Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Kommentit (621)
Että osa ihmisistä on todella tyhmiä ja itsekkäitä tolloja. Nämä jotka eivät ole valmiita tekemään mitään yhteisen edun eteen, eli käyttämään maskia, rokotuttamaan itseään, olemaan hillumatta joka paikassa.
Senkin on opettanut että arvokkainta on perhe, kun niitä ei ole aina pystynyt näkemään.
Ja tietysti että terveys on myös se tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Että älä ikinä luota viranomaisiin, hallitukseen ja muuhunkaan ylemmän luokan touhuihin. Ne tuskin ikinä välittää perus kaduntallaajasta.
Tämähän se, ei nyt niin myönteinen kuva poliitikoista ennenkään ollut, mutta en silti arvannut tuollaista hinkua päästä ihmisistä eroon heillä olevan, vaikka epidemia olisi ollut hyvin nopea lopettaa maasta sen jälkeen kun sen tänne kaikkia varoituksia vastaan päästivät, silti sitä edelleen pitävät yllä läpinäkyvin toimin.
Antavat kuvaa että tekisivät jotain sitä hillitäkseen mutta oikeasti pitävät huolta että se pysyy ja aina uusi variantti edellisen korvaa, rajoilla ei ole karanteenihotelleja kuten maissa jotka välittää ihmisistä, eikä edes lapsia säästetä vaan pakotetaan lähikouluun silloinkin kun ennätyslukemat tartuntoja.
Mikäli olisivat päättäjät järkeviä olleet, ei koko koronaa olisi ollut enää pitkään aikaan koska se olisi varsin helppoa ollut tukahduttaa.
Nyt jos päättäisivät tukahduttaa, eli ffp3-pakko, etäkoulu, etätyöt, kaikki turhuus kiinni niin laskiaisen paikkeilla sitä ei enää olisi - tehokkaammilla toimilla tammikuun lopussa - mutta uutisia ollut että koulut pitävät auki lähiopetuksessa niin epidemia jatkuu.
Enempi joutuvat lapsetkin etäkouluja käymään tartuntojen myötä kuin siinä että kerralla lopettaisivat epidemian maasta.
Koulujen joululomat ovat siinä määrin pitkiä että kunhan niiden aikaan ffp3:set olisi käytössä, jo sillä vähenisi paljon tartunnat. Siihen päälle pari viikkoa lisää lomaa jonka jälkeen kolme viikkoa etäkoulua, sinä aikana baarit yms. kiinni ja virus olisi maasta poissa.
Mikäli kansa tietäisi kuinka helppoa ja nopeaa korona on poistaa, verrattuna sen ylläpitämiseen, se alkaisi vaatimaan sen poistamista.
Että vauvapalsta on täynnä syrjäytyneitä persuja, joiden mielestä 'valtamedia' valehtelee ja jotka uskovat mieluummin joidenkin kouluttamattomien sekopäiden salaliittoteorioita kuin tutkittua tietoa.
Että älä usko kaikkeen propagandaan. Sain sydänkohtauksen muutaman päivän jälkeen piikistä ihan perusterveenä. Ei kuulemma yhteyttä piikkiin. Toisella piikillä sama juttu, elvytettiin puoli tuntia.
Nyt näyttää, että uusin muunnos on täysin harmiton flunssa ja minä sain palkakseni hyväuskoisuudesta kaksi sydänkohtausta. Eikä yhteyttä piikkiin kuulemma ole lääkäreiden mielestä.
Se miten vähän empatiaa ihmisiltä löytyy toisiaan kohtaan. Hämmästyttää kuinka ihmiset laittavat välejä poikki ja julistavat omaa totuuttaan.
... Että ihmiset ovat erittäin itsekkäitä......
Minä ja minun oikeudet on tärkeämpi kuin mikään muu.
ai tärkein opetus? ainakin se että lälä luota persuun yhtään!
Sen, että ihmiset on äärettömän itsekkäitä. Minun pitää päästä lomalle Espanjaan maailmanlaajuisesta pandemiasta huolimatta, minä en voi käyttää maskia, minä minä minä..
Vierailija kirjoitti:
Minä ja minun oikeudet on tärkeämpi kuin mikään muu.
Mikä on itsekästä?
Se on mielestäni itsekästä että pitää ja on pakko päästä konserttiin, tokmannin avajaisiin, espanjaan, elokuviin.
Se on itsekästä.
Opin maaliskuussa 2020 sen että ihmiset ovat laumaeläimiä jotka uskoo kaiken kun joku korkea-arvoinen niin sanoo.
Korkea-arvoiseksi riitti YLE.
Mitään omaa mielipidettä ei vaivauduta tekemään, pääsee helpommalla kun joku muu päättää.
Ja on niin helppoa elää kun tekee kuten joku muu päättää.
Kiitän 70-lukua siitä, että leffaan mentiin pikkulapsina katsomaan Disneyn piirrettyä Robinhoodia ja telkusta katsottiin Peppi Pitkätossua. Vallankumous-matskua molemmat. Kasvattaneet lapsen juuri oikeaan suuntaan.
Korona-aika sai lopullisesti silmät avautumaan ihmisten raadollisuudelle ja siihen kuinka ohut sivistyksen pintasilaus useilla on. Ei tarvitse kuin mennä lukemaan mitä tahansa uutista, etenkin koronaa koskevaa, niin etenkin Helsingin Sanomien palstalla itseään "parempina ihmisinä" pitävät paljastavat todelliset luonteensa!
Hesarin kommentoijat, eivät pelkästään sanojensa mukaan hyväksy, vaan jopa kiihkeästi vaativat kansalaisten pakottamista, alistamista, kontrollointia, sakottamista, julkista häpäisemistä0, työn menettämistä, ja jopa pakkoleirille tai vankilaan sulkemista! Useimmissa, vaikkapa koronarokotuksia koskevissa komenteissa, suurin osa omalla nimellään esiintyen vaatimalla vaatii näitä raskaan sarjan toimia etenkin niille kansalaisille, jotka eivät ole syystä tai toisesta koronaroketettuja. 0
Hesarin lukijat ovat pitkään mieltäneet itsensä niiksi paremmiksi ja suvaitsevimmiksi ihmisiksi, mutta kun lukee heidän omalla nimellä kirjoitettuja kommenttejaan, kuinka he haluaisvat riistää kaikki oikeudet toista mieltä olevilta, niin tulee väistämättä mieleen, että heidän käsityksensäsuvaitsevaisuudesta ja itsestään hyvinä sekä niinä parempina ihmisinä voi olla kieroon kasvanut.
Toki Hesari ei ole ainut paikka missä näitä fanaatikkoja riittää. Ei tarvitse kun lukea vaikkapa Ylen keskuteluja, tai iltapäivälehtien kommentteja, niin samanlaisia tapauksia riittää, joille mielestä eri mieltä pleville ei ihmisoikeudet kuulu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja minun oikeudet on tärkeämpi kuin mikään muu.Mikä on itsekästä?
Se on mielestäni itsekästä että pitää ja on pakko päästä konserttiin, tokmannin avajaisiin, espanjaan, elokuviin.
Se on itsekästä.
Voisihan näissäkin käydä, kun saisi käyttää omaa harkintakykyä. Jos leffateatterista on varattu 2 paikkaa näytöksestä ja kaikki käyttäisivät maskeja, missä olisi riski? Tai jos sinne Tokmannille menisi illalla vähän ennen sulkemisaikaa, kun siellä ei ole enää ketään muita. Konsertin kuuntelisi telkkarista. Ja Espanjaan pakenisi Suomen passipakkoa, mutta sinne ajaisi omalla autolla läpi Euroopan, tankkaisi vain ulkona ja vetäisi omilla eväillä koko matkan.
Olen oppinut, että jotkut ihmiset ovat taipuvaisempia uskomaan johonkin huuhaajuttuihin, kuin asiantuntijoihin. Että ihan oikeasti ihmiset lukevat jotain disinformaatiosivustoja ja ajattelevat, että valtiovallan virallinen tiedotus yrittää johdattaa heitä harhaan.
Että jotkut ajattelevat, että esim. rokotukset ovat jotenkin kokeellisia ja että niitä pitää pelätä. Mikään tiedotus ei muuta tätä ajattelua, vaan riittää, että joku jossain keksii väittää rokotetta kokeelliseksi, niin nämä vaan uskovat sen, vaikka myyntiluvat on saatu.
Mitä se kokeellinen tarkoittaa noin käytännössä, jää epäselväksi, että rokotteet on testattuko? No niinhän ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Että älä usko kaikkeen propagandaan. Sain sydänkohtauksen muutaman päivän jälkeen piikistä ihan perusterveenä. Ei kuulemma yhteyttä piikkiin. Toisella piikillä sama juttu, elvytettiin puoli tuntia.
Nyt näyttää, että uusin muunnos on täysin harmiton flunssa ja minä sain palkakseni hyväuskoisuudesta kaksi sydänkohtausta. Eikä yhteyttä piikkiin kuulemma ole lääkäreiden mielestä.
Multakin meni usko lääkäreihin koronan vuoksi. Sanottiinko sullekin tokasta piikistä, että kannattaa kokeilla, tuleeko siitä sulle mitään oireita?
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut, että jotkut ihmiset ovat taipuvaisempia uskomaan johonkin huuhaajuttuihin, kuin asiantuntijoihin. Että ihan oikeasti ihmiset lukevat jotain disinformaatiosivustoja ja ajattelevat, että valtiovallan virallinen tiedotus yrittää johdattaa heitä harhaan.
Että jotkut ajattelevat, että esim. rokotukset ovat jotenkin kokeellisia ja että niitä pitää pelätä. Mikään tiedotus ei muuta tätä ajattelua, vaan riittää, että joku jossain keksii väittää rokotetta kokeelliseksi, niin nämä vaan uskovat sen, vaikka myyntiluvat on saatu.
Mitä se kokeellinen tarkoittaa noin käytännössä, jää epäselväksi, että rokotteet on testattuko? No niinhän ne ovat.
Mulle riitti ihan, että luin Pfizerin oman tuoteselosteen koronapiikistä.
"Follow the money"
Olen sijoittanut rokotekiiman aikana Pfizeriin ja viimeseisen vuoden aikana ja nousua yli 60%, ja lisää nousee kiitos pakkorokotusten ja loputtomien covidpiikkien. Tämä pandemia maksaa vielä asuntolainan :)
Että suomalaiset ovat oikeasti saatanan tyhmää kansaa.
Olen oppinut olemaan välittämättä koronakammosta.
En ole käyttänyt maskia, en käsidesiä, enkä ole rajoittanut omaa elämääni mitenkään.
Olen käynyt kaupoissa ja töissä.
2 rokotusta olen ottanut ja otan seuraavankin.
Jos tauti tulee, niin sairastan ja jos tappaa, niin kuolen.
Terveys ja politiikka yhdessä on hankalaa