Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

61/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlener ja Finest 

mä oon kans kummastellu tätä valkovuotoa ja epäily jo vaikka mitä tulehduksia kun tuntuu et vuoto ihan tosi runsasta ja aika paksua ja haiskahtaakin hiukan! Enkä oikeen tie mitä sitten on, jokin tulehdus/hiiva? Vai voisiko johtua siitä kun pillerit vasta lopetin? :o

62/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä onkin juttua riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva. Kirjoitin ihan hirmuisen pitkän tekstin puhelimella ja näköjään vaan ensimmäinen rivi ilmesty lähetä painikkeen jälkeen :( pöh...

64/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

FINEST olen miettinyt samoja asioita! Nyt oviksen jälkeen ollut tasaisesti paljon valkovuotoa, vaikka mielestäni luteaalivaihe on minulla aika kuivakkaa kautta.. Minulla myös eilen (eli 4pvää ennen menkkojen alkua) aamulämpö oli notkahtanut, mutta tänä aamuna taas noussut.. Menkkatuntemuksia alavatsassa ollut maanantaista lähtien, vaikka yleensä minulla vasta päivää ennen menkkoja voi vähän jomottaa.. Kummia juttuja siis.. Noo, pitänee viikonloppuna testata jos ei menkat ala, nyt siis dpo 11 :) 

65/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Voisin liittyä mukaan keskusteluun jos tänne suinkin mahtuu :) 

Lyhyesti; olen 22-vuotias, mieheni 24 ja yhdessä ollaan oltu 3½ vuotta, joista yhdessä asuttu 3 vuotta. 

Jonkun aikaa jatkuneen vauvakuumeen jälkeen päätettiin yhteistuumin vihdoin jättää ehkäisy (minipillerit) pois, viimeisen pillerin söin lauantaina 4.4. 

Olen myös ruvennut parantelemaan hiukan elämäntapojani (alkoholi on ollut viimeisen vuoden lähestulkoon kokonaan pois, polttamisen lopetin toissakesänä, ruokavaliota olen viimeisen vuoden aikana parantanut tipauttamalla pois sokerit sekä turhat höttöhiilarit ja lisännyt kasviksia, ja lisännyt liikuntaa), vaikka normaalipainossa olenkin.:)

Innoissamme ollaan molemmat, mutta nyt vähän jännittää, että miten kauan mahtaa kropalla mennä pillereistä toipumiseen ennen kuin tärppää :/

Luonnostaan mulla on aina ollut tosi täsmällinen kierto, ja e-pillereitten kanssa myös, mutta nämä viimeisimmät (joihin lääkärin käskystä siirryttiin muutama kuukausi sitten) sekoittivat kierron täysin, kuukautiset ilmaantuivat viikon välein, ja nyt lauantain lopettamisen jälkeen ei ole vielä tullut tippaakaan verta.

Olisiko jollain antaa vinkkejä, milloin kannattaisi odottaa ovulaatiota saapuvaksi minipillereiden lopettamisen jälkeen?

66/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans vauvaa toivotaan kovasti! 30v ja 32v. Tosin vähän jo epätoivo alkaa iskeä.. heinäkuussa jätettiin pillerit pois. Vuosi tarttis yrittää sanoi lääkäri ennenkuin pääsee johonki testeihin. Mulla tosin tulossa kivesten uä koska toinen isompi ja tollanen kyhmy siinä. Maailma romahtaa kyllä jos tuleekin ikävämpi tuomio :(

67/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 29,jomottelee ja kuten finestkin kirjoitti,limaista on,äskenkin olin varma,että menkat alko.. kaapissa on jäljellä yksi testi,tuhlaan sen huomenna,jossei täti tule kylään...

68/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 1/32-33, yk 4 :(

Olo on kyllä pettynyt, päätä särkee ja kaikkea muuta mukavaa... Tässä kierrossa en aio ovista testailla, tulee jos on tullakseen...Nyt ei vaan jaksa.

69/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin eilen pitkät pätkät, mutta ne ei ikinä sitten tallentunutkaan tänne, joten nyt jaksan vain kertoa omia kuulumisia :(

ON: Aikalailla toivo on jo heitetty tän kierron osalta ja nyt vaan odotellaan että ne menkat alkaa, koska muistelisin, että ennen ensimmäistä loppuvuonna alkanutta raskausta normaaleissa kierroissa löytyi kaikki samat oireet kuin nytkin:

- Lämmöt melkein asteen verran koholla
- Reipäsykipuja vasemman munasarjan kohdalla aivastaessa ja äkillisissä liikkeissä
- Hiukset rasvoittuu päivässä
- Mieli totaalisen maassa (ketuttaa vähän kaikki)
- Eilisen ja viime yön mennyt inhottavia vilunväreitä
- Rinnat turpos eilisen aikana melkein yhden koon verran, on ihan pehmeät, eikä juurikaan arista
- Ajoittaista huimausta ja pääkipua
- VV todella vähäistä
- Ruokaa ei tee mieli syödä, mutta suklaata uppois vaikka kuinka paljon
- Ja sokerina pohjalla aamulla turhautuneena tehty pregcheckin raskaustesti selkeä nega

Eich | dpo 10 | kp 24/29 | yk 1( kkm jälkeen)

70/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta Hilkka K :( todennäköisesti perässä tullaan alkuviikosta..

71/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille! Ihanaa kun kevät vihdoin tulee ihan oikeasti ja aurinko paistaa. Mulla ainakin säätilat vaikuttaa mielialaan ja uskon että tuo aurinko on auttanut ylläpitämään positiivista mieltä! 

Mulla on nyt dpo 8 tai 9, "oireina" seuraavia tuntemuksia:

-Pahoinvointia, lähinnä sellaista kuvotusta ja jotkut hajut pistävät yököttämään

-Haistan kaikki tuoksut paremmin, ja moni asia tuoksuu ja maistuu erilaiselle kuin ennen. Esim. lempihajuveteni oli eilen paljon paremman tuoksuista kuin yleensä :) Kahvi maistui eilen pullalle, työpaikan kahvi taas maistui sienille....

-Menkkajomotusta on ajoittain. Ei kipeää mutta ikävää painontunnetta. Säteilee nivusiin.

-Maha sekaisin edelleen

-Pissalla ravaaminen, pissahätä tulee ihan yhtäkkiä ja pakko päästä vessaan hetipaikalla.

-Rintoja vihloo

-Ja viimeisenä väsymys. Ei sellaista nuutuneisuutta siis vaan ihan oikeasti nukuttaa jo iltapäivällä ja haukottelulle ei näy loppua. Noloa asiakaspalvelutyössä :D Uni maistuu paremmin ja aamuisin taas on tosi virkeä olo heti kun herää.

Tässäpä mun litanniani, olen nyt sitten julkisesti osoittanut psyykeeni laadun (siihen olen varautunut että onnistun kuvittelemaan nämä kaikki oireet). 

Ärsyttävintä näissä oireiluissa varmaan muittenkin mielestä on se, että PMS-oireitakin löytyy laidasta laitaan ja voivat joka kierrossa poiketa hyvinkin toisistaan. Ja heti kun tulee erilaisia oireita kun edellisessä kierrossa niin herää tottakai toiveet mahdollisesta raskaudesta. Kyllä tää naisen kroppa on vaan monimutkainen. 

Onneksi on tämä palsta, täältä on niin jännä seurata teidän kiertoja ja kuulumisia, mun mielestä täällä on sellainen ihana yhteishenki! :) Ja kukaan ei katso kieroon, saa ihan luvan kanssa ollakin vähän vainoharhainen ja aina löytyy joku kuka pohtii ihan samanlaisia asioita. 

Kivaa päivää kaikille ja nautitaan keväästä! 

Höpötin kp 23/28, dpo 8-9. 

72/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan Höpötin aika samassa vaiheessa kierron suhteen... Toivottavasti edes toisen kierto tuottaa tuloksen :)

73/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dimou, juu mustakin on parempi koittaa olla vielä rennosti, stressata ehtii sitten urakalla, jos jotain hormoneja täytyy alkaa napsimaan kierron tueksi!
Mennään siis yleiselle joo. Mulla on endo-tausta ja siihen liittyen gynen suunnitelma olemassa tutkimusten aloittamisesta puolen vuoden yrityksen kohdalla. Tuo pitkä kierto tosin kyllä vain lisää halua ja ehkä tarvettakin mennä jo tutkimuksiin. Jännittävää, mutta silti niin kivaakin, että asialle sitten tehdään konkreettisesti jotain! Mulla tuo endo tekee sen, että en ees pohdi, pitäisikö vai eikö mennä tutkimuksiin, se on selkeästi endon hoito-ohjeissa todettu, että kyllä kannattaa mennä. Tai hoito ja hoito, nykyään kuulema hoidetaan ensisijaisesti raskatumista, ei endoa, kun on lapsihaaveet päällä.

Mutta joo, meille kummallekin nyt oikein sopevat kierrot aikaiseksi (sulla toivottavasti alkaa menkat ihan just!) ja sen myötä vauvelit alulle ;)!

Helmianna

74/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, etten jännäile yksin. Todella jännät paikat täällä....ja ihmettelen vähän touhuani. Ihan huvikseni ja uteliaisuudesta olen moneen päivään tehnyt ovistestejä ja testiviiva vaan tummenee ja tummenee. Tänään oli melkein yhtä tumma kuin kontrolliviiva ja huomenna on varmaan yhtä tumma.
Joko mulla on tulossa toinen ovulaatio tai tai.........no tietenkin se herättää toiveita mutta en vielä uskalla tehdä r-testiä. Tein tyhmyydestä pari päivää sitten mutta negaa näytti, like a daaa :)
Uni maistuu todella hyvin, klo 19-21 täytyy mennä jo nukkumaan kun en jaksa valvoa.
Ja flunssa vaivaa mua vieläkin....
Ei muuta..
Finest kp25/26-28 yk5

75/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sanotte tähän? Oon tässä ihmetelly kun ruumiinlämmönhän pitäis nousta kohti menkkoja ja laskea sitten niiden alettua! No mulla ruumiinlämpö vaan laskee! Oon useana päivänä mittaillu ja tähän mennessä laskenu 36.8 -> 35,7! Samoja kokemuksia/selityksiä kellään?

76/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljetusta Kevät/kesä masut ryhmästä: Todellakin otetaan vastaan kaikki, jotka plussaavat! Sehän on ainoastaan rikkaus, että on eri vaiheessa raskautta olevia naisia mukana, saa kattavasti vastauksia kokeneimmilta halutessaan :) Ollaan itse asiassa jo valmiiksi tämän ryhmän alle perustettu oma viestiketju, johon synnyttäneet siirtyvät, tällöin halukkaat pääsevät lukemaan vauva-arkeen liittyviä juttuja, ja jo synnyttäneet pystyvät halutessaan seuraamaan ja neuvomaan niitä, jotka eivät vielä ole synnyttäneet.

Teitä kaikkia kovasti odotamme :)

Legolatar <3

Kukkaistyttö 31+3 ja prinsessa (yk 7:n jälkeen)

77/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dimou ja Helmianna: tulin tsemppaamaan teitä tuolta haikaroista, mä niin tiedän ton pitkän kierron hermoilun! Mulla pisin 96 eikä sekään olis loppunut ilman lääkkeitä, kuin ei myöskään tämä 44 päiväiseksi teroilla pätkäisty. Pitkittyvät kierrot on niin tajuttoman rasittavia! Mutta tiiättekö mä annan teille toivoa, mulla on siis pco pitkittymisen ja ovulaatio-ongelmien syy, mutta nyt yhtäkkiä mun kierrot onkin lyhentyneet ihan pätkiksi :D viime kierto 21pv ja nyt ovisplussa kp7 :D ei tää nyt paljon sen parempi homma oo ja kertoo kyllä siitä että "hieman" oon epätasapainossa, mutta onhan se nyt hauskempaa jännäillä harva se viikko kun odotella menkkoja kolme kuukautta...eli puuhpuuh plussatuulta teillekin, naisen kroppa on niin kumma koneisto että saattavat teidänkin kierrot vielä asettua :) ja Dimou mä muistan sut hyvinkin, täällä on porukka vaihtunut tosi paljon, mut käyn kuitenkin kurkistelemassa tuolta suljetulta puolelta teidän juttuja ja nyt kun näkyi tuttuja nimiä niin täytyi ihan avata suunsa :) ja Helmianna, mekin mennään tutkimuksiin jo nyt vaikka vuotta ei takana olekaan, lääkäri on ihan parin viikon päästä, kun mulla pco teppostelee ihan urakalla. Toiveikasta mieltä naiset, ehkä jo seuraava kierto onkin yllätys! Mä ainakin oon näiden omien kuvioideni kanssa ihan puulla päähän lyöty :D

ja Lefemme! Terkut haikaroista! Olipas hurjan lystikästä että kyselit minua, juu toki luen vielä tätäkin (jäin kiinni, mutta niin jäit kyllä säkin ;)). Eli tuossa noita kuulumisia jo hiukan tulikin, lääkäri on pikapuoleen, labrassa on käyty ja miehen tulokset tulee ensi viikolla, kierrot on, noh, ne nyt on mitä on :D mutta ovisplussa hei! Näitä nyt on kyllä mun kohdalla nähty, että en nyt hirveästi intoile, mutta mieli on mitä parhain jo pelkästä ajatuksesta :) olen ottanut ihan rennosti, pääsiäisen tienoot sairastin ja käväisin jopa sairaalassa tipan päässä kun kuivahdin kahden viikon pahoinvointisekoilun myötä. Mieshän tuo oli aivan varma, että olen raskaana, mutta sitten vaan tulikin menkat ihan uskomattoman lyhyellä kierrolla, joten se siitä. Sähän olet jo tosi pitkällä eikö vaan! Niin se aika vaan kuluu :) lähettelen lämpöisiä ajatuksia, tulin tosi hyvälle mielelle kun kaipailit, monesti miettiikin mitä teille plussanneille kuuluu <3 aurinkoisia päiviä sinne! Ja ai niin hei, tuli mieleen et kun sillon ennen joulua taioit mulle niitä menkkoja niin tais tilaus olla vähän viiveellä, nyt ne sitten tulee harva se viikko :D et kiitti vaan, oot tehokas täti :D

Vierailija
78/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmianna, tsemppiä siis tutkimuksiin! Ehdottomasti pitääkin mennä kun tietää että jotain ongelmaa on taustalla, turha sitä tuollaisessa tilanteessa on jäädä odottelemaan. Toivottavasti saatte pikaisesti apua. Tai tiedä vaikka tässä tutkimusaikaa odotellessa ehtis vielä luomuvauvakin saada alkunsa ;)

Illusia, muistan myös sun kiertotuskailut viime vuodelta. Harmi että niihin ei vieläkään oo tullut täydellistä selvyyttä :( Saatko jotain tukea ovuloimiseen, vai pelkkiä teroja?

(Pitäisköhän munkin tulla sinne haikaroihin pyörimään?)

Tämä tutkimuksiin hakeutuminen ja avun pyytäminen on kyllä jännä juttu. Ihan ensimmäisenä yrityskuukausina en pystynyt millään käsittämään niitä ihmisiä, jotka olivat yrittäneet jo reilusti yli vuoden, mutta eivät vieläkään olleet ihan varmoja siitä, pitäisikö niihin tutkimuksiin nyt hakeutua. Itse oli silloin niin täpinöissään että tuntui että heti kun maaginen vuosipäivä tulee eteen niin heti on puhelin kourassa. Ja kun yksi kierto syksyllä venyi (oliskohan jäänyt sillon 40 päivään) olin heti taas soittelemassa lääkäriin että yhyy mulla on pitkä kierto, mikä mussa on vialla. 

Edellisessä ja tässä kierrossa on sitten taas kummassakin ollut sellainen tunne että kai tässä nyt vielä hetken voi odottaa. Että jos ne menkat nyt sitten kuitenkin alkaa vaikka ensiviikolla, niin sitten olen häirinnyt niitä lääkäreitä ihan turhaan, kai niillä parempaakin tekemistä on kuin miettiä sekavia kuukautiskiertoja. Ja tässähän on muutenkin enää muutama hassu kuukausi siihen vuoden rajapyykkiin, että pitäiskö sittenkin odottaa siihen niin ainakin päästään tutkimuksiin.

No joo, tiedän kyllä että osasyy tähän epävarmuuteeni on se, että pelkään etten edes saa mitään apua julkiselta puolelta. Varmaan ihan turhaan, mutta kumminkin. Yksityinenkin on toki vaihtoehto, mutta sitten varmaan syötäis loppukuu pelkkää makaroonia :D

79/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi että toinen keskenmeno heti perään :( jään taustalle hetkeksi...
Paljon plussa tuulia kaikille!!!

Ciira km 2/15 ja 4/15

80/2455 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Syvät pahoittelut Ciira suru-uutisista. Oikein vatsan pohjasta kouraisi puolestasi :(