Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä helvetti vaivaa nykyajan isovanhempia?

Vierailija
02.04.2015 |

Miksi isovanhemmuus on hukassa? Miksi isovanhemmilla ei muka ole velvollisuutta auttaa vauva- ja pikkulapsiperheitä, miksi syyttävä sormi kohdistuu aina yhteiskunnan palveluihin? Kyllä oikeampi osoite on isovanhemmat, mummut ja vaarit, joille omien lasten ja lastenlasten asiat pitäisi olla tärkeitä. Siinä on tämän yhteiskunnan suurin ja tärkein ongelma, mutta eihän tästä saa puhua, ettei kato syyllistetä vain vahingossakaan ketään.

Kommentit (224)

Vierailija
201/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska isovanhemmat ovat jo oman osuutensa tehneet ja omat lapsensa kasvattaneet. Lue: lykänneet viikonlopuiksi ja lomiksi hoitoon omille vanhemmilleen.

Vierailija
202/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidatko sinä omat vanhempasi vanhoina? Minä olen isovanhempani hoitanut ja aion hoitaa isäni. Äitini on vielä työelämässä monia vuosia ja luultavasti ollaan hoidokkeja yhtaikaa. Elämä on muuttunut paljon vuosikymmenien saatossa. Syytä yhteiskunnan muutoksia,älä isovanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä tuota ajattelutapaa mikä aloittajalla on. Meilläpäin sanottiin että omat on jo kasvatettu, eli vastuu ei todellakaan ole siinä kohdin niillä isovanhemmilla, vaan lapsen omilla vanhemmilla noin pääsääntöisesti. Isovanhemmat eivät ole mikään raha-automaatti, ilmainen hoitola tmv. vaan isovanhemmat, joiden luo ei pääsääntöisesti mennä vaatimukset edellä, vaan sinne mennään kylään kuten muidenkin luokse, vaikka toki suhde usein on hieman erilainen, kuin vaikka kaukaisemman sukulaisen tai jonkun muun tutun kanssa. Edelleenkään ei ole pakko hankkia lasta, koiraa, tai kissaa, mutta jos sellaisen omasta vapaasta tahdostaan päättää hankkia, niin ei niillä isovanhemmilla enää omat maailmalle saateltuaan ole niiden lastenlasten suhteen minkäänlaisia velvollisuuksia. Itsekäs on se aikuinen kakara, joka ei tätä ymmärrä, vaan vaatii heiltä jotain edelleen aivan kuin siihen olisi perusteita.

Vierailija
204/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kuulee heidän suustaan: "Kyllä ne lapset kuuluu itse hoitaa, kun on hankkinutkin". No ei siinä mitään, hupaisaa tuossa on vain se, että juuri itse ovat niitä, jotka laittoivat omat lapsensa usein jo muutaman kuukauden ikäisenä päivähoitoon ja koko kesäksi mummolaan tai naapureille. Muutenkaan eivät lapsiin panostaneet, toisin kuin nykyajan paremmat vanhemmat. Ennen on ihan ok hoitaa lapsia kännissä, ja antaa selkasaunaa kun ärsytti. Siinä on oikein kaksinaismoralismi huipussaan.

Vierailija
205/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisin vanhempani, jos he olisivat auttaneet hyvällä sydämellä yhtään minua elämäni murroskohdassa, tullessani äidiksi. Mutta he eivät auttaneet. Eivät yhtään. Aiheuttivat valtavasti pahaa mieltä, loukkasivat ja moittivat. Siis, en katso, että minulla on velvollisuutta ajatella, että minun pitäisi hoitaa heitä, onko joku oikeasti sitä mieltä, että minun täytyy. He eivät ole muutakuin pitäneet minut hengissä 17-vuotiaaksi, sitten olen ollut omillani.

Vierailija
206/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on katkera wt-akka.

Vierailija
207/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi ymmärtää, miksi minun äitini ja isäni eivät ole halunneet auttaa minua (eivätkä sisaruksiani) yhtään lapsiperheen arjessa. En voi ymmärtää, oikeasti, en voi. Olen yrittänyt ymmärtää, ja olen masentunut pahasti yrittäessäni, mutta vastausta en ole saanut.

Vierailija
208/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egoistisuus ja Oma aika -lehti.

Vierailija
209/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo osallistuu esim aikuisen lapsensa elämään, tukee tärkeässä elämänvaiheessa, auttaa rakkaudellisesti lastenlasten kanssa, niin taatusti säästyy yhteiskunnan veromarkkoja kun hyvinvointi kasvaa.

Vierailija
210/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs sukupolvi, nuo suuret ikäluokat. Ovat varmasti yksinäisiä vanhuksia myöhemmin...

Vierailija
211/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:14"]

Miksi isovanhemmuus on hukassa? Miksi isovanhemmilla ei muka ole velvollisuutta auttaa vauva- ja pikkulapsiperheitä, miksi syyttävä sormi kohdistuu aina yhteiskunnan palveluihin? Kyllä oikeampi osoite on isovanhemmat, mummut ja vaarit, joille omien lasten ja lastenlasten asiat pitäisi olla tärkeitä. Siinä on tämän yhteiskunnan suurin ja tärkein ongelma, mutta eihän tästä saa puhua, ettei kato syyllistetä vain vahingossakaan ketään.

[/quote]

Kyllä niitä lapsia tehdään mutta ei niistä viitsittäisi huolehtia, bilettämäänkö kiire vai miksi ei omien lasten hoito kiinnosta?

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
212/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:30"]

Itsekäs sukupolvi, nuo suuret ikäluokat. Ovat varmasti yksinäisiä vanhuksia myöhemmin...

[/quote]

Ovat jo, osaltani.

Vierailija
213/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo osallistuu,niin täällä valitetaan kuinka mummo tunkeilee ja aiheuttaa mielipahaa ja riitoja. Jos mummo ei osallistu,niin siitäkin valitetaan. Oi voi teidän kanssa.

Vierailija
214/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:24"]

En käsitä tuota ajattelutapaa mikä aloittajalla on. Meilläpäin sanottiin että omat on jo kasvatettu, eli vastuu ei todellakaan ole siinä kohdin niillä isovanhemmilla, vaan lapsen omilla vanhemmilla noin pääsääntöisesti. Isovanhemmat eivät ole mikään raha-automaatti, ilmainen hoitola tmv. vaan isovanhemmat, joiden luo ei pääsääntöisesti mennä vaatimukset edellä, vaan sinne mennään kylään kuten muidenkin luokse, vaikka toki suhde usein on hieman erilainen, kuin vaikka kaukaisemman sukulaisen tai jonkun muun tutun kanssa. Edelleenkään ei ole pakko hankkia lasta, koiraa, tai kissaa, mutta jos sellaisen omasta vapaasta tahdostaan päättää hankkia, niin ei niillä isovanhemmilla enää omat maailmalle saateltuaan ole niiden lastenlasten suhteen minkäänlaisia velvollisuuksia. Itsekäs on se aikuinen kakara, joka ei tätä ymmärrä, vaan vaatii heiltä jotain edelleen aivan kuin siihen olisi perusteita.

[/quote]

Hyi, mene pois!

Vierailija
215/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella papalla on toinen setti lapsia huolehdittavana, uuden nuoremman vaimon kanssa

Vierailija
216/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:14"]

[/quote]

Lol. Jokainen vastaa itse kakaroistaan.

Vierailija
217/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ainokaisen ainoa isovanhempi asui eläessään 400 kilometrin päässä. Ei kuuna päivänä käynyt mielessä, että äidilläni olisi ollut velvollisuuksia lastamme kohtaan. Minulla hänen lapsenaan oli velvollisuuksia häntä kohtaan ja näin toiminkin, kun äiti alkoi sairastella. Äiti halusi silti lapsemme aina luokseen. Silloin kun se oli mahdollista. Narsistilapset ovat taas asialla. Vanhempanne ovat osansa tehneet. Ja te teette nyt auttamalla heitä. Näin toimii moraalinen ihminen. Lapsia ei pidä tehdä ylenmäärin, kun näyttää siltä, että rahkeita ei riitä edes yhden järjelliseen hoitoon ja kasvattamiseen.

Vierailija
218/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:30"]

[/quote]

Ovat jo, osaltani.

[/quote]

Mukavaa. Isovanhemmista ei mitään hyötyä ---> hylätään kotiinsa. Ja sitten vielä veloja pelotellaan yksinäisellä vanhuudella. :D Olen oikeasti iloinen, ettei tarvitse tuollaisia loisia katsella.

Vierailija
219/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kanssa samaa olen ihmetellyt.
Mutta edestään löytävät; ei meillä lapset ok pahemmin sairaista isovanhemistaan olleet kiinnostuneita, eikä hautajaisissa ok surtu, vieraaksi jäänyttä ihmistä. Meille vanhemmille on omat lapset ja heistä huolehtiminen ollut tärkeintä. Ja omille lapsenlapsillemme tulemme olemaan myös läsnäolevat isovanhemmat.

Vierailija
220/224 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:14"]

[/quote]

Lol. Jokainen vastaa itse kakaroistaan.
[/quote]

Mutta eiväthän nuo suuret ikäluokat vastanneet, lapsien hoito ulkoistettiin vielä enemmän muille tai lapset jätettiin pärjäilemään lähinnä itsekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan