Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Hellou minäkin löysin tänne perille :D
Tervetuloa uudet & onnea plussista!
Minä tajusin vasta nyt kun listaa katsoin, että mullakin menossa "jo" kp 12, en oo ite laskenut päiviäkään nyt ollenkaan.
Toivottavasti loppukiertokin menis yhtä sutjakkaasti! Eiköhän tää mun aika mene tähän ruokavalion läträämiseen & liikkumiseen, parhaani ainakin yritän :D Pienin askelin.
Jos ei tämän muutaman kuukaudenkaan aikana vielä tärppää, niin ompahan paremmin voiva & paremmalta näyttävä kroppa kesäksi, edes jotain.
Tai sitten yllätetään, plussataan kaikki tämän kevään aikana ;)
Heheiiii miten hienoa! Onnea Savannah PLUSSASTA! Voi kun ihanaa <3 Niin se elämä yllättää <3 Tarrasukkia mukaan matkalaiselle :)
Kiva kuulla, että vanhatkin ryhmäläiset löytävät tänne :)
Ja hienoa, että saamme uusia naisia joukkoomme :) Tervetuloa Soffie ja Eich! Lisää vaan teitä ihania kuumeilijoita mukaan!
Suosittelen Soffie tekemään ihan oikean raskaustestin :) Sen jälkeen voit miettiä mitä teet lääkekuurin hankkimisen suhteen. Ja meitäkin jännittää mitä testisi näyttää! ;)
Rintojen kipeytymisestä: Itselläni viime kierrossa (yk10) oli loppukierrosta todella järkyttävän kipeät rinnat ja kuppikokokin kasvoi huimasti. Olin aivan varma, että nyt on lykästänyt, mutta ei. Joissain kierroissa on kipua ja turvotusta, joissain ei. Olipa oireita tai ei niin raskaus on ihan yhtä todennäköinen. Sen olen omalta kohdaltani ja tältä palstalta 8 kk aikana oppinut.
Kierron venymisestä: siihen vaikuttaa monet asiat. Esim. stressi voi siirtää ovulaatiota myöhemmäksi. Ovulaatiotesti voi näyttää plussaa, mutta ovulaatiota ei välttämättä tapahdu ja siksi kierto venyy pidemmäksi. Kiertojen pituuden vaihtelu on normaalia. Normaali kierto on 26-35 päivän mittainen.
Höpötin, tsemppiä piinapäiviin! Jospa oireiden mukana tulisi plussakin :)
NooraV, voi sua munajahtilaista :D Jospa se metsästysvietti olisi virittänyt sukusolutkin uudelle tärppitaajuudelle ja nyt onnistaa ajankohdista ja seksin määrästä viis!! ;)
AnttiAmalia, onpas siellä hyvät suunnitelmat miehen kanssa käynnissä! Kiva kun voi kuumeilla miehen kanssa yhdessä :) Millaisiin vauvanrattaisiin päädyitte? Hyviä vinkkejä? ;)
Ambrosiaa, halaus
Suljetusta Kevät/kesä masut ryhmästä. Kävisikö, joku ihanainen masunainen kertomassa, onko se edelleen toiminnassa ja otatteko 2015 plussaajia sinne matkaan? Listan päätteeksi, kun sitä markkinoimme edelleen :)
Tilanne 7.4.
Mwiihh kp 35/29-32 yk4
Starling (40v) kp 35/31 yk 2
Garnet (27v) kp 32/29-30 yk0
Soffie (22v) kp 31/28 yk6 ya 11/14
Hilkka K (30v) kp 31/25-32 yk 3 (testi nega kp30)
Dindinden (26v) kp 31/35 yk 3
Huolestunut Ensiyrittäjä kp 31/27-30 yk 6 (k 10/14)
Pia87 kp 28/26-30 ya 12 (km rv12 2/14)
Melinah (23v) kp 26/30-32 (km 6/14) yk2
Miinuska15 (25v) kp 26/30-43 yk1
Mila Nnnnkkk (22v) kp 26/26-28 yk 4
Diamond11 kp 25/29-30, ya 2013
Tiuhtiska kp 25/28 yk20
Finest (27v) kp 22/26-28 yk 5
Minea92071 (25v) kp 22/28 (yk2+1 tm 2/15)
Eich (31v) kp 22/28 (kkm jälkeen yk1)
Höpötin (26v) kp 20/28 yk4
Nuuskiksentytär kp 19/28 yk2
Orchid87 kp 19/23 yk 13
AnttiAmalia (24v) kp 17/28 yk3
Sunshine14 (31v) kp 17/24-26
Muskottipähkinä (25v) kp 15/30-42 yk 8
Noorav kp 15/? yk 5
Nuppunella (34v) 14/27-32 yk 11
Jannuli85 kp 14/26-32 yk 13 ya 03/14
Pioni1 (27v) kp 14/34 yk2
Kikiii (20v) kp 12/30-35 yk 4
Tai89 (26v) kp 11/24-25 yk4
Viivitys (33v) kp 9/27-29 yk3
Kuurankukka91 kp 7/29-31 yk4
Zaron (32v) kp 7/26 yk 4
Mindyh kp 7/27 yk 5
Werus (30v) kp 6/25-28 ya loppuvuosi -12
Lumilla kp 6/25-27 yk 5
Legolatar (27v) kp 6/30 yk 11
Annma (33v) kp 4/29 yk 5
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Kalastajataas, Melita yk 13, Ciira (km 2/15), Lukka (27v), Alina yk1, Jassuu93 (22v) (km 3/15), Tiikerikuu (28v) yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14, Tiitiläinen (31v) yk 4, Seepra87 yk2, Ambrosiaa (tm 3/15), Tirris yk1, Kapakala (39v) ya 6/14, EllieP (30v) yk1, HennaS (21v) yk1, Stardust yk1, Exile yk13, Exvela (33v) yk1
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Malma 26v. (yk1), Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5)
Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Heippa kaikki kuumeilijat, en tiedä kuinka moni minua muistaa, mutta yk1-5 täällä kirjoittelin, jonka jälkeen luovutusfiilis iski reilu kuukausi sitten ja jättäydyin listalta pois. Olen kuitenkin teidän kuulumisianne käynyt lukemassa ja aion käydä edelleenkin, vaikka itselle se plussa sieltä testiin tuli 29.3. Itse kokeilin ensimmäisillä kierroille kaikkea mahdollista greippimehuista vehnänalkioöljyyn, laskin päiviä ja ilmeisesti stressasin asiaa, vaikka se ei siltä tuntunut, mutta kun yk6 päätin unohtaa koko vauvatouhun ja kaikki kikkakolmoset, niin se plussa tuli. Tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty, mutta itsellä auttoi, kun keskittyi välillä ihan muihin asioihin. Toivottavasti kukaan ei tästä viestistäni mieltään pahoittanut, halusin vaan tulla tsemppaamaan, että se plussa saattaa tulla kun sitä vähiten odottaa. Plussatuulia ja kevätaurinkoa siis teille kaikille, erityisesti sinulle Legolatar! :)
Delfi 5+3 plussa 29.3. (6.yk)
Täällä edelleen "pelätään" menkkojen alkamista. Lämmöt on edelleen koholla. Ei muita oireita. Jos menkat nyt vaikka alkais torstaina, niin kai tässä ainaki se hyvä puoli olis, että nuo kiertopäivät olis aikalailla vakiintumassa. Jotenkin ristiriitaiset fiilikset. Ehkäpä tämä kierto on se, että oikeasti harmittaa, kun menkat alkaa. Mieskin oli ekaa kertaa aidosti pettyny, kun maanantaina r-testin negan kerroin.
Onnittelut plussanneille!
Hilkka K kp 31/25-32, yk 3
Onnea, Delfi! Kyllä sinut muistetaan!
Lapsi tulee silloin kun hän haluaa, ei silloin kun vanhemmat halua. Kiva kuulla, että onnistuitte ilman konsteja.
Paras konsti on olla ilman konsteja :D
Noista "konsteista", tuo on aivan totta, että parempi ilman niitä!
Itsellä nuo kaks ekaa yk meni ihan hössöttäessä, greippimehut, ajoitukset jnejne. Vaikka ei ole vielä napannutkaan, niin ainakin itsellä on paaljon helpompi & mukavampi olla ilman turhia hössötyksiä :) Ainakin mulla meni toi yk 3 sutjakkaasti & tää yk 4 alkanut myös oikein mallikkaasti! Tottakai pidetään huolta, että peitot heiluu säännöllisesti, mutta sekään ei ole pakkopullaa kummallekkaan :) & nämä uudet terveellisemmät elämäntavat ovat muutenkin hyvästä, eikä aloitettu niitä vain tämän vauva projektin takia.
Onhan se helpommin sanottu kuin tehty "älä stressaa, kyllä sä joskus sen plussan saat" joo-oh nii-in joskus sitten.
Delfi, ONNEA HEI! :) Kiva kun kävit täällä huutelemassa. Lisäillään sinut maaliskuussa plussanneisiin seuraavan päivityksen yhteydessä. Minusta on niin mukava kuulla teistä listalta poistuneista, kun olette sitten plussailleet! Ja tosiaan saadaan tilastot näyttämään enemmän oikeaa elämää vastaavilta eli yrityksessä voi kestää :)
Vauva tulee kun on tullakseen. Mutta. Ei se aina tule. Ei kaikille. Itse olen ensimmäiset 4 kiertoa hyvinkin rauhassa odotellut ilman poppaskonsteja. Sitten lisäillyt öljyjä, vitamiineja ja vähentänyt kahvia. Ovistestailun aloitin vasta yk8. Seksi on maittanut. Joo. Mutta kyllä te jotka alatte olla jo yk7 tai enemmän ymmärrätte, että ei se aina enää sen jälkeen ole itsestäänselvä asia. Että tekisi aina mieli just silloin kun kannattaisi. Tai että jaksaa olla vällyjen välissä jokatoinen päivä ympäri kierron niinkuin aluksi. Vaiherikasta tämä yrityksen venyminen on jos ei muuta :D Ja pitää muistaa, että kaikille ei luomuvauvaa suoda, vaikka mitä tekisi tai olisi tekemättä. Olkaa armollisia itsellenne ja muille. Ja kun mietitte aiemmin, miten paha mieli tulee vauvauutisista. Itse kuulun ehdottomasti omassa elämässäni niihin, jotka hymyillen onnittelevat, mutta tekisi mieli itkeä oman tilanteensa vuoksi. Silti mietin, kuinka harras toive se vauva on ollut niille vanhemmille? Oikeasti. Kuinka helposti se vauva on oikeasti saanut alkunsa, vaikka mitä muille kerrotaan? Tai kenen mieli muuttuu alakuloiseksi sitten kun minä tai sinä kerrotaan omasta raskaudesta? Sitä kun ei voi tietää.
Aurinkoenerginen Legolatar kp 6/30 yk11
Huomenta!
Onnea piki pikille ja muillekkin jotka ovat saaneet plussan :) hienoa!
Sain minäkin viime lauantaina, mutta kesken meni vissiin sekin :( 2 menkat kahteen viikkoon ja outo tunne "menkkojen"aikana, joten testasin ja plussaa näytti. Lääkäriin käy nyt tämän naisen tie veritestiin ja katotaan mitä lääkäri jatkosta tuumailee... Yulen suttrn kertomaan mitä ihmettä nyt tapahtuu...
Ciira
Niin ja tervetuloa mukaan uusille minunkin puolestani :)
Legolatar, kyselit tuosta plussanneiden ryhmästä. Toiminnassa se siellä on ja itsekin sinne liityin plussattuani, mutta suurin osa siellä alkaa olemaan raskaudessa jo niin pitkällä (lasketut ajat piakkoin käsillä), että itse en ainakaan ole siellä osannut hirveästi kirjoitella alkuraskauden vaivojeni kanssa. Ryhmissä on kuitenkin tosi paljon aktiivisia ryhmiä lasketun ajan kuukauden mukaan ja minulle se on ollut mieluinen vaihtoehto kun kaikki ryhmäläiset on sen verran samassa vaiheessa menossa :)
Keväisiä plussatuulia kaikille <3 Tää on niin ihana ketju ja tuli itsellenikin tärkeäksi, vaikken kovin kauaa varsinaisesti mukana ehtinyt ollakaan, että käyn edelleen monta kertaa viikossa tsekkaamassa teidän kuulumisia :3
Himja87 rv 11+4
Äsken tein ovistestin ja selkeä plussa tuli. Juuri sopivasti päivälle, jolloin petihommiin ehtii vasta puolen yön aikoihin - jos silloin enää jaksaa :p Ehkä ne toissapäiväiset simpat ovat vielä hengissä ja odottelemassa...
Pakko muuten mainostaa (taas) noita Sofi-testejä. Minulle on nyt kahdessa kierrossa tullut niillä erittäin selkeät plussat ja muina päivinä viivoja saa hakemalla hakea. Eli jos muun merkkisistä testeistä ei saa selkoa ja digitestien hinta hirvittää, niin kehotan kokeilemaan Sofeja :) Mulla on viisi digitestiä odottamassa, mutta ne ovat nyt turhia kun Sofit hoitavat hommansa niin hyvin. Sanokaa jos on ollut ongelmia Sofien kanssa, että saadaan muitakin käyttökokemuksia.
Samaa mieltä kuin Himja! Liityin ryhmään, mutta juttua on hiiirmu paljon, enkä oikein päässyt enää mukaan, koska monet jo synnytyksen kynnyksellä ja alkuraskauden jutut on ikään kuin jo puitu. Meitä toki siellä saattaa olla, mutta tuntuu hassulta tunkea väliin. Päätin lopulta erota ryhmästä kokonaan. LA-kuukausiryhmät on paljon parempia juurikin siksi, että kaikki samassa vaiheessa ja näin kokemukset, ongelmat ja ilonaiheet hyvin samanlaisia eikä siksi tunne jäävänsä jalkoihin.
Onnea muuten plussanneille ja Legolattarelle suuren suuri halaus! <3
Lefemme 13+1
Niin ja hei! ILLUSIA! Vieläkö kurkit Haikaroista tälle puolelle? Mitä sulle kuuluu?
Kiitos paljon kaikille!! <3
Yritetään vielä sisäistää asiaa että meilläki saataisi jouluna oma nyytti olla.. :) Neuvolaan aika varattuna. 5.5 vasta.. onneksi on töitä niin jospa se aika kuluisi nopeampaa.
CIIRAlle paljon voimia ja tarrasukkia!! Jospa siellä kyytiläinen pitäisi tiukasti kiinni ja pysyisi kyydissä mukana!!
Muille PALJON plussatuulia!!<3
Olette ajatuksissani! <3 Ja enhän minä täältä pois osaa olla.. :)
Savannah85
Tervetuloa uusille!! :)
Taas parin hiljaisen ja lapsiajatuksista rentoutuneena olen täällä taas!
No, minulla tuskin tässä kierrossa on onnistumista tapahtunut, sillä lapsentekopuuhat ovat olleet hyvin rentoja, en ole ajatellut ovulaatiota ollenkaan. Ja pieniä kuukautiskipuja tuntuu jo. Ylihuomenna pitkällä kierrolla vuodon pitäisi alkaa. Tsemppiä kaikille!
Dindinden
Samaa mieltä Sofi ovistesteistä. Ovispäivinä tosi selkeät plussat ja muina päivinä saa viivoja hakemalla hakea.
Onnea kaikille plussanneille, sekä ovis- että raskaustestiplussalaisille! Mulla vaihtui kp 34 => kp 1. Testasin negaa kp 32, kun iski migreeni ja mietin otanko Panadolia, Panacodia, Buranaa vai Imigrania. Muuten olisin testannut vasta ens viikonloppuna. Silloin kun olin neuvolassa töissä, niin suositeltiin testaamista sitten, kun menkat on viikon myöhässä. Jos malttaisi sitten siihen asti odotella. Näköjään kierto on pidentynyt 33 päivää mitä se oli ennen ensimmäistä raskautta. Tai silloin se oli vaan se yksi ja seuraavasta tulin raskaaksi. Ei mennyt tällä kertaa samalla tavalla. Mielenkiinnolla odotan seuraavia menkkoja, kovin lyhyiksi ja niukoiksi ovat ainakin muuttuneet.
Starling (40 v.) kp 3/33 yk 3
Onnea plussanneille!
ON täällä kovin menkkamaisia tuntemuksia, vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta sunnuntaina. Nyt siis dpo 10 ja tuo luteaalivaihe mulla siis viimeisen vuoden ollut 14-16 pvää, eli pidemminkin pitkä kuin lyhyt.. et mitäköhän tämä meinaa? Aamulämpökin oli vähän laskent, mutta ei siis ovista edeltävälle tasolle, niinkuin minulla tapahtuu kun menkat alkaa.. jostain luin että keltarauhanen surkastuu n 4 päivää ennen menkkoja, ja silloin voi aamulämpö vähän laskea, ja jos raskaus on alkanut niin se nousee udestaan kun raskaushormoonitaso nousee.. onko kenelläkään tietoa tällaisesta?
Ainoa "raskausoire" mikä on, niin on lievä närästys, mikä tosin voi myös johtua pääsiäise herkutteluista.. jotenkin toivois että vois tähän vauvaprojektiin suhtautua vähän rennommin, mutta kun ei malta :D
Miinuska15 kp 27/30-40 dpo10 yk1
Hei kaikille ihanille naisille, jotka jaksatte täällä kirjoitella niin ahkerasti! :) Itsekkin kävin täällä ehkä noin kuukausi sitten muutaman kerran kirjoittelemassa, mutta jätin sitten sepostukset väliin, niiden papakoiden ja muiden juttujen takia. Olen kyllä valehtelematta käynyt joka päivä lukemassa teidän kuulumiset. :D Mutta nyt olemme saaneet läkäriltä luvan aloitella yritystä. Jos vaan vielä mahtuu mukaan, niin tulisin mielelläni. :)
Eli olen 25-vuotias kahden lapsen äiti. Ja nyt miehen kanssa toivoisimme sitä kolmatta mussukkaa täydentämään meidän perhettä. Vähän haikealla mielellä lähden aloittamaan yritystä, kun todennäköisesti tämä yritys/raskausaika jää sitten minun viimeiseksi. (Lapsiluku olisi täynnä.) :)
Nyt olisi kp12 meneillään. Mietiskelen täällä noiden ovistestejen kanssa. Just tein yhden ja negatiivinen tuli. Tosin en positiivista odottanutkaan. Vanhemmista lapsista tärppipäivä on aina ollut kp18. Halusin vain vähän aikasemmin alkaa testailla, jos vaikka h-hetki olisi muuttanut ajankohtaa. :) (Ei kai sitä koskaan voi tietää.) Mulla on yleensä ollut tosi epäsäännölliset kierrot. Nyt ovat muutaman kerran pysyneet tuossa kp29-31 tienoilla. Nyt pitäis jaksaa odotella sitä positiivista ovistestin tulosta.
Hurjasti onnea kaikille plussan saanneille ja toivotaan, että tässä keväällä tulee vielä tosi kova plussatuuli, joka niitä viivoja testeihin puhaltaa!! :)
Aliisia kp12/29-31 yk1
Heippa mahtuisiko vielä mukaan kuumeilemaan esikoista? Ensiksi toivon kaikille plussia <3
Täällä yritystä ollut 11/14 lähtien ja 11/14 varhainen KM. 10/14 aloitin 3kk terolut kuurin(kierron säännöllistämiseen), josta jäi 1kk (12/14) ottamatta kätilön neuvosta KM jälkeen. Koska kierto ilmeisesti toimi jo kivasti, kun raskautuminen oli mahdollista. KM jälkeen ensimmäiset kuukautiset 10.1 jonka jälkeen kierto on ollu sen 28päivää. Paitsi nyt, viime kuukautiset olivat 8.3 ja ovulaatio 22.3-23.4 aikana. 6Päivää ovulaatiosta tunsin lamauttavaa kipua ja sen seurauksena ilmeisesti tuli pieni veri tahra pikkuhousuihin, tietysti oletin kiinnittymistä. Ovulaation jälkeen myöskään tissit eivät olleet YHTÄÄN kipeät vaikka ne aina on ovulaatiosta kk saakka. No tietysti olin jo melkein varma, että tässä vihdoin ollaan raskaana. Todella tissikipu alkoi keskiviikkona 1.4 ja on siitä asti vain kipeytynyt lisää, varmaan jo kaksi kuppia suuremmat rinnat :D Tietenkin tämä randomisti alkanut tissi kipu lisäsi vain toiveita raskaana olemisesta. Oireina on : valtava tissi kipu, raajakipu etenkin nivusissa, tajuton väsymys, äkäisyys, kummalliset tunteet kohdulla ja oikeassa munasarjassa, myös kuukautismaisia kipuja ollut mahdollisesta kiinnittymisestä saakka. Eilen päätin tehdä ovis testin, jostain luin, että se saattaa joillain näyttää raskauden ja joillain ei. No tuloksena sain perus ovis negan kaksi eri vahvuista viivaa. No tietenkin olin varma, että taas vaan kierto sekaisin ja raskaana ei olla. Mies pitää ihan hölmönä, kun suostu tekemään raskaustestiä vaan luotan ovulaatio testiin. Mulla sen eilisen ovis negan jälkeen tuli vaan vahva tunne, että omaa lasta en tule saamaan. Tiedän, että jos teen rtestin tulos nega, mutta en siltikään halua pettyä. Haluaisin tietää, miksi tämä tissikipu alkoi näin yhtäkkiä ja ovat näin kipeät, mistä tämä järjetön väsymys yhtäkkiä ja ennenkaikkea MISSÄ kuukautiset on? Ne ihanat kuukautiset jotka oppivat tulemaan säännöllisesti. Ihmettelen myös mikä tämä yhtäkkinen äkäisyys on? Yleensä en näin paha ole kk aikaan :D Mitäs te olette mieltä? Pitäisikö vain kiltisti odottaa ja jos ei starttaa niin hakea apteekista uusi tero kuuri, minkä lääkäri kirjoitti varmuuden vuoksi KM jälkeen. Hmph.
Minä 22v ja mies 26v. Kummallakin esikoinen haaveissa.
Soffie kp 31/28, ya 11/14, yk 6