitunnusmerkeistä tmv. Huokaus!
Vierailija 37 v., KP22/28, ya 2012
Moi pitkästä aikaa! Tarkoituksella olen viettänyt hiljaiseloa, yritän elää stressaamatta ja nauttia kesästä :) Kp 28/29 dpo 13. Oviksen perusteella menkkojen pitäisi alkaa tänään, alkaa aina dpo 13. Niitä odotellessa. Seksiä harrastettiin ainoastaan kolme päivää ennen ovista, enpä jaksa uskoa että riittäisi :(
Nännikivut ovat loppuneet. :( Tulkitsen toki tämän niin, ettei mahdollisuutta raskauteen tässä kierrossa, vaikka sillä ei välttämättä olekaan mitään tekemistä asian kanssa. Olen siis kahdesti aiemminkin ollut raskaana, ensimmäinen keskeytettiin ja toinen meni itsestään kesken. Ensimmäisen raskauden tajusin vasta kun käynnissä oli rv4, ja oireetkin alkoivat vasta rv3:n tienoilla jos nyt yhtään oikein muistan. Toinen oli oireeton sinne rv6:n tienoille, jonka verran sitä kesti. Oireista tai oireettomuudesta ei siis pitäisi päätellä mitään, mutta vaikeaa estää aivojaan silti päättelemästä..
Ensimmäinen terapiakäynti on nyt takana ja aiomme jatkaa siellä. Alku vaikuttaa ihan hyvältä ainakin terapeutin ammattitaidon suhteen. Suhteesta on varmaan liian varhaista sanoa voiko sitä pelastaa, mutta ainakin molemmilla näyttää olevan halu yrittää. Se vain voi muodostua esteeksi, jos olemme fundamentaalisti niin huonosti yhteensopivia ettei yhteiseloa käytännössä kannata jatkaa. Aika näyttää.
Vierailija 37v. kp23/28, ya 2012, esikoinen toiveissa
Vierailija; toivottavasti saatte asiat järjestymään, terapian avulla tai ilman. Tuntuu olevan teillä todella raskas elämänvaihe menossa :( Kireä ilmapiiri varmasti vaikuttaa omalta osaltaan raskaaksi tulemiseen. Täytyy yrittää ajatella että kovissa liemissä ne sitkeimmät yksilöt keitetään, ja jossain kohtaa tilanne helpottaa :)
Nyt on lääkärissä käyty. :) Ei voi muutakun iloinen olla ja kiitollinen samaan aikaan. :) Minun tulokset olivat normaalit, kaikki arvot on kohdillaan, ja ovulaatioita tapahtuu, molemmat munatorvet ovat kirkkaasti auki paksuus hyvä, Miehenkin näyte oli myöskin hyvä ja siittiöiden liikkuvuus yms. olivat hyviä. :) Nyt loppuu meikäläisen turha stresaaminen että miksi ei raskautta kuulu, lääkäri kysyi että haluammeko jäädä vielä odottamaan hetken että josko raskaus alkaisi itsestään, koska oli sitä mieltä että se voi tapahtua minä hetkenä hyvänsä. Ja jos ei jouluun mennessä ala niin kirjoittaa meille lähetteen jotta päästään hormoonihoidolle ja IUI:hin. :) Nyt olen niin iloinen,pelkäsin kovin lopputulosta mutta osoittautui turhaksi. :) Tässä kierrossa olenkin jo aloitanut terveellisempiä elämäntapoja noudattamaan ja kokiksen juomisen olen lopettanut kokonaan, kahviakin juon enää vain yhden kupin päivässä. :)
Sen verran vastaan tuohon sukupuoli kysymykseen että, itse en odota erityisesti tyttöä tai poikaa, kummatkin kelpaa oikein hyvin. Toiveissa vain että lapsi on terve. :)
Tilanne 28.5.
Garnet (28v) kp 49/29-36 yk 1
Henzu kp 36/29 yk 2
EK0025 (40v) kp 35/? yk 1
Noorav kp 33/? yk 6
Aliisia (25v) kp 32/36-40 yk 2
Wishes kp 31/34 ya 2013
Pioni1 (27v) kp 30/34 yk 3
Kikiii (20v) kp 28/30-35 yk 5
Minmar (30v) kp 28/30-35 yk 2
Uusio mamma (40+ v) kp 27/? yk 2
Annma (33v) kp 27/29 yk 6
Legolatar (27v) kp 27/30 yk 12
HennaS (21v) kp 26/34 yk 2
Vavvakuume92 (22v) kp 25/27-29 yk 2
Mamalukki (22v) kp 23/24-? yk 3
MilaNnnkkk kp 23/28 yk 6
Vierailija (37v) kp 22/28 ya 2012
Kevättähti kp 22/25-32 yk 1
Maikku79 kp 22/28(-33) yk 12
Belime kp 21/28-29, yk 2
Diamond11 kp 18/28-30 ya 2013
Tiinu89 kp 18/32 yk 2
Nillis (28v) kp 17/24-27, yk14
Supera (20v) kp 16/27-29 ya 2/14
Laulurastas83 kp 13/26 yk 6
Finest (27v) kp 13/28 yk 7
Jannuli85 kp 13/24-28 yk15 (ya03/2014)
Dindinden (26v) kp 11/35 yk 5
Tinttu1989 kp 11/28-40 yk 5 (km 10/14 ja 3/15)
Lumilla kp 10/25-27 yk 7
Konttri (32v) kp 10/26-28 yk 14 (varh. km 11/14)
Hönttentönttiäinen (31v) kp 10/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Nuuskiksentytär kp 10/28-31 yk 4
Havaiana81 (34 v) kp 9/? yk 2
Dimou (25v) kp 8/? yk 9 (ya 7/14)
Stardust (22v) kp 7/26 yk 3
Viivitys (34v) kp 7/25-29 yk 5
Minea92071 (25v) kp 7/28-36 yk 3 (tm 2/15, ya 11/14)
Heta87 kp 5/27-28 ya 2/2014
Werus (30v) kp 4/26-27 ya loppuvuosi -12
Satuse (40v) kp 3/30-34 yk 1
Dreamer15 (28v) kp 2/30-40 yk 2
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v) (km 3/15), Ambrosiaa (tm 3/15), Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v) yk 2, Nuppunella (34v) yk 11, AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v)
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)