Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Voi vitsit, kiva kun noita plussia nyt satelee :)
Kevättähti mietin tuossa, että voihan elimistö lykätä ovista tuollaisten muuttuneiden olosuhteiden ajan ja paukahtaa päälle sitten kun elämä taas normalisoituu ;) olisihan se kiva, että ihan stressittömästi (ainakin sen yrityksen kannalta...) alkaisi raskaus. Onneksi raskausaika on niin pitkä, että ehtii suunnitelmat vielä muuttamaan. Lykkyä pyttyyn joka tapauksessa :)
Minuakin kiinnostaisi mitä teille kuuluu, joiden kierrot näyttävät venyneen. Toivottavasti ovat venyneet raskauden takia ;)
Esikko sai taas piikin reiteen... On kyllä kamalaa kun pitäisi olla lapsen tuki ja turva ja sitten joudut lasta pitämään paikoillaan, että täti saa pistettyä... :'( No onneksi harmitus loppui nopeasti ja pian jo vedeltiin tädin tavaroita pitkin lattiaa :D Kysyin paineentunteestani ja hän oli sitä mieltä, että kannattaa soitella gynelle jos seuraavassa kierrossakin sama juttu. Meinasi, että voi olla joku harmiton kysta jolle ei edes tehdä mitään. Mietin tuossa, että joko se painontunne on eilisiltaisen puristuksen jälkeen helpottanut tai sitten olen siihen jo tottunut. Jos ei tunnu enää niin katselen, että koska menkat alkaa. Jos sopisi niiden mukaan oviksen aikoihin niin sitten en seuraavassa kierrossa ala mitään aikaa varailemaan vaikka olisikin painontunnetta, vaan pidän sitä jonain superpitkänä ovisoireena. Kaippa viimekierrossa on voinut joku munasolu olla kypsymässä mutta ei kypsynytkään tarpeeksi ja siksi ei irronnut ja kummitellut ja odottanut vuoroaa koko alkukierron? No jätän tämän asian nyt oman onnensa nojaan.
Ovistesti oli tänään tosi haalea, kesti kauan ennenkuin siihen tuli se toinen viiva. Vertailin muita ovistestejä kun ajattelin säilyttää niitä niin kauan, kunnes tikut loppuu. Näyttävät kaikki kuivuttuaan aikalailla saman laisilta. Perjantainen oli testiajan sisällä mielestäni se kaikkein tummin. Jos se oli ovisplussa niin la-su akselilla olisi ollut ovis, limoja ei kyllä ole ollut niin että huomaisi normi vessakäynnin yhteydessä. Eilen yöllä jopa niin vähän, että seksikin piti lopettaa ennenkuin se edes alkoi kun en kostunut sitten tippaakaan. Huoh. Veristä tiputtelua ei ole eilisen jälkeen ollut.
Joku täälä puhui greippimehusta. Olen jostain kuullut, että se lisäisi ovislimaa. Pitääkö paikkansa? Ajattelin, että voisi sitä kokeilla ensikierrossa jos seksikin sitten luonnaisi paremmin...
Mä join yhden kierroksen aikana greippimehua, en enää muista oliko yk3 tai 4. Mutta joo, limoja lisäsi oikein kunnolla mutta minulle se mehu raskautta ei tuonut :D
Onnea Miinuska!!! :)
Tupsu; olipas mukava lukea sinun onnistumistarinaa :) Minulla olisi esissä kontrollikäynti, aloin syömään Thyroxinia pienellä annoksella maaliskuussa, ja nyt pitäisi katsoa että ovatko arvot korjaantuneet. Onnea teille, ja toivottavasti kaikki menee hyvin :) Saitko muuten määräyksen lisätä Thyroxinia raskausajaksi?
Heta; kovin tutulta kuulostaa. On tullut monet kerrat mielensä pahoitettua kun tuntuu että joka puolella on naisia mahat pystyssä, tai sitten vaunujen kanssa. Kyllähän se epäreilulta tuntuu, mutta varsinkin nyt viimeisten kuukausien aikana olen onnistunut jotenkin kääntämään sitä positiivisemmaksi, ikään kuin että "jos nuokin ovat onnistuneet, niin kyllä minäkin onnistun vielä". Onhan tämä vähän tämmöistä diibadaabaa mutta toimii jotenkin minun kohdallani :)
Dreamer; pahoittelut, surettaa oikein siun puolesta :( Kyllä se kemialliselta haiskahtaa..toivotaan pikaisesti uutta onnistumista, joka päättyy erittäin vahvaan plussaan!
Omaa napaa sen verran että alan huomenissa tikuttelemaan ovulaatiota. Nyt tuntuu jo vihlontaa munaskuissa ja lisääntynyttä limaa joten parempi alkaa hyvissä ajoin. En ole tuntenut mitää oireita tuosta Clomista vaikka nyt on mennyt isompaa annosta, erikoista sinällään mutta en valita :) Katsotaan kun päästään sinne ovulaatioon saakka että millaisia juilimisia ilmaantuu.
Esikoinen kysyi viikonloppuna että "äiti, miten se vauva päätyy sinne mahaan?"..meinasin vastata että jos sen tietäisin niin olisin tässä jo hyvän matkaa maha pystyssä mutta kerroin sitten munasoluista ja siittiöistä, ja ilmeestä päätelleen vastaus tyydytti 1.luokkalaista. En vielä tosin kertonut mistä se siittiö tulee ja missä se munasolun kohtaa eli tulossa on varmasti mielenkiintoinen jatkokeskustelu :D
Finest pitääkö sitä juoda koko kierron ajan ihan menkoista lähtien vai riittääkö että alottaa vähän ennen oletettua ovista? Ja paljonko sitä pitää juoda, riittääkö lasillinen päivässä? Mä en kyllä yhtään tykkää greipistä, enkä ole varmaan koskaan sen takia edes maistanut greippimehua... Toivottavasti on parempaa kuin se perus greippi :D Auttaiskohan asiaan jos jois greippilonkeroa? ;'DD
Konttri hehheh, hauska kysymys ja kuinka sattuikin että äiti ja isikin sitä vauvaa sinne mahaan yrittää saada :D No, sittenpä oikein konkretisoituu se asia jos tärppää. Oletko ajatellut, että missä vaiheessa kerrot lapselle jos/kun tulet raskaaksi? Ja aiotko ottaa mukaan johonkin ultraan? Vai oletko miettinyt vielä sellaisia asioita. Mun ei tarvitse sellaista miettiä, kun esikoinen on niin pieni, että ei edes ymmärtäisi vaikka jotain sanoisikin :) Tai ainakin vielä on niin pieni, toivottavasti silloinkin jos/kun seuraavan kerran tulen raskaaksi ettei menisi mahdottoman kauaa :)
Greippimehun juomista pitäisi aloittaa kierron alussa. Lasillinen päivässä on ihan riittävä annos mutta mä join välillä jopa litran päivässä. Mä join mehua missä hedelmäpitoisuus oli 50%, ei ollut niin kitkerä. Lonkerosta en tiedä :D kuinka paljon se sisältää hedelmämehua? Luulisin että liian vähän.
Yhtä hyvin vaikuttaa myös muut sitrushedelmät, erittäin hyvä vaihtoehto tavalliselle greipille on pomelo, sillä on raikas ja makea maku, muistuttaa valkoista (puoliraakaa) mansikkaa.
Aijjaa, hyvä tietää, että muutkin sitrukset käy! Täytyypä pistää mietintään tuo greippihomma jos ei ovislimoja ala näkymään, ihan hyvin voi vielä vasta olla tuloillaankin...
On se tosiaan niin epäreilua, itse sitä jotenkin syyttää itseään... mitä sitä tekee tai on tehnyt niin väärin että plussaa ei suoda... :( Varmaan tekstistäkin jo huomaa että olen väsynyt siihen että aina ne menkat sieltä tulee vaikka kuinka toivoisi että ne eivät tulisi...
Tosiaan meillä on perjantaina aika sinne lääkäriin ja saadaan kuulla tulokset ja mulle tehdään samalla se aukiolotutkimus. Jännittää,pelottaa ja kaikki muutkin tunteet siihen vielä päälle...
Mulla tuli mieleen kun joku tuolla aikaisemmissa viesteissä sanoi että ei kehdannut ostaa vauvan vaatteita kirpparilta kiusatakseen itseään, itse tosiaan joskus vuosi sitten ostin pienen pienet sukat muovisessa sydän rasiassa ja tuolla ne ovat edelleen kaapissa siinä rasiassa...tällä menolla ne tulevat siihen rasiaan jäämäänkin... :(
Tiinu; jos tässä jossain kohtaa saadaan se vauva sinne mahaan(ehhehe..) niin täytyy koittaa sinnitellä sinne +10 viikoille esikoiselle kertomisen kanssa. Luultavasti en vaan pysty pitämään salaisuutta pidempään :D En ole vielä asiaa ajatellut, mutta ultraan mukaan ottaminen voisi olla aika hieno kokemus! Minnekään alapään tutkimuksiin en ole kyllä ottamassa mukaan :D Pienemmälle lapselle asia varmasti konkretisoituu siinä kohtaa kun maha alkaa kasvamaan ja potkuja tulemaan :)
Heta; kyllä se pahalta tuntuu kun tekee mielestään kaiken oikein mutta siitä huolimatta ne menkat alkavat :( Ainakin nyt perjantain jälkeen tiedetään enemmän, tsemppiä hirvittävän paljon siihen koitokseen!
Vuosia sitten kuulin jostain ohjelmasta karun totuuden, että jotkut pariskunnat eivät ole luotu saamaan lapsia, eivät vaan sovi biologisesti, vaikka kuinka mahtava suhde heillä olisikaan. Välillä mietin, että me olemme yksi sellainen pari...
Onneksi on olemassa useita lapsettomuushoitoja ja on mahdollista adoptoida.
Tsemppiä kaikille!
EN ole raskaana..tein tänään testin..Voi PRKL!!! 08.06.lekuri jossa saan kait menkat aloittavan lääkkeet..ku ei johtunu mun mistää lääkityksestäkää ja 2vuotta menkat ollu pois..joskus pari tippaa tullu mut nyt ei vuoteen mtn
Heissan kaikki,
Ensin onnittelut kaikille "plus-tytöille" ;)
Supera kiitti kun jaksat olla kannustava! Tässä kierrossa kuitenkin 90% varmuudella tapahtui ovulaatio (ne mun järkyttävät kivut toissapäivänä), joten sekin tuo toivoa. Odotellaan nyt sitä perkuleen lääkärinsoittoa :D Meillä tosiaan miehellä on jo lapsia edellisestä liitosta, joten simppatesti olisi aika turha. Toisaalta mistä sitä ikinä tietää, kai miehilläkin saattaa tulla ongelmia vaikka niitä ei aiemmin ole ollutkaan. Olen hieman yrittänyt patistaa häntä testeihin, mutta ei vaikuta kauheen innostuneelta asiasta.
Sinulla on kyllä erikoinen tilanne kun vanhempasi ovat saamassa lisää lapsia ja itse yrität.. Olisin varmaan itse jo tosi masentunut tossa tilanteessa. Toivottavasti jaksat pitää lipun korkeella!
Yritin viikonloppuna kertoa kavereille tästä lapsettomuusasiasta, mutta en saanut sanottua mitään.. Haluaisin kuitenkin jollekin kertoa.
Olisi muuten kiva tietää teistä yrittäjistä enemmänkin, millaisessa elämäntilanteessa olette eli työ/opiskelu/muu, aviolitto/avoliitto, millainen elämäntilanne miehellänne on? :) Itse olen töissä ja mieheni myös. Asumme avoliitossa, avioliitosta on ollut puhetta.
Täällä vietetään tylsiä aikoja kun tämä kierto meni hukkaan seksittömyyden ja riitelyn takia. Odotellaan siis kuukautisia jälleen kerran!
Nillis, harmi kun riitelynne pilasi yrityksen mutta eikö riitelyn jälkeen on taas olla kivaa yhdessä :) Kyllä niitä riitojakin tarvitaan, välillä pitää huutaa ja itkeä jotta jaksaisi taas hymyillä. En tiedä onko edes pareja ketkä eivät koskaan riitele?
Mun elämäntilanteesta sen verran että olen 27v, mieheni 31. Yhdessä olemme olleet 13 vuotta, naimisissa vajaa 5 vuotta. Mies on ihan työnarkomaani ja itse olen vuorotyössä joten emme ehdi kyllästyttää toisiamme :D
NILLIS, tiedän tunteen kun haluaisi jollekkin puhua, parhaalle ystävälleni olen kertonut, mutta en halua hirveesti puhua asiasta... hänellä on jo oma pieni taapero jonka sai todella "helposti"...
Minun elämäntilanne hmm. Ollaan parikymppisiä, abouttia kolme vuotta yhdessä, vähän yli vuosi asuttu avoliitossa. Avioliitosta ollaan puhuttu, ehkä sitten muutaman/muutamien vuosien päästä, meillä ei ole kiire mihkään :) Minä olen töissä, mies lomailee vielä ennen armeijaa joka on ensi kesänä.
Voi kurjuuden kurjuus, toivon niin kovasti tärppiä ennen sitä, koska sitten menee aikalailla "jäähylle" tämä yrittäminen... tulee järjettömän paska fiilis edes ajatella ://
Mutta asiolle ei mahda mitään, ehkä meille suodaan se ihme joku kaunis päivä. On se aikaisemminkin tapahtunut, elämäntilanne ei vain mitenkään päin ollut hyvä silloin...
Voiko joku kertoa mihin tuo greippimehu perustuu? Jos vaikka saisi tässä kierrossa vähän nopeemmin ovuloitua...
Täällä ei valitettavasti ole plussa-uutisia, vaan uusi kierto ja kp 4 menossa.
Alkaa vähän ahdistamaan, miksei voi onnistua vaikka joka kierrossa olen bongannut oviksen :(??
No ei kai se auta, kuin yrittää jatkaa yritystä. Tiesin, että tässä varmaan kestää, mutta ei jaksaisi sitä joka kierron lopussa ilmestyvää toiveikkuutta. Ja tietysti niitä vauvauutisia putkahtelee joka paikasta juuri, kun itsellä alkaa menkat.
Juttelin miehen kanssa mahdollisista tutkimuksista ja hän onneksi suhtautuu positiivisesti. Ajattelin, että sieltä tulee joku äijämäinen "minähän en lääkäriin.." ja tarvitaan jotain suostuttelua. Mutta olisi ihan reippaana menossa, nyt jäinkin miettimään, että mites nämä miesten tutkimukset tilataankaan. Mentäisiin varmaan yksityiselle, minä siis gynelle, mutta minne mies menee? Tyhmä kysymys :D?! Vai voiko gyne määrätä miehellekin lähetteen testiin?
Mun tietoihin voi päivittää myös uuden iän. Ikääntyminen ei tietenkään mitenkään nosta mielialaa yrityksen suhteen. Toivoisin niin, että tulisin äidiksi ennen kuin täytän 35. Sen mahdollisuus tässä vain pienenee koko ajan, ehkä pari kolme kiertoa vielä mahdollista.
Anteeksi omanapaisuus, onnea kaikille plussanneille ja meille muille niitä kuuluisia plussatuulia.. :)
Viivitys (34v) kp 4 / 25-29 yk 5
Ajattelin etten jaksa väsyneenä ja masiksena tulla tänään enää kirjoittamaan, kunnes näin Viivityksen kirjoituksen ja ajattelin jatkaa samaan malliin :D Täällä pientä menkkajomotusta, jota muistaakseni ilmenee aina n. viikkoa ennen menkkojen alkua (menkkojen pitäisi alkaa tasan viikon päästä). Jostain syystä muutenkin sellainen olo, ettei tästä(kään) kierrosta ole napannut ja lähenevän kesän muutamat hukatut kuukaudet (matkojen takia) harmittaa jo kauheasti etukäteen. Kaiken lisäksi jonkinlainen outo hiiva yms. iskenyt, ei ole ihan hiivaa, mutta sen kaltaiset oireet, jotka onneksi on nyt itsekseen helpottanut. Ei ole koskaan ollut tällaistakaan riesana, menen loppuviikosta näyttämään lääkärille jos ei siihen mennessä helpota.
Huoh. Tiedän että on ihan turha masistella ja tiedän (ja kovasti symppaan <3) että on monia joilla yritystä on takana jo paljon kauemmin kuin itsellä. En voi muuta kuin sanoa että olette ihan supernaisia kun jaksatte selväjärkisenä. Jotenkin vaan ehti jo toivomaan niin niin niin kovasti, että alkuvuodesta saisi jo oman nyytin syliin ja nyt se hetki vaan siirtyy ja siirtyy... Perhanan pitkä kiertokin (34pv), että ottaa sekin päähän :D
Kiitos kun sain purnata rauhassa ja palaan positiivisempana takaisin huomenissa :) Tsemppiä Viivitys ja ihan kaikki muutkin plussaa odottavat, kyllä se sieltä vielä tulee - meille kaikille!!
Ne mun menkat jä sit kahteen pisaraan viime yönä. Mun kroppani on nyt niin sekaisin etten osaa sitä enää lainkaan tulkita. Koskaan ei ole tällaista ollut, vaan kyllä aina on menkat alkanut jos verta tulee. (Ja tuli ihan syvältä asti, koska tarkistin eilen kohdun suulta ja se oli veressä). Koitin olla miettimättä koko asiaa tänään, muttaoli vieläpä kuvittava olo. En voi kyllä näitä oireita keksiäkään, mutta missä on se plussa tai jos sitä ei tule niin miksei voi menkat jo alkaa? Tulen hulluksi...
Dreamer; täytyisiköhän varata lääkärinaika? Siellä ainakin selviäisi se että oletko raskaana, ja jos et ole niin mikä on tilanne. Sen kemiallisen raskauden mahdollisuuden saa verikokeella selvitettyä. Tilanne ressaa niin kovasti että mielestäni kannattaisi mennä gynelle. Tsemppiä <3
Heippahei! Pidin hyväksi havaitun tauon tästä kaikesta palstailusta. :) Menkat luultavasti alkaa vasta joskus kp 40:n paikkeilla, joten ootellaan ootellaan... ja minähän olen varma, että kyllä ne alkaa. Jotenkin ärsyttää todella paljon, että nyt on yk6 ja kierrot alkaa vaan pidentymään... mutta päässä on se ajatus, että "en minä kuitenkaan mihinkään lääkäriin pääse, kun ei ole vielä vuoden yritys täynnä." :/
Noorav,kp 31/?, yk6
Hirveästi onnea myös Miinuskalle!
Mitä kuuluu teille Garnet, Hönttentönttiäinen, Henzu, Viivitys? Teidän päivät ovat paukkuneet yli.
Ja mitä kuuluu sinulle, Werus? Jännät paikat sinullakin :)