Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen täysin kylläsrynyt suurimpaan osaan muista äideistä

Vierailija
05.04.2015 |

Olen viimeisen 8 vuoden aikana tavannut paljon paljon äitejä, lapseni kavereiden vanhempia. Hiekkalaayikolla jo alkoi se muiden öitien mollaamimen ja omien lasten kehuminen ja vertailu muihin lapsiin. Sama meno jatkuu koko ajan. Miesten ollessa lasten kanssa ei tällaista ole. Ovat paljon rennommin. Puistotreffit muiden äitien kanssa on aina samaa lapsista ja niiden osaamisista jaaruttelua, eikö joskus voisi puhua jotain muuta! Sitten vielä arvostellaan suoraan päin naamaa, jos oma 7v lapsi leikkii miekkailua tai pyssyleikkejä, ettei se ole normaalia. Käsittääkseni on, ainakin Sinkkosen ja Keijo Tahkokallion mielestä. Voi kun löytäisi jostain jonkun öidin, joka ei alkaisi sitä muiden haukkumista selän takana ja toisten lasten haukkumista ja arvistelua, vaikka aihetta olisikin, miksei voi pitää mölyjä mahassaan!

Kommentit (387)

Vierailija
121/387 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mä en oo tuntenu tollasia äiti-ihmisiä. Joille äitiydestä tulee joku ihme juttu. Äitien kanssa jotka tunnen puhutaan yleisesti aikuisten asioista ja heitetään rentoa läppää, käydään shoppailee, syömässä, drinksuilla... Normaalia, niinkuin lapsettomien kavereidenkin kanssa. Mistä tollasia äitejä ees löytyy?

Vierailija
122/387 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen jälleen. Mielestäni on tabu, että äitiydessä jotkut onnistuvat paremmin kuin toiset. Niin on myös se, ettei äiti ole aina omille lapsilleen paras mahdollinen äiti. Ja jottei kukaan taas tästä repisi pieruverkkareitaan, niin totean, etten tarkoita ensimmäisellä itseäni ja pahamaineisia luomusoseitani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/387 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:57"]

Onneksi olen jo kauan aikaa sitten jättänyt taakseni hormonihuuruiset vuodet ja mammakerhoilut. Ei sen puolen, ei kukaan ole ikinä tullut minulle tyrkyttämään neuvojaan tai kritisoimaan toimintaani. Palstoilla meno on ollut paljon hurjempaa kuin mitä se on ikinä IRL ollut. Mutta mikäs sen hauskempaa kuin makuasioista tms mielipiteistä kiistely.

[/quote]

Joo, tosielämässä eivät äidit sano toisilleen sanaakaan. Kerhoissa kykitään yksin (miksi niissä muuten aina pitää istua lattialla). Leikkikentällä karataan toiseen päähän jos joku muu paikalle ilmaantuu.

Vierailija
124/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki eivät edes yritä. Mutta jos tarpeeksi yrittämistä on vaan vaunulenkit tai itse soseiden tekeminen kuten nelonen antaa ymmärtää, niin melkoinen joukko epäonnistuneita äitejä tässä maassa. Voisit myös yrittää ymmärtää vähän laajemmin.

Vierailija
125/387 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:26"]

Ei mua mitenkään häiritse, jos joku ottaa laukusta omat Tupperi-soseet kaupan purkin sijaan, tosin vähän huolettaa, onko se itse keitetty, pakastettu, sulatettu ja  puoli päivää laukussa kulkenut sose enää kovin turvallista lapselle. Bakteeripitoisuuksia kun näistä omista soseista ei kukaan mittaa, saati niiden ravintoarvoja tai koostumuksen sopivuutta.

[/quote]

Meille ei neuvolan terkkari tällaista suositellut, kun kysyttiin voisiko omaa ruokaa ottaa matkalle mukaan. Neuvoi ottamaan purkkiruokaa. Tuli tässä vaan mieleen. Ohjeesta huolimatta, aina kun näen jossain junissa jonkun kaivavan omat purkit lapselleen, niin ajattelen että nuo ovat kyllä jotenkin edistyksellisiä ja onnistuvat paremmin.

[/quote]

:DDD

Tää täyty olla sarkasmia.

[/quote]

No ei ole... Totta on että terkkari sanoi näin, ihmettelin sitä, kun olen luullut että ne ovat niitä ravinneköyhiä mössöjä. Että miksi niitä suosittelee. Sama suositteli myös hedelmäsosetta purkissa, ettei tule torjunta-aineita hedelmistä.

Alemmuudentunne taas tulee siitä, että joku kuitenkin uskaltaa niitä omia ruokia matkalle ottaa, vaikka terkkarimme mielestä ne pilaantuvat, ja me emme siis uskalla sen takia niitä siellä syöttää.

Vierailija
126/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:33"]

Niin, kaikki eivät edes yritä. Mutta jos tarpeeksi yrittämistä on vaan vaunulenkit tai itse soseiden tekeminen kuten nelonen antaa ymmärtää, niin melkoinen joukko epäonnistuneita äitejä tässä maassa. Voisit myös yrittää ymmärtää vähän laajemmin.

[/quote]

Nelonen itsekin on sanonut monta kertaa, ettei antanut ymmärtää niin. Minusta nuo olivat vain helppoja esimerkkejä siinä, että mitä voisin tehdä paremmin eikä mitään muuta. Pisaroita valtameressä, mutta yhtä tärkeitä kuin moni muukin pisara. 

Yritä itse nähdä kokonaisuuksia paremmin, jooko? 

Vierailija
127/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:33"]

[/quote]

Nelonen itsekin on sanonut monta kertaa, ettei antanut ymmärtää niin. Minusta nuo olivat vain helppoja esimerkkejä siinä, että mitä voisin tehdä paremmin eikä mitään muuta. Pisaroita valtameressä, mutta yhtä tärkeitä kuin moni muukin pisara. 

[/quote]

Niin, nelonen vain kuvitteli että sen takia muut pitävät häntä superäitinä ja kokevat alemmuutta, vaikka oli ainoa henkilö koko keskustelussa joka korosti omaa paremmuuttaan.
Noh, mä jätän nyt tän täydellisten äitien keskustelukerhon ja siirryn normaalien mutsien seuraan. Yhden lapsi on virikehoidossa, yhdellä on vähän lyhyt pinna, yksi syöttää eineksiä kolmena päivänä viikossa. En kuitenkaan näiden yksittäisten epäkohtien takia heitä osaisi tuomita, kas itsekin joskus erehdyn, mokaan ja väsyn.

Vierailija
128/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:17"]

Niin, joissain perheissä se valintakysymys saattaa olla se, viekö lapset Puuhamaata pidemmälle (tai edes Puuhaamahan) vai meneekö rahat luomuruokaan. Tai viekö esikoisen virikehoitoon vai äyskiikö tälle kotona kun onkin väsynyt vauvan kanssa valvomisesta. Tai viekö lasta harrastuksiin vai jättääkö ylityöt tekemättä ja pelaa vaikka pleikkaria lapsen kanssa yhteisellä ajalla. Sain aika monta hatunnostoa sinulta, kiitos siitä. En silti saa mitään kicksejä siitä, että tiedostan olevani parempi äiti kuin toiset. Korkeintaan olen huolissani kaikista heikompiosaisista lapsista, mutta heitä autan tosielämässä konkreettisesti, en syyllistämällä muita valinnoistaan av-palstalla. Neljä onnellista, tervettä ja upeaa lasta riittävät mulle todistukseksi omasta onnistumisesta - vaikka saavatkin silloin tällöin pakasteesta pinaattikeittoa.

[/quote]

Kaikki eivät edes yritä! Niukkuus on tuttua melkein jokaiselle maailman kansalaiselle, että pitää valita tekeekö olemassa olevalla rahalla tai ajalla mitä. Mutta kun on vanhempia jotka eivät edes yritä, ja jotka ylpeilevät sillä että menevät sieltä mistä aita on matalin.

Mitä sitten jos syötte joskus pinaattikeittoa? Mitä sitten, jos joku tekee välillä ylitöitä? Mitä sitten, jos tänä vuonna ei ole varaa muuhun kuin Puuhamaahan? Pointti oli se asenne, halu, tarve yrittää parhaansa suurimman osan ajasta eikä vain kerran vuodessa keskellä kesää. 

Inhoan ihmisiä, jotka nostavat kädet pystyyn ja sanovat etteivät muka osaa tai jaksa tai kykene. Inhoan ihmisiä, jotka ovat ilkeitä niille jotka osaavat, jaksavat ja kykenevät. 
[/quote]

Nuo rennolla asenteella (mistään välittämättä) elävät äidit ovat ärsyttäviä. Ollaan oikein ylpeitä siitä, ettei yritetä eikä panosteta. Koska "kukaan ei ole täydellinen" tai "olen vain ihminen". Sitten kun lapsesta tulee "hankala murrosikäinen", niin ihmetellään huuli pyöreänä että mitenkäs tässä nyt noin kävi, lapsihan on ihan kauhea hullu. Minä niin kaikkeni yritin (en hoitanut, ollut läsnä, tarjonnut terveellistä ruokaa ja elämäntapaa, olin väsynyt/masentunut päihteiden käyttäjä), en ole täydellinen mutta silti paras äitimammanen lapselleni. Kyllä ne muutkin äidit ihan samanlaisia on, näkevät vielä, minulla oli vaan niin vaikea tilanne jne. Selityksiä kyllä löytyy.

Vierailija
129/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

Niin, nelonen vain kuvitteli että sen takia muut pitävät häntä superäitinä ja kokevat alemmuutta, vaikka oli ainoa henkilö koko keskustelussa joka korosti omaa paremmuuttaan.
Noh, mä jätän nyt tän täydellisten äitien keskustelukerhon ja siirryn normaalien mutsien seuraan. Yhden lapsi on virikehoidossa, yhdellä on vähän lyhyt pinna, yksi syöttää eineksiä kolmena päivänä viikossa. En kuitenkaan näiden yksittäisten epäkohtien takia heitä osaisi tuomita, kas itsekin joskus erehdyn, mokaan ja väsyn.
[/quote]

Selvästihän sinä koet alemmuudentunnetta. Se on selkein asia, mikä viestistäsi välittyy. Näet nelosen itseään korostavana huonon omatuntosi takia, vaikkei hän itseään kehunut yhtään enempää kuin sinäkään. Sinulle ei selvästi ole hyväksi lukea muiden onnistumisista, heijastuu myös lasten kanssa oloon kun tunnet itsesi huonommaksi. Voit valita joko tuon itsesäälissä kieriskelyn, tai sitten voit alkaa olla parempi äiti. Mieti tarkkaan, kummasta lapsesi ja sinä hyödytte enemmän.

Vierailija
130/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa trollaaminen. Ketju meni tosi tylsäksi saman jankutukseksi teidän takia jo useita sivuja sitten. Olette huomaamattanne todistaneet jankkauksellanne ap:n aloituspontin täysin. Jos ei ole uutta sanottavaa kuin sitä yhtä ja samaa ja jättää itselle kiusalliset toisten kysymykset ja huomiot kommentoimatta, niin antaa kyllä itsestään vaikutelman trollina. Mutta aitoa keskustelua kai on turha odottaa tällä kertaa.  

Vierailija
131/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi, Oi miksi äitiydestä pitää tehdä joku kilpailu tai suoritus?? Vasta nykypäivänä olen huomannut tämän ilmiön. Ennen aina lapset ovat olleet osa normaalia elämää. Nyt pitää olla virikettä, luomuruokaa, puuhamaata, muskaria, pitkää vaunulenkkiä, pukea kalliisti, osata lukea 2-vuotiaana ja kävellä 6-kuukautisena. 

Miten, jos elettäisiin ihan normaalia arkea ilman suorittamista. Mitä, jos tehtäisiin ruokaa jos vaan yhtään ehditään, käydään ulkona, luetaan iltasatu, annetaan lapsen leikkiä vapaasti kavereiden kanssa, puetaan sopiviin vaatteisiin ja kuunnellaan, kun lapsi jotain sanoo, halataan ja pussataan. Miksi siitä pitää tehdä niin monimutkaista ja etsimällä etsiä kriteerejä ja virheitä.

Mä kasvoin 80-luvulla siinä normaalielämän sivussa ilman sen kummempaa superäitiä ihan kunnon ihmiseksi ja rakkautta oli ja sai.

Vierailija
132/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Erehdy, mokaile ja väsy ihan rauhassa. Älä kuitenkaan oleta, että kaikki äidit ovat samanlaisia kuin sinä. Tilanteessasi joku toinen mokailisi vielä pahemmin, ja kolmas taasen selviäisi paljon paremmin kuin sinä.

Vierailija
133/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:21"]

Siis miksi, Oi miksi äitiydestä pitää tehdä joku kilpailu tai suoritus?? Vasta nykypäivänä olen huomannut tämän ilmiön. Ennen aina lapset ovat olleet osa normaalia elämää. Nyt pitää olla virikettä, luomuruokaa, puuhamaata, muskaria, pitkää vaunulenkkiä, pukea kalliisti, osata lukea 2-vuotiaana ja kävellä 6-kuukautisena. 

Miten, jos elettäisiin ihan normaalia arkea ilman suorittamista. Mitä, jos tehtäisiin ruokaa jos vaan yhtään ehditään, käydään ulkona, luetaan iltasatu, annetaan lapsen leikkiä vapaasti kavereiden kanssa, puetaan sopiviin vaatteisiin ja kuunnellaan, kun lapsi jotain sanoo, halataan ja pussataan. Miksi siitä pitää tehdä niin monimutkaista ja etsimällä etsiä kriteerejä ja virheitä.

Mä kasvoin 80-luvulla siinä normaalielämän sivussa ilman sen kummempaa superäitiä ihan kunnon ihmiseksi ja rakkautta oli ja sai.

[/quote]

Ei tuollaista pidäkään olla! Mutta suurin osa niistä jotka ajattelee että pitää, on juuri niitä jotka eivät noin tee. Köyhä kuvittelee että rikas kuvittelee, että kaikillä pitää olla Ver de terre - haalari ja Burberryn sisävaatteet. Se, joka antaa lapsilleen purkkiruokaa kuvittelee, että itse soseen tekevä äiti ajattelee että muidenkin pitäisi. Ja niin edelleen. 

Kilpailua pitää yllä ne, jotka näkevät sitä kaikkialla. Sen sijaan, että äitiys olisi valintoja, he näkevät kaiken kilpailuna itseään vastaan. Ja sitten, kun joku puolustaa valintaansa sanoilla "ajattelen että tämä on paras tapa meille" tai "näen että tämä oli hyvä tapa toimia", huono itsetuntoinen äiti ajattelee että häntä syytetään siinä siitä, että hän ei tee samoin. 

Vierailija
134/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:21"]Siis miksi, Oi miksi äitiydestä pitää tehdä joku kilpailu tai suoritus?? Vasta nykypäivänä olen huomannut tämän ilmiön. Ennen aina lapset ovat olleet osa normaalia elämää. Nyt pitää olla virikettä, luomuruokaa, puuhamaata, muskaria, pitkää vaunulenkkiä, pukea kalliisti, osata lukea 2-vuotiaana ja kävellä 6-kuukautisena. 

[/quote]

Tuo sinun kuvaamasi tyyli onkin ihan normaalia ja tarpeeksi hyvää vanhemmuutta. Mutta on oikeasti äitejä, jotka eivät viitsi edes tuota, ja heidän pitäisi muuttaa itseään parempaan suuntaan vaikka hakemalla apua, jos itseään eivät saa tsempattua. Sitten on vielä niitä paljon parempia äitejä, joita saa ilmeisesti (ja on toivottavaakin) ihan mielen mukaan haukkua ja alentaa vain siksi, ettei tuntisi itseään keskiverroksi tai paskaksi. Koska eihän kukaan voi olla parempi äiti kuin MINÄ, joka niin kaikkeni yritin ja olen vain tälläinen tavallinen ihan hyvä äiti.

Vierailija
135/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:21"]

[/quote]

Ei tuollaista pidäkään olla! Mutta suurin osa niistä jotka ajattelee että pitää, on juuri niitä jotka eivät noin tee. Köyhä kuvittelee että rikas kuvittelee, että kaikillä pitää olla Ver de terre - haalari ja Burberryn sisävaatteet. Se, joka antaa lapsilleen purkkiruokaa kuvittelee, että itse soseen tekevä äiti ajattelee että muidenkin pitäisi. Ja niin edelleen. 

Kilpailua pitää yllä ne, jotka näkevät sitä kaikkialla. Sen sijaan, että äitiys olisi valintoja, he näkevät kaiken kilpailuna itseään vastaan. Ja sitten, kun joku puolustaa valintaansa sanoilla "ajattelen että tämä on paras tapa meille" tai "näen että tämä oli hyvä tapa toimia", huono itsetuntoinen äiti ajattelee että häntä syytetään siinä siitä, että hän ei tee samoin. 

[/quote]

Onhan se näinkin. Mutta sitten on oikeasti myös niitä, jotka arvostelee ja ihmettelee, kun joku ei teekään kuten itse. Yksi hurmosjengi on imetysfaanaatikot. Se ei ole keltään pois, että joku onnistuu imettämään tai tekee sitä luomuruokaa. Mutta se on jo mautonta, ettei tajuta ettei nuo ole kaikille niitä elämän ykkösprioriteetteja.

Vierailija
136/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:23"]Olen joskus kuullut sellaisen sanonnan, että äitiys on hyvin pientä, jos on äiti vain omalle lapselle. Anteeksi kun en muista miten tuo tarkasti ottaen kuuluu tuo sanonta.   Mutta minusta kenestäkään ei tee hyvää äitiä se, että ajattelee koko ajan oman lapsen etua soseissa, ruoissa, liikunnassa, kalleimmissa vaattteissa,  kodin siisteydessä, jne.   Voiko ajatella, että parempi äiti kaikille ihmisille maailmassa on, ihan tavallinen ihmnen, joka ei aseta sitä oman lapsen etua koko ajan vaan miettii kokonaisuuksia. Voiko parempi äiti olla lapseton ihminen, joka edesauttaa monen lapsen etua olemalla läheinen ihminen parille suomalaisele kummilapselle ja tekemällä vaikka pienipalkattua työtä, jossa tukee useampaa lasta tai tukemalla ja maksamalla monen lapsen koulutuksen jossain kauempana?   Vaikka itse olen koulutettu, en polta, en juo, jne niin mielestäni se, että alkaa avoimesti ylentää itseään tai kirjoittaa vaikka trollaavan vastauksen tähän ketjuun, jossa teeskentelee olevansa äiti, jonka mielestä on hyvä äiti jos käy ravintolassa ja vie lapsen hoitoon suunnilleen laitokselta, niin tällaiset avoimet toisten halveksiminen lisää ennakkoluuloja niitä kohtaan, jotka ovat vaikka pitäneet vahinkoraskauden, ovat nuoria jne huono-osaisia (ja huom, en puhu itsestäni, sain omat lapset keskimääräisessä lastentekoiässä), masentuneita jne. Miksi pitäisi lyödä lyötyjä?    Minun mielestä, nelonen kuulostaa ilkeältä ja huonolta äidiltä.  Äitiyden mitta on se, miten ymmärtää sen että oman lapsen etu ei tee kenestäkään hyvää äitiä. Se että on yhdelle lapselle maailmassa 3 vuotta kotona ja että sillä on goreteksit ja joka päivä tullaan palstalle kirjoittamaan, miten se ja se oli sellaisissa ja sellaisissa vaatteissa ja miten se ja se oli taas tupakka suussa kaupan edessä. Itsensä ylentäminen muita alentamalla ei tee kenestäkään hyvää äitiä. [/quote] Miksi ei saisi olla parempi? Miksi suomessa ei saa olla hyvä, vaan aina täytyisi vähätellä ja lytätä itseään? Eihän tuo nelonen ole mitenkään edes itseään "ylentänyt", ainakaan enempää kuin muutkaan tässä ketjussa. Minusta taas puutteista ja huonoista tavoista koskien äitiyttä pitäisi saada puhua ja huomauttaa. Jotkut äidit eivät kerta kaikkiaan näe mikä on parasta lapselle, tai eivät välitä, jaksa, tms. Jos aina vaan lässytetään sitä iänikuista "jokainen äiti on lapselleen paras äiti"-valetta, niin kenenkään ei tarvitse ottaa vastuuta tai parantaa tasoaan vanhempana. Lapset siitä kärsivät ja koko muukin yhteiskunta, näiden "mennään sieltä, mistä aita on matalin"- äitien lapsista kun tuppaa usein aikuisena tulemaan sitä pahemmin voivaa porukkaa. Sitä, mitä vanhempansa jo ovat.

[/quote]

Ymmärsit väärin.

Minusta saa olla hyvä! Sehän on mahtavaa, jos suomalaiset kehuisivat enemmän itseään ja muita.

Mutta en oikein ymmärrä aikuista ihmistä, joka täällä vaatii sitä että kaikkien on todettava että hän on paras ja haluaa lytätä muita. 

Minustakin olisi mahtavaa, jos suomalaiset olisivat positiivisempia ja kehuisivat mutta on aika sairasta mielestäni että sinä haluat että kaikkien pitää kehua sinua ja sinä itse haluat tässä lytätä muita, ja suutut, kun joku kritisoi sitä että sinä lyttäät muita.

sinä äskeisess puheenvuorossa kysyt että miksi täällä aina lytätään, ja kuitenkin tämä koko nelosen protesti johtuu siitä, että hän vaatii itselleen oikeuden lytätä muita.

Menee yli minun ymmärryksen, tämä nelosn touhu, ja peukutukset. Ehkä joku pystyy peukuttamaan useamman kerran? Koko nelonenhan on vitsi.

Vierailija
137/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi arvostella? Kyllähän jokainen arvostelee ainakin mielessään toisia, tekopyhää väittää muuta. Kyllä huonoja ratkaisuja on ihan ok kritisoida, eikö sinua esim. ihmetyttäisi äiti, joka on kännissä lasten nähden?

Vierailija
138/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:43"]

Miksi ihmeessä ne soseet pitäisi tehdä itse? Olen tehnyt paria sosetta vauvalleni ja eipä maistuneet. Hippin ruuat menee ja maistuu.  

[/quote]

Niihin on lisätty paljon sokeria niin tietysti maistuu. Niitten terveellisyys on sitten toinen juttu.

Vierailija
139/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:37"]

Miksei saisi arvostella? Kyllähän jokainen arvostelee ainakin mielessään toisia, tekopyhää väittää muuta. Kyllä huonoja ratkaisuja on ihan ok kritisoida, eikö sinua esim. ihmetyttäisi äiti, joka on kännissä lasten nähden?

[/quote]

Mutta miten nelonen kehtaa vaahdota, että kun täällä suomessa aina lytätään muita, ja kuitenkin koko hänen puheenvuoronsa tarkoitus on puolustuspuhe sille, että hänellä on oikeus kertoa olevansa paras ja haukkua muita...menee vaan minulla ohi että joku aikuinen on tässä ihan tosissaan.

Vierailija
140/387 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki äiten välinen kestelu ja lapsista puhuminen pitää tulkita vertailuksi tai arvosteluksi ? jos muuten toisilleen vieraat ihmiset tapaavat lasten leikkipihalla on kai aia lunnollista , että keskutelun aiheeksi valitaan aisa josta oltattavasti jokaisella on jonkinlainen kokemus ?

Jos menen loirapuistoon koiran pentuni kanssa niin ihan luonnolisesti juttelemme koiran ostopaikasta, luonteesta kehityksestä- saatamme jpa kertoa mtä ostamme hihnat ja millaiset,tätä jutustulua ei kutenkaan  tulita vertailuksi , vähättelyksi tai kehuskeluksi Miksi ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä