Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen täysin kylläsrynyt suurimpaan osaan muista äideistä

Vierailija
05.04.2015 |

Olen viimeisen 8 vuoden aikana tavannut paljon paljon äitejä, lapseni kavereiden vanhempia. Hiekkalaayikolla jo alkoi se muiden öitien mollaamimen ja omien lasten kehuminen ja vertailu muihin lapsiin. Sama meno jatkuu koko ajan. Miesten ollessa lasten kanssa ei tällaista ole. Ovat paljon rennommin. Puistotreffit muiden äitien kanssa on aina samaa lapsista ja niiden osaamisista jaaruttelua, eikö joskus voisi puhua jotain muuta! Sitten vielä arvostellaan suoraan päin naamaa, jos oma 7v lapsi leikkii miekkailua tai pyssyleikkejä, ettei se ole normaalia. Käsittääkseni on, ainakin Sinkkosen ja Keijo Tahkokallion mielestä. Voi kun löytäisi jostain jonkun öidin, joka ei alkaisi sitä muiden haukkumista selän takana ja toisten lasten haukkumista ja arvistelua, vaikka aihetta olisikin, miksei voi pitää mölyjä mahassaan!

Kommentit (387)

Vierailija
141/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan järjestää vuosittaiset äitiyskisat, jotta nämä "sinua vain harmittaa kun muut ovat parempia äitejä kuin sinä"-jankkaajat saisivat sitä julkista tunnustusta ja kehuja, joita selvästi kaipaavat. Joku ulkopuolinen taho voisi laittaa kaikki Suomen äidit paremmuusjärjestykseen niin ei tarvitsisi aaveellä kenenkään itkeä, että muut ottaa liian rennosti ja ylisuorittajia kiusataan. Saan liki päivittäin kehuja lapsistani ja äitiydestäni ulkopuolisilta, ja tiedän lähipiirini arvostavan tapaani olla äiti. Kaikessa en onnistu, tiedostan virheeni ja teen parhaani, mutta en kieri itsesäälissä jos näen toisen onnistuvan jossain paremmin - myöskään en tunne itseäni yhtään paremmaksi ihmiseksi tai äidiksi jos näen jonkun hoitavan hommansa vanhempana surkeasti, lähinnä säälin lasta. Ilmeisesti täällä nyt on joukko hyviä äitejä, joilla on paha mieli kun heidän erinomaisuuttaan ei noteerata ja vielä kaiken päälle yritetään ymmärtää niitä, jotka vievät lapsen virikehoitoon tai antavat joskus eineksiä tai jotka joskus väsyneenä tiuskivat lapsilleen. Mitä jos te keskittyisitte vaan nauttimaan hyvin sujuneesta kasvatustyöstä ettekä murehtisi täällä muiden vanhemmuutta?

Vierailija
142/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:54"]

Nuo rennolla asenteella (mistään välittämättä) elävät äidit ovat ärsyttäviä. Ollaan oikein ylpeitä siitä, ettei yritetä eikä panosteta. Koska "kukaan ei ole täydellinen" tai "olen vain ihminen". Sitten kun lapsesta tulee "hankala murrosikäinen", niin ihmetellään huuli pyöreänä että mitenkäs tässä nyt noin kävi, lapsihan on ihan kauhea hullu. Minä niin kaikkeni yritin (en hoitanut, ollut läsnä, tarjonnut terveellistä ruokaa ja elämäntapaa, olin väsynyt/masentunut päihteiden käyttäjä), en ole täydellinen mutta silti paras äitimammanen lapselleni. Kyllä ne muutkin äidit ihan samanlaisia on, näkevät vielä, minulla oli vaan niin vaikea tilanne jne. Selityksiä kyllä löytyy.

[/quote]

Pääsimme siis näin kärjistettyyn skenaarioon soseista ja pitkistä vaunulenkeistä? :) Hei, josko nyt rauhoittuisitte itse kukin? Soseet tai edes pitkät vaunulenkit eivät oikeasti ole niin iso juttu, että pitäisi alkaa tehdä tällaisia elämää suurempia vertailuja hyvästä ja huonosta vanhemmuudesta. Kyllä: on perheitä, joissa ei välitetä lapsen hyvinvoinnista p-kan vertaa. Kyllä, on äitejä, jotka tekevät kaiken ja vielä enemmänkin toisella kädellä siinä sivussa vaaliessaan samalla parisuhdetta.

Onko tässä nyt tarkoitus tehdä näitä hyviä juttuja siksi, että äiti saa mahdollisimman kirkkaan kruunun, vai siksi, että lapsi saa hyvät lähtökohdat elämään? Ja mitä tulee tuohon "Kaikki äidit eivät ole yhtä hyviä": joo-oh, muista äideistä on helppo tehdä susia lapsilleen, kun poimii vain tarpeeksi raflaavia huomioita. Käsi ylös se äiti, joka ei joskus käytä alkoholia, joskus syötä lapselleen einestä tai korviketta, joskus siivoa vähän huonommin ja joskus skippaa vaunulenkit! Eiköhän meissä kussakin ole epätäydellisyyttä - ja sen sanominen ääneen ei tarkoita, että ylistäsi näitä ääripään ongelmavanhempia. :)

Allekirjoittaneella tulee varmaan lapsensa kanssa ihan tarpeeksi ihmettelyä ilman tätä äitiyshifistelyäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:37"]

Miksei saisi arvostella? Kyllähän jokainen arvostelee ainakin mielessään toisia, tekopyhää väittää muuta. Kyllä huonoja ratkaisuja on ihan ok kritisoida, eikö sinua esim. ihmetyttäisi äiti, joka on kännissä lasten nähden?

[/quote]

Oikeasti. :) Ymmärtäisin, jos tässä keskustelussa jankattaisiinkin siitä, saako äiti olla kännissä lapsensa edessä tai että saako hän vetää huumeita tai jotakin yhtä kärjistettyä. Mutta miten ihmeessä pääsimmekään näihin teemoihin soseista ja vaunulenkeistä?

Vierailija
144/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen valittaa, että täällä aina lytätään. 

Hän valittaa, että äitiys on tabu, ja hänellä pitää olla oikeus kertoa olevansa paras ja lytätä muita. Eli vaatii sitä itselleen, mistä haukkuu muita, eli oikeutta lytätä...

Pitäisiköhän sinun nelonen tehdä sellainen pistetaulukko vanhemmuudesta, jossa korkeat pisteet tulee asioista, joissa koet olevasi onnistunut. 

Kuten:

Imetys 12-15 kk:100 pistettä

soseiden teko itse: 100 pistettä

jaksat kävellä: 1 piste jokaisesta kilometristä/lapsen ensimmäinen vuosi

itsetunto: 

lähesyys:

huono katse ja lyttääminen tupakoiville äideille: 20 pistettä

huono katse ja lyttääminen jos jonkun toisen lapsella räkä poskella /eriparivaattet/epäsopivat värit: 20 pistettä

imetys yli 2v: -10 pistettä (mistä vetoa että nelonen ei halua katsella muiden paljastelua ja häntä alkaa oksettaa ja tuntua pedotouhulta jos menee tietyn iän yli)

Höh, ei onnist minulta, mutta ap voisi tehdä tällaisen kirjasen. Peukutuksista päätellen ostajia riittää, jollei ap jollainkonstilla peukuta itseään yli 1 kertaa. Mutta siinä tapauksessa ap voi itse ostaa omat kirjasensakin...

Vierailija
145/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulee pisteitä ap:n mainitsemista itsetunnosta ja läheisyydestä ja läsnäolosta?

Vierailija
146/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:37"]Miksei saisi arvostella? Kyllähän jokainen arvostelee ainakin mielessään toisia, tekopyhää väittää muuta. Kyllä huonoja ratkaisuja on ihan ok kritisoida, eikö sinua esim. ihmetyttäisi äiti, joka on kännissä lasten nähden?
[/quote]
Ja tämähän on sitten ihan verrannollinen siihen tekeekö soseet itse vai ei.
Edelleen odotan niitä kriteereitä joilla se äitiyden paremmuus mitataan. Kun täällä hehkutetaan että joku on jossain osa-alueissa parempi kuin toinen. Mutta niitä ei vain kuulu. Käsketään googlettaa ja viitataan johonkin yleiseen tietoon. Aika epämääräistä. Mä haluan nyt ne tarkat kriteerit julki, että voin sitten ruveta maailman parhaaksi äidiksi. Ja toki kilpailen sitten vain itseni kanssa. (Ilmeisesti teeskennelty nöyryys on ainakin yksi kriteeri). Tähän mennessä on ilmennyt vahvimmin omatekoset soseet ja ulkoilman saamisesta huolehtiminen kriteereiksi. Ja imetys tietenkin. Nämä läpäisen leikiten. Mutta kuinka pitkä imetys, se on epäselvää..? Kun suositukset vaihtelee. Mä en missään nimessä halua pilata mun itseni kanssa kilpailua sillä että lopetan väärässä kohdassa. Kun jotkut sanoo että taaperon imetys on haitallista ja jotkut taas suosii sitä. Googlesta ei löytynyt yksiselitteistä vastausta tähän. Niin että voisko nyt joku nää kriteerit tietävä ystävällisesti listata ne tänne. Kiitos jo etukäteen!

Vierailija
147/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:37"]

Miksei saisi arvostella? Kyllähän jokainen arvostelee ainakin mielessään toisia, tekopyhää väittää muuta. Kyllä huonoja ratkaisuja on ihan ok kritisoida, eikö sinua esim. ihmetyttäisi äiti, joka on kännissä lasten nähden?

[/quote]

Oikeasti. :) Ymmärtäisin, jos tässä keskustelussa jankattaisiinkin siitä, saako äiti olla kännissä lapsensa edessä tai että saako hän vetää huumeita tai jotakin yhtä kärjistettyä. Mutta miten ihmeessä pääsimmekään näihin teemoihin soseista ja vaunulenkeistä?
[/quote]

Tässähän oli keskusteltu hyvästä vanhemmuudesta eikä soseista ja vaunulenkeistä. Liittyy ihan olennaisesti tuo vanhempien päihteidenkäyttö siihen, siksi esimerkkinä.

Vierailija
148/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:44"]4 jatkaa...Jos yhtään osaan oikein veikata, niin viestini nosti monella karvat pystyyn. Eli sitä puolustuskannalle menemistä juuri ihmettelen ja haluan nostaa asian esille. Miksi se, että joku jaksaa tehdä asiat paremmin kuin moni muu ja kehtaa vielä jopa kannustaa muitakin yrittämään, on toisille punainen vaate?
[/quote]
Just tuo siinä on. "Jaksaa tehdä paremmin", "vaikea kodata sitä, ettei ole tehnyt kaikkeaan lapsensa hyvinvoinnin eteen" miksi sun tapa olisi parempi, miksi sun pitää koettaa saada muita samaan muottiin. Voihan sitä sanoa, että oletko kokeillut tehdä soseita itse, mutta jos sen menee esittämään tuolla et tee kaikkeasi jos et tee soseita itse vaan syötät teollista ruokaa, todellakin saa kenet tahansa takajaloilleen. Tosi moni näistä äideistä esittää tän pohjimmiltaan hyvää tarkoittavan ajatuksensa tavalla, joka kyseenalaistaa toisen äitiyden ja kyvyn huolehtia lapsestaan.

Vierailija
149/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:02"]Paljonko tulee pisteitä ap:n mainitsemista itsetunnosta ja läheisyydestä ja läsnäolosta?
[/quote]

Varmasti paljon, mikäli ei karju lapselle siinä välissä tai käytä fyysistä/henkistä väkivaltaa, ja on läsnä selvinpäin. Ovatko jotkut vanhemmat todella noin vieraantuneita todellisuudesta? Ei ymmärretä mikä on hyvää vanhemmuutta?

Vierailija
150/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:37"] Miksei saisi arvostella? Kyllähän jokainen arvostelee ainakin mielessään toisia, tekopyhää väittää muuta. Kyllä huonoja ratkaisuja on ihan ok kritisoida, eikö sinua esim. ihmetyttäisi äiti, joka on kännissä lasten nähden? [/quote]

Oikeasti. :) Ymmärtäisin, jos tässä keskustelussa jankattaisiinkin siitä, saako äiti olla kännissä lapsensa edessä tai että saako hän vetää huumeita tai jotakin yhtä kärjistettyä. Mutta miten ihmeessä pääsimmekään näihin teemoihin soseista ja vaunulenkeistä? [/quote] Tässähän oli keskusteltu hyvästä vanhemmuudesta eikä soseista ja vaunulenkeistä. Liittyy ihan olennaisesti tuo vanhempien päihteidenkäyttö siihen, siksi esimerkkinä.

[/quote]

Mutta hieman kevyemmällä tasolla kuin nämä ääripäät, koska meistä ei varmasti kukaan väitä, että alkoholistivanhempi olisi tasan masan yhtä hyvä kuin soseita keittelevä vaunulenkkeilijä... ellei nyt sitten halua lukea jokaista kommenttia aivan sanasta sanaan kirjaimellisesti ja tehdä aivan älyttömiä johtopäätöksiä.

Ja alun perinhän tässä on ollut kyse äitien kilpailuasetelmasta keskenään. Kuka on ponnistellut eniten ja sitä rataa. Eiks je? 

Vierailija
151/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:37"]Miksei saisi arvostella? Kyllähän jokainen arvostelee ainakin mielessään toisia, tekopyhää väittää muuta. Kyllä huonoja ratkaisuja on ihan ok kritisoida, eikö sinua esim. ihmetyttäisi äiti, joka on kännissä lasten nähden?
[/quote]
Ja tämähän on sitten ihan verrannollinen siihen tekeekö soseet itse vai ei.
Edelleen odotan niitä kriteereitä joilla se äitiyden paremmuus mitataan. Kun täällä hehkutetaan että joku on jossain osa-alueissa parempi kuin toinen. Mutta niitä ei vain kuulu. Käsketään googlettaa ja viitataan johonkin yleiseen tietoon. Aika epämääräistä. Mä haluan nyt ne tarkat kriteerit julki, että voin sitten ruveta maailman parhaaksi äidiksi. Ja toki kilpailen sitten vain itseni kanssa. (Ilmeisesti teeskennelty nöyryys on ainakin yksi kriteeri). Tähän mennessä on ilmennyt vahvimmin omatekoset soseet ja ulkoilman saamisesta huolehtiminen kriteereiksi. Ja imetys tietenkin. Nämä läpäisen leikiten. Mutta kuinka pitkä imetys, se on epäselvää..? Kun suositukset vaihtelee. Mä en missään nimessä halua pilata mun itseni kanssa kilpailua sillä että lopetan väärässä kohdassa. Kun jotkut sanoo että taaperon imetys on haitallista ja jotkut taas suosii sitä. Googlesta ei löytynyt yksiselitteistä vastausta tähän. Niin että voisko nyt joku nää kriteerit tietävä ystävällisesti listata ne tänne. Kiitos jo etukäteen!
[/quote]

On verrannollinen. Vain huonomman tason vanhemmat ovat kännissä lasten seurassa. Tuo on varmasti tärkeämpi kriteeri kuin itsetehdyt soseet. Kysy vaikka lastensuojelun sossulta jos et usko. Siinä sinulle yksi kriteeri listaasi, muut voivat jatkaa.

Vierailija
152/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:37"] Miksei saisi arvostella? Kyllähän jokainen arvostelee ainakin mielessään toisia, tekopyhää väittää muuta. Kyllä huonoja ratkaisuja on ihan ok kritisoida, eikö sinua esim. ihmetyttäisi äiti, joka on kännissä lasten nähden? [/quote]

Oikeasti. :) Ymmärtäisin, jos tässä keskustelussa jankattaisiinkin siitä, saako äiti olla kännissä lapsensa edessä tai että saako hän vetää huumeita tai jotakin yhtä kärjistettyä. Mutta miten ihmeessä pääsimmekään näihin teemoihin soseista ja vaunulenkeistä? [/quote] Tässähän oli keskusteltu hyvästä vanhemmuudesta eikä soseista ja vaunulenkeistä. Liittyy ihan olennaisesti tuo vanhempien päihteidenkäyttö siihen, siksi esimerkkinä.

[/quote]

Mutta hieman kevyemmällä tasolla kuin nämä ääripäät, koska meistä ei varmasti kukaan väitä, että alkoholistivanhempi olisi tasan masan yhtä hyvä kuin soseita keittelevä vaunulenkkeilijä... ellei nyt sitten halua lukea jokaista kommenttia aivan sanasta sanaan kirjaimellisesti ja tehdä aivan älyttömiä johtopäätöksiä.

Ja alun perinhän tässä on ollut kyse äitien kilpailuasetelmasta keskenään. Kuka on ponnistellut eniten ja sitä rataa. Eiks je? 
[/quote]

Joillekin sekin vaatii suuria ponnisteluja, että voi tarjota lapsilleen turvallisen, päihteettömän lapsuuden. Ikävä kyllä...

Vierailija
153/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti pystynyt lukemaan koko ketjua, joten pahoitteluni, jos joku on jo nostanut samoja asioita esille.

On ihan totta, että jotkut vertailevat ilkeämielisesti tai arvostelevat toisen äitiyttä todella pienten, yksittäisten asioiden perusteella. MUTTA uskon paljon tästä kehuskelusta ja arvostelusta olevan kuulijan korvassa. Esikoisen äitinä minusta on mukava keskustella muiden äitien kanssa lasten kehitysvaiheista ja vaikkapa nukkumisesta. Ihan vain siitä syystä, että itsellä ensimmäinen lapsi, eikä lähipiirissä ole montakaan äitiä, keneltä näistä voisi keskustella. Tarkoitukseni ei siis suinkaan ole tehdä mitään listaa paremmuusjärjestyksestä, eikä vanhempien taidoista, vaan ainoastaan jakaa kokemuksia. Itse en koe leuhkimisena vaikkapa sitä, että jonkun lapsi osaa käydä potalla iässä x tai on alkanut kävellä hyvin aikaisin. En kuitenkaan koe tarvetta myöskään mitenkään salailla lapseni hyvää yöunta tai sitä että teen valtaosan soseista itse ja luomutuotteista.

Omalla kohdallani vauva ja hänen kehityksensä ovat paljon puheissa siitä yksinkertaisesta syystä, että ollessani vielä hoitovapaalla, hän on elämäni keskiössä. Vaikka kertoisinkin jollekin, että vauvani on oppinut pinsettiotteen, kerron sen siksi, että se on niitä meidän "kuulumisia" en siksi, että haluaisin jotenkin tuoda ilmi lapseni ylivertaisuutta tai jollain tavalla rumasti vertailla muihin vauvoihin. Kun välillä tuntuu, ettei lapsista saisi puhua mitään, ilman että joku ottaa sen kehuskeluna tai muiden lyttäämisenä. Kun esimerkiksi lapsen oppimat uudet asiat ovat aina siinä hänen kehityskaaressaa uusia. Kyllä vanhempi mielestäni saa olla tyytyväinen ja ylpeäkin, jos lapsi on oppinut jonkin -itselleen- uuden taidon.

vanhemmuus koostuu lukuisita pienistä asioista, joten mielestäni kukaan ei pysty sanomaan, mikä on ainoa oikea tapa olla vanhempi tai onko joku toista parempi (pl sellaiset marginaalitapaukset, jotka laiminlyövät lastensa perustarpeita tai ovat emotionaalisesti kylmiä lapsilleen). Kun toinen voi olla toisessa asiassa parempi ja toinen toisessa.

Itse yritän tehdä sellaisia valintoja, joiden takana voin seistä, vaikka joku muu olisikin eri mieltä. Ja hyväksyä myös sen, että minäkin olen vain ihminen, enkä pysty olemaan lapselleni niin täydellinen äiti kuin haluaisin. Mielestäni jokaisen kannattaisi siis myös opetella hyväksymään toisten mielipiteet ja olemaan välittämättä niistä. Jos vaikkapa syöttää lapsellensa purkkiruokaa, ja on sitä mieltä, että se on lapselle hyvää ravintoa, niin eihän sitä tarvitse pahastua siitä, jos toinen valitseekin itsetehdyt ruuat.

Vierailija
154/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas sentään tätä keskustelua. 

http://img.pandawhale.com/52371-that-escalated-quickly-AF54.jpeg
Jätän tämän vain tähän. :)

Vierailija
155/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt vaan jotkut ylilaudan jonnet nauravat amisviiksiinsä keksittyään ikiliikkujana toimivan trollin: Superäidin, joka silleen ohimennen on sitä mieltä että on parempi kuin muut kuin teki itse soseet ja reippaasti vaunulenkkeili ja kaikki muut ovat vain kateellisia röökimutseja. Onnea, en olisi keksinyt näin ovelaa provoa itsekään! Täällä me välillä purkkiruokaa tarjoavat äidit sitten kilpaa jankutetaan että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin lapsiaan laiminlyövä juoppo ja tämä eeppisiin mittasuhteisiin kasvanut mystinen nelonen, joka ei vaivaudu vastaamaan kuin niihin kysymyksiin jossa voi korostaa omaa viattomuuttaan; "ajattelen vain lapseni hyvinvointia, miksi minua kiusataan sen takia". Ehkä jätetään nyt pojat leikkimään keskenään ja mennään me toistenlaisten lapsellisten touhujen pariin.

Vierailija
156/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:23"]

Täällä nyt vaan jotkut ylilaudan jonnet nauravat amisviiksiinsä keksittyään ikiliikkujana toimivan trollin: Superäidin, joka silleen ohimennen on sitä mieltä että on parempi kuin muut kuin teki itse soseet ja reippaasti vaunulenkkeili ja kaikki muut ovat vain kateellisia röökimutseja. Onnea, en olisi keksinyt näin ovelaa provoa itsekään! Täällä me välillä purkkiruokaa tarjoavat äidit sitten kilpaa jankutetaan että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin lapsiaan laiminlyövä juoppo ja tämä eeppisiin mittasuhteisiin kasvanut mystinen nelonen, joka ei vaivaudu vastaamaan kuin niihin kysymyksiin jossa voi korostaa omaa viattomuuttaan; "ajattelen vain lapseni hyvinvointia, miksi minua kiusataan sen takia". Ehkä jätetään nyt pojat leikkimään keskenään ja mennään me toistenlaisten lapsellisten touhujen pariin.

[/quote]

Tuliko nyt parempi olo? Toisin tekevät on nyt alennettu ylilaudan pojiksi vaan, että mennään me oikeat äidit nyt muualle. 

Olet naurettavan huono itsetuntoinen! 

Vierailija
157/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihan hyvä tavallinen purkkiruokaa syöttävä mamma ei selvästikään halua uskoa, että äitejä on vaikka minkälaisia, jopa häntä parempiakin. Kaikki eivät ole vain yhtä hyviä.

Vierailija
158/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:23"]

[/quote]

Tuliko nyt parempi olo? Toisin tekevät on nyt alennettu ylilaudan pojiksi vaan, että mennään me oikeat äidit nyt muualle. 

[/quote]

Kellehän täällä ne toisin toimivat on isompi ongelma? Kuules nyt keittiöpsykologi, te omaa paremmuuttanne joka viestissä jankuttavat olette ainoita joiden itsetunnossa on ongelmia. Se, että jotkut eivät jaa kaikkia näkemyksiänne ei tarkoita että he kannattaisivat vanhempien kännäämistä, lasten laiminlyöntiä tai itse olisivat alemmuutta potevia epäonnistuneita äitejä.

Vierailija
159/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:27"]Tuo ihan hyvä tavallinen purkkiruokaa syöttävä mamma ei selvästikään halua uskoa, että äitejä on vaikka minkälaisia, jopa häntä parempiakin. Kaikki eivät ole vain yhtä hyviä.
[/quote]

Tai jos joku muka on parempi, niin on trolli ylilaudalta! :D

Miehet nauraisivat tälle keskustelulle, josta on logiikka kaukana, eivät jaksa tälläisiin osallistua.

Vierailija
160/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:23"]

[/quote]

[/quote]

Kellehän täällä ne toisin toimivat on isompi ongelma? Kuules nyt keittiöpsykologi, te omaa paremmuuttanne joka viestissä jankuttavat olette ainoita joiden itsetunnossa on ongelmia. Se, että jotkut eivät jaa kaikkia näkemyksiänne ei tarkoita että he kannattaisivat vanhempien kännäämistä, lasten laiminlyöntiä tai itse olisivat alemmuutta potevia epäonnistuneita äitejä.
[/quote]

Sinulle näyttäisi olevan ongelma. Sinun mielestäsi äidit ovat yhtä samaa, harmaata massaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi