Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

Vierailija
841/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk 10 alkoi niin kuin olin odottanutkin. Minut voisi oikeastaan poistaa listoilta kokonaan, koska en jaksa täällä käydä lukemassa tai kirjoittelemassa :c Ehkä palaan joskus.

842/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vavvakuume - itse sain kanssa (oletetun) ovisplussan sellaisena, että viivasta pystysuoraan puolet oli yhtä tumma kuin kontrolliviiva ja toinen puolikas vähän haaleampaa. Tulkitsin myös ovisplussaksi koska muina ajankohtina viiva on ollut tasaisen vaalea koko alueelta :) Ensi kierrosta otan ehkä digitestin käyttöön niin ei tarvitse arvailla. Joskin toivon tietenkin ettei ensi kierrossa olisi enää tarvetta ovulaatiotesteille ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
843/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun nuo ovistestit antaa epämääräisiä tuloksia. Itsellä oli hyvä käsitys niistä kun ennen sain niihin ihan selkeän plussan. Tosin nyt ei vielä ole meneillään edes se kierron päivä jolloin oon laskeskellut testin näyttävän plussaa, mitä lie nämä mun oirehdinnat sitten ovat...

Mä kerron nyt teille näitä mun tuntemuksia tästä alkukierrosta, vaikka ensin ajattelin, että en kerro. Nyt kuitenkin haluan vähän purkaa ajatuksiani. Ajattelin huomenna kysyä asiasta samalla kun esikoisella on neuvola. Niin.... Mulla ei ole se loppukierron painontunne hävinnyt mihinkään tuolta alavatsasta. Koko alkukierron on oksettanut vähän silloin tällöin ja muutamana aamuna kahvi oli omituisen makuista. Mulla alko hälytyskellot soimaan, että oon nyt jonkun valeraskauden kehittänyt itselleni ja päätin tehdä raskaustestin josko oirehdinta loppuisi kun näkee sen negan. Viikko sitten tein sen testin, mutta ei se auttanut muuhun kuin siihen, että kahvi on taas hyvää :'D Äh, mulla oli tosi paska fiilis tän asian kanssa ja pelkäsin, että mulla on joku kasvain ja kohtu täytyy poistaa ja sitten vielä kuolen enkä näe esikoisen kasvavan. Siis pahin mahdollinen asia mitä vain keksin niin sen sitten itselleni diagnosoin... No sitten luin jonkun tekstin jostain gynekolokisesta laskeumasta ja päätin, että mulla on se koska siinä yleisimpänä oireena oli paineen tunne alavatsalla. Eikä siinä tekstissä ainakaan puhuttu, että vaikuttaisi raskaaksi tulemiseen mitenkään, ehkä siksi valitsin sen :'D No pääsin tämän asian yli ja nyt on sit alkanut tämä tiputtelu kesken kierron. Nyt sitten taas olen alkanut pelkäämään, että mitä tää on. Vielä en oo lähteny mitään diagnooseja tekemään, onneksi. Juuri sopivasti on se esikoisen neuvola niin voi sielä sitten asiantuntijalta kysyä, että pitäisikö tässä lähteä gynekologin vastaanotolle vai kuulostaako ihan normaalilta hormonitasojen vaihtelulta tms. Viimekierron lopussa oli sitä nännipihojen tummumista, pari päivää menkkojen jälkeen mies sanoi, että ovat vaalentuneet. Onneksi! Koska jos olisivat edelleen tummat, niin olisin varmaan vielä enemmän ihmeissäni näistä tuntemuksista. Eli ihan normaali juttu mun loppukierrossa ilmeisesti. Otinkin sitten tarkempaan syyniin esikoisen plussaoireet ja selvisi, että nännipihat olivat silloin myös kasvaneet. Sitä ei ollut viimekierrossa, eli se kasvaminen kuuluu sitten ilmeisesti mulla raskausoireisiin. Täytyisi yrittää olla tämä ja seuraavat loppukierrot kyttäämättä oireita, mutta miten ihmeessä se muka onnistuu?

Tiinu89

844/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhihiihii! Kohdunsuu tsekattuna taas tältäpäivältä ja sielä oli LIMAA! Venyvää, ja paljon. Noh, oli myös kirkasta verta taas, mutta toivottavasti on mun uusi ovisoire!

845/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Onnittelut plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille..

Sitten itse asiaan, tein tänä aamuna allaolevan testin! Ja tein vielä laimeammasta pissasta pari varmistustestiä mihin myös tuli viivat.. Jotenkin en voi uskoa asiaa ollenkaan todeksi ja teenkin huomenna aamulla digin varmistukseksi, mutta ei kai noiden raskaustestien pitäis hirveesti vääriä plussia antaa? Tietääkö joku voiko PCO vaikuttaa raskaustestiin? Tosin aina ennen mulla kaikki r-testit näyttäny selkeetä negaa..

-Ina

846/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho onnistuin kirjoittamaan nimenkin väärin, eli Miina - Miinuska täällä :D

Vierailija
847/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiinu89: Älä nyt kuitenkaan sörki itseäsi ihan hajalle ja verille, nainen :D Näin ulkopuolisen korvaan tuo meno alkaa kyllä kuulostaa melko vainoharhaiselta ja luulotautiselta. Mutta en moiti, itsekin olen käynyt läpi samanlaisia fiiliksiä kun joskus jokunen vuosi sitten olin ihan varma että olen raskaana. Kylläpä sitä kehitteli kaikenlaisia oireita ja se negatiivinen testi sai olon vaan vielä epäuskoisemmaksi - muistan muuten, että mullakin se kyllä auttoi siihen, että kahvi rupesi taas maistumaan...

Me nyt mennään näköjään aika herran haltuun -meiningillä. Kumpikaan ole malttanut pitää näppejä erossa toisesta tai käydä hakemassa ehkäisyä. Kun se kerta tuli jo tässä kierrossa juuri kriittisimpään aikaan mentyä ilman ehkäisyä, niin samapa sitten jatkaa koko loppukierto... Katsotaan maltetaanko ottaa ehkäisy peliin seuraavassa kierrossa, vai ristitäänkö sormet ja luotetaan siihen, ettei ihan heti kuitenkaan tärppää :P (Toki iloitaan ja sovitetaan elämä sitten sen mukaan, jos oikeasti jo tärppäisi :) ) Suurin muutoshan se olisi nimenomaan mulle, koska alkuun olisin niin sidottu vauvaan, miehelle tilanne tuskin olisi ihan yhtä merkittävä muutos. Meillähän on jo tokaluokkalainen ja eläimiä huollettavana, ja mies on tottunut pyörittämään yksinään tätä rumbaa kun olen poissa, joten sille saattaisi olla jopa helpotus kun joutuisin pysymään kiltisti kotosalla vauvan kanssa.

Ja on hyvin mahdollista, että ovis meni jo tuon mun reissun aikana. Enkä ihmettelisi vaikka ovulaatio olisi jäänyt kokonaan pois tässä kierrossa ja kroppa toteaisi, ettei energia tällaisella meiningillä riitä mihinkään raskauteen. Oli meinaan fyysisesti rankka työreissu, kokonaisia valvottuja öitä, ulkoilua ja liikuntaa kukonlaulusta keskiyöhön ym... Täytyy olla sitkeä pieni kaveri jos näin alkaneesta kierrosta tarttuu mukaan.

Vierailija
848/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Miinuska! Kyllä se plussa on :)

Vierailija
849/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Miinuskalle plussasta - selvähän tuo on! :)

850/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut MIINUSKA vaikka en puhelimella kuvaa näekkään mutta kommenteista päätellen selvä plussa. :)
KEVÄTTÄHTI en siis ole tietoisesti ainakaan kuvitellut olevani raskaana. Kyllä mulla ihan oikeat menkat oli vaikka vähän normaalia niukemmat olikin, mutta se nyt voi vaihdella muutenkin Hormonien takia tms. Valemenkoiksi niitä en ole luullut :)Vainoharhaisena en pidä itseäni, kuvitella en voi tuota painontunnetta. välillä tuntuu niin voimakkaasti että on pakko avata housun nappi tai laskea housuja, viimeksi eilen illalla ennen nukahtamista. Suurimman osan ajasta ei kuitenkaan haittaa juurikaan. Ja ei en sörki itseäni verille :D kynnet olen kyninyt ja kerran päivässä varovasti olen kokeillut. Toisaalta mulla on ollut paikat kuivat synnytyksen jälkeen ja välillä ollaan jouduttu käyttämään liukuvioidettakin. Tiedä vaikka lisääntynyt seksi tekis mun emättimeen haavoja josta tiputtelu johtuu. Oli mulla viimekierron lopussa haava sisemmässä häpyhuulessakin josta tullutta verta luulin ensin menkoiksi.

851/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

ilmoittaudun pitkästä aikaa ja kaipaisin muiden mielipiteitä/apua! Täällä mennään kp22/34 ja nyt on parin päivän ajan tullut ruskeaa tiputteluvuotoa, hyvin vähän, ihan sen verran että välillä on pari tippaa kuivaa vuotoa alkkareissa! Mulla ei oo mitään tiputteluvuotoa koskaan ollu pillereiden kanssa ja viimekierrossa sitä tuli vaan yhtenä päivänä tosi vähän (kp24/34) ja nyt tällä kertaa selkeesti enemmän vaikkakin silti heikkoa kp21-22 nyt ainakin! Mitäköhän vois tarkoittaa? Ja onko ihan normaalia? 

Hennas kp22/34  yk2

Vierailija
852/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas, hetken hiljaiselon jälkeen...

Onnittelut tässä välissä plussanneille. :)

Täällä alkoi sitten ilmeisesti menkat jo tänään, vaikka keskiviikkona vasta piti alkaa ja ovat olleet erittäin täsmälliset... Eli yrityskierto numero 50005342 alkoi, olen siis Todella turhautunut ja vielä varmempi kuin ikinä siitä että meille ei tulla ikinä plussaa suomaan. :,(

Oletteko koskaan pidempään yrittäneet turhautunut niin kovin että katsotte vaunuja työntäviä naisia ja ajattelette mielessä katkeran katkuiseen sävyyn että "onnea vaan teillekkin että paikat toimii"? Vaikka tietenkään sitä ei tiedä kuinka työn takana se heillä on ollut saada lasta...mutta se tunne kun itse turhautuu ja kaikki tuntuu niin masentavalta saa katkeruuden nousemaan pintaan...

kp 1/27-28 ya 2/2014

Vierailija
853/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla ovisvuoto?

Täällä loppui epäluulossa eläminen. Huomenna Kp 1/30-32 :( ja yk 2

Ainakin tunnistan oireet ensi kierrossa. Ovis siis limojen perusteella, testit korkeintaan tukena. Uskon edelleen että viikko sitten oli kiinnittymiskivut ja tiistain haamu oli todellinen ja merkkasi kemiallista. Ei silti harmita aikainen testaaminen, eihän sille minkään voi jos ei kiinnity. Ehkä sit ensi kerralla herkällä testillä uskaltaa kokeilla 2 päivää kipujen lakkaamisen jälkeen :)

Onnea kaikille yritykseen, palailen asiaan viimeistään parin viikon päästä.

854/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennas mä veikkaisin myös ovisvuotoa, varsinkin kun sulla oli sitä viimekierrossakin. Mullakin on nyt tiputtelua ollut parina kolmena päivänä mutta mulla ei ole koskaan ennen ollut. Toisaalta olis kiva jos mullakin olis nyt jostain ilmaantunu ovisvuoto niin ei tarttisi niin limoja kyttäillä ja arvuutella koska on :)

Juuri hetki sitten tuntui taas voimakasta painontunnetta, tuntuu että se päivä päivältä voimistuu ja olisi nyt paremminkin puristamista. Sain sen nyt paikallistettua hieman vasemmalle puolelle eli ei ihan keskelle alavatsaa. En kyllä varmaksi tiedä ettämissä mun munasarjat tarkalleen on mutta voisiko se tunne olla vasemmassa munasarjassa? Voiko tuleva ovis oirehtia jo heti alkukierrosta lähtien menkkojen loppumisen jälkeen? Onko kellään muulla ollut paunontunnetta alkukierrossa?

855/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja äh, pahoittelut melkoista HETA ja DREAMER..!

856/2455 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: kp3/28-36 nyt. Kierto venyi sitten vaan ja oli 35pvää pitkä :( Ärsyttää paljon. Siksi ei nyt oikeen muuta kun omanapaa...

mutta ihanaa Melinah plussasta! Ja Miinuska! Nyt olisi kyllä kohta munkin vuoro plussata kun munkin nimimerkki alkaa M-kirjaimella :D

Tässä kierrossa kovat keinot taas käyttöön ;) Eli geleet ja greippimehu sekä vehnänalkioöljy, niillä paikat viimeksikin saatiin toimimaan :D

857/2455 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään vielä varmistukseksi digin, ja kai sitä nyt pitää jo uskoa :) ja toivoa, että pikkuinen pysyy matkassa!

Toivottavasti tulette kaikki kohta perässä!

Vierailija
858/2455 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki!
Paljon onnea plussista, me tullaan täältä perässä ;)
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!
HETA, mulla on/on ollut ihan samoja fiiliksiä (vaikka en niiiin pitkään yrittänyt olekkaan kuin moni muu). Välillä on niitä päiviä ettei kestä katsella noita ihania pallomasuja tuola keskustassa tai pienen pieniä vaaveja kärryissä. Tuntuu välillä tosi epäreilulta & kurjalta, vaikka tosi on, että enhän minä voi heidän taustojaan tietää, hekin ovat voineet yrittää vaikka kuinka kauan!
Sitten omia juttuja, lääkäri aika on keskiviikkona hui! En käsitä miten tää aika lentää näin nopeasti nykyään (oliskohan rauhallinen mieli & meininki), juurihan mä surkuttelin sitä, että olin yli kuukauden venannut aikaa & sitten kun sain ajan niin tässäkin ollaan venattu vielä yli kuukausi. Noh kohta se on hoidettu & toivon mukaan kaikki on ihan ok :)
Nyt menossa kp 25/30-35, ei mitään tuntemuksia (vielä) menkoista tai raskaudesta. Enkä oikeen uskokkaan, että nyt nappaisi... miksi nappaisi kun muulloinkaan ei ole. Jotenkin on jo niin tottunut, että sieltä ne menkat vaan sitten tulee.
Noh saas nähä kuinka taas käy!
Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille<3
Kikiii kp 25/30-35 yk 5

859/2455 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Olen lukenut viikon verran teidän kirjoituksia ja koitan nyt saada jotain tekstiä itsekin aikaan. :) Täällä siis tilanne se, että vielä sitä yhtä iltatähteä toivotaan. Ehkäisykapselin poistatin vasta reilu kuukausi sitten ja sitten alkoikin parinpäivän kuluttua vuoto, joten ensimmäistä kiertoa tässä vieläkin mennään. Nyt taitaa olla menossa kp32/?. En voi millään uskoa, että samantien olisi käynyt tärpännyt, joten oottelen tässä millon alkaisi uusi kierto... Toki toivon enemmän, että se ei alkaisikaan. :) Vaajaa viikko sitten eli kp26/? mulle tuli illalla ihan hirveä vatsakipu ja painontunne alapäähän, kipua kesti jonkin aikaa ja oli pakko avata housunnappiakin ja mennä makuulle. En ole kokenut muistaakseni tuommoista koskaan ennen ja en kyllä keksi syytä syömisestä tms. Edellisenä päivänä eli kp25/? tuli paljon limaa eli olisko voinut olla ovis ja tämä olisi pitkä kierto. En ole koskaan ennen ajattelutkaan milloin ovuloin ja en oikeen edes tiedä mitä on puhutut kiinnittymiskivut. Saas nähdä siis mitä tuleman pitää... Aurinnkoista viikkoa kaikille ja plussatuulia! :)

860/2455 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 25.5.

Garnet (28v) kp 46/29-36 yk 1             

Hönttentönttiäinen (31v) kp 36/28 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)   

Henzu kp 33/29 yk 2  

Viivitys (33v) kp 32/25-29 yk 4   

EK0025 (40v) kp 32/? yk 1 

Noorav kp 30/? yk 6   

Aliisia (25v) kp 29/36-40 yk 2   

Wishes kp 28/34 ya 2013  

Werus (30v) kp 27/27 ya loppuvuosi -12   

Pioni1 (27v) kp 27/34 yk 3   

Kikiii (20v) kp 25/30-35 yk 5   

Minmar (30v) kp 25/30-35 yk 2   

Uusio mamma (40+ v) kp 24/? yk 2

Annma (33v) kp 24/29 yk 6 

Legolatar (27v) kp 24/30 yk 12   

HennaS (21v) kp 23/34 yk 2  

Vavvakuume92 (22v) kp 22/27-29  yk 2   

Mamalukki (22v) kp 20/24-? yk 3  

MilaNnnkkk kp 20/28 yk 6

Vierailija (37v) kp 19/28 ya 2012   

Kevättähti kp 19/25-32 yk 1 

Maikku79 kp 19/28(-33) yk 12   

Belime kp 18/28-29, yk 2

Diamond11 kp 15/28-30 ya 2013

Tiinu89 kp 15/32 yk 2

Nillis (28v) kp 14/24-27, yk14

Supera (20v) kp 13/27-29 ya 2/14 

Laulurastas83 kp 10/26 yk 6

Finest (27v) kp 10/28 yk 7

Jannuli85 kp 10/24-28 yk15 (ya03/2014)  

Dindinden (26v) kp 8/35 yk 5

Tinttu1989 kp 8/28-40 yk 5 (km 10/14 ja 3/15)

Lumilla kp 7/25-27 yk 7

Konttri (32v) kp 7/26-28 yk 14 (varh. km 11/14)

Nuuskiksentytär kp 7/28-31 yk 4 

Havaiana81 (34 v) kp 6/? yk 2

Dimou (25v) kp 5/? yk 9 (ya 7/14)

Minea92071 (25v) kp 4/28-36 yk 3 (tm 2/15, ya 11/14)

Stardust (22v) kp 4/26 yk 3

Heta87 kp 2/27-28 ya 2/2014

Dreamer15 (28v) kp 1/30-32 yk 2

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v) (km 3/15), Ambrosiaa (tm 3/15), Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v) yk 2, Nuppunella (34v) yk 11, AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v)

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)

Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)

HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)

Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9) 

MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)

Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)

HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)

Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET

Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)