Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Ettei usko sokeasti mihinkään. Ei virallisia tahoja, mutta ei toisaalta salaliittojuttujakaan.
Eikä varsinkaan iltapäivälehtiä. Näin vakavalla asiallakin vain pelotellaan ihmisiä megalomaanisiin mittoihin suhteessa siihen, mikä on todellinen uhka. Tässä tilanteessa jos jossakin pitäisi kannustaa ihmisiä ja luoda positiivista ilmapiiriä, mutta tämä on liikaa vaadittu laatumedioilta.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa" kriiseissä" on hyvä pitää pää kylmänä, mutta sydän lämpimänä. Ja sellaisia ihmisiä sitä toivoo lähelleenkin.
Kiitos tästä ajatuksesta!
Sen, että viihdyn etätyössä paljon paremmin kuin läsnätyössä. En pidä erityisesti työkavereistani. Etätyö ja omissa oloissa työskentely sopii minulle todella hyvin! Olen introvertti, mutta asiakaspalvelussa töissä.
Että persut ovat tyhmempiä kuin uskoinkaan, se on paljon se!
Aina löytyy vähintään yksi sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opin, että tällainen poikkeustilanne paljastaa todelliset selviytyjät sekä vastaavasti ne, ketkä sortuvat, panikoivat, tulevat hysteerisiksi ja pelkäävät kuollakseen.
Sinä voit kuolla mihin tahansa, myös koronaan. Silloin tämä lausuntosi ei auta sinua mitenkään.
Fiksu osaa varoa onnettomuuksia, sairauksia.
Jos kaikkea pelkää kuollakseen, elämä jää elämättä ennen kuin se päättyy kuolemaan.
Että ylimääräisellä miljoonalla rakentaisin mökin pohjoisimpaan lappiin. Mökkiin tulisi myös bunkkeri. Evästä varastoituna ainakin viideksi vuodeksi. Mökkissä kuntosali ja viihdekeskus. Oma varaisesti kasvattaisin perunaa, tomaattia, porkkanaa ja kannabista. Kalastaisin ja kaupasta tilaisin kotiin kuljetettuna kaiken pakollisen. Treenaisin, nukkusin, pössyttelisin, ja kattelisin sarjoja vuoteen 2026 asti ja sitten avaisin uutiset ja miettisin miten jatkaisin.
Vierailija kirjoitti:
Että persut ovat tyhmempiä kuin uskoinkaan, se on paljon se!
Uskon asioita🤭
Etätyö on juuri niin toimivaa kuin aina kuvittelinkin. Etätyö <3
Mistä tiedät oletko itse rakentaja vai rikkoja?
Että tarinasta voi kadota juoni ja lopulta kukaan ei enää muista, mistä, milloin ja miksi tarina alkoi. Se elää uutta elämäänsä ihan jonakin muuna.
Mm. että:
- luota omaan sisäiseen ääneesi
- älä hötkyile
- tehtyä ei saa tekemättömäksi
- kannattaa odottaa, jos ei ole varma
- kuuntele eri osapuolia
- ajattele
- kyseenalaista
- ajattele lisää
- älä automaattisesti tee aina kuten muut tekee
- luota itseesi
Että tää kaikki loppuu käärmeen vuonna
Se kuinka riippuvainen Suomi on itäeurooppalaisesta halpatyövoimasta. Kuinka kaikki rakennukset, telakat, tehtaat, maatilat jne. pyörivät tämän tilapäistyövoiman varassa, ja kuinka koko maa romahtaisi jos tätä työvoimaa ei olisi saatavilla. Ei tarvitse enää ihmetellä miksi suomalaisten keskuudessa on niin paljon työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Että on täysin turhaa kulkea työpaikalle tekemään töitä tai yliopistolle opiskelemaan. Kaiken voi hoitaa kotona ja säästää aivan hemmetisti aikaa ja hermoja, kun ei tarvitse kulkea edestakaisin!
Niin, etätyöläiset. Mä voin pitää kyllä kotonakin varastoa mutta vain Kelan rahoilla.
Pidä turpa kiinni niin et saastuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opin, että tällainen poikkeustilanne paljastaa todelliset selviytyjät sekä vastaavasti ne, ketkä sortuvat, panikoivat, tulevat hysteerisiksi ja pelkäävät kuollakseen.
Sinä voit kuolla mihin tahansa, myös koronaan. Silloin tämä lausuntosi ei auta sinua mitenkään.
Fiksu osaa varoa onnettomuuksia, sairauksia.
Jos kaikkea pelkää kuollakseen, elämä jää elämättä ennen kuin se päättyy kuolemaan.
Taidat olla melko lapsellinen, pumpulissa elänyt. Kaikki paha tapahtuu muille, mutta ei ikinä sinulle, niinkö?
Sekö se sitten on elämää että hankkiudutaan vaaratilanteisiin niin että kuollaan?
Varmaan noin isänikin ajatteli kun meni heikoille jäille ja hukkui 50 vuotiaana. Mutta saipahan "elää".
Itselläni on syöpä ja varmaan siihen tulen kuolemaan ennen aikojani mutaa sitä ennen aion elää mikä minulle tarkoittaa nauttimista eri asioista, musiikki, taide ym. niin pitkään kuin mahdollista enka aio hakemalla hakea kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen, että viihdyn etätyössä paljon paremmin kuin läsnätyössä. En pidä erityisesti työkavereistani. Etätyö ja omissa oloissa työskentely sopii minulle todella hyvin! Olen introvertti, mutta asiakaspalvelussa töissä.
Tämä. Pitäisi ottaa huomoon töissä et asiakaspalvelu tai mitä vaan työtä rakennettaisiin sekä ekstro että introverteille kumpaakaan syrjimättä jos et ole se suu paltein tai kaikista sosiaalisin mutta olet silti erilailla pätevä koska ollaanhan me kaikki erilaisia. Olisi mukava itse näin introverttina et sellaisia sopivia työpaikkoja löytyisi kun jopa ujostelen ihmisiä ja stressaan työkavereiden small talk kohtaamisia viikottain. Etätyö sopii paremmin ja hommat hoituu paremmin. Myös kehitys , korona on kehittänyt etä yhteyksien takia monia aloja ja toimia eri muotoihin. Minusta se on hyvä asia. Monilla myös työmatkoissa bensa kulut vähenevät
Opettanut laittamaan asiat oikeaan perspektiiviin ja mittakaavaan. Kun maailma on pysäytetty ja mitään ei voi tehdä. Vai voiko sittenkin? Kyllä. Tehdä niitä juttuja mitä ei aiemmin tehnyt tai kerinnyt. Olen oppinut pitämään läheisistä huolta ja kantamaan jokaisesta vastuuta huolehtimalla maskin käytöstä, pitämään etäisyyksiä ja välttämään kontakteja turhiin paikkoihin. Olen oppinut kuinka helposti miten virukset leviävät nyt kun sen korona myötä näkee miten konkreettisesti virukset leviävät. Olen ajatellut tätenkö flunssakin leviää jos käyn kaupassa ja jossain itään flunssa, kosken samaa pankki sirua ja vien taudin kotiini oireettomana josta tulen kipeäksi myöhemmin, samalla tartutin jo matkalla vastaan tulevia bussissa.. jne.. eli oppinut käsihygieniasta ja sen tarpeen todella