Miksi yksinäiset ihmiset eivät etsi toisia yksinäisiä?
Nykyään kun on netti ja face ja kaikki, miksi pitää valittaa yksinäisyyttä, ja silti ei voi tehdä mitään asialle? Yksinäisiä on paljon, Suomi puolillaan, mutta miksi ne kaikki nyhjää sitten omissa kopeissaan? Faceen päivittää ja tänne kirjottelee että taas on pyhät tulossa ja kaikki muut viettää aikaa kavereiden ja perheen kanssa, ja kaikilla muilla on kivaa paitsi mulla, säälikää nyt mua raukkaa.
Eikö voisi perustaa vaikka facebook-ryhmää, joka alueelle omansa jotta tapaaminen livenäkin onnistuu?
Odottavatko yksinäiset ihan oikeasti että joku tulee kotoa hakemaan? Kyllä me perheellisetkin voidaan olla yksinäisiä, ja ajatellaan että olis kiva kun joku kaveri tulis käymään, mutta eipä sitä voi olettaa kun itselläkin on ne arjen kiireet eikä tule käytyä itsekään kavereiden luona kovin usein. Pitää ymmärtää se että kaikilla ihmisillä on omat murheensa elämässä, ja vaikka kaikki eivät niitä valita netissä, ei se ole niin että niillä "toisilla" on aina kivaa ja vaan ilkeyttään ei tule yksinäisen kotiin seuraa pitämään.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:29"]
Eli ap:n mielestä yksinäiset on ruttotautisia?
[/quote]
Missä mä niin oon sanonu?
ap
Mun yksinäisyys ei ole seuran tarvetta vaan enemmän kaipaan tunnetta siitä, että juuri minä olisin edes jollekin tärkeä ihan omana itsenäni. Siihen ei auta se, että treffaa jonkun tuntemattoman ja lätisee hänen kanssaan jotain joutavia, päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:15"]
Koska ei ajatukset ja elämäntapa kohtaa kenenkään kanssa. En sopeudu mihinkään seuraan.
[/quote]
Ihan oikeesti? Eikö ole ketään toista yksinäistä jonka ajatukset ja elämäntapa mitenkään sopis sun kans, niin että voisitte edes jutella jostain? Eli onko kuitenkin niin, että yksinäiset ei ainakaan halua tavata toisia yksinäisiä ja näin lieventää toisen yksinäisyyttä, koska se toinen yksinäinen on kuitenkin jotenkin outo?
ap
[/quote]
Ei semmoisesta seurasta nauti kumpikaan, jos on täysin eri aaltopituudella, oli yksinäisiä tai ei.
Mistä löytää? Treffisivuilla on vain naisia jotka treffailevat treffailun vuoksi. Niitä yksinäisiä ei löydy sieltäkään, kun he eivät jaksa vastata.
Minäkin olin aloitteellinen ja rohkeasti kutsuin yhden kaverin konserttiin, elokuviin, kylään jne. Juttelimme, milloin tapasimme jossain yleisissä tapahtumissa. Uskoin jo, että olemme ystävystymässä, kunnes kävi ilmi, että tyyppi halusi vain seksiä kanssani. Kun en itse halunnut, sen koommin en ole hänestä kuullut. Sen pituinen se. Nyt en jaksa olla aloitteellinen hetkeen. :(
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:47"]
No jaa. AP:n kaltaiset ihmiset saavat minut tuntemaan tyytyväisyyttä yksinäisyydestäni. Eipähän tarvitse olla kaikenmaailman tyhjäpäiden kanssa tekemisissä.
[/quote]
Kyllä minäkin olen ollut paljon yksinäinen, ei ole kavereita kovin montaa, välillä tuntuu että ei yhtään, mutta en minä ala facessa muita syyllistämään että täällä mä nyt itken ja suunnittelen itsemurhaa kun kukaan ei välitä. Minä olen ollut masentunut luultavasti lähes koko ikäni, ja huonompia aikoja tulee ja menee. Jokaisella ihmisellä on omat murheensa elämässä, vaikka se ei ulkopuolelta katsottuna siltä näyttäisikään, ja suurin osa itseään sääliviä yksinäisiä ei vaan viitsi itse tehdä asialle mitään, odottavat vaan että joku muu tulee ja pelastaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:54"]
Mistä löytää? Treffisivuilla on vain naisia jotka treffailevat treffailun vuoksi. Niitä yksinäisiä ei löydy sieltäkään, kun he eivät jaksa vastata.
[/quote]
Niin, no sitähän minä peräänkuulutin, että miksi yksinäiset eivät hakeudu toistensa seuraan, saisi vertaistukea, eikä tarvisi olla yksin jos ei halua.
ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:55"]
Minäkin olin aloitteellinen ja rohkeasti kutsuin yhden kaverin konserttiin, elokuviin, kylään jne. Juttelimme, milloin tapasimme jossain yleisissä tapahtumissa. Uskoin jo, että olemme ystävystymässä, kunnes kävi ilmi, että tyyppi halusi vain seksiä kanssani. Kun en itse halunnut, sen koommin en ole hänestä kuullut. Sen pituinen se. Nyt en jaksa olla aloitteellinen hetkeen. :(
[/quote]
Aikamoinen sattuma että se kaveri sattui tykkäämään samasta sukupuolesta. Ei varmaan toiste satu tuollaista.
Itse olen sitä mieltä että naisen pitäisi tulla hakemaan minut kotoa. Muuten en ala mitään. Mutta en valita.
Eihän sitä saa sanoa ääneen että ehkä yksinäisessä itsessäänkin on jotain syytä. Yksinäiset kyllä marisee että minä olen niin surkea luuseri ettei kukaan tykkää, mutta tosiasiassa ajattelevat olevansa parempia ihmisiä kuin muut, ei kenen tahansa seura kelpaa, eikä missä tahansa eikä tietenkään koska tahansa. Pitää olla juuri tietynlaista seuraa, juuri silloin kun yksinäinen sitä tarvitsee, ja jos kaverit ei hyppää silloin kun yksinäinen viheltää on kaverit kaikki pettureita ja aiheuttavat yksinäisen yksinäisyyden. Kuka haluaa olla ihmisen kanssa joka on pelkkää negatiivisuutta ja vihaa kaikkia ihmisiä kohtaan, ja tämän tästä haukkuu kaikki kaverinsa facessa?
Kun yksinäiselle sanoo että lähde kämpästä pihalle ja tee jotain, niin haukut saa aina palkaksi, miten ei ymmärrä ja on ilkeä ja tyhmä. Ei se yksinäinen muiden asioista piittaa, jos se kaveri on juuri vaikka riidellyt pahan riidan puolisonsa kanssa, ja sanoo sen syyksi että ei voi tulla nyt käymään, niin yksinäinen ottaa senkin itseensä, ja sanoo että sulla sentään on joku jonka kanssa riidellä, mulla raukalla ei ole.
ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:11"]
Eihän sitä saa sanoa ääneen että ehkä yksinäisessä itsessäänkin on jotain syytä. Yksinäiset kyllä marisee että minä olen niin surkea luuseri ettei kukaan tykkää, mutta tosiasiassa ajattelevat olevansa parempia ihmisiä kuin muut, ei kenen tahansa seura kelpaa, eikä missä tahansa eikä tietenkään koska tahansa. Pitää olla juuri tietynlaista seuraa, juuri silloin kun yksinäinen sitä tarvitsee, ja jos kaverit ei hyppää silloin kun yksinäinen viheltää on kaverit kaikki pettureita ja aiheuttavat yksinäisen yksinäisyyden. Kuka haluaa olla ihmisen kanssa joka on pelkkää negatiivisuutta ja vihaa kaikkia ihmisiä kohtaan, ja tämän tästä haukkuu kaikki kaverinsa facessa?
Kun yksinäiselle sanoo että lähde kämpästä pihalle ja tee jotain, niin haukut saa aina palkaksi, miten ei ymmärrä ja on ilkeä ja tyhmä. Ei se yksinäinen muiden asioista piittaa, jos se kaveri on juuri vaikka riidellyt pahan riidan puolisonsa kanssa, ja sanoo sen syyksi että ei voi tulla nyt käymään, niin yksinäinen ottaa senkin itseensä, ja sanoo että sulla sentään on joku jonka kanssa riidellä, mulla raukalla ei ole.
ap
[/quote]
Kyllä tuollaista käytöstä osaavat harrastaa ihan ne parisuhteelliset ja ei-yksinäisetkin. Jotenkin olet nyt päättänyt syyttää yksinäisiä, no matter what.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:11"]Eihän sitä saa sanoa ääneen että ehkä yksinäisessä itsessäänkin on jotain syytä. Yksinäiset kyllä marisee että minä olen niin surkea luuseri ettei kukaan tykkää, mutta tosiasiassa ajattelevat olevansa parempia ihmisiä kuin muut, ei kenen tahansa seura kelpaa, eikä missä tahansa eikä tietenkään koska tahansa. Pitää olla juuri tietynlaista seuraa, juuri silloin kun yksinäinen sitä tarvitsee, ja jos kaverit ei hyppää silloin kun yksinäinen viheltää on kaverit kaikki pettureita ja aiheuttavat yksinäisen yksinäisyyden. Kuka haluaa olla ihmisen kanssa joka on pelkkää negatiivisuutta ja vihaa kaikkia ihmisiä kohtaan, ja tämän tästä haukkuu kaikki kaverinsa facessa?
ap
[/quote]
Kuulostaa siltä että et ole itse hyväksynyt omaa yksinäisyyttäsi ja masennustasi. Kyllä ihminen tarvitsee kontaktia muiden ihmisten kanssa ja välillä myös täysin pyyteetöntä välittämistä. "Jokainen on oman onnensa seppä, syyttäkööt yksinäiset sitten itseään jos eivät pärjää" on minulle erittäin tuttu ajatusrakenne omilta masennusajoiltani. On pelottavaa myöntää, että haluaisi oikeasti olla toisille tärkeä ja toivoisi että muut välittäisivät.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:11"]
ap
[/quote]
< tämä on ihan järkyttävää tekstiä! Ei millään muotoa päde ainakaan minuun. Päinvastoin, olen kiltti ja positiivinen, useimmiten iloinen. Minulta tullaan kadulla vippaamaan 2€, minulta kysytään tietä, minulle satunneinen kävijä purkaa sydäntään uimahallissa. Mutta minulla ei ole yhtään ystävää. Olen täyttänyt tyhjyyttä rupeamalla ulkoiluttamaan vanhuksia ym. Toivon silti vielä, että joku suunnilleen samanikäinen (-10v/+10v) hyväksyy minutystäväkseen. Ja olisi ihmeellistä löytää joku joka rakastaisi, elämänkumppaniksi.
Niinpä, käsittämätöntä että kukaan yksinäinen ei koskaan edes yritä etsiä toisia yksinäisiä. Siihenhän voisi vaikka kehitellä jotain nettisivuja tai sovelluksia, joiden avulla ihmiset löytäisivät toisensa, mutta eiväthän sellaiset kannattaisi :(
Itsekin yksinäisenä immeisenä koen ap:n syytökset hieman teennäisinä, vaikka niissä puolet totta onkin. Mutta minkä asian suhteen ei olisi pelkästään puolitotuuksia puolin ja toisin?
Hei kolmonen, minun römpsälläni ei ole nettituttavia! Onko sinun?
AP taitaa olla aika sinisilmäinen. Syitä yksinäisyyteen on juuri niin monta kuin yksinäistäkin. Monella meistä on useitakin tuttavia, mutta vain harvoja ystäviä, joillakin ei ensimmäistäkään. Tuttavien kanssa juttelu on usein aika pintapuolista, ei heille kerrota syvimpiä tunteita. Tosin ystävissäkin on erilaisia. Ei joillekin kannata mennä kertomaan kovin syvällisiä ja intiimejä asioita, sillä jotkut ihmiset ovat sellaisia loppasuita, että ei mene kauan, kun jo joku tulee kysymään, mitä oikein kuuluu, kun se ja se kertoi ... Opin jo lapsena, että on luotettavia ystäviä, jotka osaavat olla juoruamatta, ja sitten niitä toisia, jotka kuitenkin ovat läheisempiä kuin tuttavat.
Minulla ei ole mitään hinkua ruveta hommaamaan uusia tuttavia tai ystäviä. Olen saanut karsittua läheltäni päällepäsmärit ja ripustautujat pois. Haluan toimia ja elää omien tapojeni ja tottumusteni mukaan. En halua tanssia kenenkään pillin mukaan. Nykyisten tuttavien kannsa tapaamme epäsäännöllisen säännöllisesti, miten nyt kullekin sopii. Ystävien kanssa yhteys on tiiviimpää, tapaillaa tietysti, mutta yhteyttä pidetään myös puhelimitse ja sähköpostilla. Suurimman osan ajasta vietän omassa erinomaisessa seurassani. Ystävät ja tuttavat ovat perheellisiä, tosin lapset jo isoja ja monet pesästä lentäneitä. Mutta perheellisyys kyllä rajoittaa esim. tapaamisia. Ja perheellisten tapaamisiin ei yksinäistä yleensä kutsuta.
Yksi ihmiskategoria on osoittautunut aika mielenkiintoiseksi. Tarkoitan entisiä työ- ja harrastuskavereita. Niin kauan kun oltiin samassa työpaikassa, niin oltiin niin hyvää ystävää, mutta ei sitten enää, kun työpaikka vaihtui tai joku jäi eläkkeelle. Välimatka kasvaa nopeasti, hyvä jos enää kadulla tevehditään. Saman välimatkan myös huomasi, kun oltiin joissakin isommissa pippaloissa, pikkujouluissa ym. ja jos puolisotkin olivat mukana, niin niitä parittomia työkavereita ei oltu näkevinäänkään, vaan käperryttiin omaan piiriinsä. No joskus se saattoi vähän kirpaista, mutta omapahan oli asiansa. Sama muuten koskee myös harrastuskavereita. Suurin osa on muuttunut umpivieraiksi, mutta onneksi on joitakin, jotka tavatessa ilahtuvat ja vaihdamme kuulumiset. Emme ole sydänystäviä, emme ehkä oikein tuttaviakaan, mutta tuttuja kuitenkin.
Ai niin, en ole naamakirjassa enkä aio edes liittyä moiseen höpsötykseen. Jotenkin tuli mieleeni, että ap taisi yksinäisyydellä tarkoittaakin seurustelukumppania tai puolisoa. Sanon kuin entinen osuuskauppias: Ei oo, ei tuu eikä tilata! On oma tupa ja oma lupa.
yksinäinen edesmenneen misystävän vuoksi kesäkuussa menehtyi syliini niin kipee juttu vieläkin .ulkona olen käynyt mutta jotenkin tuntuu että miehet näkevät tämän siipirikon ja herkän mielen heppona saalina.
yksinäinen edesmenneen misystävän vuoksi kesäkuussa menehtyi syliini niin kipee juttu vieläkin .ulkona olen käynyt mutta jotenkin tuntuu että miehet näkevät tämän siipirikon ja herkän mielen heppona saalina.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 00:20"]
Mun yksinäisyyden tunne pesiyty minuun muksuna, kun ei ollut omanikäistä seuraa ja äitini halusi että olen hänen kaverinaan. "Tule tänne äidin viereen istumaan" oli kyläillessäkin normi tapa, kun muut lapset menivät leikkimään. Kun siellä lapsen kehitysvaiheissa kaikki ei mene ihan putkeen, eikä edes sinne päin, niin lapsen kehitys viivästyy tai estyy kokonaan. Eli tulee näitä ongelmia esimerkiks sosiaalisessa kanssakäymisessä. Ulkopuolisuudentunne ja yksinäisyys ei irtoa seurassa, monilla korostuu vaan. Jotenkin tästä aloitusviestistä tuli sellainen olo, että jo peruskoulussa pitäisi opettaa psykologiaa, ettei ap:n kaltaisten tarvitsis pahoittaa mieltään ihmisten erilaisuudesta. Ja hei, murheista kertominen ei ole syyllistämistä, vai koetko ap olevasi jotenkin syyllinen meidän yksinäisten yksinäisyyteen?
[/quote]
No jos ihan julkisesti muita syyttää yksinäisyydestään, niin joo kyllä koen sen murheistä kertomisen syyllistämiseksi. Kyllä varmaan pitäisikin opettaa sitä psykologiaa, ehkä ei olisi niin helvetin paljon yksinäisiä ihmisiä jotka eivät halua olla kuitenkaan kenenkään kanssa, mutta muiden pitäisi haluta olla heidän kanssaan.
ap
No jaa. AP:n kaltaiset ihmiset saavat minut tuntemaan tyytyväisyyttä yksinäisyydestäni. Eipähän tarvitse olla kaikenmaailman tyhjäpäiden kanssa tekemisissä.