Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

41/2455 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan hiton ärsyyntynyt olotila. Varmaan menkat alkaa huomenna, kun niin ärsyttää! On vain niin hiton ärsyttävää törmätä esim. facebookissa erinäisiin teinix-tyttöihin, jotka esitelee vauvamahojaan. Voi p**** sentäs! Just sellasta meininkiä, et "ups, vahinko kävi".... ARGH! Sori avautuminen, mut just tämä ärsyttää juuri nyt! 

kp 32/25-32, yk 3

42/2455 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva että täällä on näin vilkasta keskustelua, sitä on mukava käydä lukemassa vaikka ei itse aina jaksa kommentoidakaan! Täällä odotellaan ovista ja palstan innoittamana olen juonut päivittäin greippimehua ;) Ja niin kuin joku muukin aiemmin kirjoitti, minäkin olen ehtinyt laskureilla testailla koska olis la jos tästä kierrosta nappaisi (menisi tammikuun puolelle) :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/2455 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja - kp 15/34, yk 2

44/2455 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heloou! 

Siitä taitaaki olla jo kuukauen päivät ko viimes kirjottelin. Jokunen onnellinen on plussannut! ONNEA! :)<3 toivotaan et matkalaiset pyssyy kyytillä. :) Ja tervetuloa uuetkin mukaan. (: 

Itelle ei kuulu mittää erikoista. Veikkaampa ettei onni käy täsä kierosa, nimittäin peitot on heilunu nii vähä enkä todellakaa tiiä onko ykskää kerta osunu lähellekkää ovista. :D ennoo jaksanu miettiä. nyt tylin täältä tarkastaa päiviä et millonka menkat pitäskää alakaa.. :D haha. Oireina on NÄRÄSTYS -_- , kummallinen "höyhenen kutitus" alamahalla ja jännä tissikipu. normisti oviksesta menkkojen alkuu. mut ny sit alako joku 4 päivää sitte ja sattuu vaa ulkosivuille jos käsi osuu. :o mut kroppa ny on muutenki nii kummalline ettei sen peräsä pysy. Mut aika näyttää. 

Mila2nnnkkk kp. 27/26-28. yk 4/5?  ps eka kerta ko en oo vielä testannu ollenkaa xD. 

Vierailija
45/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki :)
Tulin kyselemään vähän teidän mielipiteitänne tähän asiaan, että kun olen nyt aika hyvinkin onnistunut tuota ruokavaliota muuttamaan terveellisempään suuntaan (pois lukien energia juomat mistä yritän vielä päästä eroon :D), niin onko teidän mielestänne järkevää yrittää laihduttamalla laihduttaa & saada kroppaa kesä kuntoon, jos kumminkin yrittää lasta? Olen laatinut itselle aika tiukat treenitkin mitä pyrin noudattamaan, mutta nyt on käynyt mielessä, että pitäisikö vähän höllätä, koittaa syödä vaan hyvin & käyttää ihan vaan hyötyliikuntaa eikä raskaita treenejä? Minä en ole lihava, läski, iso en. Hieman on höllyvää mahan alueella & reisissä mitkä ovat alkaneet ottaa päähän, mutta enhän minä niitä vatsalihaksia raskaanakaan saa esille :D (ehkä max. 10kg voisi tiputtaa, jopa vähemmän)
Mietiskelin vaan, että haittaakohan sekin raskautumista jos kauheasti treenaa kovaa & katsoo jokaisen suupalan? Hmm.
Kuulostaa niin typerältä nyt & hirveän pinnalliselta jotenkin, mutta en haluaisi turhaan huhkia, jos se haittaa jotenkin.
Kauheasti mietin aina & syyllistän itseäni, "pari liika kiloa, yhyy en voi varmaan raskautua, join taas energia juomaa se kofeiini varmaan estää nyt raskautumisen, en ole liikkunut kunnolla voi ei, apua unohin toistapäivää putkeen vitamiinit siinä meni taas yksi yk" Eihän se nyt voi olla niin pikku jutuista pelkästään kiinni eihän? En ole mikään "täydellistä" elämää elävä yksilö, joka urheilee säännöllisesti, syö koko päivän juuri oikein, muistaa kaikenmaailman vitamiinit, ei polta, ei juo koskaan, ajoittaa aina peiton heiluttelut oikein & asentokin niin, että varmasti valuu kaverit oikeaan paikkaan jnejnejne.
Yritän parhaani pienin askelin, mutta olen aina ajatuksissani liian ankara itselleni, niinkun kaikessa. Onhan kaikenmaailman nistit, alkoholistit, tavan tallaajat, todella ylipainoiset jne. saaneet muksuja, joten miten minun kohdallani kaikki olisi kiinni vaikkapa nyt tuosta energia juomien litkimisestä?!
Voi pyhäluoja mun ajatuksien kanssa. Anteeksi tämä romaani.

46/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikiii, kivaa tekstiä, vähän niinkuin minun kirjoittamaan. En ole mäkään mikään täydellinen ihminen. Tämä kierto meni/menee ilman vitamiineja, greippimehua, vehnäalkioöljyä...en vaan jaksa, ei huvita yhtään. Raskaaksi tuleminen pitäisi onnistua ilman niitäkin, kuten onnistui meidän vanhemmillakin. Luulen, että lapsi valitsee sen oikean ajan ja se etten raskaudu nyt ja heti, on ehkä merkki siitä, että jotkut tärkeät tehtävät pitää ennen raskautta tehdä pois.
Munkin pitäisi laihtua noin 10 kiloa mutta se ei ole mikään helppo nakki. Töissä on paljon hyötyliikuntaa, että töiden jälkeen en jaksaisi tehdä mitään. Välillä pystyn välttää hiilareita mutta ei sekään aina onnistu kun elämä on kiire. Tuskin raskautuminen on siitä 10 kilosta kiinni, ylipainoisia raskaita on maapallolla paljon.
Pitää vaan rentoutua ja elää normaalisti, nukkua tarpeeksi, syödä monipuolisesti ja nauttia seksistä.

47/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIKIII,
Komppaa täysin FINESTIÄ. Turha on "rääkätä" itseään ainakaan tuon painon takia. Ennemminkin ajattelen että liika stressaaminen voisi olla haitallista. Kukapa tässä yrittämisessä pystyisikään olla täysin stressitön?
Mulle on painunut jonkun lääkärin tai gynen sanat mieleen "alipainosi takia et välttämättä koskaan tule raskaaksi".. Jepjep, empä ajatellut sillon teininä näitä asioita.
Painon lisäämiseen kaipaisin apua? En siis harrasta juurikaan liikuntaa, hyötyliikuntaa tulee ehkä neljä kilsaa päivässä. En syö mitenkään ihmeellisen terveellisesti, en siis katsele kaloreita ja marssin mäkkäriin jos siltä tuntuu. En juo alkoholia juuri ikinä, ehkä pari kertaa vuodessa. Tupakoin, sähköröökiä tosin. Syömällä en itseäni ole saanut lihotettua, ehkä ainoa keino olisi salitreenit joissa keskitytään vain lihaksen kasvattamiseen ja näin ollen vaakanumerotkin saattaisi kohota..
Tässäkään kierrossa en ole juonut greippimehuja tai muutoinkaan mitään poppaskonsteja, oviksen tikuttamisesta puhumattakaan. Arvailin ovulaatiota tuntemusten perusteella.

Nuuskiksentytär 23v kp 21/28 yk 2

48/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän paino/kunto/elämäntaparemontti asiaan.

Ootteko ikinä kuullu jostain että "aloitin syömään kunnolla, esti raskautumisen" "kävin lenkillä tai salilla, esti raskautumisen"
Pitäkää herran jumala naiset itsestänne huolta ennen ku se on liian myöhästä!
Ei varmastikaan epäsuotuisasti vaikuta raskautumiseen liikunta tai kunnollinen ravinto. Siinä vaiheessa jos rääkkäät itseäsi nälkäkuurilla kovalla treenillä ja stressillä, sillon voi huolehtia tollasista asioista.
Ei keneltäkään esim kuntosalia kielletä ees raskauden aikana jollei oo jotain lääketieteellistä syytä.
Ennemmin se energia juoma siellä mun silmään pisti ;)
T. 100 kiloseks ittensä päästänyt, energiajuomiin koukussa ollut ja elämäntaparemontin tehnyt nykyään vaan vähän ylipainoinen ja reumaan sairastunut rouva ;)
Ps. Ja kyllä syytän elämäntapojani että sairastuin

49/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän munkin ottaa ja kirjoittaa ekaa kertaa tähän ketjuun,jonkin verran noissa kk ketjuissa kirjoitellut,mutta ovat aika hiljaisia ketjuja, teidän juttujanne on tullut luettua paljon..

Taustaa: 4 lasta, iltatähti haaveissa, yk 10 menossa, kp 28/28(-33)
Tehnyt muutamana päivänä testin,negoja ovat olleet..
Tänään olin varma,että menkat alkoi,kun tuntui housut niin märiltä,mutta ei,kauhea lima tulva vaan..
Me koetetaan tätä iltatähteä ehkä vielä pari kk, sitten lyön hanskat tiskiin,ja aloitan ehkäisyn,koska tää alkaa olla niin henkisesti raskasta toivoa ja taas tipahtaa..ja onhan mua siunattu jo 4 ihanalla lapsella,mutta kun se kuume iskee niin..no te tiedätte :)

Maikkoo79 kp28/28(-33) yk 10

50/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen jatkoa,
Kyllä mä uskon että me jokanen eletään nykymaailmassa jatkuvassa stressissä. Joka puolelta tulee käskyjä tehdä sitä ja tätä. Syö jotain jotta joskus raskaudut. Älä käytä tiukkoja housuja jos haluat joskus lapsia. Tää nykymaailma vaan menee näin. Mä uskon sydämeni pohjasta että kun ruokavalio ja rytmi on kohillaan, ei tarvita mitään poppaskonsteja. Toki meiän ravinto on vuosien saatossa muuttunu. Ja pois lukien tästä sen asian että joskus se vaan ei onnistu.

Vierailija
51/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :)
Mitään "konsteja" ei minulla enää käytössä ole, ihan höpö höpö juttuja, jos ne oikeesti takaisi raskauden, niin eiköhän me kaikki oltaisi jo paksuna.
Nyt vaan keskityn ruokavalio remonttiin vielä & pidän hyötyliikunnasta kiinni :) En dieettaile sen kummemmin tai stressaa.
Ihan itseasiassa mielenkiinnosta kysyin, tottakai pieni stressi välillä tulee mistä nyt tuleekaan, mutta aika hyvin viime & tämä kuu on mennyt ilman :)
Kyllä se plussa tulee, kun mieli & keho on valmis, näin mä toivon & ajattelen! Kerran jo saman kumppanin kanssa olen raskaaksi tullut, joten sekään ei mietitytä.
Aika on sitten kun aika on, meillä kaikilla!

52/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään usko mihinkään vippaskonsteihin. Koitan syödä terveellisesti ja liikkua riittävästi. Muutamia kiloja on kyllä mullakin ylipainoa, vatsaläskiä/reisiläskiä. Kuitenkin lihasmassaa löytyy normaalia enemmän (kehonkoostumusmittaus tehty viimeksi tammikuussa). Viime syksy meni noudattaessa tiukkaa ruokavaliota ja treenatessa 6 kertaa viikossa. Ja voin kyllä myöntää, että meni jotenkin "överiksi" ja olin oikeasti ylirasittunut. Kroppa ei päässy kunnolla palautuu, vaan kokoajan tuntui että on lihaksissa ns. "turvotus". Sit huomas kun tuli flunssa ja joutu olla treenamaatta, niin kroppa palautu aivan täysin ja olomuotokin näytti selkeesti kaventuneelta. Nyt olen kuitenkin yrittänyt ottaa tämän treenaamisen ja syömisen "rennommin".

Mutta sitten varsinaisiin kuulumisiin. Nyt noin kolmena päivänä olen havainnut aivan minimaallista rusehtavaa tuhrua/limaa, vanhan kuivuneen veren väristä kun olen vessassa käydessä pyyhkinyt. Tätä siis en olisi edes huomannut, jos en olisi katsonut pyyhintäpaperiin. Olen kummissani tästä, mitä tämä voi olla? Menkkoja ei vielä näy missään... Huomenna nyt sitten ajattelin tehdä uuden r-testin. Maanantaina testi näytti negaa. Huomenna menkat olisi ihan varsinaisesti myöhässä, jos edelliseen kiertoon vertaan joka oli 32 päivää.

Hilkka K kp 33/25-32, yk 3

53/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikii, elämäntaparemontista plussat ja peukut! Liian lujaa/liian raskaasti/itseään näännyttäen ei kannata vetää. Ei mitään "syön pelkkää näkkileipää kuukauden ja laihdun 10kg"-tyyppisiä juttuja. Sillee pikkuhiljaa ja "normaalilla" vauhdilla mieluummin. Huomattava äkillinen painonpudotus ja kropan ylikuormitus voi laskea hedelmällisyyttä. Se siis lisää hormonihäiriöitä, esim. sekoittaa kuukautiskiertoa tai jättää niitä oviksia pois. Eihän kaikilla himotreenaajilla tule kuukautisiakaan edes ollenkaan...?

Itekkin pitäisi alottaa. Mulla on aina ollu motivaatio näissä asioissa enemmän tai vähemmän hukassa, mutta kai tää tästä ku kevät piristää ja vauvahaave vauhdittaa. :-) Kymmenenisen kiloa on niiiin vähän, mutta silti se on niin hemmetin paljon!! Pitäiskö perustaa joku laihduttavien kuumeilijoiden tukiryhmä :''D

Noorav, kp jotain, yk5

54/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin ainiin! Arvatkaapa millä tämä tyttö voisi saada helpostikkin pari kiloa pois. Juomalla vettä! On se hyvä että näin yli 20-vuotiaanakaan ei vielä OSAA juoda vettä. Sitähän pitäis juoda monta litraa päivässä ja mä en juo usein ees lasillista..... voi kääk :s 

55/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kertokaa te jotka ootte plussaneet, muistatteko millaista valkovuotoa ja runsaastiko tuli ennen plussaa? Oisko niin, että jos alkio kiinnittyy niin valkovuotoa on tosi vähän tai ei ollenkaan ja jos ei kiinnity niin valkovuoto on runsaas? Ja miten aamulämmöt? Tiedän, että lämmöt on koholla oviksen jälkeen ja laskee silloin kun menkat alkaa. Mutta voiko lämmöt laskee kiinnitymispäivänä eli noin 4-5 päivää ennen menkkoja ja nousta seuraavana päivänä?
Mulla nimittäin laski tänään aamulla ja mietiskelin, että tämä kierto oli tässä...

Vierailija
56/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas. 

Täällä ei olla vieläkään päästy uuteen kiertoon. Mutta ehkä kohta jo! Maanantaista lähtien on nännit olleet superkipeät ja alamahaa särkenyt jatkuvasti, kerran käyty melkein pönttöäkin halailemassa. Minulla nämä kaikki siis ovat menkkaoireita, hämmentää vain se miten voimakkaita ne ovat nyt. Nännit kipeytyivät edellisen kerran yli puoli vuotta sitten, mahasärky on sellaisissa mitoissa ettei tee mieli edes kävellä, kun tärisyttää liikaa :D Kuvotuksentunnekin on yleensä mennyt nopeasti ohi, mutta nyt sitä on kestänyt monta päivää.

Saisi nyt todellakin jo ne menkat alkaa, en jaksaisi enää. Kp huitelee jo 60:n paremmalla puolella. Eikä tosiaan tarvitse raskauden mahdollisuutta harkita, edellinen negatesti on perjantailta. Uuden kierron kun saisi alkuun niin voisi soitella ihmisille ja sanoa että hommatkaa mulle ovis, kiitti moi.

Yleensä olen pystynyt pysymään ihan rauhallisena, mutta tämmöinen monta päivää kestävä fyysinen kärsimys ei ole kyllä enää kivaa. Ja ärsyttää sekin, että tämän vuoden puolella ei ole enää meille vauvaa tulossa. Ja sekin, että ensi kuussa tulee meille kummallekin miehen kanssa lisää ikää mittariin.

Kaikki on paskaa?

Dimou kp 60+ yk 7

Ps. Sori jos jotakuta ärsyttää tämä minun palstailukäytökseni, se että kirjoittelen täällä vain silloin tällöin, puhun lähinnä omasta ihanasta itsestäni enkä ole edes listoilla mukana. Luen kyllä päivittäin teidän juttujanne, mutta en vain löydä mitään sanottavaa. Tuo listakin ahdistaa kun kierto on mitä on. Olette silti tärkeitä ja ajatuksissani <3

57/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dimou, I so feel you! Monessakin asiassa.

Mulla tuli yllättäen superpitkä kierto yk4:ssä, se päättyi eilen kp 52! Ei siis mitään käryä, mitä seuraavalle kierrolle käy. Pitää vain toivoa, että ovulaatio tapahtuisi. Haluaisin olla siitä stressaamatta ja tikuttelematta ja mennä vaan sänkyyn-kun-lystää-(toki-tarpeeksi)-mentaliteetilla. Silti tuntuu, että pitäisi tikuttaa, että olisi ovulaatiosta jotain sanottavaa, kun mennään lääkärin ensikäynnille 6.5. Se on tosin yleislääkärille, joka määrää ne ensimmäiset perustutkimukset. Taidan kuitenkin päätyä tuohon rentoilu-yritykseen.

Ja siis tuosta, että käyttäydytään huonosti palstalla ;) Olemalla taustalla ja jotain välillä huutelemalla itsestä. Eiköhän tänne mahdu kaikenmoiset sanansäiläilijät, ja kaikkien kokemukset on jollekin toiselle iloksi ja hyödyksi ja lohdutukseksi <3

Mäkään en siis viitti listalle vielä tulla, mutta ajatuksissa mukana, lueskellen ja edelleen ailahdellen ilosta tuskaan täällä taustalla :)

Helmianna

Vierailija
58/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmianna <3

Mullakin oli tätä edeltävä kierto juuri ton 52 päivää, toivottavasti et ota musta esimerkkiä ja jatka superkiertoilua! Ja sanon että rennosti vaan, ei se ovisplussakaan satavarma merkki ole siitä että ovis tulee. Ite en tikuttele, mutta kaikki klassiset ovisoireet mulla kyllä oli tuossa yli kuukausi sitten, aika pitkä luteaalivaihe :D

Ootteko menossa julkiselle puolelle tutkimuksiin? Ton pitkän kierron takia? 

Ja joo, ei mulle yleensä tästä mitään huonoa omaatuntoa tule, mutta listalle on kuitenkin viimeaikoina tullut niin hurjasti uutta porukkaa (tervetuloa!) Että vähemmistössä taitavat jo olla ne jotka minut enää muistavat :)

59/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finest, mulla valkovuotoa oikein holahteli pöksyihin ennen plussaa. Muistaakseni ainakin noin viikon oli huomattavan sottaista meininki ennen kuin hento viiva tikkuun piirtyi (mulla muistaakseni kp 36 näkyi toi eka hailukka). Ja no, sen jälkeenkin jatkui vielä muutaman viikon valumat.

Kyllä, käyn täällä lähes päivittäin "salaa" lukemassa kuulumisianne. :)

60/2455 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisilla fiiliksillä täällä edetään? Mulla jotenkin ihan hullun malttamaton olo ja kokoajan mietin vaan että joko vois jotain oireita jo olla ja odottelen hulluna että pääsisi jo epäileen ja tekeen testiä! Tosiaan siis vasta viikko menny menkkojen loppumisesta ja pillereiden jätöstä eli turha tässä vielä haaveilla mut tuntuu vaan et päivät ei etene mihinkään enkä millään jaksais odottaa! Ja samalla koitan pysyä rauhallisena enkä haluis intoilla liikaa ettei tuu sit pettymyksiä! Muita yhtä "sekopäisiä" ku mä? :DD

kp11/?   yk1