Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Vierailija
22.12.2021 |

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Kommentit (621)

Vierailija
61/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että suurin osa rokottamattomista sairastaa koronan hyvin lievänä.

Tarkoitit tietysti, että rokotetuista suurin osa sairastaa koronan hyvin lievänä. 

Vierailija
62/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten nopeasti voidaan luopua arvoista, ihmisoikeuksista ja vapaudesta vastineeksi hetkellisestä "turvasta". Se miten viha yhtä ryhmää kphtaan voi kasvaa ja johtaa järkyttäviin tekoihin (onneksi ei olla vielä pahassa pisteessä mutta sinne menossa). Se että on vain Yksi Totuus ja piste. Se että kaikki välittävät vsin itsestään. Ihmiskunnan alennustila räpsähti naamalle kuin märkä rätti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen oppinut, että ihmisen on todella vaikea muuttaa totuttuja tapojaan.

Vierailija
64/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusta nyt en suoranaisesti ole kokenut saaneeni. Vahvistui vain käsitys siitä, että Gaussin käyrä näkyy hyvinkin tässä. Ne rokotedenialistit ovat se älyllisesti heikoin osa käyrää.

Vierailija
65/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin täytyy pärjätä ja hoitajalla ei ole ihmisarvoa

Koronan tultua jouduin siirtymään sairaanhoitajakoulutuksen vuoksi toisiin työtehtäviin koeajalla ja jouduin pelkäämään kuka lapseni hoitaa jos työpäivät venyvät. Olen yh.

Ei ketään oikeasti kiinnosta sotealan koulutettujen naisten palkat. Taas tulee yritystukimiljardeja uusien rajoitusten vuoksi. Ikinä vaan ei sotealan peruspalkat nouse mutta rahaa löytyy business-maailmalle.

Tässä yhteiskunnassa raha ratkaisee ja yksin täytyy pärjätä. Elämän opetus on että älä luota muihin kun pandemian tullessa on vaan yksin jaksettava ja kiitokseksi saa jotkut hiton valot heijastumaan.

Vierailija
66/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaltaan ei voi luottaa ja että yllättävän monet tuntemistani ihmisistä olisivat 1930-luvun Saksassa valinneet pelottavan puolen.

Mukavia opetuksia: en tarvitse paljoa ollakseni onnellinen ja on hyvä pysähtyä päivittäin ihan vain hengittämään.

Niin, ylivoimainen enemmistö valitsi pelottavan puolen 30-luvullakin. 

Ei ihmisjoukkojen psykologia mihinkään muutu. Ihminen on laumaeläin tai laumasielu. Suurin osa haluaa kuulua joukkoon ja tekee ja ajattelee niin kuin muutkin. Tästä ei mihinkään päästä. Lisäksi kun 98% ihmisistä ei ole johtajapersoonia, suurin osa ihmisistä haluaa, että joku muu kertoo mitä heidän pitää tehdä. Usein tämä taho isoissa kysymyksissä on valtionjohto.

Itse olen yliopistotutkija ja kaikista tuskallisinta itselleni on ollut huomata, kuinka harva kriittisesti ajattelemaan koulutetuista ihmisistä oikeasti kykenee tähän tosipaikan tullen.

Totta. Surullista ja hyvä muistaa. On paljon "tiedeuskovaisia" jotka sulkevat silmänsä tieteen inhimillisyydeltä ja unohtavat, että tieteessä on aina monien virheiden mahdollisuuksia, jo hypoteesien laatimis-vaiheessa.

Tämä ei tietenkään tarkoita että tiedettä ei voi ottaa tosissaan tai olisi pääosin erittäin luotettavaa, vaan sitä, että tiedeihmisetkin erehtyvät aina joskus. Ja samasta luotettavasta tuloksesta voidaan tehdä erilaisiakin johtopäätöksiä.

Vierailija
67/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit tietysti, että rokotetuista suurin osa sairastaa koronan hyvin lievänä. 

Suurin osa kummastakaan ryhmästä ei tule koskaan sairastamaan koronaa lievänä tai muutenkaan.

Vierailija
68/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmisistä voi muuttua todella ilkeitä. Olen aina ollut hieman sinisilmäinen ja uskonut ihmisistä vain hyvää, mutta pandemia on opettanut, että hyvistä ystävistäkin voi hysterian alla muuttua todella ilkeitä (ei minua kohtaan, mutta ihmisiä kohtaan). Itse en lähde siihen mukaan, koska kuka minä olen muka arvostelemaan miten ihmiset elävät elämänsä.

Vierailija
69/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetusta nyt en suoranaisesti ole kokenut saaneeni. Vahvistui vain käsitys siitä, että Gaussin käyrä näkyy hyvinkin tässä. Ne rokotedenialistit ovat se älyllisesti heikoin osa käyrää.

Ja myös se toinen pää, mutta sitähän te keskiverrot ette tule koskaan käsittämään.

Vierailija
70/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö ensimmäistä väitettä valeeksi?

Vierailija
71/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tarvitsen ihmisiä ympärilleni ja työkaverit ovat tärkeitä; ruokatauot ja ammatilliset keskustelut. Pääasiassa olen ollut 03/2020 lähtien etätöissä.

Vierailija
72/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmät selvitettävät asiat:

1. Selvitä mitä tietoa on saatavilla, hyvät sekä huonot

3. Pohdi vaihtoehtojen perusteella, millaiseksi tilanne muuttuisi tulevaisuudessa.

2. Luodaanko propagandaa, ja onko siihen jollain tarvetta.

4. Mitä on aiheeseen liittyen päätetty/sovittu, ennen kuin jaska osui tuulettimeen.

5. Jos joku kuulostaa liian hyvälle, niin se ei sitä ole, ja totuus tulee aina tulevaisuudessa esille.

...näillä opeilla pärjää jo pitkälle.

Vierailija
73/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomessa on paljon yksinkertaisia kouluttamattomia ihmisiä, joiden lukutaito ja ymmärrys on hyvin heikkoa. Ennen koronaa naureskelin vastaaville Yhdysvalloissa, enkä olisi uskonut, että peruskoulun suorittamalla voisi olla niin tieteenvastainen maailmankuva.

Vierailija
74/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin se, että suuret maailmanhistorian mullistukset jotka kyllä vaikuttavat isosti arkielämään, ovat lopulta vain yksi juonne yksilön arjessa. Siinä isossa roolissa ovat edelleen henkilökohtaiset asiat: perhesuhteet, rakkaudet, oma terveys, työkuviot, asuminen. Arkiset ilot ja surut. Eli se että arki on arkea globaalin kriisin keskelläkin, ja monenlaiseen elämään tottuu.

Vierailija
75/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotedenialisti = Ihminen, joka kieltää rokotteiden olemassaolon?

Vierailija
76/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys. On ollut pakko oppia ummistamaan silmät muiden kuin lähipiirin ongelmilta. Jokaisella on nyt enemmän tai vähemmän vaikeaa ja on tervettä itsekkyyttä estää sitä kuluttamasta omia voimiaan.

Vierailija
77/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat itsekkäitä ja viis veisaavat että aiheuttavat kuolemaa ja vakavia ongelmia muiden terveydelle, terveydenhoidolle ja taloudelle. Minä minä minä.

Oikeastaan samaan törmäsin jo kun itse sairastelin taannoin vakavasti. Ihmisiä kiinnostaa vain oma, välitön mielihyvä.

Olen oppinut pitämään puoleni kun suojaan läheisiäni ja itseäni näiltä kuspäiltä, rokottamattomilta ja maskittomilta. Minun läheisiäni he eivät tapa jos minusta on kiinni, sen vannon.

En tule enää koskaan luottamaan ihmiskuntaan, sen sivistykseen, lähimmäisestä välittämiseen. Kahtiajako on omalla kohdallani alkanut, hyviin ja pahoihin ihmisiin.

Vierailija
78/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut sen että korona sai minut pysähtymään kaiken kiireen keskeltä, keskittymään hetkeen enkä vain suorittamaan päiviä ja elämääni. Olen tehnyt muutakin ja miettinyt mitä haluan ja miten olen onnellinen, mistä asioista koostuu oma onnellisuuteni (jos ei nyt katsota sitä että raha on olemston kädestä suuhun lomautettuna) vaan katsoa kuplan ja työn ja sieltä tulehan rahan ulkopuolelle. Korona on opettanut ajattelemaan ja elämään hetkessä.

-Olen myös tajunnut että itse olen ollut aika uupunut (kai sitten) hieman ja nyt kun ajattelen olen jopa helpottunut että tämä tuli oikeaan aikaan että ”voi”hetken hengähtää töistä kun ”joudun” olemaan kotona lomautuksen ajan, yritän etsiä positiivisia puolia. Ja hengähdys tauko on tehnyt hyvää mitä nyky työ yhteiskunta ei kellekkään suvaitse kuin ehkäpä 2vuodessa 6viikkoa. Viikottain 1 vapaapäivä tai harvoin 2. Työtunnit itselläni kun ovat korkeat 37,5h/vk, että saan vuokramaksettua ja ja vapaa aikaa ei jää, perheessä lapsia mutta tätä tämä nyky yhteiskunta on. Vapaa aikaa ei ole eikä henkiseen hyvinvointiin täten panosteta- sit ihmetellään kun on lisääntyneitä uupuneita ja masentuneita kun koskaan ei voi pysähtyä.

Vierailija
79/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välien poikki meneminen aikuisten lasteni kanssa ei olekaan niin paha asia. He siis ovat korkeakoulutettuja, mutta eivät halua ottaa rokotteita, joten minä ja mieheni olemme laittaneet välit täysin poikki molempiin. Terveydellä ei leikitä, ja sen vaaliminen on tärkeämpää kuin muodolliset välit jo itsenäistyneisiin ja oma elämäänsä eläviin lapsiin.

Ottakaa ne rokotteet ja kuunnelkaa viranomaisten ohjeita!!

Tästä tulee mieleen sellaiset vanhemmat, jotka hylkäävät aikuiset lapsensa jos he lähtevät jostakin lahkosta pois, kuten jehovantodistajat ja lestadiolaiset yms.

Olen aina kauhistellut niin rakkaudettomia vanhempia/ihmisiä.

Fiksua minusta katkaista välit tuollaisiin lapsiin jotka vähät välittävät aiheuttamastaan kuolemasta ja kärsimyksestä. Varmaan olisivat olleet valmiit tappaamaan omat vanhempansakin koronalla.

Omat rajat on kaikilla oikeus pitää, kaikilla on perustuslaillinen oikeus elämään ja terveyteen.

Sitä paitsi nuo lapsethan ovat kuolemankulttiin liittyneet eli rokotevastaiseen hihhulikulttiin.

Vierailija
80/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin, että tällainen poikkeustilanne paljastaa todelliset selviytyjät sekä vastaavasti ne, ketkä sortuvat, panikoivat, tulevat hysteerisiksi ja pelkäävät kuollakseen.

Sinä voit kuolla mihin tahansa, myös koronaan. Silloin tämä lausuntosi ei auta sinua mitenkään.

Fiksu osaa varoa onnettomuuksia, sairauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän