Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Kommentit (621)
Että kriisiaikoina kansa ei oikeasti ole yhtenäinen, vaan ällistyttävän eripurainen. Sakka nousee pinnalle kun hämmentää.
Se että suurin osa rokottamattomista sairastaa koronan hyvin lievänä.
Minulla ei ole ainuttakaan syytä välittää kenestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välien poikki meneminen aikuisten lasteni kanssa ei olekaan niin paha asia. He siis ovat korkeakoulutettuja, mutta eivät halua ottaa rokotteita, joten minä ja mieheni olemme laittaneet välit täysin poikki molempiin. Terveydellä ei leikitä, ja sen vaaliminen on tärkeämpää kuin muodolliset välit jo itsenäistyneisiin ja oma elämäänsä eläviin lapsiin.
Ottakaa ne rokotteet ja kuunnelkaa viranomaisten ohjeita!!Ja opin, että on olemassa tämmöisiä hysteerisia ärsyttäviä ihmisiä.
Kuka sinä olet siinä minua arvostelemaan ja parjaamaan? Taatusti penäät rokottamaton lurjake sinäkin vuodepedillä apua lääkäreiltä, kun tyhmyyttäsi jätit suojaavan rokoteturvan ottamatta. Et edes ymmärrä hävetä, mutta toivon hartaasti että ymmärtäisit. Sinun kaltaiset karsittiin sivistyneistön ystäväpiiristä jo pandemian alkutaipaleella.
Et kovin mukavalta vaikuta ainakaan niin en ala sun kanssa keskustelemaan. Haluan rauhallisen keskustelu kumppanin.
Että perussuomalaiset olisi asetettava vasemmiston poliittiseen ohjaukseen/pakkoon.
Että on täysin turhaa kulkea työpaikalle tekemään töitä tai yliopistolle opiskelemaan. Kaiken voi hoitaa kotona ja säästää aivan hemmetisti aikaa ja hermoja, kun ei tarvitse kulkea edestakaisin!
En ole oppinut mitään tärkeää. Lähinnä se olen oppinut miten hysteerisiä ihmiset voivat edelleen nykyaikana olla. Tärkeänä en sitä pidä. Mieluummin olisi ollut oppimatta sitä.
Ikävät ja friikit ihmiset paljastuivat töissä ja ystävyyssuhteissakin muutama. Eivät välttämättä samoja, osa friikkejä, toinen osa ikäviä.
Miten huonosti monet selviytyvät kriisitilanteista.
Olen todella hämmästynyt miten paljon tutkijoita, tiedeyhteisöä ja tilastotieteen/fysiikan/kemian lainalaisuuksia viisaampia ihmisiä löytyykään ihan joka nurkalta. Nobel-sadetta odotellessa.
Tämä ei hämmästytä, mutta olen pettynyt: itsekkyys ja se, että ei toimita yhteisen hyvän eteen.
Korona-aika on vahvistanut käsitystä siitä että elämä on vain suuri näytelmä. Kun kaikki ei mene täysin käsikirjoituksen mukaan selviää myös ihmisten taidot suoriutua omasta roolistaan tässä näytelmässä.
Vierailija kirjoitti:
Opin, että tällainen poikkeustilanne paljastaa todelliset selviytyjät sekä vastaavasti ne, ketkä sortuvat, panikoivat, tulevat hysteerisiksi ja pelkäävät kuollakseen.
Ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole. Minä olen juuri sitä tyyppiä, joka panikoi ja tulee hysteeriseksi asioista, mutta korona ei ole paljon hetkauttanut minua.
Yksinäisyys ja eritäytyminen sairastuttaa.
Älä lue iltapäivälehtiä ja uutisia.
Että kaikki kiva ja normaali voi olla poissa ihan tuntien varoitusajalla. Hallitus yhtäkkiä kieltää kaiken, ja seuraavana hetkenä harrastukset on peruttu, ei pääse kauppaan, kaikki on kiinni, ei voi matkustaa, tulee ulkonaliikkumiskielto, sakot voi saada jos kulkee kadulla liian isossa seurassa, ja ruokakaupassa pitää käydä joku rätti kasvoilla.
Elämänlaatu on heikentynyt ehkä tuhat pykälää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että Suomessa on paljon ihmisiä, jotka haluavat mieluummin rikkoa kuin rakentaa. Yhteiskuntarauhan rikkominen tarkoituksena. Heidän motiiviaan ihmettelen.
Tässä viestissä ei ole järjenhäivää. Koittaisit nyt hieman edes avata ajatustasi. Kuka rikkoo, miten ja miksi?
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esivaltaan ei voi luottaa ja että yllättävän monet tuntemistani ihmisistä olisivat 1930-luvun Saksassa valinneet pelottavan puolen.
Mukavia opetuksia: en tarvitse paljoa ollakseni onnellinen ja on hyvä pysähtyä päivittäin ihan vain hengittämään.
Tämä on kyllä ollut aika hätkähdyttävää. Monet järkevinä pitämäni ihmiset ovat nyt vaatimassa ties mitä pakkotoimia ja kurmootuksia rokottamattomille. Osa jopa toivonut heidän kuolemaa. Ennen kuitenkin ovat olleet hyväntahtoisen oloisia ja peräänkuuluttaneet perusoikeuksia ja ihmisarvoa. Mutta korona on tosiaan kaivanut esiin sisäisen natsin, joka olisi innokkaana käsi kaasukammion kahvalla.
Juuri toisin päin. On hämmästyttävää, miten nykyaikana kaiken tiedon ja sen saatavuuden, koulutuksen ja avoimen demokratian keskellä voi kasvaa näinkin paljon umpityhmiä henkilöitä, jotka vaikka tarttuvat asteisiin ja väkivaltaan sen sijaan, että ymmärtäisivät ottaa rokotteet ja käyttäytyä vastuullisesti.
Kuka sinä olet siinä minua arvostelemaan ja parjaamaan? Taatusti penäät rokottamaton lurjake sinäkin vuodepedillä apua lääkäreiltä, kun tyhmyyttäsi jätit suojaavan rokoteturvan ottamatta. Et edes ymmärrä hävetä, mutta toivon hartaasti että ymmärtäisit. Sinun kaltaiset karsittiin sivistyneistön ystäväpiiristä jo pandemian alkutaipaleella.